bedrageri på avtorget. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 308
    Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oksågikkikkedet
    Er det meningen at du skal gjøre det da? For det er jo det du gjør! 3800 er mer fornuftig pris, og om du ser i forhold til 4500 ganske langt unna, så da kom jo mitt poeng ganske klart frem. Jeg har aldri komentert pris i annonsen/e dine. Du må faktisk være en av de mest hårsåre, skrullene jeg noensinne har vært i "dialog" med:-)
    Jeg mente ikke deg og mine annonser. Det er handlingen å komentere andres prisforlangende på deres annonser jeg snakker om, og ikke liker.

I mitt tilfelle, så er det ikke lagt in slike komentarer, noe jeg er glad for, men jeg ser det stadig på andre annonser.

Kall meg hårsår og skrullet du, det tåler jeg

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Er det ikke mulig å for selger å slette kommentarer som ligger under sin egen annonse? Hvis noen usaklige prisdiskusjoner dukker opp er det jo bare å fjerne dem...
    Skaden kan jo allerede være skjedd. Har jo sett annonser som har blitt som en chatt...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bedrageri på av.torget

Hei,denne tråen ble laget.pga.at det er et knippe av folk her på av.torget og bruktbørsen som selger ting som det vet er istykker når de sender.Og falske rør.Og nå har jeg også oppdaget falske hdmi-ledninger,kopier.som kan være direkte farlige å bruke.Monster er hvis veldig populært å kopiere.Jeg kan si det sånn er hdmi,osv,for billig til å være sant er det tydelig at en er gått i fella.:evil: Samme med rør.Det virker på meg at mye har gått for langt.Jeg har min mistanke hvor dette kommer fra,men det er farlig å si.For da våkner en med ei øks i hue.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Og du, det finnes en annen sid av saken, selgers økonomi. Den kansje ikke tillater en lavere pris en det han spør om, da er det rett og slett slemt å ødelegge salget for han.
    Du snakker litt imot deg selv. Hvis markedet bestemmer prisen, og prisen som selgeren må ha er "for høy". Altså høyere enn hva markedet er villig til å gi. Så er det vel ikke noe galt med å kommentere at prisen er for høy, da dette kun vil være en konstatering av fakta. Men dette blir mer tankespill enn saklig prat.

Uansett så mener jeg det er noen tilfeller der det er helt ok å si ifra. Da er det ikke snakk om å ødelegge for selger, men kanskje å redde en stakkar uviten kjøper om at produktet absolutt ikke er verdt prisen.

Men som sagt, det er veldig vanskelig..

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Du snakker litt imot deg selv. Hvis markedet bestemmer prisen, og prisen som selgeren må ha er "for høy". Altså høyere enn hva markedet er villig til å gi. Så er det vel ikke noe galt med å kommentere at prisen er for høy, da dette kun vil være en konstatering av fakta. Men dette blir mer tankespill enn saklig prat.

Uansett så mener jeg det er noen tilfeller der det er helt ok å si ifra. Da er det ikke snakk om å ødelegge for selger, men kanskje å redde en stakkar uviten kjøper om at produktet absolutt ikke er verdt prisen.

Men som sagt, det er veldig vanskelig..
    Er ikke så vanskelig som du lager det Hele poenget er at pris er mellom kjøper og selger og ikke har noe med alle andre og gjøre. Hvis du eller jeg har synpunkter på en pris så er det greit å sende en PM, med der bør det stoppe.
    Unntak er selvførgelig ren svindel, som etter mittt skjønn gir ett større handlings rom og kan politianmeldes hvis det er mulig.
    Men da snakker vi svindel, og ikke ett forsøk på å få en noe høyere pris en det som noen andre syns er rimelig i forhold til en uskreven regel om at allt brukt skal koste halv pris av nypris.
    Det er en forskjell, og den er viktig.

Jeg skriver litt varmt om dette, da jeg syns det er prinsipiellt viktig.
    Jeg sjønner at mange ikke kan dy seg for å fortelle en selger at han har priset seg ut av markedet, og bør senke prisen. Men det mener jeg ikke er en oppgave man skal ta. Jeg har for eksemple aldrig sett det motsatte, der det skapes en diskusjon om att prisen er for lav, under en annonse, det er kansje i seg selv svar på hvilke mekanismer som slår in her.
    Det handler om å respektere annonsøren og hans salg, punktum.
    Men igjen unntak ved svindel.

Håper flere kan stille seg bak dette i tiden fremover.

Så til sist, det er et bra forum og torg, og jeg har handlet uten trøbbel flere ganger

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns forøverig at dette er noe som moderator folkene kan se litt mer på, både pris-dissing og svindel-saker/forsøk.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok ganske så enig med deg her, Mjusiker'n.

Nå sporet denne tråden litt av i forhold til svindel/lureri og ble mer krangel om generell prissetting, men det får vi vel tåle...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for eksemple aldrig sett det motsatte, der det skapes en diskusjon om att prisen er for lav, under en annonse, det er kansje i seg selv svar på hvilke mekanismer som slår in her.
    Njaæa... Jeg må faktisk si "on the contrary". Jeg har selv "hjulpet" uvitne selgere av "pærler" med å forstå at de kan få mer enn de ber om. Jeg har faktisk sendt e-post til 2stk (en på finn.no og en på avforum) som ville selge NAD-218THX alt for "billig".

Man kan si mye rart om NAD-218THX, men at den har sin fanskare i CV-miljøer og lignende, det er det ingen tvil om. Det finnes mange folk i 30-40åra som ikke hadde råd til NAD218THX når den rocket CV-1515 back in the days, som enda er villig til å gi 5-6000 for denne forsterkeren.

Det oppdaget jeg selv da jeg kjøpte en for 2000,- og solgte den 2år senere i en vill krig av en budrunde for 6000,- 8)

FYI: å kalle en NAD218THX for en perle er gjerne å dra an litt over streken

DrE

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så vanskelig som du lager det Hele poenget er at pris er mellom kjøper og selger og ikke har noe med alle andre og gjøre. Hvis du eller jeg har synpunkter på en pris så er det greit å sende en PM, med der bør det stoppe.
    Unntak er selvførgelig ren svindel, som etter mittt skjønn gir ett større handlings rom og kan politianmeldes hvis det er mulig.
    Men da snakker vi svindel, og ikke ett forsøk på å få en noe høyere pris en det som noen andre syns er rimelig i forhold til en uskreven regel om at allt brukt skal koste halv pris av nypris.
    Det er en forskjell, og den er viktig.

Jeg skriver litt varmt om dette, da jeg syns det er prinsipiellt viktig.
    Jeg sjønner at mange ikke kan dy seg for å fortelle en selger at han har priset seg ut av markedet, og bør senke prisen. Men det mener jeg ikke er en oppgave man skal ta. Jeg har for eksemple aldrig sett det motsatte, der det skapes en diskusjon om att prisen er for lav, under en annonse, det er kansje i seg selv svar på hvilke mekanismer som slår in her.
    Det handler om å respektere annonsøren og hans salg, punktum.
    Men igjen unntak ved svindel.

Godt sagt, og støttes 100%!

Det finnes forøvrig allerede regler for AVtorget som sier følgende:

AVtorget er stedet for kjøp og salg av ditt brukte audio/video-utstyr!

VENNLIGST LES UNDERSTÅENDE FØR ANNONSE LEGGES UT!

Kommentarer er kun ment for å spørre om varens stand etc. NB! Kommentarer på pris skal tas over PM eller e-mail. Selger kan uansett slette innlegg som ikke er ønsket under sin annonse.
    Det er tydeligvis (og desverre) mange forumbrukere som ikke leser denne informasjonen, eller av en eller annen grunn ikke respekterer disse enkle reglene.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fi@henri
    Hei,denne tråen ble laget.pga.at det er et knippe av folk her på av.torget og bruktbørsen som selger ting som det vet er istykker når de sender.Og falske rør.Og nå har jeg også oppdaget falske hdmi-ledninger,kopier.som kan være direkte farlige å bruke.Monster er hvis veldig populært å kopiere.Jeg kan si det sånn er hdmi,osv,for billig til å være sant er det tydelig at en er gått i fella.:evil: Samme med rør.Det virker på meg at mye har gått for langt.Jeg har min mistanke hvor dette kommer fra,men det er farlig å si.For da våkner en med ei øks i hue.
    ?
    Jeg tviler svært sterkt på at du våkner opp med øks i hodet om du antyder hvor falske kabler kommer fra.

Forøvrig er jeg svært nysgjerrig på hvordan en HDMI-kabel kan være direkte farlig å bruke.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kina er en sikker kilde.

Så får vi se om jeg våkner opp med øks i hodet

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :???:
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Kina er en sikker kilde.

Så får vi se om jeg våkner opp med øks i hodet
    åh? Øya er jo ikke så stor så vi finner deg nok....

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg må låne meg ei sjibbu i natt

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan en hdmi kabel være farlig????
    Jeg kjøpte en monster hdmi grisebillig på torget for en tid tilbake, denne er ganske sikkert en fake, men har ikke opplevd den som farlig mellom tv'n og 360'n til denne tid

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle vet jo at monstre er farlige. Barnelærdom!

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Haha!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Ja, Nøkken var skummel da jeg var liten

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0