AVhengig

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: AVhengig

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVhengig

Det er mange som har gjort stas på seg ved passering av 500 og 1000 innlegg. Vel, sist jeg sjekket hadde jeg 2999. Så vidt jeg vet er jeg derfor den første som er blitt AVhengig :shock:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oooh, imponerende, gratulerer! Noen har for mye fritid. :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm, mitt generelle inntrykk er at de med mest fritid rekker minst i løpet av fritiden.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hmmmm, mitt generelle inntrykk er at de med mest fritid rekker minst i løpet av fritiden.
    Det er sant, så sant

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Snickers.
    Litt synd at det ikke er noen vei ut av AVhengigheten din. Det burde vært et nytt nivå på 10000 innlegg, AVvennet eller noe sånt :wink:

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3000 innlegg iløpet av 8mnd. Det er jo sykt.

Håper lyngren og co har startet med ett fond for ståtte og hjelp ved avvenning.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sender mine medfølelse til dama til isen jeg :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sender mine medfølelse til dama til isen jeg
    DITTO ! Du har vel vært AVhengig hele tiden du isen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, det er en vei ut av AVhengigheten. Det er jo hele tiden bruk for moderatorer

Ellers var jeg nok AVhengig lenge før jeg kom til forumet. Jeg har jo hatt seriøse planer om produksjon av utstyr siden 2000. Det visste dama da vi ble sammen også.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produksjon?
    Er ikke det litt farlig i dagens konkuransemarked da?
    Er jo snakk om at man må ha en del kapital også...
    Sette bort arbeid og konstruksjon av kasser osv.
    Er det mulig å tjene penger på bunnlinjen da?

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glemmte og gratulere i det fæørste innlegget mitt her :P

Så da får jeg vel gjøre det nå, gratulerer med AVhengigheten Snickers!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Produksjon?
    ...sa mannen på gjerdet... 8)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp.
    Se hvor sjalu jeg blir når det går bra for ham og han tjener store penger.
    Den som ikke våger å satse (Meg inkludert) vinner intet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Produksjon?
    De som har vært lenge i bransjen vet det hele og fulle svaret på dette... Hehe.

La meg si det sånn:
    Min tidligere sjef (sikkerhetsbransjen) var kombinasjonen av en slags fagmann og en slags gründertype, men hovedingrediensene hans var nok mark i rompa og total mangel på beskjedenhet. Det gjorde at han klarte seg bra i starten, han drev det videre med hjelp av en siviløkonom i styret, men da de nådde 12 mill i omsetning var det bom stopp i all økonomisk vekst. De står fortsatt der etter mange år og resultatet er det samme marginale år etter år, og han gjør de samme feilene år etter år. Begivenhetene løper fra ham hele tiden og han bruker ikke de kanaler og muligheter han har til å få solgt produktene. Han styres av småbedriftsuvanene sine.

Det samme gjelder nok desverre for mange i denne bransjen også, og ikke minst i andre bransjer. Skyter man mot et mål vil man før eller siden treffe, og er man flink til å evaluere hvert enkelt skudd blir man raskt en bedre skytter. Skyter man derimot i blinde vet man sjelden hva neste uke vil bringe.

Jeg hadde selvsagt ikke vurdert å starte dersom jeg ikke følte meg rimelig trygg på at jeg i det minste kan holde meg på plusssiden. Det er desverre som du sier, kapitalkrevende, men heldig vis går det an å lære noe av bankenes teft når det gjelder å sikre sine utlegg.

Det som imidlertid har gjort at jeg startet nå er at jeg føler meg mer trygg med den bakgrunnen jeg har. Jeg har jobbet med produktutvikling, markedstilpasning av produkter, produksjonstilpasning av produkter, den tekniske siden har jeg selvsagt jobbet mye med, jeg har jobbet med bedriftsorganisasjon og økonomi, og jeg har jobbet med komplisert prosjektsalg fra 1K til 4Mill, jeg har startet et utsalgssted fra bunnen av og jeg har jobbet med ansettelse og personalledelse.

Jeg har også støtte av 3 som jobber som ingeniører innen hhv tre plast og elektronikkindustrien, samt en kompis som er en meget dyktig økonom. Den lokale ordføreren har fått en fyldig presentasjon og var, selvom han ikke er interessert i lydprodukter på noen måte, meget interressert i prosjektet. Banken ga også klart uttrykk for at dette var godt gjennomtenkt og økonomisk trygt.

Jeg håper du stiller meg det samme spørsmålet om 5 år.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid beundet folk som har mot, krefter og vilje til å starte noe fra grunnen av. Kan du si noe mer om hva slags produkter dere kommer til å satse på? Jeg antar det har noe med høyttalere å gjøre?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt antar du rett da. Produktene blir lagt ut etter hvert på nettsiden www.midgardaudio.com.

Foreløpig er det snakk om den store gulvstående høyttaleren som det finnes noen skisser av på den siden. Det er også snakk om en Master 2 med 2 basselementer og en slank gulvstående kasse som går dypt i bassen, en Master S2 surroundhøyttaler som i motsetning til M2 ikke går så dypt i bassen men har samme bestykning. En master C2 senter som er basert på samme kabinett som S2 men i liggende utgave, og en subwooofer som pr i dag bærer navnet Master Inferno. Master-serien er bassert på en spesialutviklet sort Seas aluminium 15cm med lang slaglengde, og en spesialutviklet bånddiskant. Subwooferen ligger foreløpig an til å få en 12" fra TCsounds i lukket kasse og en stor forsterker.

For å drive disse har jeg på gang en serie monoblokker basert på en videreutvikling av teknologien i Embla-produktene. Det blir da snakk om monoblokker på hhv 125, 250 og 525 watt@8 ohm, ved navn PowerMaster 125, PowerMaster 250 og Powermaster 525. Disse vil trolig være leveringsklare i slutten av august, og blir det første 100% ferdige produktet. Alle disse 3 vil få identisk kabinett slik at blanding av diverse effekter i et oppsett ikke skal se så rotete ut. De vil huses i et kabinett som i front måler 75x215mm. De kan settes nedpå slik at 2 stk danner format som en normal CD-spiller omtrent, eller de kan stables på høykant for multikanal. Fronten vil være tilgjengelig i flere fargekombinasjoner. De første vil trolig bli laget i mørk kirsebær med aluminiumsvindu (se bilde)

Foreløpig ser det ut til at Master 4 havner på ca 30K, Master 2 på ca 20K, Master S2 på ca 16K, Master C2 på ca 8K, Master Inferno på ca 10K. PowerMaster 525 ligger an til en pris på 16K pr par. PM250 havner trolig på ca 14K pr par og PM125 på ca 12K.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget spennende Snickers. Gründere er noe av det Norge trenger. Norge har allerede flere lydprodukter i high-end segmentet. Kanskje du får litt "dra-hjelp" i form av at de har gjort Norske High-End produkter kjente?
    Vanskelig å si...

Forøvrig likte jeg navnet, siden det appelerer til det "ur" norske. Du har åpenbart hatt noen stunder for å klekke ut det navnet. Det virker gjennomtenkt.

Kapital kan være vanskelig å skaffe til tider ja.. I allefall riskokapital, men er man sterk nok i troen så går det seg til. Bare sørg for å ha en passende selskapsform.

Det skal bli spennende å følge prosjektet ditt. Får forhåpentligvis lyttet til dem en gang? Og lykke til!

Btw... Hvor mange Norske konkurrenter har du??
    - Forsman
    - Dynamic Pres.
    - Doxa (?)
    - Electrocompaniet

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mange konkurrenter, men jeg skal ikke bare være synlig her til lands. Produktene mine er også relativt spesielle, så de føyer seg ikke inn i mengden slik jeg ser det i hvertfall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •