bedrageri på avtorget. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 308
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om jeg skal kjøpe brukt kommer jeg aldri til å gjennomføre en handel uten å ha personalia på personen. Dvs fullt navn, telefonnummer og helst adresse også. Da har man gode muligheter for å få tak i personen ved feil. Evt komme på døra om selger nekter å svare på forespørsler.

Vil ikke selger oppgi personalia, bør en kanskje tenke seg om to ganger før en gjennomfører handelen. Jeg hadde droppet den.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Nei har ikke det.
    Sjekket opp de siste innleggene til Hilti og kom over denne:

http://avforum.no/forum/feilmeldinge...ml#post1369725

Det virker jo som han har en del meninger om akkurat dette med å være seriøs!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også at han har et par negative tilbakemeldinger på sin tidligere bruker, Samco.

Alltid kjedelig når ting går galt. Klar at ting kan skje med produktet før, under eller etter levering. Men å da nekte å svare når kjøper tar kontakt vitner om en svært useriøst selger/svindler.

Godt det ikke var de store summene du tapte antiloop. Ser den gikk for ca 1/3 av nypris, så er jo mulig den ble lagt ut fordi han viste om feilen.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest igjennom hele tråden så kan tenkes dette er nevnt.

Hva med å innføre en sikkerhetskode som blir tilsendt selgerens mobiltelefon som hun/han må bruke for å aktivere sin annonse?

Da har moderatorer enkelt tilgang til personalia på selgeren via telefonnr så lenge selger ikke bruker en stjålet telefon.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har ikke lest igjennom hele tråden så kan tenkes dette er nevnt.

Hva med å innføre en sikkerhetskode som blir tilsendt selgerens mobiltelefon som hun/han må bruke for å aktivere sin annonse?

Da har moderatorer enkelt tilgang til personalia på selgeren via telefonnr så lenge selger ikke bruker en stjålet telefon.
    Det hadde vært et flott tiltak.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært et flott tiltak.
    Hva oppga han som avsender navn/adresse da ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som sto på lappen var fryktelig vanskelig å lese. Så jeg har kun fornavnet til samco/hilti å forholde meg til. Blir ikke så lett å komme videre i saken da..

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare nevne noen få ting.
    For en 4-5 år siden jobbet jeg et halvt års tid på posten. Der fikk jeg med egne øyne se hvordan mange pakker behandles, og i mange tilfeller er dette ganske ille. Så at en sending kan være defekt når den kommer til kjøper, kan jeg faktisk godt skjønne. Nå sier ikke jeg at det ikke finnes useriøse selgere, det gjør det nok. Men et eksempel på det motsatte: Solgte en gang et par høytalere og en Chapter Precis forsterker. Disse var i perfekt stand. Før jeg sendte testet jeg alt sammen i en hifibutikk i stavanger, som drives av noen kamerater...de ville bare høre Chapteren. Der fikk de, pluss noen andre se og høre at alt fungerte perfekt. Kjøper møtte oss der, men da han ikke hadde tid å høre eller se særlig på produktene annet enn overfladisk, pakket vi dem godt og fint inn.
    Dagen etter ringer vedkommende og sier at ene høytalerelementet er ødelagt, samt at Chapter ikke fungerte, og han ville ha pengene igjen..noe jeg selvfølgelig svarte høflig på at det lot seg ikke gjøre, da de forlot den butikken i perfekt stand, noe det var mange vitner på.
    I påfølgende uker ringte kjøper til enhver tid, og truet meg med anmeldelse dersom penger ikke ble betalt tilbake...dette ophørte etter ca 1,5 måneder.
    Så jeg tror og stoler på 99% som sier varene fungerer. Uhell kan også skje, og tror nok mange prøver å få tilbake penger ved det som er deres egen feil.

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som sto på lappen var fryktelig vanskelig å lese. Så jeg har kun fornavnet til samco/hilti å forholde meg til. Blir ikke så lett å komme videre i saken da..

Forhåndsbetalte du, eller betalte når pakken ankom? Kan ikke eventuelt bank kontonr spores da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hva skjedde egentlig med Samco? Var en flittig bruker han.....
    Vel, det hjelper ikke å være flittig bruker, slik han tidvis debatterte gjør at jeg hadde vært skeptisk til handel med han.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en blu ray spiller av en her inne som sier han sendte den for over en uke siden,den er ikke kommet og jeg tar kontakt med ham,han sier den er sendt men jeg tviler på det. Han er meget uhøflig og ikke noe serlig sympatisk.
    Legger ut navnet på ham om den ikke er kommet i morgen.Han sier videre at det ikke er hans problem om den er borte i posten.
    Posten sier det tar toppen 4 dager.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Kjøpte en blu ray spiller av en her inne som sier han sendte den for over en uke siden,den er ikke kommet og jeg tar kontakt med ham,han sier den er sendt men jeg tviler på det. Han er meget uhøflig og ikke noe serlig sympatisk.
    Legger ut navnet på ham om den ikke er kommet i morgen.Han sier videre at det ikke er hans problem om den er borte i posten.
    Han bør jo ha et sporingsnr da. Har du navn, adresse og sted han har sendt ifra kan du ta kontakt med postkontoret for hjelp.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått sendings nummer på pakken fra han da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått sendings nummer på pakken fra han da?
    Han sier at han ikke fikk sporings nr. Fikk en mail i fra han nå hvor han spurte om konto nr,så da har han nok ikke sendt den nei.

O

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg ut svindlerne her, vi kan ikke la oss lure av slike folk. Når dem blir hengt ut gir dem **** i slik, ellers får man kjøre sak mot de!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han sier at han ikke fikk sporings nr.
    Bullshit!

Sporing
    Kan spores ved hjelp sendings nummer.
    Norgespakke egenemballert - Produkter og tjenester - posten.no

Sporing
    Forsendelsen kan spores her ved hjelp av sendingsnummer/kollinummer.
    Smartpost esker - Produkter og tjenester - posten.no

Sporing
    Spor din pakke her ved hjelp av kollinummer/sendingsnummer
    Norgespakke postoppkrav - Produkter og tjenester - posten.no

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kjøper en brukt er det etter mitt syn postoppkrav som bør gjelde. Hvis selger ikke ønsker å bruke dette systemet hadde jeg personlig ikke kjøpt noe som helst av vedkommende.

Husk at V2-versjonen av AVforum, som vi jobber på spreng med å ferdigstille, vil ha kobling til PayEx Betalingsgaranti, et system som lar kjøper overføre beløpet til en uavhengig tredjepart. Pengene overføres selger først når kjøper er fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Legg ut svindlerne her, vi kan ikke la oss lure av slike folk. Når dem blir hengt ut gir dem **** i slik, ellers får man kjøre sak mot de!
    Jeg kommer til og gjøre det,er ikke spilleren eller pengene her i morgen andmelder jeg han. Gidder ikke la meg lure av sånne.
    Har navnet og konto nr hans + mail adresse så han er ikke umulig og finne.
    Jeg kommer til og legge ut fult navn også i morgen om jeg ikke hører noe i fra han.

O

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Kjøper en brukt er det etter mitt syn postoppkrav som bør gjelde. Hvis selger ikke ønsker å bruke dette systemet hadde jeg personlig ikke kjøpt noe som helst av vedkommende.

Husk at V2-versjonen av AVforum, som vi jobber på spreng med å ferdigstille, vil ha kobling til PayEx Betalingsgaranti, et system som lar kjøper overføre beløpet til en uavhengig tredjepart. Pengene overføres selger først når kjøper er fornøyd.

Det blir bra Lygren. :-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til og gjøre det,er ikke spilleren eller pengene her i morgen andmelder jeg han. Gidder ikke la meg lure av sånne.
    Har navnet og konto nr hans + mail adresse så han er ikke umulig og finne.
    Jeg kommer til og legge ut fult navn også i morgen om jeg ikke hører noe i fra han.

O
    Det er bare å få dem frem i søkelyset og har merka at det blir flere av de her inne, om han ikke gir tegn fra seg ellers får du bare true han enkelt og greit. Når folk ikke holder sine deler av avtalen dere har gjort så er det ikke annet å gjøre, rett skal være rett mener jeg bare og skepsisen til å kjøpe brukt blir ikke bedre av dette. Synd men holder meg til aktive folk på forum om jeg skal kjøpe noe.

Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •