bedrageri på avtorget. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 308
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Jeg liker systemet til QXL med karakterer (positiv eller negativ + en liten kommentar).

Ser man hvor mange positive karakterer en person har er det større sjangs for at det blir en positiv handel om han har 20 positive salg enn en som har ymse karakterer.

Om en selger/kjøper har fått negativ kritikk bør det også gå an å endre dette om vedkommende gjør opp for seg.
    Muligheten til å legge inn pluss og minus karkater finnes også her på AVtorget.

Et eksempel på karakterene som er lagt inn på meg: http://avforum.no/avtorget/member.php?uid=2033

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo legge inn komentarer på selger her inne også!,jeg kjøpte en projektor som pæra var ødelagt på og det måtte jeg stå for selv. Jeg synes stort sett det er trygt og handle her, men det er et råttent egg i ny og ne.
    Har kjøpt og solgt mye her,men bare en dårlig erfaring. Trist når sånt skjer!!

Ove

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    En bør oppgi navn, adresse og telefonummer (som bare moderatorer osv kan se) når en legger ut ting for slag, hvis - slik som i disse tilfellene produktet viser seg å ikke være i den stand som det er oppgitt, så er dette et brudd mot lov - og en bør ha mulighet til å heve kjøpet.

Utestengelse er greit nok, men en alt for mild dom!

+1

Har også lagt merke til at de gangene jeg skal selge noe, og jeg får f.eks skambud og tåpelige kommentarer, er det fra personer som har 0 innlegg på forumet. Enten her på avforum, eller på hifisentralen.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er greit å lage en tråd med feks en tittel som dette:

SVINDLERE PÅ AVFORUM

Her skriver dere inn navn/nick, add og telefon, med andre ord så henger man ut disse personene her i den tråden. Det skal ikke være sånn at vi skal føle oss utrygge med å kjøpe brukt her inne, men det er kanskje den eneste måten å bli kvitt slike svindlere på. Aldri kjøp av noen som kun oppgir en email, snakk med selger før et kjøp og da kan man føle seg mer trygg. Litt greit at man ser at selger et et aktivt og kjent medlem av forumet også.

HENG DEM UT!

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Muligheten til å legge inn pluss og minus karkater finnes også her på AVtorget.

Et eksempel på karakterene som er lagt inn på meg: http://avforum.no/avtorget/member.php?uid=2033

Tenkte mer på som på QXL der det er mer eller mindre obligatorisk å gi karakter

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Tenkte mer på som på QXL der det er mer eller mindre obligatorisk å gi karakter
    STEMMER FOR UTHENGING!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

SVINDLERE PÅ AVFORUM

Her skriver dere inn navn/nick, add og telefon, med andre ord så henger man ut disse personene her i den tråden. Det skal ikke være sånn at vi skal føle oss utrygge med å kjøpe brukt her inne, men det er kanskje den eneste måten å bli kvitt slike svindlere på. Aldri kjøp av noen som kun oppgir en email, snakk med selger før et kjøp og da kan man føle seg mer trygg. Litt greit at man ser at selger et et aktivt og kjent medlem av forumet også.

HENG DEM UT!

Synd at noe slik ikke er lov iforhold til Norsk lov.
    Men i seg selv er det en fin måte å gjøre det på

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Synd at noe slik ikke er lov iforhold til Norsk lov.
    Men i seg selv er det en fin måte å gjøre det på

Vell... Vis det bare er f. eks brukernavn og beskrivelse av saken så bør ikke det være et problem.

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVINDLERE PÅ AVFORUM

HENG DEM UT!
    En sånn tråd kan vel lett bli ei lekegrinnd for useriøse medlemer, og som tidligere nevnt så er det vel så mange useriøse/vrange kjøpere som selgere.

Har selv kunn hat gode erfaringer med kjøp/salg på avtorget (samt finn og hifisentralen.)

Det som kan vær en løsning er en form for betalingsgaranti ala det de har på finn. Når jeg kjøpte høytalerene mine fant jeg dem her på avtorget, men ble enig med selgeren om at han lagde en anonse på finn som vi delte kostnadene på slik at vi kunne handle trygt med betalingsgaranti.
    Dette er ellers en metode jeg vil ambefale andre å benytte seg av hvis de er i tvil om selger er seriøs eller det bare er litt store summer det dreier seg om. Går selger med på dette er jo det i seg selv et tegn på at alt er i orden.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    En sånn tråd kan vel lett bli ei lekegrinnd for useriøse medlemer, og som tidligere nevnt så er det vel så mange useriøse/vrange kjøpere som selgere.

Har selv kunn hat gode erfaringer med kjøp/salg på avtorget (samt finn og hifisentralen.)

Det som kan vær en løsning er en form for betalingsgaranti ala det de har på finn. Når jeg kjøpte høytalerene mine fant jeg dem her på avtorget, men ble enig med selgeren om at han lagde en anonse på finn som vi delte kostnadene på slik at vi kunne handle trygt med betalingsgaranti.
    Dette er ellers en metode jeg vil ambefale andre å benytte seg av hvis de er i tvil om selger er seriøs eller det bare er litt store summer det dreier seg om. Går selger med på dette er jo det i seg selv et tegn på at alt er i orden.
    Det er vel snakk om det det blir et noe lignende system når V2.0 plattformen AV forum er på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVINDLERE PÅ AVFORUM

HENG DEM UT!
    Utrolig dårlig løsning!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

brageri på av.torget

Jeg synes det er en kjempegod ide å henge de mest samvittigløse selgere av ting som de selger og er bare søppel og vet det! ut med fult navn og mail adresse.Hvis en selger skriver at komponentet han selger er ypperlig,og han vet at det er defekt.Må en reagere uten nåde.De som kjøper brukt er folk som ikke er full av penger,som meg.og de fleste her.Dette vet selger av defekte komponenter!Viser han noe nåde?nei. han viser forakt.og sånn er det.Vi har en god ting her på av.forumet,bare vi luker vekk ugresset!!!!:twisted:

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God ide, så kan alle som er utrygge bruke dette. Ryddig løsning. Useriøse selgere vil sannsynligvis ikke godta å bruke betalingsgarantien, og da får man revurdere om man tør kjøpe.

Avforum har vel allerede avtale med Payex iom at det brukes på powerbuy.no.
    --
    Thorbjørn

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Utrolig dårlig løsning!
    Helt enig. Fort gjort at noe slikt blir misbrukt, og som mange feilaktig beskylte mennesker vet, så er det omtrent umulig å bli kvitt et slikt rykte. Betalingsgaranti er en mye bedre løsning.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Helt enig. Fort gjort at noe slikt blir misbrukt, og som mange feilaktig beskylte mennesker vet, så er det omtrent umulig å bli kvitt et slikt rykte. Betalingsgaranti er en mye bedre løsning.
    +1

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Utrolig dårlig løsning!
    Regner med du har no mer kontruktivt å komme med? Hvorfor skal man ta slike mennesker med silkehansker? Kjeltringer har ikke no her å gjøre! Om noen hadde snylta meg så hadde jeg nok kommet opp på døren til vedkommende, samme hvor dem bor i landet. Rett skal være rett!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne løsningen har jeg også benyttet, og det er jo en grei metode. Hvis det er for mye "bry" for selger, kan man kanskje like gjerne være glad for at det ikke ble noen handel likevel

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det er vel snakk om det det blir et noe lignende system når V2.0 plattformen AV forum er på plass.
    Utroligt bra!!
    Dette er en funksjon jeg har savnet, og tydeligtvis flere ser det ut til:-D
    Håper Det ikke drøyer så mye lenger før V2 er på plass da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Man har da mulighet til å legge inn karakter og tilbakemelding på både kjøpere og selgere på avtorget. Hvorfor ikke benytte seg mer av det? Dersom en bruker har en negativ tilbakemelding som går på salg av defekte produkt, vil ihvertfall jeg aldri prøve å kjøpe noe fra vedkommende.
    det er en bakdel med det med karaterer,han som selger defekte komponenter.Går inn etter du har gitt han et minus poeng og gir kjøper et minus poeng.så det systemet er dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du har no mer kontruktivt å komme med? Hvorfor skal man ta slike mennesker med silkehansker? Kjeltringer har ikke no her å gjøre! Om noen hadde snylta meg så hadde jeg nok kommet opp på døren til vedkommende, samme hvor dem bor i landet. Rett skal være rett!
    det med å gå på døra etter selger har lurt deg er selvsagt en naturlig og velfortjenene reaksjon mot selger.Den siste gangen jeg ble lurt var 1 uke siden,da sa jeg til bedrager at jeg kommer på døra hans.Men i dag fikk jeg en telefon fra politiet at jeg måtte holde meg unna da bestemora bodde sammen med bedrager.Så det virker som bedrager kan gjøre hva han vil.Men nå må vi starte en aksjon som gjør at det kommer nye regler.Og jeg er for.selger noen et komponent som er istykker må de utestenges.ingen nåde.:?

Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •