Terskel for forbrukslån!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Terskel for forbrukslån!

Lurer på om det er noen som har angret på forbrukslånet sitt her, eller om de fleste har gnukket og spart med ferie og skattepenger så det holder, det er en del brukere her som ligger tett opp mot 100 klassen - + mtp utstyrslisten..

Det jeg lurer på er om noen angrer? hehe.. Uansett, ikke så mange som vil innrømme det, eller?

Er det ok å forskuttere anlegget, eller føles det bedre og oppgradere seg sakte opp med høyttalere, så forsterker, prosjektor osv.. Mange vil nok føle seg litt utdatert når anlegget er komplett og det er gått ett år eller to?

God sommer video/audiofile! :twisted:

Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foretrekker selv å betale ting etterhvert som jeg har råd.

Det er surt å drive å betale ned på et anlegg som har blitt utdatert

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke forbrukslån. Trenger jeg litt ekstra penger (som jeg gjorde nå nettopp), trekker jeg det på kredittkort.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånt tør jeg ikke.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kredittkort burde brukes av de som har kontroll, men de trenger som regel ikke kredittkort, så hovedtyngden av de som tar opp den formen for lån er folk som i utgangspunktet sliter med kontrollen over egen økonomi.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg angrer av og til litt fordi jeg betaler mye mer enn anlegget koster. Men på den annen side så merkes det ikke sååå godt, og hadde det ikke vært for lånet så hadde jeg ikke hatt muligheten til å kjøpe en projektor til 45k heller. Jeg har brukt forbrukslån to ganger. Første gangen når jeg kjøpte B&W anlegget og andre når jeg kjøpte projektor. Begge gangene tok jeg ca 20 000. Anlegget mitt har en nypris på over 100k.

Jeg stemte Jeg vil ha alt - NU!

Kredittkort bruker jeg kun hvis jeg vet jeg kan betale alt på neste lønning. Dette for å gjøre det enkelt. Blir mye å passe på etter hvert.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spart og spart.
    Det er jo en stor del av gleden å drømme om hva man skal kjøpe seg mens man sparer og sparer.
    Og en befrielse når man endelig får nok til å kjøpe det man ønsker seg,sitte hjemme å se på det nye produktet og vite at dette slet jeg for å få råd til men klarte det mot alle odds.
    Det får en høy eierverdi for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Jeg har spart og spart.
    Det er jo en stor del av gleden å drømme om hva man skal kjøpe seg mens man sparer og sparer.
    Og en befrielse når man endelig får nok til å kjøpe det man ønsker seg,sitte hjemme å se på det nye produktet og vite at dette slet jeg for å få råd til men klarte det mot alle odds.
    Ganske enig! Det er viktig å lære seg at man bør ha pengene først - handle etterpå. Det gir en langt større glede. Og så slipper du å ligge våken om natta hvis bilen plutselig ryker, kassa er tom og forbrukslånet drar all kronasje du ikke lever for.
    Etter min mening bør man ikke låne til annet enn hus og bil - og eventuelt hytte når de to førstnevnte nærmer seg nedbetalt.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Ganske enig! Det er viktig å lære seg at man bør ha pengene først - handle etterpå. Det gir en langt større glede. Og så slipper du å ligge våken om natta hvis bilen plutselig ryker, kassa er tom og forbrukslånet drar all kronasje du ikke lever for.
    Etter min mening bør man ikke låne til annet enn hus og bil - og eventuelt hytte når de to førstnevnte nærmer seg nedbetalt.
    Som jeg selv ville ha sagt det :lol:

(men, kassa er tom uansett)

Bidda

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står ikke noe om studielån her... Fort gjort å bruke mer enn man bør ops:

Får håpe jeg får en kurant jobb

Mvh

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det står ikke noe om studielån her... Fort gjort å bruke mer enn man bør ops:

Får håpe jeg får en kurant jobb
    Men da er du ofte i en etableringsfase med hus og familie - og et par unger vet hvordan å tømme husholdningskassa :?
    Kredittkort (til personlig forbruk) bør en først begynne å tenke på når brorparten av lånene er nedbetalt og man har det meste...

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk aldri hatt lån. Har betalt alt jeg har kjøpt gjennom tidene..
    Men jeg regner med at jeg må ta lån snart, har planer om å kjøpe hus.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Jeg har spart og spart.
    helt enig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    måtte ta lån da motoren i bilen døde :evil: lånte 15000 kr og det angre eg på, renta er blodige høy. Så dette er første og siste gang eg låner.
    men alt til kinoen er betalt kontant. Det er jo oxo gøy og sparre opp og da kjøpe sidden.
    men motor lånet måtte eg ta. trenger jo bil .

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Studielån må nedbetales ja, huff og grøss. Men den tid den sorg.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med det ankeret eg har, so har eg eit minimalt forbrukslån. Det er p.g.a at eg tar lånet på den summen, so tar er 3-4 avbetalingar. D.v.s rundt 7-8k i månen. Mitt problem er at eg ikkje klarar å leigge av peingar. :cry: Trist, men sant ja. Difør førar eg ein god "dialog" med banken.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forbrukslån på bilen faktisk.
    ikke noe på anlegget selv om det ligger på rundt 100k :P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Å komme ajour med drømmen

vel, mang en mann på forumet her går på arbeid og jobber mens AV-drømmens psykologiske krigsføring holder oss gående Ikke før man har spart seg opp og kjøpt komponenter med tiden som kommer, så er det første man kjøpte utdatert, så en blir aldri førnøyd, man begynner å legge ny byggeklosser i grunnmuren - et helt nytt fundament som igjen krever at kanskje noe av det nyeste en har, må erstattes - med noe nytt!! Noen som kjenner seg igjen? Hadde det ikke vært deilig å bare være oppdatert på alt på engang :twisted:

mange kloke råd her - men realiteten om oss viser noe annet :?:

"Morten Kvam i Norsk Familieøkonomi advarer enda sterkere mot lån uten sikkerhet:

– Hvis du må ta opp forbrukslån er økonomien din så dårlig at du ikke bør ta opp lån i det hele tatt. Hvis du har råd til å ta opp forbrukslån, bør du heller refinansiere de lånene du har fra før, eller ta opp et lån med sikkerhet i boligen din. Renten på forbrukslån ligger ofte ti prosent høyere enn på et lån med sikkerhet, sier han".

Men, det er mange av oss som ikke er mer enn etablerte party gutter hva gjelder cinema :twisted: Så å ta sikkerhet i bolig er vel ikke like enkelt for alle.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis tidene ikke forandrer seg, så vil de fleste her oppleve å ha penger så det holder.
    Jeg begynner å få noen år på baken, har nedbetalt studie og diverse andre lån – det er en del år siden jeg, i følge ligningen, gikk fra negativ til positiv formue og med bruttoinntekt i underkant av 1 mil (husstanden), har jeg aldri opplevd å ha så god råd som nå.
    Det gjelder de fleste på min alder – tro meg! :wink:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen lurer så fikk jeg nettopp en telefon fra Kaluga, fra min bedre halvdel som hadde gått opp på en åskam for å få signal. For de av dere som lurer på hvor Kaluga er, så er det i Russland, ca 6 timer med bil sør for Moskva. Jeg snakket også med sønnen min, han sa hele området var som en gammel sort/hvitt-film, PC-er og TV-er var rimelig fjernt, til og med telefon er ikke hverdagskost – det fantes en telegrafstasjon, men den var stort sett ubemannet etter unionens fall.
    For å livberge seg på annet enn dollar som vi har sendt over, har de både geiter og ei ku gående i hagen.
    Snakker om kontraster! Her diskuterer vi monoblokker til hundretusen og så strever ærlige folk med å overleve litt leger øst. Uff!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •