Hjelp! Fjerne røylukt fra høyttalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Fjerne røylukt fra høyttalere!

Hei,

Har kjøpt meg et sett med høyttalere som har stått på et rom som det har vært røyket i. De stinker veldig av røyk, og det lukter forferdelig i huset... (jeg røyker ikke selv.)

Hvordan kan jeg få fjernet røyken fra høyttalerene?? (tøy dekslene har jeg tatt av, da det sitter mye lukt i den.)

Har prøvd å vaket dem med såpe, men det hjalp heller lite.. .

Setter stor pris på diverse innlegg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behold røyk lukten og nyt den

Tror sitron saft (den lille flasken som ofte blir servert med te) skal fungere bra. Ta en fille og drypp noen dråper så smører du inn.

Har ikke prøvd dette selv. Men hørt det skal fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, ja, takk for tipset. Skal prøve det.
    Skal stikke å kjøpe en flaske eddik nå. Hørt at man kan blande eddik og vann, for så vaske over høyttalerne. Skal også sette dem inn på en rom der vinduet står åpent hele tiden med en skål med eddik. Håper dette lar seg gjøre, for jeg vil bruke høyttalerne NÅÅÅ, men holder ikke ut den forferdelige stanken.. fisj og isj!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg satt alle høyttalerne inn på et lite rom med vinduet oppe, vasket dem med vann og eddik-blanding, og satt 2 skåler med eddik i rommet. Så får man se om et par dager om det er blitt noe forbedring.
    Kanskje jeg burde ta meg en ny vaskeøkt i morgen med vann og eddik-blanding.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør være obligatorisk i salgsannonser å informere om varen har vært brukt i giftig miljø.

Spørsmålet er om du får bort tjærelaget som ligger på elementene?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje X-it kan fungere?

PG

haha, google søk fant denne:

Cannabis og lukt. - Side 3 - Norsk Freakforum

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med en kis som hadde vært borti samme problemstilling. Der var hovedproblemet at røyklukten hadde satt seg i dempematerialet inne i kabinetter og uansett hva han vasket med så luktet det brun bar når han satte på musikk. Han endte opp med å skifte dempematerialet inne i HT.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår ikke problemstillingen...............

Er det ikke bare å nyte lukta? Så dyrt som tobakken og sigarettene er, så er jo dette masse penger spart..........

Listen, sniff & enjoy

[youtube]SaeLKhRnkhQ[/youtube]

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hackiz
    Da har jeg satt alle høyttalerne inn på et lite rom med vinduet oppe, vasket dem med vann og eddik-blanding, og satt 2 skåler med eddik i rommet. Så får man se om et par dager om det er blitt noe forbedring.
    Kanskje jeg burde ta meg en ny vaskeøkt i morgen med vann og eddik-blanding.
    Hjalp det du gjorde? Har samme problem selv nå.. Holder på å klikke på at han ikke opplyste om det i annonsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vatndal
    Hjalp det du gjorde? Har samme problem selv nå.. Holder på å klikke på at han ikke opplyste om det i annonsen.
    Ja det funket faktisk! Dem forpester ikke rommet dem står i lenger. Jeg lot dem stå på et rom i et par uker, der vinduet var åpent hele tiden. Vasket dem med vann og eddik blanding sikkert 5-6 ganger, så noen runder med sitrus rens. Jeg tror du kan kjøpe deg sånn sitronsaft, de små gule flaskene, å ha oppi blandinga med eddik, det vil sikkert være enda mer effektivt. Hadde i tillegg 2 skåler med ren eddik i rommet. Tok litt tid, men det var verdt det! sprayet også høyttalerdekkslene med sitrusrens å tørket av. Om jeg sniffer skikkelig inni bassrefleksrøret kan jeg kjenner en liten vag dunst av røyklukt, men det er så lite at det er egentlig ikke nevneverdig. Håper du får borte svineriet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Så det tok altså to uker, var det mye røyklukt av dine høytalere da? Kunne du f.eks kjenne det fra der du satt i rommet?

Har høytalerne dine treflate, med tanke på å vaske dem i eddik. Det er ikke skadelig på noen måte?

Du har ikke opplevd at det kommer lukt når du bruker høytalerne heller?

Ble kanskje litt mange spørsmål men jeg er så sinnsykt frustrert nå.. vet ikke hva jeg skal gjøre. Kunne bare lagt i 2400,- så hadde jeg hatt to splitter nye.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vatndal
    Takker for svar. Så det tok altså to uker, var det mye røyklukt av dine høytalere da? Kunne du f.eks kjenne det fra der du satt i rommet?

Har høytalerne dine treflate, med tanke på å vaske dem i eddik. Det er ikke skadelig på noen måte?

Du har ikke opplevd at det kommer lukt når du bruker høytalerne heller?

Ble kanskje litt mange spørsmål men jeg er så sinnsykt frustrert nå.. vet ikke hva jeg skal gjøre. Kunne bare lagt i 2400,- så hadde jeg hatt to splitter nye.
    Ja det var helt forferdelig lukt av dem! Dem forpestet hele stua.

Høytalerene mine har treflater ja. Jeg testet ført på et lite området.

Nå kjenner jeg ikke lukt i det hele tatt. Bruker dem hver eneste dag og flere timer om dagen.

Ja jeg kan skjønne godt frustrasjonen din! Det er en helt forferdelig lukt, men jeg har trua på at du greier å få den bort du også. Det tar bare en del tid og god tålmodighet.

PS: Ha på deg gummihansker når du vasker!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hackiz
    Ja det var helt forferdelig lukt av dem! Dem forpestet hele stua.

Høytalerene mine har treflater ja. Jeg testet ført på et lite området.

Nå kjenner jeg ikke lukt i det hele tatt. Bruker dem hver eneste dag og flere timer om dagen.

Ja jeg kan skjønne godt frustrasjonen din! Det er en helt forferdelig lukt, men jeg har trua på at du greier å få den bort du også. Det tar bare en del tid og god tålmodighet.

PS: Ha på deg gummihansker når du vasker!
    Takker for svar. Er på god vei å få bort lukten nå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •