bedrageri på avtorget. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 308
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bestilte og betalte (dum som jeg var) for en ganske dyr platespiller i fjor
    (hadde spart opp midler i lang tid)
    Har til dags dato ikke sett noe til den og selger har "gått under jorden"
    Har vært gjennom hele møllen med forliksråd (uten at de fikk tak i selger)
    samt forbrukerrådet.
    Her fikk jeg beskjed om at hvis jeg ville anlegge sak,så kunne jeg risikere å måtte betale denne selv ( enda jeg har betalt for et produkt jeg aldri har fått)
    Dette var et firma , men ser nå at sidene til dette er fjernet.

Derfor er det vel bare et balltre og noen bøller som må til igjen.
    HATER slike fyrer som tror de kan slippe unna .

Mvh Jan I

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det greit å få høre om skrekkhistoriene, men jeg vil gjerne si at aldri har hatt en negativ opplevelse.
    Enten det har vært nytt, brukt, privat, firma, innelands, utenlands, store og små beløp.

Ikke en eneste negativ handel i min historie. Jeg er vel kanskje heldig, men antar at det ligger litt dyktighet bak det også

Ps. Jeg handler mye!

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller aldri opplevd noe negativt. Det var nære på for et par år siden da jeg kjøpte en XTZ sub her på avtorget. Men det hele viste seg å være en misforståelse da selger var ute på jobboppdrag, så det tok litt tid før jeg fikk varen. Hadde betalt på forskudd. Det hele endte opp med at jeg fikk suben for 100-200 kroner. En nesten ny XTZ 12" Left sub + y-splitt kabler og det hele. Det var litt av et plaster på såret, og jeg hadde nesten dårlig samvittighet etterpå. Har egentlig litt dårlig samvittighet enda. Men selger mente at det bare skulle mangle, da det var hans skyld at det ble som det ble. Men den selgeren fikk hvertfall alle tomler opp hos meg, og jeg kommer ikke til å tvile et sekund om det dukker opp noe han skal selge, som jeg har lyst på.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KaNi
    Jeg er enig med deg, Mjusiker´n. Man kan ikke beskytte folk mot seg selv. Hvis noen betaler overpris for en vare, så er det noe de enten har valgt å gjøre, eller de har rett og slett ikke undersøkt tilstrekkelig før de kjøpte. Det får gå på deres egen kappe. En annonsør må selv få vurdere hvor mye penger han vil ha for sitt eget produkt. Ikke heng ut folk fordi man selv mener de krever for mye penger for en vare. Det er stort sett voksne folk her på forumet, og de får jammen bestemme selv hva de vil gjøre. Et hovedpoeng før man inngår en handel, er å undersøke selv!
    En rolig PM til vedkommende hvor man spør om prisen er korrekt osv er jo en ok måte å gå frem på, mener jeg.

Det blir selvsagt noe annet når annonsene inneholder direkte løgn! Det kan ikke tolereres!
    Takk for støtten på det.

Komentar til neste inlegg, jeg er klar over at jeg bor i Oslo og har en fordel ved det. Derfor er jeg for en mulighet for å gi karakter/poeng på forumitter man handler med, noe som kan legge press på selgere og være med på å rydde opp i beskrivelsen av standard (allt her inne er jo "strøkent" eller "som ny"). På eldre produkter kan det umulig være tilfelle på 100% av det som legges ut

Så til prisdiskusjonen igjen.

Jeg har nå kikket på en forsterker som jeg vurderte. Priset til 3500,- solgt for 4000,-. En forumitt har lagt in den allt for vanlige komentaren om at selger bør gå ned i pris, etterfulgt av ett utropstegn (ved 3500,- og som første komentar).
    Samme forumitt byr nå 4500,- for enn lik forsterker fra en annen selger.
    Hade vært hyggelig hvis vedkommende kunne forklare hvorfor det ikke skal oppfattes som frekkt, utspekulert og tøysete.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger selv en subb her nå på torget. Jeg har lagt den ut til 4500,-, det er sikkert litt høyt, men jeg mener det er en riktig verdi (mao. jeg kunne tenkt meg betale det for ett strøkent eksemplar). Nypris er 5998,- 1,5 år gammel er den.
    Jeg syns den er hverdt 4500,-, så er det min lykke hvis jeg treffer en som syns det samme. Hvis ikke står jeg fritt til å sette ned prisen, akseptere bud eller beholde subben selv. Andre kan holde seg for gode til å diskutere min pris i min annonse, det er bare dumt. Send en PM eller start en tråd der man kan diskutere generell prispolitikk, la selger være i fred med sin annonse.[/QUOTE]

Jeg er ikke enig med deg her, når en billig subb til 5900 etter 1.5 år blir lagt it til 4500, fortjener du å høre at det er abisiøst dyrt.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruktpriser er subjektive. Sånn er det bare.
    For høyt prisede varer selger dårlig og det finner selger glatt ut av etterhvert uten at andre må svartmale annonsene.

Ofte så er ikke kommentaren om at det er dyrt som er problemet, men hvordan folk uttaler seg.
    Noen eier jo bare ikke folkeskikk.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Hvis selger ikke får noen respons på annonsen, burde det være beskjed nok. Selv om ikke du synes subben er verdt så mye, finnes det kanskje andre som betaler det med glede. Kjøper har selv et ansvar for å sjekke priser på et produkt, jeg ser ingen poeng med å spamme AVtorget med meldinger om feil priser. Et produkt er verdt det noen er villig til å betale for det.

Frode
    Helt enig!

Selv så betalte jeg overpris for en SVS PB12plus/2 i cherry for et par år siden, fordi jeg hadde en fra før og skulle ha en til i samme farge.
    De var da gått ut av produksjon så brukten var eneste løsning.

Ingen fortjener å høre at ting er dyrt så lenge markedet bestemmer prisen.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Ingen fortjener å høre at ting er dyrt så lenge markedet bestemmer prisen.
    Jeg har kjøpt cd-plater til godt over $100... så man kan vel si at dersom man ikke får solgt så er enten prisen for høy - eller du har ikke funnet kjøperen enda.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo også an på situasjonen til selger. Må man bli kvitt noe raskt, så går det billig, mens hvis man har god tid til å vente på den "rette" kjøperen som er villig til å betale litt mer så gjør man det...
    Synes ikke man kan kalles svindler av den grunn

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man bør holde seg for god til å spamme en annonsetråd med sine meninger om prisen. Å sende en PM for å gi et hint er jo èn ting. En annen ting er dersom prisen er direkte lureri.

Hadde jeg hatt èn monoblokk jeg var happy med og gjerne ville ha en til (som jo de fleste med monoblokker vil...) så er det ikke sikkert jeg hadde reagert på at en brukt en gikk for noe rett rundt nypris... Såklart, alder tatt i betraktning og slik. Er det noe man VIL ha, så er man også villig til å betale for det (regner jeg med)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg aldri sagt at en vare som åpenbart er for høyt priset er svindel, men jeg mener at selger fortjener å høre at varen er overpriset! Selvasagt er det tilfeller som du betaler mye for en brukt vare, men det er heller unntaket eller regelen.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oksågikkikkedet

Jeg er ikke enig med deg her, når en billig subb til 5900 etter 1.5 år blir lagt it til 4500, fortjener du å høre at det er abisiøst dyrt.
    Er ikke opp til deg å predike det til verden. Det er det markedet som skal gjøre, og gjør i øyeblikket. Har bud på 3800,- nå og vurderer det.

Dette har skjedd helt uten at du har forkludret min annonse med tøysete meninger om pris. Så se, det fungerer uten at du forteller verden hva som er riktig pris. Ta det til etteretning og hold igjen den trangen til å rette folks prisantydninger.

Å hva med han som ringer meg i morgen å skal ha akkurat den (finish og sted den befinner seg på er riktig) og er villig til å betale det jeg ber om, er han en idiot. Da er det mange idioter her på forumet....

Nei, bare la annonsen være i fred, det er oppfordringen.

Og ikke selg dritt (uten å fortelle det i annonsen)

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oksågikkikkedet
    nå har jeg aldri sagt at en vare som åpenbart er for høyt priset er svindel, men jeg mener at selger fortjener å høre at varen er overpriset! Selvasagt er det tilfeller som du betaler mye for en brukt vare, men det er heller unntaket eller regelen.
    Men hvis slike beskjeder da kan sendes på PM/mail så slipper anonnsen å bli forsøplet ned av kommentarer som ødelegger salget.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du, det finnes en annen sid av saken, selgers økonomi. Den kansje ikke tillater en lavere pris en det han spør om, da er det rett og slett slemt å ødelegge salget for han.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Er ikke opp til deg å predike det til verden. Det er det markedet som skal gjøre, og gjør i øyeblikket. Har bud på 3800,- nå og vurderer det.

Dette har skjedd helt uten at du har forkludret min annonse med tøysete meninger om pris. Så se, det fungerer uten at du forteller verden hva som er riktig pris. Ta det til etteretning og hold igjen den trangen til å rette folks prisantydninger.

Å hva med han som ringer meg i morgen å skal ha akkurat den (finish og sted den befinner seg på er riktig) og er villig til å betale det jeg ber om, er han en idiot. Da er det mange idioter her på forumet....

Nei, bare la annonsen være i fred, det er oppfordringen.

Og ikke selg dritt (uten å fortelle det i annonsen)
    Er det meningen at du skal gjøre det da? For det er jo det du gjør! 3800 er mer fornuftig pris, og om du ser i forhold til 4500 ganske langt unna, så da kom jo mitt poeng ganske klart frem. Jeg har aldri komentert pris i annonsen/e dine. Du må faktisk være en av de mest hårsåre, skrullene jeg noensinne har vært i "dialog" med:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Men hvis slike beskjeder da kan sendes på PM/mail så slipper anonnsen å bli forsøplet ned av kommentarer som ødelegger salget.
    Helt enig..

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mulig å for selger å slette kommentarer som ligger under sin egen annonse? Hvis noen usaklige prisdiskusjoner dukker opp er det jo bare å fjerne dem...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Er det ikke mulig å for selger å slette kommentarer som ligger under sin egen annonse? Hvis noen usaklige prisdiskusjoner dukker opp er det jo bare å fjerne dem...
    Joda - det er fullt mulig, og det blir også gjort...

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Noen eier jo bare ikke folkeskikk.
    That's me :twisted: ...hehe, nei da. Jeg er vanligvis en høffelig fyr, men gikk desverre over streken på banan annonsen.
    Man lærer av sine feil.

Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •