Norsk Web-TV, hva syntes dere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Norsk Web-TV, hva syntes dere?

Har sitti å sett litt på TV over nettet den siste tiden, og gjort meg opp noen meninger.

I Norge så er det etter hva jeg vet vel 4 kanaler som har TV tilgjenglig på nettet. NRK, TV2 (Sumo), TVNorge og TV3.

NRK og TV3 har gratis innhold, mens de 2 andre tar betaling. Selv har jeg ikke funnet noe jeg har lyst til å betale for å se, så jeg har ikke brukt de 2. Men har brukt NRK og TV3 en del.

NRK har definitivt overtaket når det kommer til innhold. Der ligger det mye å velge mellom. Kanskje ikke så lett å finne det man vil ha, og det er ikke alt man så litt av på NRK som man finner igjen, eller de har rettighet til å vise.

TV3 har sine egenproduserte ting liggende, og de er meget lett å finne frem i, man velger serie, sesong, og episode. Enkelt og greit. De har kanskje ikke mengden, men man får i hvertfall sett. Og det positive er at det faktisk er mye mindre reklame der enn på TV. Og den reklamen som er, er for Viasat, og er meget kort. Og det hender også at de glemmer å legge inn reklame.

Når det kommer til gjenspillings kvalitet så vil jeg si TV3 virkelig er mye bedre enn NRK. Selve kvaliteten på sendingene er ganske like. Både på full-HD 52" og 22" PC skjerm så er det som å se analog kabel TV, men den er god nok. Men kan definitivt bli bedre.

Grunnen til at TV3 er bedre enn NRK er hvordan de overfører. NRK streamer via Windows Media Player, mens TV3 bruker Flash. Jeg har en nettlinje på 20 MB, som gir nesten 13 ned. I ren nedlasting så er det ca 1.4-1.5 MB. Jeg har lastet ned med 1.3 MB samtidig som jeg har sett på sending fra TV3, og det har gått smertefritt, ikke ett eneste hakk.

Jeg satt akuratt å så Skavlan intervjue Dolph Lundgren på NRK, og da uten noen som helst annet kjørende på PCen, nedlasting eller noe. Og flere ganger så stoppet det hele opp og måtte buffres opp. Den av og til startet fra nytt.

Det er dårlig. Noen ganger funker det bedre, andre ganger verre.

Hva syntes dere om norsk Web-TV?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke testet tv3 (viste ikke at de hadde en gang).

Har brukt nrk nett-tv mye, og har omtrent de samme tanker om dette som du har. Genialt på innhold og mye forbedrings potensial på avspillings fronten. Det at nrk har valgt wmv er helt tragisk. Som mac bruker er det utrolig konglete å bruke ner nett tv og som linux bruker er det enda værre.

Flash på nrk hadde absolutt gjort seg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •