Kjøpt ny Nokia N97, kanskje en kopimodell?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpt ny Nokia N97, kanskje en kopimodell?

Kjøpte en ny Nokia N97 på Qxl nettopp. Fikk den i går. Ser ikke ut som en piratutgave/kopi men jeg reagerte litt da den ble slått på. Oppstartstonen skrapte noe veldig. En annen ting jeg reagerte på er den medfølgende usb-kabelen. Den blir utrolig varm når den kobles til pc samtidig som den var VELDIG tynn.
    Har sjekket serienummeret og det starter på 35 som viser at dette er en europeisk modell. Har sendt dette nummeret til Nokia for sjekk.
    En annen ting, hva følger med i esken? Her kom den med lader, usb og øretlf med rød pad for høytalerene.
    Noen som har denne tlf og som kan si om det stemmer det med lyden og innholdet i esken?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hva som skal være i eska:

Nokia Europe - Nokia N97 - Specifications

Hvor var det du kjøpte denne?

edit: lese før man skriver.... var det fra en privatperson eller firma? (på qxl)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det mangler litt på min for at den skal bli komplett fra Nokia sin liste. Kjøpte den av privatperson. Hun hadde over 600 positive tilbakemeldinger og jeg hadde tillit til selger på bakgrunn av dette. Ser i etterkant at selger har fått en tilbakemelding om at dette er en kopi mens de andre bare er positive. Teller man opp så er det kun en av ca ti som mener dette er pirat/kopi.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant du mere ut i denne saken om det er e kopi ?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Fant du mere ut i denne saken om det er e kopi ?
    Ja, dessverre viste det seg å være kopi. Har man ikke sett orginalen før er det selvsagt vankelig og oppdage, men ved siden av orginalen er det mange forskjeller. Personen som solgte meg denne har etter hva jeg ser solgt 10-15 av dem på QXL. Jeg har fått selgers garanti på at pengene vil bli refundert. Kan ikke skjønne noe annet en at QXL er medskyldig i denne saken. Ser at en kjøper påpekte at dette var kopi. Selger har fått lov å selge mobiler etter at denne komentaren kom.
    Vet ikke hvor seriøst politiet vil ta dette, men jeg vil anmelde dette.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt med nokia, de går sikkert til sak mot mannen...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Ta kontakt med nokia, de går sikkert til sak mot mannen...
    Har hatt kontakt med Nokia. De var hjelpsomme, men det virket ikke som de tok dette veldig alvorlig, ikke de jeg hadde kontakt med i hvertfall. De oppfordret til og kontakte politiet

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De vil nok bare fortelle deg at du burde ta kontakt med Nokia..
    De gidder ikke bruke resurser på slike "små" ting.. Og hvertfall ikke når du sier at du har fått pengene tilbake av selger.. Hva klager du for da? Da har du jo vært heldig ... vil du nok få høre...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    De vil nok bare fortelle deg at du burde ta kontakt med Nokia..
    De gidder ikke bruke resurser på slike "små" ting.. Og hvertfall ikke når du sier at du har fått pengene tilbake av selger.. Hva klager du for da? Da har du jo vært heldig ... vil du nok få høre...
    Du har sikkert rett i det. Men de må jo ta i mot anmeldesen og hvis det viser seg at andre gjør det samme eller at personen har andre saker på seg, ja, da kan det bli noe ut av det.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Du har sikkert rett i det. Men de må jo ta i mot anmeldesen og hvis det viser seg at andre gjør det samme eller at personen har andre saker på seg, ja, da kan det bli noe ut av det.
    nånå ... du har jo disse finn-svindlerne, brødrene som "solgte" biler, som har MASSE saker på seg, ble jo ikke store greia av det... Men blir du stoppet i tullen på gardemoen med et par fake rayban solbriller i bagasjen med deg hjem fra syden ferien, ja da får du 80.000,- i bot da ...enkleste for deg er jo bare og legge inn en karakter på qxl hvor du skriver at det er kopier, så får det være opp til andre kjøpere og skjønne det, mulignes sende mail til qxl's kundeservice og opplyse om det... og heller bare se deg fornøyd med og ha fått pengene dine tilbake
    Hvor mye måtte du egentlig betale for den?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    nånå ... du har jo disse finn-svindlerne, brødrene som "solgte" biler, som har MASSE saker på seg, ble jo ikke store greia av det... Men blir du stoppet i tullen på gardemoen med et par fake rayban solbriller i bagasjen med deg hjem fra syden ferien, ja da får du 80.000,- i bot da ...enkleste for deg er jo bare og legge inn en karakter på qxl hvor du skriver at det er kopier, så får det være opp til andre kjøpere og skjønne det, mulignes sende mail til qxl's kundeservice og opplyse om det... og heller bare se deg fornøyd med og ha fått pengene dine tilbake
    Hvor mye måtte du egentlig betale for den?
    Nok en gang, du har sikkert rett. Betalte 2000,- for den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •