Problemer med at maskinen booter av seg selv!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med at maskinen booter av seg selv!

Har hatt store problemer med at maskinen min booter uten forvarsel! Har kjørt ørten virussjekker med forskjellige programmer, men maskinen bootet midt i testen! Fikk kjørt en test i safe mode som fant et virus, og et annen program som fant et annet. Har også kjørt div wormstester uten at den fant noe. Har også kjørt regcleaner og masse annet. Ser ut som det fungerer nå. Noen andre her som har vært plaget av dette? At maskinen plutselig rebooter? Har brukt XXX antall timer på å fikse dette. Får håpe den ikke booter nå. Forbanna irritabelt! :evil: Skulle brukt den fritiden til noe annet enn å fikse maskina...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at dere ikke skal misforstå...jeg har IKKE sett XXX filmer XXX antal timer! Lol! (Trøtt i dag, dårlig humor)

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du opp en melding først som teller ned før den booter?
    Eller skjer det bare sånn plutselig?

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sasser?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk inn på control panel, system, advanced, statup and recovery og på system failure sto det: "Automatically reboot." Dvs at hvis den finner feil så rebooter den! Haka den av, og nå booter den ikke plutselig lenger! Den boota før uten nedtellin! Helt uten forvarsel! Kan jo være mer som er galt, men nå fungerer alt som det skal! Deilig! Har kjørt AVG virussjekk med nyeste base, og ingen virus. Skal kjøre med Norton etterpå for sikkerhetsskyld. Sikkert bare at Windows ikke er helt i humør som vanlig...

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo ha et hardware problem. ting som kan forårsake plutselig reboot er mange. Ville sjekket følgende:

1: Har du flere enn 1 rambrikke så ta ut den ene og test stabilitet. Bytt brikker for å sjekke den andre.

2: Har du mye utstyr i maskinen og liten strømforsyning kan denne være årsaken. Husk at selv om det står 360W så er der forskjell på wattene hos de forskjellige produsenter.

3: Er det et trangt kabinett med lite luftgjennomstrømmning så kan varme disker være problemet.

4: Har du et "billig" ati radeon 9600/9700/9800 hvor viften over GPU er løs ? Kan være verdt å sjekke.

5: Har du et et nettverkskort eller modem i maskinen det er noe galt med ? Hadde selv dette problemet med et trådløst pci nettverkskort. I begynnelsen bare restartet maskinen, så startet plutselig ikke maskinen i det hele tatt. Tok ut det trådløse kortet og alt funket normalt.

Det kan selvfølgelig være virus eller worm, men tipper det er hardware relatert.

Bruk "Event Viewer" under "Administrative Tools" for å se etter feilmeldinger.

Lykke til
    Mvh kka (Prec)[/list]

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en rekke feilmeldinger på events der ja...aner ikke hva eller hvor det er feilmeldinger. Skjønner ikke helt hva de filene er ....
    Nå fungerer alt tilsynelatende greit, men vet jo ikke...
    Har ikke mye kort i maskinen. Gammelt 64MB grafikkkort, lydkort, nettverkskort og to rambrikker på 256MB hver. Hvordan får jeg rette opp feilmeldinger på events? Legge inn Win2000 på nytt?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne feilmeldingen for bare en 30 minutter siden:

{Lost Delayed-Write Data} The system was attempting to transfer file data from buffers to \Device\Harddisk1\DP(1)0-0+5. The write operation failed, and only some of the data may have been written to the file.

0000: 00 00 04 00 01 00 5a 00 ......Z.
    0008: 00 00 00 00 32 00 04 80 ....2..€
    0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
    0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
    0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
    0028: 13 00 00 c0 ...À

Harddisk feil?

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt detektivarbeid å se i "event viewer"
    Let etter meldinger som skjer rundt den tiden den rebootet sist. Der finnes en masse koder der som hører til de forskjellige kompnentene i maskinen din.

Hvis du finner en melding der som du er mistenksom til, kopier maskinkoden og søk med google.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir ikke bare for varm da?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jorgen: Tror ikke det. Har rengjort vifta da det var mye støv der. Hvor ser jeg temperatur? Eller må jeg måle med tamp selv? Har bare 1.4 Gz prosessor med 512 MB RAM. 360W strømforsyning, CD-brenner, DVD-ROM, HDD på 40 GB, PCI nettverkskort, 64MB grafikk kort, PCI Lydkort.
    Ikke for mye det.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også akkurat samme problem med min, trodde først det var disken, men har fått ny, og den er i gang igjen, booter sånn helt plutselig, eller det er alltid når jeg gjør en handling(åpner et program, høyere klikker, eller skyter f.eks i et spill.)

Har en 80gig wd 8 mb. Og en 20 gig slave cdrom+brenner gf4 ti 4800(boota med gf2 kort også) 350 w power. Kanskje for lite suppe med gf4 og 2 disker, og seff noen vifter(døra , foran hd og bak+cpu vifte )

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Jeg har også akkurat samme problem med min, trodde først det var disken, men har fått ny, og den er i gang igjen, booter sånn helt plutselig, eller det er alltid når jeg gjør en handling(åpner et program, høyere klikker, eller skyter f.eks i et spill.)

Har en 80gig wd 8 mb. Og en 20 gig slave cdrom+brenner gf4 ti 4800(boota med gf2 kort også) 350 w power. Kanskje for lite suppe med gf4 og 2 disker, og seff noen vifter(døra , foran hd og bak+cpu vifte )
    Ofte på sommerhalvåret så øker jo varmen både inne og ute så det kan jo være at din cpu blir for varm. For lite ram kan gjøre at den rebooter spesielt i spill som krever mye ram
    Sjekk i bios på hvor varm din cpu er etter en reboot! Og til rammen kan du bruke et program som heter FreeRAM XP Pro 1.4 som finnes på download.com. Dette er bare noen tips, det kan jo selvfølgelig være noe helt annet!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ska gi deg konge program...
    http://www.almico.com/speedfan415.exe

med dette kan du styre viftene, og også se temperatur på de forskjellige komponentene... anbefales!

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Jorgen: Tror ikke det. Har rengjort vifta da det var mye støv der. Hvor ser jeg temperatur? Eller må jeg måle med tamp selv? Har bare 1.4 Gz prosessor med 512 MB RAM. 360W strømforsyning, CD-brenner, DVD-ROM, HDD på 40 GB, PCI nettverkskort, 64MB grafikk kort, PCI Lydkort.
    Ikke for mye det.
    Hvilken servicepack kjører du? Og i eventviewer, hva står som Kilde/Source på feilmeldingen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •