bedrageri på avtorget. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 308
    Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Godt sagt, og støttes 100%!

Det finnes forøvrig allerede regler for AVtorget som sier følgende:

Det er tydeligvis (og desverre) mange forumbrukere som ikke leser denne informasjonen, eller av en eller annen grunn ikke respekterer disse enkle reglene.
    Så bra les kjøreregler, og lev dit liv på forumet deretter.

Så viser det seg at noen (DrErling) faktisk tar seg bryderiet med å hjelpe en stakkare som priser seg for lavt. Litt det samme prinsippet gjelder her, send en PM/mail og gå vidre.

Men for morro skyld så spør jeg deg DrErling, hvorfor sa du ikke sa ifra til han som du kjøpte av (for kr. 2000,-) at du kunne tenke teg å gi 5-6000,- eller mer, som opplagt var riktig pris?

Litt nysjerrig på den

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leser innlegget hans tolker jeg det som at han ikke visste dette før han auksjonerte sin egen 2år senere og fikk bud helt opp til 6k...

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Ingen øks. Lever enda.
    Kan tenke meg at det ble en kald natt i sjøbua, da vi hadde temperaturer ned mot nullpunktet i natt..

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Jeg liker systemet til QXL med karakterer (positiv eller negativ + en liten kommentar).

Ser man hvor mange positive karakterer en person har er det større sjangs for at det blir en positiv handel om han har 20 positive salg enn en som har ymse karakterer.

Om en selger/kjøper har fått negativ kritikk bør det også gå an å endre dette om vedkommende gjør opp for seg.
    +1

Dette fungerer også fint på bruktmarkedet på HW.no. Så hvorfor skal det ikke fungere her? Synes dette virker som et greit system. Eneste bakdel med det er at noen må ta det første steget. Således kunne mer moderering av Avtorget vært ønskelig også. I tillegg til et nytt system for vurdering av selgere.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Når jeg leser innlegget hans tolker jeg det som at han ikke visste dette før han auksjonerte sin egen 2år senere og fikk bud helt opp til 6k...
    "Det oppdaget jeg selv da jeg kjøpte en for 2000,- og solgte den 2år senere i en vill krig av en budrunde for 6000,- 8) "

Han ble litt glad da, for og ha gjort en drit bra deal, og det er helt i orden det

Men tenk hvis prispolitiet hadde kuppet annonsen til vår Dr., kanskje til og med gravd frem den gamle anonsen til 2000,-hørt med tidligere eier, så anklaget vår Dr. for SVINDEL....aj aj. Da måtte vi stenge Dr. ute fra det gode selskap, og det mine venner er ikke smart nå i svineinfluensa tider

Jeg tror vi alle er enige i grunn. Det er lov å gjøre en god handel, det er også lov å informere om at man syns det er feil pris. Men den beste måten er å legge et bud på det man tror er riktig.

Meg selv som eksempel, Min subb (B&W er nå solgt for 3800,-) var lagt ut til 4500,-. Jeg fikk bud på 2000,- 2700,- 3000,- 3500,- 3800-, og ikke i den rekkefølgen.
    (Det "beste" budet kom med en ganske lang erklæring om budgivers utvidede kunskap om bruktmarkedet på lydutsyr og en klar beskjed om at jeg bare kunne akseptere det og selge til vedkommende for 2700,-) Alt er lov, men han fikk ikke kjøpt.
    Jeg ville selvførgelig hvert glad hvis jeg fikk solgt den for 4500,-, men etter en runde på finn og her på torget så aksepterer jeg 3800,-, som er en helt grei pris. Dette helt uten komentarer fra de som har sterke meninger om pris. Jeg er happy og kjøper fikk ett strøkent produkt, 1,5 år gammlet, til 60% av nypris.
    Jeg hade mange muligheter å slå til på tidlige, lave bud, men ventet og fikk da faktisk en differanse på 1800,- fra laveste til høyeste bud. Hvis jeg hade ventet lenger så kunne det gått begge veier, det er jeg overbevist om.
    Markedet fungerte.

Vi sees på torget folkens, enige blir vi sikkert, etter tøffe forhandlinger

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prikksystem/tilbakemeldinger.

Dett har vi nå droddla frem og tilbake om, så finnes det på siden. Man må klikke på annonsørens navn, da dukker muligheten opp til å gi tilbakemeldinger både med komentar og "fornøyd - skala".

Da er det bare å begyne å bruke den

It's sooo easy, bare man graver bak faner og menyer. Moderator-folkens, dette kunne dere ha sagt ifra om, tidlig, i denne tråden ha ha

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Gadd ikke å lese åtte sider, men det skjønner jeg at jeg burde ha gjort.

Men mer frekvent moderering hadde ikke vært å forakte.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Men for morro skyld så spør jeg deg DrErling, hvorfor sa du ikke sa ifra til han som du kjøpte av (for kr. 2000,-) at du kunne tenke teg å gi 5-6000,- eller mer, som opplagt var riktig pris?

Litt nysjerrig på den
    Jeg er snill og grei. Inntil et vist punkt .

Faktum finale var at jeg kjøpte en NAD218THX og en Rotel preamp jeg ikke husker navnet på i farta for de 2000. Når det er sagt så kjøpte jeg settet av en jeg jobbet med. Han hadde null interesse av settet (de sto på loftet og støvet ned...) og bare glad for at jeg tok det med meg.

Tror nok han angret litt i ettertid på at han foret meg med 2x200W, i og med at jeg leide kjellerleiligheten i huset hans (prikk-prikk-prikk-phun intended!)

DrE

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg er snill og grei. Inntil et vist punkt .

Faktum finale var at jeg kjøpte en NAD218THX og en Rotel preamp jeg ikke husker navnet på i farta for de 2000. Når det er sagt så kjøpte jeg settet av en jeg jobbet med. Han hadde null interesse av settet (de sto på loftet og støvet ned...) og bare glad for at jeg tok det med meg.

Tror nok han angret litt i ettertid på at han foret meg med 2x200W, i og med at jeg leide kjellerleiligheten i huset hans (prikk-prikk-prikk-phun intended!)

DrE
    Ha ha, smart å selge den til naboen Da fortjener du litt dårlig deal i tillegg.

Jeg gir meg med prediken for denne gang, vi sees på neste tråd, 'til then

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil advare mot å kjøpe av denne selgeren på Avtorget

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=59218

Han kaller seg nå for Hilti. Tidligere brukernavn: Samco.

Jeg kjøpte en video scaler av han som viste seg å ikke virke. Når jeg ønsket å heve kjøpet så ble det "stilt som i graven" fra han. Han nekter å svare på PM.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop

Jeg kjøpte en video scaler av han som viste seg å ikke virke. Når jeg ønsket å heve kjøpet så ble det "stilt som i graven" fra han. Han nekter å svare på PM.
    Kanskje greit å ta det opp med en Moderator først i stede for å henge han ut? Synes det kanskje er greit jeg

Edit: uansett en uting at medlemmer har flere nick.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt rapport til webmaster og sendt ti talls meldinger til han på PM uten å få svar. Jeg har kun gått ut med brukernavn.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt rapport til webmaster og sendt ti talls meldinger til han på PM uten å få svar. Jeg har kun gått ut med brukernavn.
    Ok - jeg regnet vel egentlig med at du hadde gjort. Kjenner deg fra forumet som en ryddig person8-)

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva skjedde egentlig med Samco? Var en flittig bruker han, og tidlig ute med Emotiva. Og en haug med HD DVD husker jeg.
    Ble bare borte han, uten at jeg fikk med meg hvorfor.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hva skjedde egentlig med Samco? Var en flittig bruker han, og tidlig ute med Emotiva. Og en haug med HD DVD husker jeg.
    Ble bare borte han, uten at jeg fikk med meg hvorfor.
    Sier seg vel selv kanskje. Når du har urent mel i posen så er det enkelte her inne på forumet som bytter nick. :neutral:

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått kontakt med Hilti eller skal vi si Samco?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Har du fått kontakt med Hilti eller skal vi si Samco?

Nei har ikke det.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke det.
    Du for sende en ny PM. Han er i følge profilen sin innlogget nu i dette øyeblikk!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du for sende en ny PM. Han er i følge profilen sin innlogget nu i dette øyeblikk!
    Om du ikke får svar, så er en ide å finne ut hvor han jobber og snakke med sjefen hans, evt kolleger og si hvordan det ligger an. De kan prøve å få tak i ham for deg.
    Det pleier å hjelpe. Har prøvd dette selv. Ikke noe kjekt å ha en kjeltring som kollega. Han blir da gjerne sjekket på jobben også???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svindel

Sitat Opprinnelig postet av fi@henri
    Det er noe jeg ikke forstår?at det er noen på forumet som selger komponenter de vet er istykker og slepper unna.Nå snakker jeg ikke om forlagte kvitteringer eller at en skriver feil tittel på en film eller komponent.Men at noen selger ting som er istykker og når en ringer de eller sender mail etter en har henta komponentet og er nerfor på grunn at du har fått søppel istedet for det de har skrevet i kjøpet et det er ypperlig.Begynner de å påstå at det er noe kjøper må ha gjort eller posten.Nå har jeg vært ute for dette noen ganger og det er fortvilene og vondt.Jeg etterlyser et regelverk som utestenger folk som driver grovt bedrageri.For det som skjer er at en blir mistenksom på alle.Og at det ødelegger for seriøse selgere.Jeg har selv blitt sånn,mistenker alle.det er utrolig vondt.håper at det blir laget et sånn regelverk.
    Ikke alle som er seriøs. ikke alle som sender patos 310 å sier det er 510mk2 heller.

HILSEN ROGER

Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •