bedrageri på avtorget. - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 308
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skjønner ikke helt - betalte du med falske tusenlapper, bevisst?

Newcomer MOR OG FIS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svindel

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Var/er selger en bruker på AVforum?
    Det er jeg som fikk de 2stk verdiløse tusenlappene.Han prøver seg med en bløff ovenfor dere her på avforum,Han svindlet meg og etterpå telefonterror fra han.han skulle ta meg,noe han bare må prøve,da må han ha en god tannlegeforsikring da jeg har drevet med selvforsvar og styrketrening hele livet:???: .Men er du på svindleren side?Dette er viktig at du som er fra samme by ikke er på noens side.Du hadde også blitt sint hvis din mor hadde fått store problemer.mi mor er ennå nede for dette.mobnr:46......, gi meg en tilbakemelding hvis det passer?mvh:wink: Ja jeg er bruker av avforum.:roll: Han sluttet med terroren da han forsto at jeg kunne ta igjen,feig drittsekk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jeg skjønner ikke helt - betalte du med falske tusenlapper, bevisst?
    Det er det selger hevder, og hvis det er tilfelle regner jeg med han hadde stått på døra eller politi anmeldt meg tror du ikke?
    Jeg har også gitt KLAR beskjed om han skulle ta dette med politiet så jeg fikk bevis på at dem var falske.

Jeg har jobbet ca 10-11 år i butikk av forskjellig slag og aldri vert borte i falske penger så jeg har mine tvil til at jeg ha gitt ham falske penger som jeg da har igjen fått av noen andre.

Siden han ikke tør politi anmelde meg som jeg sa han skal gjøre så syntes jeg det er rart hvis disse pengene er falske.

Ref fra mitt første innlegg som jeg stusser veldig over.
    Hvis hans mor blir tatt i å bruke falske penger.
    TROR noen at hun/han slipper unna uten noen problemer og MED pengene? Politiet ville jo tatt disse uansett tror dere ikke ?

Fremover etter dette får jeg en HAUG med sms om at jeg har svindlet han og at hans mor vist nok hadde fått pengene for så å bruke dem i en butikk som oppdaget at disse var FALSKE. Politiet hadde kommet når hans mor hadde brukt disse.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svindel

Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Tenkte jeg skulle dra opp denne litt siden jeg _tror_ jeg har en ganske spesiell historie.

Tidligere i sommer la en kar ut en svs PC sub til salgs som jeg skulle hente noen dager senere men han solgte den dagen før jeg kom siden han ikke stolte på at jeg kom fordi som jeg hadde sagt at jeg kom osv. Dette skjønner jeg jo siden det finnes mange der ute som sier noe men ikke dukker opp og sier heller ikke i fra.

Han hadde vist en sub til men måtte vente litt på den pga diverse unnskyldninger. Vi holdt kontakten inntil oktober, da var han klar til å selge.
    Jeg kom ned 04.11.2012 med 2300,- i cash. Jeg tok ikke opp subben fra esken eller noe, jeg var vel såpass DUM å stolte på han at denne var tipp topp.
    Når jeg kom hjem ca 1,5t (kr.sand-kragerø) pakket jeg den opp og den var STRØKEN, ingen feil eller noe så det var jeg glad for.

07.11.2012 Får jeg en melding av selger "Ta telefonen når jeg ringer!" og det gjør jeg jo.
    Han snakker da om at 2x 1000 lapper er falske og at dem pengene skulle jeg overføre til han ASAP!!!
    Jeg var på jobb så jeg sa bare "jaja, ro deg ned, ringer deg senere og la på!

Fremover etter dette får jeg en HAUG med sms om at jeg har svindlet han og at hans mor vist nok hadde fått pengene for så å bruke dem i en butikk som oppdaget at disse var FALSKE. Politiet hadde kommet når hans mor hadde brukt disse.

Uten å skrive for mye så holdt dette på frem til 12.11.2012 da plutselig stoppen ting.
    Tror jeg fikk 3 samtaler med han som varte i 5-30sek for så at han la på i hele den perioden resten var SMS så jeg skjønte vel fra sms nr to at dette var BULLSHITT!!!!!
    Jeg SVARTE også på alle sms'ene som kom, så ingen må tro jeg GA ****!

Sms'ene var ganske grove trusler med bank og at han skulle gjøre alt mulig dritt med meg og ga **** om han kom i fengsel pga dette.

Jeg ga beskjed fra dag EN om at han skulle kontakte politiet/dem kontakte meg eller at jeg fikk noe bevis på at dette virkelig stemmer.

Så det som han har prøvd er jo å SVINDLE MEG for 2000,- som han påsto var uekte og truet med det ene og andre samt ringe min sjef slik at jeg skulle få sparken fra jobb!!

Jeg kunne ønske noen ga meg en GOD grunn til å legge ut hele sms loggen samt PM'er her og nick/navn.
    prøver du å henge meg ut her,det er du som er svindleren og en drittklamp.dra til *******:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MOR OG FIS
    Det er jeg som fikk de 2stk verdiløse tusenlappene.Han prøver seg med en bløff ovenfor dere her på avforum,Han svindlet meg og etterpå telefonterror fra han.han skulle ta meg,noe han bare må prøve,da må han ha en god tannlegeforsikring da jeg har drevet med selvforsvar og styrketrening hele livet:???: .Men er du på svindleren side?Dette er viktig at du som er fra samme by ikke er på noens side.Du hadde også blitt sint hvis din mor hadde fått store problemer.mi mor er ennå nede for dette.mobnr:46638648,gi meg en tilbakemelding hvis det passer?mvh:wink: Ja jeg er bruker av avforum.:roll: Han sluttet med terroren da han forsto at jeg kunne ta igjen,feig drittsekk
    Husker du ikke at midt i all denne dritten la jeg inn flere innlegg på en tråd jeg startet du som begynte med å legge inn dritt?

REF: http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...orsterker.html

Du husker sikkert at du eller mod har slettet innlegget ditt samt to andre sitt?

Jaja.. er det sms logger du vil se?

Hvis du kødder så driten jo jeg i det. Spiller da liten rolle.
    HVIS du kjenner så mange politi folk som du gjør så politi anmeld meg!!!!
    Du får ingen penger uten at jeg har bevis noe du ikke tørr sende over til meg via MMS eller epost

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svindel

Sitat Opprinnelig postet av MOR OG FIS
    prøver du å henge meg ut her,det er du som er svindleren og en drittklamp.dra til *******:evil:
    Hvorfor var du så nervøs når du henta subben?hvorfor var dette den raskeste handelen jeg noensinne har gjort.Hvorfor skalv du på hendene når du gav meg de verdiløse pengene.Jeg har de ennå å vil etterhvert anmelde den for falskmynteri,svindel,trusler,telefonterror,osv.osv .og ja jeg skal banke deg opp når jeg ser deg.Jeg tror ikke en her på avforum går imot meg når det gjelder dette.DET AT MIN MOR FIKK STORE PROBLEMER.78ÅR GAMMEL SKAL DU SVI FOR.HADDE IKKE DETTE SKJEDD HADDE SLUPPET UNNA JULING.MEN JEG KAN IKKE LA ET SÅ LAVSTÅENDE UMENNESKE SLIPPE UNNA.SKAL OGSÅ RINGE SJEFEN DIN.DU BRUKER ARBEIDS TELEFONEN TIL TYVERI,SVINDEL TERROR OG HAN KAN OGSÅ ANMELDES-OG JEG KAN ALDRI TRO AT HAN HAR NOE MED DETTE OG GJØRE.JEG HAR PRATET MED HAN FØR.MEN DET ER 2ÅR SIDEN.KJENNER MANGE SNEKKERE,BYGGMESTERE,HAR BESØK AKURAT NÅ,HAN KJENNER SJEFEN DIN GODT:evil:

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svindel

Husker du ikke at midt i all denne dritten la jeg inn flere innlegg på en tråd jeg startet du som begynte med å legge inn dritt?

REF: http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...orsterker.html

Du husker sikkert at du eller mod har slettet innlegget ditt samt to andre sitt?

Jaja.. er det sms logger du vil se?

Hvis du kødder så driten jo jeg i det. Spiller da liten rolle.
    HVIS du kjenner så mange politi folk som du gjør så politi anmeld meg!!!!
    Du får ingen penger uten at jeg har bevis noe du ikke tørr sende over til meg via MMS eller epost
    JEG KJENNER MANGE POLITIFOLK.OVER HELE LANDET

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt ok.
    Du må gjerne snakke med min sjef men husk å ring han på hans mobil siden jeg også ofte står i butikken
    Har også sagt at du skal politi anmelde meg eller at vi møtes?

Du sa jo her roligere at du til å med var på vei til meg men kom du? Nei!
    Jeg sa også at det bare var å komme så ringer du meg når du er her så møter jeg deg. Jeg jobber mye rundt så jeg vet jo uke alltid hvor jeg er

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi som sitter på sidelinjen kan umulig ta stilling til hvem som snakker sant her, så å ta denne diskusjonen på et åpent forum syns jeg ikke har så mye for seg. Jeg anbefaler også at man fjerner kontonummeret som ligger i en melding over her. Sjelden lurt å legge ut på nett.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde med kontonr er fjernet i mitt innlegg nå.

Helt enig men ville bare dele min side av historien siden det ikke har skjedd noe på flere dager.

Vi får se hvordan dette går.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har denne diskusjonen gått langt nok. Vidre uoverenstemmelser får dere ta på privaten. Er det falske penger det er snakk om så gå til anmeldelse. Verre er det ikke.
    Jeg slettet et tlf.nr og et bilde som inneholdt kontonr.
    Dras dette lengre nå blir alle inleggene slettet

Einar
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice....

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortell gjerne hvordan problemet ble løst, når den tiden kommer.
    Det er en interessant historie.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Det er en interessant historie.
    Det er det slettes ikke, dette er en trist historie, der vi som er utenfor ikke har mulighet til å til å se hvem som gjør noe ulovlig her, jeg håper at hele denne historien blir slettet - gagner ingen dette her..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,241
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Det er det slettes ikke, dette er en trist historie, der vi som er utenfor ikke har mulighet til å til å se hvem som gjør noe ulovlig her, jeg håper at hele denne historien blir slettet - gagner ingen dette her..
    Må si meg uenig her, i tillegg til underholdningsverdien, som unektelig er høy, er det og lærdom å hente.

Til tross for at vi ikke klart kan se hvem som har rett eller feil i saken så presenteres minst 2 problemstillinger som flere kan komme opp i, ting jeg ikke nødvendigvis hadde tenkt på før jeg leste disse innleggene. Greit at konto og tlf nr. Slettes, men håper Mod. lar resten stå..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min info var ment for at andre skal ta til seg info.
    Jeg har selv aldri vert borte i en slik vri innen mulig svindling så derfor jeg ville at andre skulle høre det også.

Pr dags dato har jeg blitt prøvd å svindlet slik som beskrevet men hvis det viser seg at jeg har svindlet han med falske penger så legger jeg ut info om dette uansett.

Jeg har ingen problemer med å stå for hva nå enn jeg får beskyldninger om å ha gjort.

Må jo legge til igjen at pengen han fikk av meg lå i en bunke med 12x tusenlapper og jeg har fått bekreftet fra han jeg kjøpte noe av for 10000 at dem var ekte.
    Så at av 12 stk så har jeg klart å gi han 2 av di eneste tusen lappene som var falske?
    Jeg brukte 10000 ETTER jeg var hos denne personen som jeg ref til tidligere her!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min info var ment for at andre skal ta til seg info.
    Jeg har selv aldri vert borte i en slik vri innen mulig svindling så derfor jeg ville at andre skulle høre det også.

Pr dags dato har jeg blitt prøvd å svindlet slik som beskrevet men hvis det viser seg at jeg har svindlet han med falske penger så legger jeg ut info om dette uansett.

Jeg har ingen problemer med å stå for hva nå enn jeg får beskyldninger om å ha gjort.

Må jo legge til igjen at pengen han fikk av meg lå i en bunke med 12x tusenlapper og jeg har fått bekreftet fra han jeg kjøpte noe av for 10000 at dem var ekte.
    Så at av 12 stk så har jeg klart å gi han 2 av di eneste tusen lappene som var falske?
    Jeg brukte 10000 ETTER jeg var hos denne personen som jeg ref til tidligere her!
    Uten at jeg tar noen part i denne saken her lurte jeg på følgende:

Tok du ut penger i bank? Evt husker du hvor pengene kom ifra?
    Det er langt ifra så uvanlig som du sier at det er falske penger i omløp, har selv jobbet innenfor yrke der jeg har sett falske sedler som er så virkelige at de har blitt tatt for ekte i begynnelsen.
    Mor og Fis sier han har pengene enda og disse kan jo muligens være med å oppklare noe som kan bygge på en misforståelse.

Synes også det er trist med trusler om vold i en sak som forhåpentligvis kan ende i en milnnelig løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle pengene er ikke ut fra bank nei.

Men har etterlyst MMS/epost med bilde som beviser at han fortsatt har pengene fra dag 2 eller 3 og enda ikke sett noe.

For all del så kan det være han har en Nokia 3310 fra 1973 men det regner jeg me han hadde sagt i fra om når jeg spør eller?

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Uten at jeg tar noen part i denne saken her lurte jeg på følgende:

Tok du ut penger i bank? Evt husker du hvor pengene kom ifra?
    Det er langt ifra så uvanlig som du sier at det er falske penger i omløp, har selv jobbet innenfor yrke der jeg har sett falske sedler som er så virkelige at de har blitt tatt for ekte i begynnelsen.
    Mor og Fis sier han har pengene enda og disse kan jo muligens være med å oppklare noe som kan bygge på en misforståelse.

Synes også det er trist med trusler om vold i en sak som forhåpentligvis kan ende i en milnnelig løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle pengene er ikke ut fra bank nei.

Men har etterlyst MMS/epost med bilde som beviser at han fortsatt har pengene fra dag 2 eller 3 og enda ikke sett noe.

For all del så kan det være han har en Nokia 3310 fra 1973 men det regner jeg me han hadde sagt i fra om når jeg spør eller?
    Ønsker ikke ta noe parti i denne saken som sagt, men denne saken er best tjent med, for dere begge, at dere evt hadde møttes i konfliktråd etc og at de 2*1000 lappene det blir snakket om her blir lagt frem som bevis evt.

Selv om ikke pengene er tatt utifra minibank så er det mulig politiet kan nøste i saken jmfr evt andre saker i ditt distrikt. Er jo greit for din del og, så kan du evt nøste litt i tilfelle det faktisk viser seg at de er falske.

Ellers igjen, håper jeg at saken løser seg uten trusler og vold som sjeldent fører noe videre godt med seg.

Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •