bedrageri på avtorget. - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 16 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 308
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Og forresten, hvor gammel er du ? skulle ikke vært lov til å kjøpe ting når man er under 18
    Den var favoritten min.... Snakk om god holdning

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håpløst med sånne typer..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt att du skal få igjen pengene dine wikstrøm :-D Får bare håpe att dette blir gjort nå da!!? Sitter her og har venter på att en pakke jeg har sendt skal bli henta på postkontoret sendt for14 dager siden!! Jeg sendte gudskjelov i oppkrav.. Jeg ringte nettopp til vedkommende og det eneste han sa i telf var HALLO, HALLO ?? Så la han på :twisted: Ringte opp igjen på min mobil og da sa han HALLO,HALLO og la på igjen! Greit att jeg får igjen pakke men blir provosert av en slik holdning og sammtidig får jeg ett utlegg på 200 kr på frakt/oppkrav! Neste gang jeg skal selge noe så er det jo greit att man ber om forhånsbetaling på frakt/oppkrav!

Newcomer MoffeTheMan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Betalingssystem

Sikkert greit dette nye v2 systemet, men for meg har det fungert helt fint med oppkrav. Fikk litt hetta da en sending til 369,- ble hentet den 14. dagen, men ellers greit. Kan nok være lurt å få betalt for 2xfrakt før en sender, slik at en ikke taper noe på uavhentet pakke. Har handlet en del her på forumet, og solgt og handlet en del på Finn. Her på forumet et det masse seriøse folk som også er opptatt av om du er fornøyd, og som gir litt tips om det du har kjøpt.
    Det ville sikkert vært greit om alle ble flinkere med tilbakemeldinger, siden en da kan en lese litt om erfaringer andre har gjort. Alt kan fuskes med, men det krever litt mer. Og med tilbakemeldinger fra folk som er gjenngangere i forumet, kunne en være ganske trygg...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Ok, er helt sikkert bra, jeg kjenner det bare ikke.

Har alltid overført penger til en konto jeg, og fått varene jeg skal ha. Har ikke opplevd noe tull, har kanskje noe med det å gjøre.

Men du må være enig i at det skurrer litt hvis selger får pengene av en tredje part HVIS kjøper er fornøyd? Hvordan skal dette vurderes, at kjøper ER fornøyd? Er det kun han som tar den avgjørelsen?

Hvis du selger et par høyttalere, som det er noen riper i, godt brukt for å si det sånn. Hvis kjøper når han får de syns at det er flere og større riper enn han var forespeilet, i forhold til det bildet han hadde gjort seg opp i hodet sitt så er det duket for konflikter tipper jeg da.

Men igjen, jeg kjenner ikke systemet på Finn, mulig jeg er vel skeptisk her.
    Har brukt systemet på finn.no både som kjøper og selger jeg også. Har fungert veldig fint. Om kjøper er fornøyd går på om varen er som beskrevet/vist på bilder. Med andre ord gir dette betalingssystemet en større sikkerhet til både kjøper og selger enn hva postoppkrav gir. Kjøper risikerer ikke å få en fint innpakket stein, og selger risikerer i mye mindre grad at pakken ikke blir hentet (pga at den allerede er betalt).

Finn.no forklarer systemet slik:
    FINNs betalingsgaranti er en enkel og sikker løsning for både kjøper og selger
    1. Kjøper og selger blir enige om å benytte FINN betalingsgaranti
    2. Kjøper setter inn penger på en sperret konto (FINN-PAYEX konto)
    3. Selgeren sender varen
    4. Kjøperen får varen
    5. Selger får utbetalt penger fra den sperrede kontoen
    6. Handelen er avsluttet

Dersom det oppstår en konflikt mellom kjøper og selger må kjøper varsle fra om dette via linken i kvitterings-epost fra Payex. Pengene står da låst hos payex til tvisten er løst. Dersom selger ikke svarer, betales pengene tilbake til kjøper etter syv dager.

Overføringer under 200 kr er gratis, men for større overføringer vil det komme et gebyr. Prøv PayEx kalkulator. for å beregne gebyret.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også brukt finn.no betalingsgaranti, solgte blu ray filmer for 4000 kr.
    Kjøper ville bruke betalingsgarantien på finn.no. Satte meg inn i det systemet og fant ut att det er en fin garanti for begge parter :-D Fikk nettopp in en sms av opprinelig kjøper på pakka jeg hadde sendt! Sykdom, har ikke penger , skulle ha sagt ifra før! Men nå får jeg ihvertfall igjen penger for frakt/oppkrav :|

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    En ting jeg har lurt litt på? Hvor går grensen for at man kan gi negativ kommentar? Hadde i starten av desember en avtale med en "kjøper" som skulle ha varen jeg skulle selge. Oppgjøret kom aldri, men det var rett rundt hjørnet hele tiden og lønn kom "snart" (men, sa aldri når...). Vil tro det tok ca 14 dager uten at oppgjøret kom.

Kunne gjerne tenkt meg å lagt inn en negativ tilbakemelding, men gjør det selvsagt ikke hvis det er ikke er innenfor "grensene".
    Jeg bumper meg selv - noen som har en formening om dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All tilbake melding er nyttig for andre,dette er typisk negativ karakter :twisted:

O

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Posten

Sendte ei pakke i oppkrav for 14 dager siden, den ble betalt og hentet ut den 29.01 har ennå ikke fått pengene fra posten, det som er merkelig er at når man sporer pakken står det ikke "utlevert" men sending klar til utkjøring.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg har lurt litt på? Hvor går grensen for at man kan gi negativ kommentar? Hadde i starten av desember en avtale med en "kjøper" som skulle ha varen jeg skulle selge. Oppgjøret kom aldri, men det var rett rundt hjørnet hele tiden og lønn kom "snart" (men, sa aldri når...). Vil tro det tok ca 14 dager uten at oppgjøret kom.

Kunne gjerne tenkt meg å lagt inn en negativ tilbakemelding, men gjør det selvsagt ikke hvis det er ikke er innenfor "grensene".
    Det er ikke så lett å sette seg inn i deres situasjon, men ut ifra det jeg leser så tilsier min personlig mening at dette helt klart kvalifiserer til en negativ(nøytral?) tilbakemelding. Ønsker du eller at noen andre skal komme opp i en slik situasjon igjen? Eventuelt så kan du jo kansje gi pluss-poeng med "negativ" kommentar?

For det første kan det virke som kjøper ikke har orden på økonomien, og for det andre så burde han opplyst og eventuelt gjort en klar avtale med deg når han kunne hente og betale varen før du sendte den. Når slikt skjer så skaper det unødvendig bekymring og det kan tyde på at han ikke er helt seriøs, det som er positivt er jo at i dette tilfelle så ordnet det seg .

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Det er ikke så lett å sette seg inn i deres situasjon, men ut ifra det jeg leser så tilsier min personlig mening at dette helt klart kvalifiserer til en negativ(nøytral?) tilbakemelding. Ønsker du eller at noen andre skal komme opp i en slik situasjon igjen? Eventuelt så kan du jo kansje gi pluss-poeng med "negativ" kommentar?

For det første kan det virke som kjøper ikke har orden på økonomien, og for det andre så burde han opplyst og eventuelt gjort en klar avtale med deg når han kunne hente og betale varen før du sendte den. Når slikt skjer så skaper det unødvendig bekymring og det kan tyde på at han ikke er helt seriøs, det som er positivt er jo at i dette tilfelle så ordnet det seg .
    Ordnet seg og ordnet seg.... Han kjøpte aldri varen. Jeg ga opp etter over to uker og la ut varen på nytt. Fikk da en kjøper som hadde god kommunikasjon og viste vilje til å gjøre opp handlen raskt. Han fikk selvsagt en positiv tilbakemelding.

Edit: La inn negativ tilbakemelding nå. Synes det er greit at eventuelle selger/kjøpere for vite at han ikke overholder enkelte avtaler han inngår.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk tilbake pengene nå,det rare her er måten denne figuren oppførte seg på.
    Han skrev i mailen! påstår du at jeg ikke har sendt den? og ikke min feil om posten er treg eller rotet den bort?.

O

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .
    Edit: La inn negativ tilbakemelding nå. Synes det er greit at eventuelle selger/kjøpere for vite at han ikke overholder enkelte avtaler han inngår.
    Ja, veldig bra, jeg tror eventuelt dem neste som skal handle med han setter pris på den informasjonen. Jeg misforsto det første innlegget ditt litt, jeg tydet det slik at han betalte etter 14 dager, når det ikke er tilfelle så er det helt klart riktig med en negativ tilbakemelding.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Ja, veldig bra, jeg tror eventuelt dem neste som skal handle med han setter pris på den informasjonen. Jeg misforsto det første innlegget ditt litt, jeg tydet det slik at han betalte etter 14 dager, når det ikke er tilfelle så er det helt klart riktig med en negativ tilbakemelding.
    Nei, han betalte aldri... Litt klønete skrevet av meg kanskje. Var litt i tvil om hva jeg skulle gjøre, siden salget aldri ble gjennomført. Dessuten er det litt surt å legge igjen en slik kommentar uansett, men det er ikke jeg som feilet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha tapere

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terje00
    haha tapere
    ...og det betyr.....?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har sett kan jeg editere tilbakemeldingene jeg har lagt, og på den måten korrigere om noe skulle vise seg å være basert på misforståelser eller lignende.

Prøver å huske å legge tilbakemeldinger på de jeg har handlet med, men man får ikke laget det på brukere som ikke har hatt egne annonser.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terje00