24 Sesong 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31

Tråd: 24 Sesong 3

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

24 Sesong 3

Idag begynner endelig 24 sesong 3 (ja jeg vet du får den på dvd).
    Men alikevel, 24 er en genial serie som virkelig får deg til og glede deg til neste episode!

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg gleder meg allerede til første etter å ha tenkt tilbake på hva som skjedde siste episode i sesong 2..

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett en halv episode av 24 og syntes det var tabu.
    Oppbrukt konsept. Dette har vi jo sett mange ganger før.
    Men er vel med dette som så mangt annet. Forskjellige ting tiltaler forskjellige mennesker.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppbrukt konsept? Mulig handlingen ikke er den mest originale, men presentasjonen er da nettopp det.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Oppbrukt konsept". Her har vi en som er gått tom for kritiske argumenter. Hva skjedde med "kjedelig", "dårlige skuespillere", "lam handling"? Ok, 24 har ingen av disse, men de er ihvertfall bedre enn "oppbrukt konsept"!

Vanskelig å skille de 3 sesongene fra hverandre, men jeg syns 3'ern var minst like bra som 1 og 2, hvis ikke bedre.

Hvis det er noen som vil ha spoilere, så er det bare å si ifra

Tror jeg skal sette meg ned å ha et par 24-marathon. Det tar jo bare 16 timer pr sesong. Klarer fint dét på 3 døgn. Blir kanskje såpass lei av serien da at man ikke gidder å se sesong 4 når den kommer.. så det er risky.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]"Oppbrukt konsept". Her har vi en som er gått tom for kritiske argumenter. Hva skjedde med "kjedelig", "dårlige skuespillere", "lam handling"? Ok, 24 har ingen av disse, men de er ihvertfall bedre enn "oppbrukt konsept"!

Vanskelig å skille de 3 sesongene fra hverandre, men jeg syns 3'ern var minst like bra som 1 og 2, hvis ikke bedre.

Tror jeg skal sette meg ned å ha et par 24-marathon. Det tar jo bare 16 timer pr sesong. Klarer fint dét på 3 døgn. Blir kanskje såpass lei av serien da at man ikke gidder å se sesong 4 når den kommer.. så det er risky.

Oi da. En som ikke tålte kritikk av favorittserien sin.
    Neste blir vel at du sier at starwars og Lotr filmene råkker også.

Som jeg sa tidligere. Ikke alltid det samme som tiltaler for oss mennesker.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]"Oppbrukt konsept". Her har vi en som er gått tom for kritiske argumenter. Hva skjedde med "kjedelig", "dårlige skuespillere", "lam handling"? Ok, 24 har ingen av disse, men de er ihvertfall bedre enn "oppbrukt konsept"!

Oi da. En som ikke tålte kritikk av favorittserien sin.
    Neste blir vel at du sier at starwars og Lotr filmene råkker også.

Som jeg sa tidligere. Ikke alltid det samme som tiltaler for oss mennesker.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor føler mennesker det nødvendig å hoppe inn i en tråd og slenge dritt om en serie/film/CD/etc., og så sette seg på bakbeina og si at smaken er som baken?

Jeg har bare sett sesong 1 av 24. Gidder ikke følge med på serier på TV, og for øyeblikket føler jeg ikke noe umiddelbart behov for å kjøpe nr. 2, kanskje nettopp av den grunn som du nevner, geiri, at konseptet er oppbrukt. Skjønt, jeg får inntrykk av at du mener idéen bak denne serien var dum helt fra begynnelsen av, og det kan jeg ikke helt forstå. Det finnes virkelig få eksempler på fortellerteknikk i real time. Når så sesong 2 og 3 kommer kan man imidlertid begynne å lure; timer denne fyren alle sakene sine så de passer inn i 24 timer? Men det ser ut som frykten min er ubegrunnet; serien er jo populær som aldri før.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Favorittserie? Ha! Langt ifra. Jeg kan telle *mange* serier som er bedre enn 24. F.eks:

* Firefly
    * Buffy
    * Angel
    * Murder One
    * NYPD Blue
    * Law & Order
    * Seinfeld
    * The Office
    * ER
    * The Sopranos

.. Men 24 er fremdeles veldig bra. Du må for all del kritisere programmet, men "oppbrukt konsept" forstår jeg bare ikke. Jeg har aldri vært noe stor film-fan men har konsentrert meg mer om tv-serier. Jeg føler da at jeg har en viss kjennskap til en del tv-serier, og 24 er den første jeg har sett som skal foregå i real time. Men kanskje du kjenner til noen andre?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare komme på ett annet tilfelle, og det er en film med Johnny Depp som jeg ikke husker navnet på.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo kanskje dårlig av meg å flare her.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men om du ikke henger deg opp i den re'elle tiden som er ett argument her. Hva sitter man igjen med da?

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett hele sesongen alt, den var ferdig i mai. Sesong 3 begynner 2-3 år etter der hvor sesong 2 slapp. Det er litt vanskelig å se hvilken rettning historien prøver å gå i starten da den virker litt vinglete, men det tar seg opp.
    Hvis du likte sesong 1 og 2, så vil du nok like denne også, hvis ikke så styr unna....

De flytter, om ikke går over en del grenser i denne sesongen, så det skal bli spennede å se hva som skjer i neste sesong.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men om du ikke henger deg opp i den re'elle tiden som er ett argument her. Hva sitter man igjen med da?
    En action-fylt, uforutsigbar spenningsserie. Når man begynner å få et par år under beltestedet, så begynner man å kjenne de fleste tv-serier før man har sett dem. Man vet hva som kommer til å skje i slutten av sesongen før man har sett 4 minutter av første episode. Da er det bra med 24, som snur alt på hodet og gjør det uforutsigbare. Da er det ikke som om man har sett alt før. Når man vet hva som kommer til å skje i en serie, er det som å se reprise, selv om man ser episoden for første gang.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24 holder iallefall spenningen oppe, noen nesten samtlige serier på norske tv kanaler ikke klarer! (med untak av kanskje sopranos).
    Mulig det er et oppbrukt konsept, litt laber skuespillerrang på noen av karakterene o.s.v men jeg synes serien bare er genial.
    Også er det litt bra at det sendes en i uka, så slipper og og bli ferdig med den på et døgn :lol:

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppbrukt konsept. Dette har vi jo sett mange ganger før.
    Men er vel med dette som så mangt annet. Forskjellige ting tiltaler forskjellige mennesker.

etter en halv episode kan du ikke uttale deg

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en halv episode så skjønner man ingen ting :lol:
    Og har som mg_martin sa ingen mulighet til og uttale seg!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes 24 episoder er litt mye, når de kun viser en hver uke... Vanskelig å få med seg alt. Bedre å kjøpe DVD'ene og se alle på en dag eller to. ^^

Menmen, har ikke sett s3 enda og skal i hvert fall følge med. De har vært veldig flinke med spenningsvirkemidler i serien, den blir aldri kjedelig. Plottet er til tider litt teit, men det er vel bare fordi jeg begynner å bli mektig lei av alt dette maset om terrorister her og terrorister der! Alle er terrorister for tiden... Konspirasjonene er bra.

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt om 24 sesong 3:

TV 2 vil i sommer vise sesong tre av den populære serien «24». 5. juli er Jack Bauer og kollegene hans tilbake på skjermen. Serien sendes to ganger i uken.

Det er gått tre år siden sist. Jack Bauer har levd et liv undercover for å få has på en virkelig stor narkobaron. Det har han klart, og den beryktede Ramon Salazar er endelig bak lås og slå.

Eget firma
    President Palmer er fremdeles president i USA og klar for å stille til nytt valg. Men han er ikke den samme som før, etter at han ble angrepet av et giftig virus i slutten av forrige sesong av «24». Palmer er ikke like utadvendt og trygg som han var.

Jack Bauer har startet sitt eget agent-firma, men har fremdeles kontakt med sine gamle kolleger i CTU. Tony Almeida leder CTU og er gift med vakre Michelle, som også er agent hos CTU.

Jacks flotte datter Kim har fått seg jobb i farens firma, noe som selvsagt byr på utfordringer både for far og datter.

Truer hele verden
    Igjen hviler det en trussel over det amerikanske folk, men denne gangen er det ikke bare dem det gjelder. Det gjelder hele verden. Et virus forkledt i et narkotisk stoff er på vei til verdensmarkedet.

Det er kun få personer som kjenner til trusselen og hvordan dette nettverket fungerer. Narkobaronen Salazars bror truer med å slippe viruset dersom ikke broren blir løslatt. For Jack blir det et nytt intenst døgn.

Se «24» på TV 2 mandager og torsdager kl. 21.45 fra 5. juli.

Kilde: TV2

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett hele sesong 3 og synes i bunn og grunn den var dårligere enn forrige sesong (har ikke sett 1. sesong ennå ops: ).

Det starter bra, men fra episode 7-8 til ca 15-16 satt jeg og småkjeda meg. Det tar seg derimot kraftig opp på slutten.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •