bedrageri på avtorget. - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 16 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16
Viser resultater 301 til 308 av 308
    Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Det er det slettes ikke, dette er en trist historie
    Det var min subjektive mening. Ingen vits i å protestere.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Det var min subjektive mening. Ingen vits i å protestere.
    Sorry, vi har bare litt forskjellig smak om hva en interessant historie er..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, konflikten her har eskalert enormt uten at den som anklager kjøper faktisk vil komme frem med noe bevis på at pengene er falske. Jeg vil anta at dersom en butikk faktisk kommer borti falske sedler så er de pålagt å tilkalle polititet?? Min frue jobbet engang (3-4 år) i butikk og med så store sedler så måtte de spesielt være påpasselig og eventuelt tilkalle politiet.

Og dersom anklager ( selger av subben) vil ha de pengene så er det bare å anmelde dette til politiet! (fremfor å fortelle oss alle at han kjenner all verdens politi, noe som for øvrig ikke stiller saken noe sterkere)
    Jeg må jo stille spørsmålet, hva er det som hindrer selger å anmelde kjøper siden han faktisk påstår han har 2tusen kr som er falske.

Dette er jo noe politiet faktisk vil prioritere veldig høyt.
    Siden det er hel tusenlapp og hvis de virkelig er falske er er det kanskje mange flere i omløp.

Anklager er tydligvis forbannet, men fortsatt ikke anmeldt det?? Og vil heller ikke sende bilde av de falske sedlene til kjøper. Og hva er det som gjør de falske? Ingen vann merke? mangel på tråd i seddelen? farge på seddelen?
    Jeg kan ikke huske når jeg har hatt hele tusen lapper, tar jeg ut penger idag så får man 500. 200 sedler.

Jeg har kjøpt og solgt utstyr flere ganger, og noen ganger ikke testet det. Men har til dags dato ikke fått noe konflikt.
    Men som noe har allerede sagt, la denne tråden være til lærdom.

Håper på en rask løsning mellom dere...

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel logisk å tenke at hvis denne såkalte svindelen faktisk var reell, så hadde den vel vært anmeldt til politiet umiddelbart?
    Så det kan vel tenkes at hele saken er falsk fra anklagerens side.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel en uløselig sak for lenge siden. Hvis det framskaffes falske tusenlapper, som ikke er beslaglagt av politiet ved en hendelse, så er det ingen som kan bevise hvor/hvem disse falske tusenlappene kommer fra.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får huske å betale med mynter neste gang da :-)

Synes saken er såpass spesiell at jeg har tatt den opp med flere venner for å høre de sitt syn av saken.
    Hver gang så lurer de på hvorfor anklageren ikke kan fremvise bilder av de falske tusenlappene eller en kopi/dokumentasjon av at saken er anmeldt av butikken eller politiet selv. Heller ingen referanseperson som kan kontaktes i politiet.
    Og at den anklagde heller ikke har blitt kontaktet av politiet og blitt innkalt til avhør. Noe de garantert hadde gjort i en slik sak.
    At anklageren i tillegg truer med juling fordi mora har fått problemer pga "monopolpengene" blir jo....
    Politiet kjenner som regel igjen "lusa på ganga" og hadde fort skjønt at mora var uskyldig og uvitende, men selvfølgelig vært opptatt av hvor ho fikk pengene fra. Derfra hadde saken fått automatikk. Noe det tydeligvis ikke gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må legge til litt info som i mine øyne gjør det klart hvem som var den såkalte svinderen her.

Jeg har pr dags dato ikke blitt oppringt av denne personen som prøvde å svindle meg og heller ikke noen form for politi/butikk eller andre personer.
    Sist gang jeg fikk sms var 16nov som han glemte å ringe meg og skulle ringe meg tilbake dagen etter eller samme dag. Noe som ikke skjedde.

Jeg vil jo legge til at i følge mine sms logger fra han og det som står der så kommer jeg ALDRI til å handle fra denne personen igjen.
    Og finner han ut av å legge noe ut på avtorget som jeg ser så kommer jeg garrantert til å REF denne tråden.
    Slik oppførslel kommer man INGEN vei med hos meg!

Men en GOD historie, det kan man jo si at dette er

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler at det er relativt lett å se hvem som er skyldig og uskyldig i denne historien.

- Gspott kan tydeligvis referere til nøyaktige datoer og tidspunkt, samt oppfordret selger til å tilkalle politiet og anmelde det, evt sende han noe form for bevis på at sedlene eventuelt er falske. Ettersom jeg har skjønt så har pr idag IKKE dette skjedd. Men heller bare fått meningsløse trusler tilbake som respons.

Om sedlene hadde vært falske så er det ingen "normale" og relativt oppegående mennesker som hadde gått frem på denne måten. Han hadde heller ikke formulert seg på den måten han gjør her på Forumet. Om Gspott hadde mottatt bevis på at sedlene var falske, ville han garantert ordnet opp i dette som dem fleste normale folk hadde gjort. 2000,- er ikke en kjempe stor sum, så det hadde uansett ordnet seg.

Men om bevis ikke blir lagt på bordet eller eventuelle tiltak startet, ville jeg ikke tatt det seriøst i det hele tatt. Men sett på selgeren som en pest og en stor inkompetent plage. Om sms`ene fortsetter ville jeg ringt politiet asap og anmeldt fyren.

Side 16 av 16 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •