bedrageri på avtorget. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 16 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 308
    Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er bare å få dem frem i søkelyset og har merka at det blir flere av de her inne, om han ikke gir tegn fra seg ellers får du bare true han enkelt og greit. Når folk ikke holder sine deler av avtalen dere har gjort så er det ikke annet å gjøre, rett skal være rett mener jeg bare og skepsisen til å kjøpe brukt blir ikke bedre av dette. Synd men holder meg til aktive folk på forum om jeg skal kjøpe noe.
    + 1

Men det er noe dritt når kjente profiler plutselig viser seg å være uredelige :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det blir bra Lygren. :-D
    +1 .

Har selv kun gjennomført 1 salg her (foreløpig), kjøper tok selv initiativ til å få kontonummer for å overføre salgssum. Reflekterte ingenting over det der og da , men etter litt lesning er stusser jeg litt over at folk tar sjansen på dette.

Kanskje det burde være en option i V2 at selger får en checkbox som pr default er checka av , hvor varen vil bli sendt i postoppkrav ?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    + 1

Men det er noe dritt når kjente profiler plutselig viser seg å være uredelige :cry:
    Det er litt skummelt og handle men prøv å se løsninger med å hente produktene istedenfor post, da sender man ingen penger og heller avtaler henting om det er en kort veil til kjøper med andre ord. Man får bare være våken og se hvem man dealer med.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktig å bruke tilbake meldings systemet her på AVtorget også. Har en bruker mange pluss poeng ser ikke jeg det som noe stort problem med forskudds betaling.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida , men ser flere som har mange positive tilbakemeldinger , og en del av de går på at vedkommende sendte bd'en samme dag etc , det er ingen parameter angående omsetning , så det er nok en smal sak for en banditt å 'samle' stjerner på småsalg for så å kline til med en god svindel.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    Neida , men ser flere som har mange positive tilbakemeldinger , og en del av de går på at vedkommende sendte bd'en samme dag etc , det er ingen parameter angående omsetning , så det er nok en smal sak for en banditt å 'samle' stjerner på småsalg for så å kline til med en god svindel.

Det blir vel å dra det litt langt... Tror ikke mange velger den strategien der

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe nei tviler og på det , men worst case scenario så er det mulig å 'utnytte' glitches i et system
    I skrivende stund stusser jeg litt på meg selv og min integritet som kommer på sånne absurde ting...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detta var surt att du skulle oppleve wikstrøm:twisted: :evil:
    Skulle nesten fått tatt ett bilde av vedkommende og lagt det ut på forumet!!
    Men da blir det vell du som får problemer pga personvernet? Håper det ordner seg uansett ,og att du får tilbake penger event varen i god stand slik du hadde forventa!!!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg har lurt litt på? Hvor går grensen for at man kan gi negativ kommentar? Hadde i starten av desember en avtale med en "kjøper" som skulle ha varen jeg skulle selge. Oppgjøret kom aldri, men det var rett rundt hjørnet hele tiden og lønn kom "snart" (men, sa aldri når...). Vil tro det tok ca 14 dager uten at oppgjøret kom.

Kunne gjerne tenkt meg å lagt inn en negativ tilbakemelding, men gjør det selvsagt ikke hvis det er ikke er innenfor "grensene".

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktig å bruke tilbake meldings systemet her på AVtorget også. Har en bruker mange pluss poeng ser ikke jeg det som noe stort problem med forskudds betaling.
    Jeg har solgt ca 30 + ting her på forumet for ganske mange tusenlapper opp igjennom, alle sammen har vært fornøyde kjøpere.

Sakene er det at ingen har gitt meg en eneste tilbakemelding,på hvordan de har opplevd det å handle med meg.

I utgangspunktet syntes jeg det er litt synd, da jeg gjerne skulle hatt noen referanser når jeg legger ut ting for salg, det vil gjøre det enklere for mange som vurderer bruktkjøp av meg.

Jeg gidder ikke å maile de som har kjøpt for å be om en tilbakemelding, men jeg håper at dette bedrer seg på v2.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et til godt poeng.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Jeg gidder ikke å maile de som har kjøpt for å be om en tilbakemelding, men jeg håper at dette bedrer seg på v2.
    Jeg har vært litt samme båt som deg, og har funnet ut i det man takker for handlen så kan det være lurt å invitere kjøper/selger til å legge igjen en kommentar.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slapp av.
    Er ikke min skyld at posten bruker tid eller har rota den bort ? Hvor i landet bor du da ?
    Og forresten, hvor gammel er du ? skulle ikke vært lov til å kjøpe ting når man er under 18

Her er svaret jeg fikk når jeg skrev at dette tok litt lang tid

O

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han burde vel vite hvor du bor hvis han har sendt den til deg..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    slapp av.
    Er ikke min skyld at posten bruker tid eller har rota den bort ? Hvor i landet bor du da ?
    Og forresten, hvor gammel er du ? skulle ikke vært lov til å kjøpe ting når man er under 18

Her er svaret jeg fikk når jeg skrev at dette tok litt lang tid

O
    Svarene eller mangel på svarene hans tyder på en svært useriøst selger. Evt. svært ung person.

Hvor lenge siden er det den ble sendt?

Når det hoper seg opp flere kritikkverdige saker på en å samme person/bruker bør ipen sperres for videre salg på avtorget, for å hindre flere svindler.

Men bør vel kunne være muligheter for å løse ting når du har litt personalia på personen. En tur på døren i verste fall. Du kunne jo troppet opp på trappen sammen med antiloop for en alvorsprat.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Kjøper en brukt er det etter mitt syn postoppkrav som bør gjelde. Hvis selger ikke ønsker å bruke dette systemet hadde jeg personlig ikke kjøpt noe som helst av vedkommende.

Husk at V2-versjonen av AVforum, som vi jobber på spreng med å ferdigstille, vil ha kobling til PayEx Betalingsgaranti, et system som lar kjøper overføre beløpet til en uavhengig tredjepart. Pengene overføres selger først når kjøper er fornøyd.
    Syns dette skurrer litt jeg da. Det er vel og bra at det blir et nytt system, applaus for det.

Men denne: "Pengene overføres selger først når kjøper er fornøyd"?????
    Hvor går den grensen tro? Er det slik at kjøper får varen å kan bruke den noen dager før han finner ut at nei den var ikke noe bra, så den vil han ikke ha?
    Eller han finner ut at nei jeg vil ikke betale 5000,- for den, han får nøye seg med 3000,-?

Det er sikkert en god forklaring på dette, men jeg kommer aldri til å sende vare til noen som skal gjøre opp i ettertid HVIS de er fornøyd. Vil bli mye diskusjon og krangel tipper jeg.

Her lukter det trøbbel hvis jeg ikke misforstår hele greia.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Syns dette skurrer litt jeg da. Det er vel og bra at det blir et nytt system, applaus for det.

Men denne: "Pengene overføres selger først når kjøper er fornøyd"?????
    Hvor går den grensen tro? Er det slik at kjøper får varen å kan bruke den noen dager før han finner ut at nei den var ikke noe bra, så den vil han ikke ha?
    Eller han finner ut at nei jeg vil ikke betale 5000,- for den, han får nøye seg med 3000,-?

Det er sikkert en god forklaring på dette, men jeg kommer aldri til å sende vare til noen som skal gjøre opp i ettertid HVIS de er fornøyd. Vil bli mye diskusjon og krangel tipper jeg.

Her lukter det trøbbel hvis jeg ikke misforstår hele greia.
    Dette blir det samme systemet som du finner på Finn.no. Et betalings system som jeg har brukt flere ganger både som kjøper og selger.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir det samme systemet som du finner på Finn.no. Et betalings system som jeg har brukt flere ganger både som kjøper og selger.
    Ok, er helt sikkert bra, jeg kjenner det bare ikke.

Har alltid overført penger til en konto jeg, og fått varene jeg skal ha. Har ikke opplevd noe tull, har kanskje noe med det å gjøre.

Men du må være enig i at det skurrer litt hvis selger får pengene av en tredje part HVIS kjøper er fornøyd? Hvordan skal dette vurderes, at kjøper ER fornøyd? Er det kun han som tar den avgjørelsen?

Hvis du selger et par høyttalere, som det er noen riper i, godt brukt for å si det sånn. Hvis kjøper når han får de syns at det er flere og større riper enn han var forespeilet, i forhold til det bildet han hadde gjort seg opp i hodet sitt så er det duket for konflikter tipper jeg da.

Men igjen, jeg kjenner ikke systemet på Finn, mulig jeg er vel skeptisk her.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne mailen kom nå.

Satt over penger nå

sorry

O

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Han burde vel vite hvor du bor hvis han har sendt den til deg..
    Hehehe....

Side 10 av 16 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •