bedrageri på avtorget. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 308
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Alle" forstår hvor frustrerende og irriterende det er å bli lurt. Men enkelte har forsøkt å se saken fra en annen side, noe noen tydeligvis har problemer med å se.
    - Det er helt klart uaktuellt å henge ut folk med navn, tlf nr etc. Det er ganske enkelt et brudd på norsk lov.
    - Det bør også være uaktuellt å henge ut folk selv om man bare bruker nicket.
    - Utestengelse kan heller ikke gjennomføres uten at noen må ta jobben med å sjekke opp hver enkelt sak.

Det er mange hårsåre og hevngjerrige mennesker der ute som ville misbruke sånne midler for å utestenge eller henge ut de personene de av en eller annen grunn ikke skulle like.

Det skjer faktisk at komponenter tar kvelden under transport. Jeg selv har opplevd det som selger, og trodde kjøper bare var ute etter å lure meg. Men det viste seg altså at kjøperen hadde rett, og jeg tok kostnaden ved reperasjon av komponenten.

Det KAN faktisk skje at selger har ødelagt en nyinnkjøpt komponent pga feilkobling, feil bruk, misbruk etc.

En bedre karakterbok hadde vært fint, der du måtte gi karakter. Kanskje både til kjøper og selger ved hver handel?

Det beste tipset er dog å handle av godt kjente nick fra forumet. Det er mange som registrerer seg bare for å kunne selge, og da er ihvertfall jeg straks mer skeptisk.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem avgjør at du har blitt lurt...?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fi@henri
    det med å gå på døra etter selger har lurt deg er selvsagt en naturlig og velfortjenene reaksjon mot selger.Den siste gangen jeg ble lurt var 1 uke siden,da sa jeg til bedrager at jeg kommer på døra hans.Men i dag fikk jeg en telefon fra politiet at jeg måtte holde meg unna da bestemora bodde sammen med bedrager.Så det virker som bedrager kan gjøre hva han vil.Men nå må vi starte en aksjon som gjør at det kommer nye regler.Og jeg er for.selger noen et komponent som er istykker må de utestenges.ingen nåde.:?
    Hehe, man sier ikke no og bare oppsøker vedkommende, lurer personen trill rundt med andre ord. Hadde aldri tillatt slikt juks og bedrag og det hadde blitt konsenkvenser, man sier ingenting og plutselig dukker man opp på døra til vedkommende og krever en saftig betaling eller en fair deal.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    qxl og ebay og sikkert alle seriøse auksjons steder har ett system der selgere/kjøpere gir hverandre karakter.

Da vil det over tid lønne seg å være en selger som selger produkter som beskrevet.
    Samtidig vil selger kunne se om kjøper er en som sutrer over "småting" og dermed heller velge å selge til en "god" kjøper.

Kunne aldri falle meg inn å handle dyre ting på en auksjonsplass uten ett slikt system på plass.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper at det en gang i framtiden kan være slik at "større" torg blir bundet med feks www.altinn.no og spillekortsystemet og påloggingen der.

Hvordan vet jeg ikke, men ideen min er vel at man må logge på seg på feks altinn for å gå videre på "legge" til annonse. Da er man kanskje automatisk registrert i et system med navn/adresse/personnr.

Hvem vet, ville ideèr

Newcomer CookieMonzta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt; sjekker ikke folk hvem de handler med? Det er da bare å ta en telefon,så finner man kjapt ut om folk er seriøs eller ei,eller?

Har gjennom årene gjennomført flere salg/kjøp på ulike forum/nettsteder og tar bestandig opp telefonen og ringer (hvis kjøper/selger ikke ringer selv da) og får bestandig svar på det jeg spør om.
    Dog,jeg ble "lurt" engang på Finn.no. En signalkabel til kr.1000 viste seg å være ikke i så "ypperlig" stand som påpekt i annonsen.Thats it!

Jeg anbefaler alle når de handler brukt å bare ta den berømte telefonen til vedkommende som selger,det koster så lite i forhold.

mvh
    CookieMonzta

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv blitt lurt, men det var på finn.no. Han var interissert i to par Cerwin vega høyttalere som jeg hadde og han hadde ikke penger, men han hadde ett par Dali 808 som jeg kunne få pluss 1000 kr i mellomlegg som jeg skulle få senere. Vi skrev kontrakt og greier og han skulle overføre pengene til meg den 15 juni og pengene har fotsatt ikke kommet og jeg prøver å kontakte han men han bare lyver og sier at han får penger den datoen og den datoen. Jeg blir irritert på sånne sleipe folk. Når han først får penger så bruker han dem opp.

Hvis en sånn "svindler" blir utestengt fra AV-torget og forumet så kan han bare lage seg en ny profil og vips kan han fortsette med det han gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Regner med du har no mer kontruktivt å komme med? Hvorfor skal man ta slike mennesker med silkehansker? Kjeltringer har ikke no her å gjøre! Om noen hadde snylta meg så hadde jeg nok kommet opp på døren til vedkommende, samme hvor dem bor i landet. Rett skal være rett!

Som du sier: Rett skal være rett!

Sett i den sammenheng synes jeg ikke ditt forslag er særlig konstruktivt heller. Hvordan vet du at rett er rett?
    Vi liker å kalle vårt samfunn for en rettsstat. Det innebærer at visse kriterier skal legges til grunn for å sikre den enkeltes rettssikkerhet. Dette gjøres fordi noen av dem du kaller kjeltringer faktisk ikke er det. De er like uskyldige som deg selv.
    Skal vi følge din tankegang vil alle som har solgt et produkt til en derpå misfornøyd kjøper kunne defineres som kjeltringer. Dette blir det da kun opp til kjøper å avgjøre, for så å "svarteliste" vedkommende. En noe anarkistisk tankegang synes jeg. Selvfølgelig kan selgeren være en kjeltring, men det finnes faktisk andre plausible forklaringer på hvorfor kjøper ikke sitter fornøyd tilbake etter en handel.
    Hvordan ville du likt å bli hengt ut på forumet som en kjeltring?

Jeg vil si:
    -Det å handle på bruktmarkedet vil alltid innebære en viss risiko. Det må man ta med i vurderingen. Risikoen kan dog reduseres, feks:
    -Hent om mulig produktet selv, og sjekk at det svarer til forventningene.
    -Snakk alltid direkte med selger. En kjeltring kan ikke uten videre avsløres via tlf, men av og til vil det ringe en bjelle.
    -Bruk gjerne betalingsgaranti.
    -Det er mange som registrerer seg bare for å selge. De er ikke kjeltringer av den grunn, men det skader ikke å være litt kritisk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Som du sier: Rett skal være rett!

Sett i den sammenheng synes jeg ikke ditt forslag er særlig konstruktivt heller. Hvordan vet du at rett er rett?
    Vi liker å kalle vårt samfunn for en rettsstat. Det innebærer at visse kriterier skal legges til grunn for å sikre den enkeltes rettssikkerhet. Dette gjøres fordi noen av dem du kaller kjeltringer faktisk ikke er det. De er like uskyldige som deg selv.
    Skal vi følge din tankegang vil alle som har solgt et produkt til en derpå misfornøyd kjøper kunne defineres som kjeltringer. Dette blir det da kun opp til kjøper å avgjøre, for så å "svarteliste" vedkommende. En noe anarkistisk tankegang synes jeg. Selvfølgelig kan selgeren være en kjeltring, men det finnes faktisk andre plausible forklaringer på hvorfor kjøper ikke sitter fornøyd tilbake etter en handel.
    Hvordan ville du likt å bli hengt ut på forumet som en kjeltring?

Jeg vil si:
    -Det å handle på bruktmarkedet vil alltid innebære en viss risiko. Det må man ta med i vurderingen. Risikoen kan dog reduseres, feks:
    -Hent om mulig produktet selv, og sjekk at det svarer til forventningene.
    -Snakk alltid direkte med selger. En kjeltring kan ikke uten videre avsløres via tlf, men av og til vil det ringe en bjelle.
    -Bruk gjerne betalingsgaranti.
    -Det er mange som registrerer seg bare for å selge. De er ikke kjeltringer av den grunn, men det skader ikke å være litt kritisk.
    Ingen ønsker vel å bli hengt ut men hvorfor har firmaer noe som heter "svartelisting"? Er det for at de skal deale med upålitelige eller få de vekk fra systemet? Hvis man da skal søke et lån så blir man sjekket opp med kreditorer om det er noe negativt, man låner ikke ut til hvem som helst om man skal se det på den måten. Det samme synes jeg er i sin rett også når vi skal ut og handle brukte varer, man betaler vel ikke for ødelagte varer om det ikke da står i annonsen vel og merke. Det er desverre en del mennesker som tenker kun på profitt, da selger de sjelen om de hadde hatt muligheten til det. Jeg mener bare at begge parter skal være enige og løse problemet sammen om no galt skulle oppstå, det er bedre å prøve å løse problemet enn å gi pokker i alt og la kjøper sitte skuffet. Er man et menneske med sjel og hjerne så har man ikke samvittighet til å gjøre noe slikt, men jeg mener at svartelisting er siste utvei om selger vender deg ryggen.

Man kan jo ta det eksempelet med tvprogrammet "Bygg og bedrag", synes det er fint at de henger ut slike folk for dem har ikke noe i ditt hjem å gjøre med andre ord.

Hvorfor beskytte kjeltringer og slike mennesker? De er der kun for en ting alikevel og slikt vil vi ikke hanskes med rett og slett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svindel

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Har nettop kjøpt en vare selv her inne på AVtorget som jeg ikke får til å virke. Og etter at jeg ønsket mine penger tilbake ble det stilt som i graven fra selger både på avtorget og på forumet. Ja han har en god del innlegg her på forumet og mange vet nok hvem det er uten å nevne noe navn. :evil:

er ganske enig i det her jeg også !

har selv blitt sikkelig lurt på av-torget også

utrolig sure greier :evil:

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder sjelden å reise hjem til folk som lurer meg, men jeg har noen gode venner som faktisk trives med sene hjemmebesøk

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Synd at noe slik ikke er lov iforhold til Norsk lov.
    Men i seg selv er det en fin måte å gjøre det på
    Dersom man i betingelsene må godta at evt. svindel/forsøk på på avtorget vil bli offentliggjort i egen tråd. Vil ikke det være tillatt ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ønsker vel å bli hengt ut men hvorfor har firmaer noe som heter "svartelisting"? Er det for at de skal deale med upålitelige eller få de vekk fra systemet?
    Jeg tror du misforstår, i et ideel system er jeg enig med deg. Nå er ikke denne uthengingstråden ideel, hvem som helst bli uthengt selv om dem er 100%uskyldige, og det selv ut uten å ha solgt eller kjøpt en eneste ting. Når skadden har skjedd så kan den være vanskelig å rette opp.

Altså selv du kan bli uthengt i en slik tråd..... er du uskyldig??

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg tror du misforstår, i et ideel system er jeg enig med deg. Nå er ikke denne uthengingstråden ideel, hvem som helst bli uthengt selv om dem er 100%uskyldige, og det selv ut uten å ha solgt eller kjøpt en eneste ting. Når skadden har skjedd så kan den være vanskelig å rette opp.

Altså selv du kan bli uthengt i en slik tråd..... er du uskyldig??
    Om dere har ideer her så er det bare å melde Lygren, se hva som skjer videre med slike mennesker. Denne tråden begynner å gå ut av topic, har sagt mitt så jeg står ved det. Om dere vil forsvare disse tullingene får dere gjøre det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dere vil forsvare disse tullingene får dere gjøre det.
    Jeg forsvarer ikke disse tullingene, jeg forsvarer dem som er uskyldig.....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dere har ideer her så er det bare å melde Lygren, se hva som skjer videre med slike mennesker. Denne tråden begynner å gå ut av topic, har sagt mitt så jeg står ved det. Om dere vil forsvare disse tullingene får dere gjøre det.
    De fleste er enige i at de bør straffes, og at det er helt uakseptabelt. Problemet er måten du vil løse det på. Det handler på ingen måte om å forsvare disse såkalte tullingene. Det handler om å forsvare de som blir uskyldig beskyldt. Jeg spør deg derfor igjen....

Hvem avgjør at du har blitt lurt..?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du har no mer kontruktivt å komme med? Hvorfor skal man ta slike mennesker med silkehansker? Kjeltringer har ikke no her å gjøre! Om noen hadde snylta meg så hadde jeg nok kommet opp på døren til vedkommende, samme hvor dem bor i landet. Rett skal være rett!
    Dette blir en veldig selvsentrert måte å se det på. Som andre i tråden har påpekt: Hvordan kan man la enkeltbrukere bestemme hvem som er en kjeltring? Når det norske rettssystemet presterer å begå justismord, hvordan kan man vite om en bruker på et forum som hevder å ha blitt lurt i en kjøpssituasjon gir riktige opplysninger? Tenk bare på alle som vil bli irriterte når ting ikke går helt slik de skal, og som overdriver sine beskrivelser i etterkant. Eller som formulerer seg så lite nyansert at de andre på forumet misforstår hva som er det faktiske hendelsesforløpet.
    Ingen kan bli "dømt" for noe skriftlig - det vil medføre ville vesten-tilstander.

Din tanke om å prate med personen ansikt til ansikt høres fornuftig ut, men her høres det ut som om du tar med deg renneløkka til møtet.

Sitat Opprinnelig postet av fi@henri
    det med å gå på døra etter selger har lurt deg er selvsagt en naturlig og velfortjenene reaksjon mot selger.Den siste gangen jeg ble lurt var 1 uke siden,da sa jeg til bedrager at jeg kommer på døra hans.Men i dag fikk jeg en telefon fra politiet at jeg måtte holde meg unna da bestemora bodde sammen med bedrager.Så det virker som bedrager kan gjøre hva han vil.Men nå må vi starte en aksjon som gjør at det kommer nye regler.Og jeg er for.selger noen et komponent som er istykker må de utestenges.ingen nåde.:?
    Hva i all verdens navn og rike er det du har sagt til ham? Hvis han har kontaktet politiet, og politiet tar seg bryet med å ringe deg, må du ha formulert deg på en svært truende måte. Å opptre truende er svært lite lurt om du har tenkt til å ta saken rettens vei etterhvert.

Jeg hadde fått en svært dårlig følelse om noen hadde ringt meg og truet med å komme på døra mi fordi han/hun var misfornøyd med handelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hvem avgjør at du har blitt lurt...?
    Denne er klassisk,Når du har henta pakka for 30min siden og kobler det til.komponenetet er dødt.Du ringer selger,han ber deg dra til ******* for du må tåle noe når du kjøper brukt.Er du ikke blitt lurt da???Og han har til og med skrevet at komponentet var ypperlig.Nei,du merker meget godt når du er blitt lurt,og kan nok avgjøre dette selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Dette blir en veldig selvsentrert måte å se det på. Som andre i tråden har påpekt: Hvordan kan man la enkeltbrukere bestemme hvem som er en kjeltring? Når det norske rettssystemet presterer å begå justismord, hvordan kan man vite om en bruker på et forum som hevder å ha blitt lurt i en kjøpssituasjon gir riktige opplysninger? Tenk bare på alle som vil bli irriterte når ting ikke går helt slik de skal, og som overdriver sine beskrivelser i etterkant. Eller som formulerer seg så lite nyansert at de andre på forumet misforstår hva som er det faktiske hendelsesforløpet.
    Ingen kan bli "dømt" for noe skriftlig - det vil medføre ville vesten-tilstander.

Din tanke om å prate med personen ansikt til ansikt høres fornuftig ut, men her høres det ut som om du tar med deg renneløkka til møtet.

Hva i all verdens navn og rike er det du har sagt til ham? Hvis han har kontaktet politiet, og politiet tar seg bryet med å ringe deg, må du ha formulert deg på en svært truende måte. Å opptre truende er svært lite lurt om du har tenkt til å ta saken rettens vei etterhvert.

Jeg hadde fått en svært dårlig følelse om noen hadde ringt meg og truet med å komme på døra mi fordi han/hun var misfornøyd med handelen.
    Jeg sa ikke noe truende,men han sa til meg når jeg klaget på det defekte komponentet at jeg var syk i hodet.Da sa jeg at jeg kommer på døra di,så kan du si det opp i ansiktet mitt.Og etter noen dager ringer politiet.selv om jeg ikke har noe vold på rullebladet.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med mange andre her. Uthengning på bakgrunn av at en part hevder de er blitt lurt er helt umulig og like uretferdig som dagens system.
    Når penger bytter hender vil det alltid være noen som er ute etter å lure andre, slik har det alltid vært og slik vil det fortsette å være.
    Før man klager på manglende regelverk og virkemidler hos avforum, får man begynne å ta sine egne forhåndsregler: Ring personen og gjør en konkret avtale, hent om mulig det du skal kjøpe, sjekk pakken for skader før du åpner osv osv.

Det er ikke noen menneskerett å få selge ting på torget, det er et tilbud som man velger å benytte seg av med de fordeler og ulemper det har. Jeg mener fordelene utkonkurerer ulempene.

Så er jeg også enig at det ikke er noe i veien for å forbedre systemet og gjøre det lite atraktivt for de som bevist svindler andre.

Side 3 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •