bedrageri på avtorget. - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 308
    Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    solgte for noen år siden en forsterker som fungerte utmerket,og kjøper fikk høre den på stedet og betalte face to face på stedet.
    Fikk så plutselig som lyn fra klar himmel,en mail etter 3,5 måneder(ja du leste riktig 3,5mnd) senere en mail om at han ville ha pengene tilbake ,fordi forsterkeren ikke virket lengre.
    Han spurte om kvittering, Men den hadde jeg ikke,siden jeg hadde selv kjøpt den brukt, og bare hatt den i noen måneder selv.
    Jeg skrev tilbake at jeg ikke kan være ansvarlig for at DU har ødelagt den månedsvis etter kjøp.. hadde det skjedd innen 14 dager så kansje.. Så folk prøver seg.. ikke bare useriøse selgere. Hørte ikke noe mer fra kjøper etter jeg svarte på mail.. Kan legge til at den ble solgt for 2000.
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    solgte for noen år siden en forsterker som fungerte utmerket,og kjøper fikk høre den på stedet og betalte face to face på stedet.
    Fikk så plutselig som lyn fra klar himmel,en mail etter 3,5 måneder(ja du leste riktig 3,5mnd) senere en mail om at han ville ha pengene tilbake ,fordi forsterkeren ikke virket lengre.
    Han spurte om kvittering, Men den hadde jeg ikke,siden jeg hadde selv kjøpt den brukt, og bare hatt den i noen måneder selv.
    Jeg skrev tilbake at jeg ikke kan være ansvarlig for at DU har ødelagt den månedsvis etter kjøp.. hadde det skjedd innen 14 dager så kansje.. Så folk prøver seg.. ikke bare useriøse selgere. Hørte ikke noe mer fra kjøper etter jeg svarte på mail.. Kan legge til at den ble solgt for 2000.

Dette er jo også endel av risikoen man tar ved å kjøpe brukt uten kvittering: Man får produktet enormt mye billigere enn ved nykjøp, men det er også en risiko man tar ved at produktet kan blir ødelagt plutselig og man står der uten rettigheter. Slik er det bare, og som sagt noe man bare må finne seg i hvis man vil kjøpe brukt.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Dette er jo også endel av risikoen man tar ved å kjøpe brukt uten kvittering: Man får produktet enormt mye billigere enn ved nykjøp, men det er også en risiko man tar ved at produktet kan blir ødelagt plutselig og man står der uten rettigheter. Slik er det bare, og som sagt noe man bare må finne seg i hvis man vil kjøpe brukt.

Personlig spør jeg alltid om kvittering, alder, stand og hvor den ble kjøpt før handel..

Har man ikke kvittering kan den kanskje skaffes, dersom den er over reklamasjon og garanti så begynner jo ting å bli litt brukt og ting kan som nevnt gå i stykker...

Vanligvis varer jo både TV,forsterkere etv langt over 5 år, men dog - alt kan skje..

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Personlig spør jeg alltid om kvittering, alder, stand og hvor den ble kjøpt før handel..

Har man ikke kvittering kan den kanskje skaffes, dersom den er over reklamasjon og garanti så begynner jo ting å bli litt brukt og ting kan som nevnt gå i stykker...

Vanligvis varer jo både TV,forsterkere etv langt over 5 år, men dog - alt kan skje..

Absolutt, kvittering er å foretrekke. Men ofte er ikke dette å oppdrive, og da tar man eventuelt en kalkulert risiko ved kjøp. Man sparer masse penger og kan få kjøpt komponenter man kanskje ellers aldri ville hatt råd til (har selv gjort dette), og da må man bare ta denne risikoen. Er tingene behandlet pent og ser bra ut går det som oftest veldig bra.

Newcomer MOR OG FIS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Dette er jo bare max kjipt.
    Lage en egen utehengingstråd hvor man kan skjelle ut de enkeltpersonene som dette gjelder er hva slike individer fortjener som driver slik.
    Skjønner ikke hvordan tilsynelatende voksne mennesker kan holde på slik,eier **** ikke moral.
    Mange er jo sikkert voksne folk som oppfører seg om de er 14år (kanskje er de det også mentalt).
    Dette temaet har blitt tatt opp FLERE ganger,skaff et system som funker eller en egen tråd hvor man kan henge ut de det gjelder som i en diger gapestokk som de fortjener...
    Se hva Stian Har skrevet.Det er dette denne tråen handler om!Mer av dette og som han sier må de som er bedragere henges ut og hiv dem ut av bruktmarkede.Men et regelverk må til.pga.misforståelser,posten,uskyldighet.osv.Men de må selvsagt overbevise de som er uskyldige!En som er en bedrager klarer aldri dette.mvh BADMAN8)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutter. Dette er ikke en tråd om rettskrivning. Er det noen innlegg som irriterer, så la være å les dem å gå videre. Ønsker noen en diskusjon rundt dette emnet er det bare å opprette en dedikert tråd om det, og ta debatten der.

Devilej
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytter tråden til Generell Chitchat, da den definitivt ikke hører hjemme under feilmeldinger.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Hvilke(t) innlegg var dette en kommentar til?
    Det var et innlegg til Post 1.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet til meg en SVS sub i helgen som selger/kjøper mente han hadde betalt 5500,- for kun kort tid siden,byttet med nye klipsch icon og litt penger til meg.
    Dumt av meg og ikke sjekke men! stoler jo på folk
    Det viser seg at subben er 7 år gammel og hadde ny pris på 10 000,-
    Har sendt han melding nå og ber om høyttalerene tilbake,får se hva som skjer.
    Føler meg litt dum her jeg sitter men,kjipt er det.

o

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å gjøre litt research før en kjøper privat. Som nevnt kan en scannet kopi av kvittering være en grei pekepinn og forsikring for varens alder og om den er stjålet eller ei. Pleier også å be om bilder i massevis fra alle vinkler for å forsikre meg om at det jeg kjøper er i så god stand som de fleste selgere hevder.
    Det siste jeg er nøye på er å be dem pakke det ekstremt godt inn med mye dempemateriale, bobleplast e.l.
    Kjøpte et Logitech ratt i sommer til over 2000,- fra en privatperson, på tross av gjentatte beskjeder om å pakke godt inn fikk jeg rattet i en forferdelig dårlig eske hvor det bare lå deler å slang, så helt sikker kan man jo aldri være

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en guide som er ganske passende for dette emnet:

http://avforum.no/forum/brukerguider...ndel-nett.html
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer MOR OG FIS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å se at dette som jeg startet blir brukt,Jeg har sympati for alle som blir lurt her på avforum/hifisentralen+finn.no.Vil gjøre dere oppmerksom på at det er nå så mye løgn og svindel at jeg har gitt opp kjøp på disse 3salgs stedene.Håper avforum lager noe som gjør det sikrere å kjøpe,sånn at en kan kjøpe igjen.Husk at lyver selger er dette bedrag.Og gjennomfører han/hun salget er dette svindel!Dette er straffbart etter norsk lov.Håper dette med subben ordner seg for deg og rettferdighet skjer!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Byttet til meg en SVS sub i helgen som selger/kjøper mente han hadde betalt 5500,- for kun kort tid siden,byttet med nye klipsch icon og litt penger til meg.
    Dumt av meg og ikke sjekke men! stoler jo på folk
    Det viser seg at subben er 7 år gammel og hadde ny pris på 10 000,-
    Har sendt han melding nå og ber om høyttalerene tilbake,får se hva som skjer.
    Føler meg litt dum her jeg sitter men,kjipt er det.

o
    Det ordnet seg dette

O

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle dra opp denne litt siden jeg _tror_ jeg har en ganske spesiell historie.

Tidligere i sommer la en kar ut en svs PC sub til salgs som jeg skulle hente noen dager senere men han solgte den dagen før jeg kom siden han ikke stolte på at jeg kom fordi som jeg hadde sagt at jeg kom osv. Dette skjønner jeg jo siden det finnes mange der ute som sier noe men ikke dukker opp og sier heller ikke i fra.

Han hadde vist en sub til men måtte vente litt på den pga diverse unnskyldninger. Vi holdt kontakten inntil oktober, da var han klar til å selge.
    Jeg kom ned 04.11.2012 med 2300,- i cash. Jeg tok ikke opp subben fra esken eller noe, jeg var vel såpass DUM å stolte på han at denne var tipp topp.
    Når jeg kom hjem ca 1,5t (kr.sand-kragerø) pakket jeg den opp og den var STRØKEN, ingen feil eller noe så det var jeg glad for.

07.11.2012 Får jeg en melding av selger "Ta telefonen når jeg ringer!" og det gjør jeg jo.
    Han snakker da om at 2x 1000 lapper er falske og at dem pengene skulle jeg overføre til han ASAP!!!
    Jeg var på jobb så jeg sa bare "jaja, ro deg ned, ringer deg senere og la på!

Fremover etter dette får jeg en HAUG med sms om at jeg har svindlet han og at hans mor vist nok hadde fått pengene for så å bruke dem i en butikk som oppdaget at disse var FALSKE. Politiet hadde kommet når hans mor hadde brukt disse.

Uten å skrive for mye så holdt dette på frem til 12.11.2012 da plutselig stoppen ting.
    Tror jeg fikk 3 samtaler med han som varte i 5-30sek for så at han la på i hele den perioden resten var SMS så jeg skjønte vel fra sms nr to at dette var BULLSHITT!!!!!
    Jeg SVARTE også på alle sms'ene som kom, så ingen må tro jeg GA ****!

Sms'ene var ganske grove trusler med bank og at han skulle gjøre alt mulig dritt med meg og ga **** om han kom i fengsel pga dette.

Jeg ga beskjed fra dag EN om at han skulle kontakte politiet/dem kontakte meg eller at jeg fikk noe bevis på at dette virkelig stemmer.

Så det som han har prøvd er jo å SVINDLE MEG for 2000,- som han påsto var uekte og truet med det ene og andre samt ringe min sjef slik at jeg skulle få sparken fra jobb!!

Jeg kunne ønske noen ga meg en GOD grunn til å legge ut hele sms loggen samt PM'er her og nick/navn.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var/er selger en bruker på AVforum?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Var/er selger en bruker på AVforum?
    Han ER en bruker her ja!

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Han ER en bruker her ja!
    Er han en nylig opprettet bruker, eller er han en bruker som er aktiv her på forumet? Uansett så ville jeg ha meldt ifra slik at han eventuelt blir utestengt.

Det er synd når man støter på slike folk som skal svindle andre. Og når det attpåtil ender opp med grove trusler synes jeg det er skremmende. Håper dette ordner seg greit for deg, at han faktisk har gitt opp og skjønt at det ikke er noe å hente.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Er han en nylig opprettet bruker, eller er han en bruker som er aktiv her på forumet? Uansett så ville jeg ha meldt ifra slik at han eventuelt blir utestengt.

Det er synd når man støter på slike folk som skal svindle andre. Og når det attpåtil ender opp med grove trusler synes jeg det er skremmende. Håper dette ordner seg greit for deg, at han faktisk har gitt opp og skjønt at det ikke er noe å hente.
    Han har vert her siden mars 2010 og har 21 innlegg.

Jeg hadde jo selvsagt ordnet opp men når han gang på gang på gang sier han skal komme å ta meg eller gå til politiet og jeg sier KLART i fra at han skal gå til politiet så vi kan få orden på dette.
    Dette var jo selvsagt fordi jeg ville ha bevis på at det var fakta.
    Ikke engang ett bilde av dem to 1000 lappene klarte han å sende meg på mms/mail da jeg etterspurte dette flere ganger.

Det er tross alt en som har blitt lurt selv inne på avforumet og hifi sentralen sier han selv, samt at han mener det er bra disse såkalte svindlerne får dritt via denne tråden.

Men siden jeg ikke har hørt ett ord på 2 dager så tar jeg det som at han enten har gitt **** å sitter der med dem "fake" tusenlappene eller at det var svindel.

Men for all del, subben kjøpte jeg grisebillig og solgte dyrere noen dager etterpå da den var ALT for liten for mitt oppsett.

EDIT:
    dere ser jo bildet jeg la ved av en PM fra han så dere skjønner tegningen.
    Jeg har jo tilogmed etterlyst HVEM hos politiet jeg kan snakke med siden hans mor ble tatt i å bruke disse pengene. Renger med ikke politiet gir disse tilbake å lar hans mor gå fri med pengene eller?

ALT I ALT... meget komisk. Hvis ikke jeg hører noe i fremtiden om dette så har jeg noen artige sms'er å dele med andre eller hva HR............ du vet jo hvem du er

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter den kommunikasjonen du hadde i forkant med at sub ble solgt dagen før du skulle komme etc., synes jeg det er litt rart at du ikke har åpna eske og bedt om å få høre at den funker som den skal etter en tur 1.5 timer hver vei...
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Etter den kommunikasjonen du hadde i forkant med at sub ble solgt dagen før du skulle komme etc., synes jeg det er litt rart at du ikke har åpna eske og bedt om å få høre at den funker som den skal etter en tur 1.5 timer hver vei...
    Nei egentlig ikke.
    Jeg pleier å stole på folk samt at jeg har selv vert borte i flere som sier dem kommer med aldri kommer eller sier i fra.
    Det med at han solgte den før jeg kom var jo i sommer en gang.
    Alt dette andre var etter jeg kjøpte en sub av han nå i november.

Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •