Alcaimport på QXL - erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 96 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alcaimport på QXL - erfaringer

Noen som har erfaring med dette firmaet som selger nye varer på QXL?
    Selger ut LCD'er, plasma-skjermer, pc'er og mye annet til ganske gode priser.

Er dette samme firma som dette Velkommen til AlcaImport ?

Ser ut i fra karakterboka på QXL at det er del som er misfornøyd med leveringstiden. Det kan ta over en mnd. før man får varen.
    Jeg kan godt vente i noen uker hvis jeg får et supert tilbud (eller kan jeg det? :-P ).

F.eks LG 42LH4000 ser jeg har gått for 4500,-.
    Ikke ille det selv om de er rådyre på frakt (500,- for en 42-tommer, ca. 1350,- for en 50-tommer).

Ser at de tar både Master og Visa som betaling, så det bør jo være et seriøst firma.

Hva mener folket? Noen som har handlet der?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne, jeg......

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Organisasjonsnummer: 994 218 476
    Navn/foretaksnavn: ALCA IMPORT-EXPORT
    Organisasjonsform: Norskregistrert utenlandsk foretak
    Forretningsadresse: Eyvind Lyckesvei 21 B
    1338 SANDVIKA
    Kommune: BÆRUM
    Postadresse: Blålyngstien 2
    3520 JEVNAKER
    E-postadresse: -
    Internettadresse: -
    Telefon: -
    Mobil: 934 13 595
    Telefaks: -
    Registrert i Enhetsregisteret: 08.07.2009

Stiftelsesdato: 05.06.2009
    Daglig leder/ adm.direktør: Kolbjørn-Albin Brækkan

Næringskode(r): 47.916 Postordre-/Internetthandel med IKT-utstyr
    Sektorkode: 717 Private foretak med begrenset ansvar (aksjeselskap mv.),

Også registrert i: Foretaksregisteret

Brønnøysundregistrene - Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Organisasjonsnummer: 994 218 476
    Navn/foretaksnavn: ALCA IMPORT-EXPORT
    Organisasjonsform: Norskregistrert utenlandsk foretak
    Forretningsadresse: Eyvind Lyckesvei 21 B
    1338 SANDVIKA
    Kommune: BÆRUM
    Postadresse: Blålyngstien 2
    3520 JEVNAKER
    E-postadresse: -
    Internettadresse: -
    Telefon: -
    Mobil: 934 13 595
    Telefaks: -
    Registrert i Enhetsregisteret: 08.07.2009

Stiftelsesdato: 05.06.2009
    Daglig leder/ adm.direktør: Kolbjørn-Albin Brækkan

Næringskode(r): 47.916 Postordre-/Internetthandel med IKT-utstyr
    Sektorkode: 717 Private foretak med begrenset ansvar (aksjeselskap mv.),

Også registrert i: Foretaksregisteret

Brønnøysundregistrene - Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret
    Den dagen de forsvinner under jorden, så sitter du der uten noe som helst hjelp om det skulle skje noe med tven. Typisk FBI/TV2 hjelper deg stoff om noen år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre her på forumet som har erfaring med alcaimport på QXL?

Selv betalte jeg for en TV i november med oppgitt leveringstid 4 uker. Nå er det gått 8 uker og ikke et ord fra selger.

Selgeren får negative karakterer i fleng, disse blir fortløpende slettet av QXL.

Føler at det er noe som ikke rimer her.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte en pc i november. Fikk beskjed om 21 virkedagers leveringstid, etterlyste den rett før jul og fikk etterhvert beskjed om at 21 virkedager ble lille julaften, og at den da ikke ble sendt før etter jul.
    Etterlyste den i forrige uke, og etter 3 forsøk fikk jeg svar på e-post om at det fortsatt manglet deler, så pcen enda ikke er bygget av leverandøren.
    Har skrevet flere ganger med store bokstaver at han må holde meg orientert, gi tilbakemelding og forventet leveringsdato osv. Men får ingen respons.
    Her må man bare være tålmodig og håpe på det beste, i det lengste.

Hr fått inntrykk av at de aldri har svindlet noen, men at alt tar utrolig lang tid.
    Merkelig måte å drive forretning på!

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte du på forskudd..?
    Om du har brukt kredittkort til betaling kan du ta det opp med kortselskapet. Få refundert penger fra kortselskap, så tar de saken videre med selger.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte å kjøpe noe fra dette selskapet før jul, men fant nettsidene deres så rotete og med et så "rart" produktspenn at jeg droppet det. Kanskje bra jeg droppet det i forhold til deres erfaringer...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Betalte du på forskudd..?
    Om du har brukt kredittkort til betaling kan du ta det opp med kortselskapet. Få refundert penger fra kortselskap, så tar de saken videre med selger.
    Firmaet skaffer varer på bestilling, kun ved forhåndsbetaling, så ja for å handle må man betale! :-)

Hvorfor skal jeg be om å få pengene refundert? Det er varene jeg venter på, og det er leveringstiden som er problemet, ikke forhåndsbetalingen. Som nevnt har ennå ingen bekreftet at de har blitt lurt eller svindlet av firmaet. Men hundrevis av kunder klager på leveringstiden, noe jeg var klar over på forhånd. Men jeg synes 21 virkedager var lang tid............. Nå er vel det snart doblet...........!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den arrogante holdningen til denne selgeren som ergrer meg.

Overholder ikke oppgitt lang leveringstid. Burde uoppfordret informere om forsinkelser. Svarer ikke på henvendelser.

Har en følelse av at hele opplegget er en boble som sprekker på et tidspunkt.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Det er den arrogante holdningen til denne selgeren som ergrer meg.

Overholder ikke oppgitt lang leveringstid. Burde uoppfordret informere om forsinkelser. Svarer ikke på henvendelser.

Har en følelse av at hele opplegget er en boble som sprekker på et tidspunkt.
    Kan ikke si meg annet enn 100% enig!
    Om han er arrogant, bedagelig anlagt eller lat skal være usagt, men så veldig seriøst virker det absolutt ikke.

Overlever vel (en stund) pga gode priser på salg via QXL, om han da overhodet tjener penger på de auksjonene?

Jeg fikk pcen uhyre billig noe som selvfølgelig hjelper litt på tålmodigheten.
    Såfremt den noensinne dukker opp..........

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Firmaet skaffer varer på bestilling, kun ved forhåndsbetaling, så ja for å handle må man betale! :-)

Hvorfor skal jeg be om å få pengene refundert? Det er varene jeg venter på, og det er leveringstiden som er problemet, ikke forhåndsbetalingen. Som nevnt har ennå ingen bekreftet at de har blitt lurt eller svindlet av firmaet. Men hundrevis av kunder klager på leveringstiden, noe jeg var klar over på forhånd. Men jeg synes 21 virkedager var lang tid............. Nå er vel det snart doblet...........!

Innlegget mitt var ment til Lundsiden

Uansett synes jeg det virker som en svært useriøs måte å drive butikk på, mtp tilbakemelding/leveringstid osv.
    Når leveringstiden er over dobbelt så lang som først antydet + selger ikke gir lyd fra seg hadde jeg hevet kjøpet for leeeenge siden.

Forhåndsbetaling styrer jeg unna så langt det er mulig, helst kun i butikker jeg kjenner til. Nettopp for å unngå slike situasjoner...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde litt dårlig research før jeg la inn bud og fikk tilslaget på en LG 50" Plasma-skjerm i fjor sommer.
    Forhåndsbetalte og ventet i det lange og det brede på leveransen.
    Fikk stort sett svar på mine mail og spørsmål, men leveransen trakk ut i langdrag. Han hevdet det var på grunn av ferieavvikling og leveringsvansker fra leverandør/importør.
    Etter mye mail-korrespondanse frem og tilbake bad jeg om at han enten tilbakebetalte pengene mine eller kom opp med et forslag til en annen TV som faktisk var på lager.
    Etter ytterligere argumentasjon og klar beskjed om at jeg var forberedt på å ta i bruk frobrukermyndigheter og andre, fikk jeg omsider levert en Panasonic TX-50G10E.

Det ble mye jobb og lang venting, men jeg fikk omsider levert en TV som jeg er veldig fornøyd med. Og det til en meget hyggelig pris.
    Som andre har nevnt, så er de svindyre på frakt. Når det er sagt, så fikk jeg TV'en levert helt hjem i stua....

Jeg kommer IKKE til å handle fra Alcaimport igjen. Selv om man kan spare en del kroner.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk over all forventning en tilbakemelding fra Alcaimport i dag, faktisk helt uoppfordret.

For de som har handlet eller vurderer å handle fra Alcaimport regner jeg med at denne informasjonen er av interesse, og derfor poster jeg en kopi av mailen her:

Vi er I den heldige situasjonen at vi har fått ca 1000 PC-bestillinger mer enn forventet i desember. Forventet 2100, bestilt 3200.
    Vi produserte 2100. Dette har medført at vi ligger ca 1000 PC-er etter.
    Vi har full bemanning nå, satt inn 3 Manpower-vikarer, jobber overtid hver dag, planlagt jobbing lørdag og søndag i tillegg.
    Det bestilles i snitt ca 80 PC-er pr dag nå og vi produserer ca 120 -130 PC-er pr dag. Det er i snitt ca 50% åpne ordrer, totalt akkurat nå 178.
    Det er vanskelig å gi noe eksakt på når vi er helt à jour, men en gang rundt 1-2 uker ut i februar er det beste jeg klarer å estimere akkurat nå.
    Videre så har vi laget bemanningsplan for 2010 med utgangspunkt i at vi skal produsere 26.000 PC-er. Det som kan hjelpe oss med å holde leveringsfristene er en jevn tilgang på ordre vi kan jobbe med. Det tar ca 1 måned å få en ny montør opp å gå "

Maskinen din blir tatt så fort det blir den sin tur. Beklager igjen ventetiden.

Utrolig irriterende med ventetid og dårlig oppfølging for oss kunder, men samtidig er jeg glad for hver gang jeg hører en norsk bedrift går bra, så jeg er tilbøyelig til å tilgi dem denne gangen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sier meg at jeg ikke stoler alt for mye på den mailen du har fått Norcad... Synes det lukter litt av dette selskapet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Eh, ikke for å spille djevelens advokat her, men 26.000 PCer??!! Vi snakker da om en omsetning på 260mill. gitt at hver PC koster i snitt 10.000. Er ikke meningen å virke negativ her, men enten er vedkommende eventyrlig optimistisk, alternativt er det rett og slett bare tull. Reelt er det etter mitt syn IKKE, ingen bedrift som selger en og annen PC på QXL med et par manpower-ansatte innleid klarer å håndtere et slikt volum, som jo representerer store andeler av hele det norske PC-markedet.

Når det er sagt; overstående er KUN min vurdering av informasjonen som er forelagt - det hadde selvsagt vært VELDIG hyggelig om vedkommende firma faktisk klarer å ta markedsandeler i en slik hastighet - for ALL del!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Eh, ikke for å spille djevelens advokat her, men 26.000 PCer??!! Vi snakker da om en omsetning på 260mill. gitt at hver PC koster i snitt 10.000. Er ikke meningen å virke negativ her, men enten er vedkommende eventyrlig optimistisk, alternativt er det rett og slett bare tull. Reelt er det etter mitt syn IKKE, ingen bedrift som selger en og annen PC på QXL med et par manpower-ansatte innleid klarer å håndtere et slikt volum, som jo representerer store andeler av hele det norske PC-markedet.

Når det er sagt; overstående er KUN min vurdering av informasjonen som er forelagt - det hadde selvsagt vært VELDIG hyggelig om vedkommende firma faktisk klarer å ta markedsandeler i en slik hastighet - for ALL del!
    Vi har nok ett ganske så likt syn på den saken....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg unngikk med overlegg å være negativ i mitt innlegg, og straks kommer det et par surmagede og skal ødelegge :-D

Neida, jeg håpet egentlig på at flere enn meg har kalkulator, og i tillegg har fått med seg tidligere opplysninger fra samme firma.

Ved kjøp var leveringstiden 21 virkedager.
    Når jeg tilbød å hente den, gikk ikke det fordi de ikke hadde lager/utsalg men bare videresendte pcen med engang den ble mottatt.
    Ved forrige purring manglet LEVERANDØREN deler og derfor hadde ikke DE fått bygget pcen enda. Men når de fikk deler var byggetiden 7 dager.

Mens nå bygger de pcen selv, og ikke nok med det, de bygger faktisk 120 stk pr dag.

Eller i motsatt rekkefølge; hvorfor tar det 7 dager å bygge min pc, hvis de klarer 120 om dagen? Og hvorfor er leveringstiden da 21 virkedager? Og hvorfor kan ikke pcen hentes hvis de bygger den selv? Og hvordan klarer de å bygge og sende 120 pcer om dagen når de ikke har lager?

Bra det er flere enn meg som er skeptiske. Men greit, de skal få 2 uker til på seg, så er tålmodigheten slutt.

Håpet er at firmaet (som jeg mistenker består av EN person) faktisk har fått flere bestillinger enn de klarer å håndtere fortløpende. Om tallene er overdrevet så ville det være fint for meg om pcen kom, om dog forsinket, og fint for firmaet som tydeligvis har mye å gjøre.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å spør Manpower om de leier ut folk til alcaimport? virker jo litt suspekt dette her..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag er det 9 uker siden Alcaimport hadde oppgjør fra meg på konto. Jeg overførte penger en time etter auksjonsslutt. Sendte mail om dette og fikk lesebekreftelse 10 minutter etterpå.

Har fulgt med på karakterboken til Alcaimport daglig. Det snodigste jeg har sett der. Han får negative karakterer i fleng som fortløpende blir slettet av QXL. Forøvrig kommenterer fyren nøytrale/negative karakterer i løpet av uhyre kort tid etter at de er gitt. Alle kundene lyver.

Det var en som skrev at Alcaimport synes å være svært selektiv til hvem som faktisk fikk levert en vare. Denne karakteren ble også slettet, men er akkurat det jeg observerer. Han har fått postive karakterer for både TV og PC som er kjøpt i løpet av desember.

Side 1 av 96 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •