bedrageri på avtorget. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 308
    Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    første du gjør når du kjøper på nett brukt er: background check! få navn og adressen hans! får du varen og den er ubrukelig så stiller du opp på døra hans

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fi@henri
    Denne er klassisk,Når du har henta pakka for 30min siden og kobler det til.komponenetet er dødt.Du ringer selger,han ber deg dra til ******* for du må tåle noe når du kjøper brukt.Er du ikke blitt lurt da???Og han har til og med skrevet at komponentet var ypperlig.Nei,du merker meget godt når du er blitt lurt,og kan nok avgjøre dette selv.

Skjønner jeg må formulere meg heeelt riktig for at enkelte skal forstå dette.... Det jeg (og flere med meg) prøver å få frem er: hvordan skal vi andre avgjøre om noen har blitt lurt eller ikke basert på hva du (eller andre) skriver i en tråd? Det er fryktelig enkelt å hive ut av seg påstander om at man har blitt lurt, uten å måtte bevise det. Slike "ordninger" har en tendens til å bli misbrukt.

Det kan godt hende du klarer å avgjøre at du er blitt lurt, men det kan godt hende at selger føler det samme... Hvem skal vi tro...?

Så da spør jeg; hvordan skal vi avgjøre at du har blitt lurt?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at dette faktisk går begge veier, både kjøpere og selgere kan være drittsekker.

Har sett min del av kjøpere som ombestemmer seg etter at de har kjøpt og betalt, også de som har gått løs med skrutrekkeren inne i produktet for og få det til og ikke virke før de har returnert det.........

Folk eier ikke skrupler lenger, i tillegg bor vi i ett land som beskytter forbrukerene til det urimelige.. Nesten så forbrukeren ikke lenger er ansvarlig for sine handlinger....

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Har sett min del av kjøpere som ombestemmer seg etter at de har kjøpt og betalt, også de som har gått løs med skrutrekkeren inne i produktet for og få det til og ikke virke før de har returnert det........
    Har du virkelig opplevd det? Tviler ikke ett øyeblikk på deg i utgangspunktet Loffen, men at folk er så utspekulerte - har jeg nesten vondt for å tro! Derfor må jeg bare spørre

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har du virkelig opplevd det? Tviler ikke ett øyeblikk på deg i utgangspunktet Loffen, men at folk er så utspekulerte - har jeg nesten vondt for å tro! Derfor må jeg bare spørre

Ja faktisk...
    Hadde tatt av lokket på en relativt dyr DVD spiller og brukt en skrutrekker på hovedkortet,,,,, fikk den ikke til og virke og ville ha pengene tilbake....
    Påstod at jeg hadde solgt han noe dritt.. er noen år siden nå men...

Det sier bare noe om at det faktisk går begge veier.

Shit happens og det beste hadde vært hvis alle hadde vært ærlige, men sånn er dessverre ikke verden...

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    første du gjør når du kjøper på nett brukt er: background check! få navn og adressen hans! får du varen og den er ubrukelig så stiller du opp på døra hans

Hva om han som åpner døra er mye større enn deg:-?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg synes det er greit å lage en tråd med feks en tittel som dette:

SVINDLERE PÅ AVFORUM

Her skriver dere inn navn/nick, add og telefon, med andre ord så henger man ut disse personene her i den tråden. Det skal ikke være sånn at vi skal føle oss utrygge med å kjøpe brukt her inne, men det er kanskje den eneste måten å bli kvitt slike svindlere på. Aldri kjøp av noen som kun oppgir en email, snakk med selger før et kjøp og da kan man føle seg mer trygg. Litt greit at man ser at selger et et aktivt og kjent medlem av forumet også.

HENG DEM UT!

Det er viktig i slike saker at dere sender oss en mail og gir info om hva som har skjedd. Dette gjelder å vis dere er ute for brukere som selger ulovlige gjenstander eller tyvegods.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Skjønner jeg må formulere meg heeelt riktig for at enkelte skal forstå dette.... Det jeg (og flere med meg) prøver å få frem er: hvordan skal vi andre avgjøre om noen har blitt lurt eller ikke basert på hva du (eller andre) skriver i en tråd? Det er fryktelig enkelt å hive ut av seg påstander om at man har blitt lurt, uten å måtte bevise det. Slike "ordninger" har en tendens til å bli misbrukt.

Det kan godt hende du klarer å avgjøre at du er blitt lurt, men det kan godt hende at selger føler det samme... Hvem skal vi tro...?

Så da spør jeg; hvordan skal vi avgjøre at du har blitt lurt?
    Hei,det er et godt spørsmål. jeg vet når jeg er blitt lurt.Men det er selvsagt vanskelig for andre å vite at dette er skjedd.Derfor er det meget viktig å få inn virkemidler som gjør kjøper trygg og få luka ut bedragere.Vi har en kjempefin ting her på av.forum.Og lage dette trygt også.kjempeherlig.Og kunne gå på posten uten en knute i mage og vite at den pakka du får inneholder det selger har beskrevet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det er viktig i slike saker at dere sender oss en mail og gir info om hva som har skjedd. Dette gjelder å vis dere er ute for brukere som selger ulovlige gjenstander eller tyvegods.
    Dette er også meget viktig.holde stjelte ting ute.Får kjøper en tyvegodts da har en ingen mulighet for reprasjon og reklamasjon.Kjempebra at vi tar opp dette også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hva om han som åpner døra er mye større enn deg:-?
    Da løper en som bare det.Nei.De fleste bedragere er så feige at de blir redd for deg uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest alle innleggene, men er enig i at et karaktersystem, likt Ebay, er smart.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av are1981
    Har ikke lest alle innleggene, men er enig i at et karaktersystem, likt Ebay, er smart.
    Hei.
    Der er en fyr som har bruker navn Roberthegvik som nå prøver å selge sine høyttaler. Han er tidligere utestengt på div. forum.
    Jeg har tipset admin. men ikke fått respons på dette salget hans. OBS OBS

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kleppestø
    Hei.
    Der er en fyr som har bruker navn Roberthegvik som nå prøver å selge sine høyttaler. Han er tidligere utestengt på div. forum.
    Jeg har tipset admin. men ikke fått respons på dette salget hans. OBS OBS
    Sånne påstander er veldig vanskelig for oss andre å vite om stemmer. Ser på brukeren hans på Torget at han har hatt mange annonser ute, men ingen har gitt tilbakemeldinger på ham som selger (hverken positive eller negative).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Sånne påstander er veldig vanskelig for oss andre å vite om stemmer. Ser på brukeren hans på Torget at han har hatt mange annonser ute, men ingen har gitt tilbakemeldinger på ham som selger (hverken positive eller negative).
    Det er ikke en påstand. Det er selvopplevd og etterforsket i div forum der han prøvd å selge samme produkt, Der Admin her på forumet og hi-fisentralen bekreftet tidligere svindel forsøk, da i mindre skala, (beløp rundt 1000,-). Jeg er forsøk på 25000,-
    Men etter gjentate trusler og lovnader om at de var sendt. Klarte jeg å på pengene i retur. Men da var truselen om anmeldelse fremet for ham. Jeg hadde også klart å finne ut hvor han jobbet og informert hans kolleger om hva han drev på med.:twisted: Så obs at du er sikker når du gjør en handel

Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I henhold til kjøpsloven så har både selger og kjøper plikter og rettigheter selv ved bruktkjøp/salg. Dette gjelder også for ting som "selges som de står".

Ring selger og gjør en vurdering ut i fra spørsmålene du har. Be alltid om bilder av utstyret og skriftlig bekreftelse via mail på tilstanden på utstyret. Be om at utstyret sendes i oppkrav. Prater du fint med betjeningen bak disken på posten får du kanskje sniktitte i pakken før du betaler. Da har du muligheten til ihvertfall å avdekke noen feil og eventuelt unnlate å hente ut pakken.

Morten

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av MortenV
    I henhold til kjøpsloven så har både selger og kjøper plikter og rettigheter selv ved bruktkjøp/salg. Dette gjelder også for ting som "selges som de står".

Ring selger og gjør en vurdering ut i fra spørsmålene du har. Be alltid om bilder av utstyret og skriftlig bekreftelse via mail på tilstanden på utstyret. Be om at utstyret sendes i oppkrav. Prater du fint med betjeningen bak disken på posten får du kanskje sniktitte i pakken før du betaler. Da har du muligheten til ihvertfall å avdekke noen feil og eventuelt unnlate å hente ut pakken.

Morten
    Ja mye å lære etter hvert som en selv driter seg ut og stoler på andre, selv om en begynner å trekke på årene er det stadig nytt å lære. Heldigvis

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det ville være fornuftig om kjøpere kunne legge inn karakterer på selgere. De aller fleste er ute etter å gjøre en ærlig handel, så jeg forventer at majoriteten av de tilbakemeldingene som vil bli gitt vil være basert i en ærlig oppfatning av handelen (og ikke kjøpere som angrer og ødelegger utstyret og gir selger skylda osv.).

En lang trackrecord på gode salg vil da gi en bedre trygghetsfølelse ved kjøp fra vedkommende.

Riktignok skal jo en gang være den første for å selge noe, men da kan jo også brukerens aktivitetsnivå på forumet gi en pekepinn på seriøsiteten.

Men som det også er sagt her, så kan det være mange useriøse kjøpere også. Jeg har flere annonser ute på torget nå som kun er lagt ut her da jeg føler det er mest seriøse folk å selge til her. Har prøvd Finn tidligere, men her er det masse useriøst. Folk legger inn bud, avtaler oppmøte og dukker ikke opp. Ikke ringer de og sier i fra at de ikke kommer heller. Noen legger inn bud, og når du gir dem aksept, så trekker de seg fra alt sammen.:roll:

Synd at det er sånn, håper AVforum kan opprettholde seriøsiteten på AVTorget.

J.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Jeg synes også det ville være fornuftig om kjøpere kunne legge inn karakterer på selgere. ...
    J.
    Slik det er i dag, kan du på Torget legge igjen positive og negative tilbakemeldinger på alle som selv har hatt en annonse ute - medlemsregisteret er altså ikke det samme som for forumet.

En kjøper som ikke har annonsert på Torget selv, kan du med andre ord ikke legge tilbakemeldinger på - dette har jeg etterlyst muligheten til.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    God ide å rette avtorget mot mobilnr/person på et vis. en annen løsning kan være at en må ha et minimum av innlegg for å benytte denne funksjonen (som på score). Kunne fungert mot sin hensikt, men jeg vil tro at de fleste som forsøker å lure folk her inne har svært liten tilknytning til stedet. Sider som dette er jo som kjent mye tryggere å handle på enn QXL og Finn, men en burde gjort noen grep for å forhindre svindel.

Jeg er generelt skeptisk til medlemmer som ikke har en god grunn for å ha flere profiler her inne.

Oppslutningen i denne tråden viser klart at dette er et problem. Bra tråd fi@henri.
    Finn.no har jo hatt en form for kvittering via mobilen når man legger ut en annonse, dette kunne jo fungert kanskje?? Betaler gjerne en femmer for å legge ut noe

Side 4 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •