Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 96 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 1905
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Er akkurat det som er poenget, og det virker som det er mange her som ikke har forstått dette. Er firmaet konkurs så er det konkurs, når eventuelle midler er fordelt til de prioriterte kreditorer (staten) er det ingenting å hente.
    Pussige greier det der. De som har handlet får intet mens staten som ikke har gjort noe får det som er...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som også er rart er at folk ikke lærer å ikke handle hos ukjente aktører.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fine med personlig konkurs er at kravene ikke blir borte slik de gjør når et firma med begrenset ansvar går konkurs. Hvis man ikke får tilbake alt nå, så kan man faktisk fortsette å inndrive kravet fra Brækkan i evig tid. Eller i det minste til han får innvilget tvungen rettslig gjeldsordning (og det vil sikkert ta minst 10-15 år fordi han har opparbeidet gjelden via svindel).

Hadde jeg hatt noe utestående hos Brækkan hadde jeg sørget for at kravet mitt ikke ble foreldet ved å sende det til forliksrådet eller evt. en sak i Forbrukertvistutvalget som har samme rettsvirkning som dom i forliksrådet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Pussige greier det der. De som har handlet får intet mens staten som ikke har gjort noe får det som er...
    Slik det er når man bor i Norge, synes man ordningen er så dårlig kan man flytte til et land med minimalt med skatter og avgifter. Er derimot mulig at man plutselig finner ut at det ikke var så kjekt allikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som møtte i retten?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viser til ny informasjon vedr. alcaimport idag.
    - Kundene får ingenting | www.ringblad.no

Ingenting å hente ifølge advokaten. Virker som det er gjort en veldig slett jobb av bobestyrer med tanke på at han burde ha visst at Brækkan import (Kolbjørn) stod bak mohawkaudio.no. Det kan også tolkes ditt hen at kolbjørn bevist har lagt ned siden for øyeblikket (under oppdatering), for så å starte opp igjen da stormen har lagt seg. Eventuelt i eget navn eller noen andres.
    Har brækkan import bevisst unnlate å melde ifra om dette? Er sikkert mange kunder som har handlet derifra også, for så å ikke få varer eller penger.

Undrer meg en del utifra at det sies at han har drevet med underskudd hele tiden da han i 2009 hadde en brutto lønn på nærmere 2 millioner. Det kan jo nesten tolkes ditt hen at han bevisst har gjort dette. Du tar jo bare ikke ut så mye lønn dersom det går med underskudd. Eller er det en måte å flyte penger til et annet firma?

Hvorfor har han ikke ført regnskap. Sikkert for å dekke over enkelt transaksjoner, minske sporbarheten.

Begynte i god hensikt. Jeg må bare le. Alle som har fulgt med denne tråden skjønner sikkert at han ikke har drevet butikk i god tro, jfr bedrageri andre steder.

Uansett er det noe som skurrer her. Min tillit til rettsvesen har ihvertfall ikke
    blitt noe bedre etter dette, heller det motsatte.

Mvh

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ringbladet.no
    - Pengene han har fått fra nye kunder, har han brukt til å betale tidligere kunder, sier Askilsrud som ved gjennomgang av Brækkans bankutskrifter fra i år forteller at han ikke fant noen form for påfallende uttak eller overføringer.
    Dette var det vel noen som sa for ganske mangen måneder siden her inne i denne tråden?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilbert31
    Viser til ny informasjon vedr. alcaimport idag.
    - Kundene får ingenting | www.ringblad.no

Ingenting å hente ifølge advokaten. Virker som det er gjort en veldig slett jobb av bobestyrer med tanke på at han burde ha visst at Brækkan import (Kolbjørn) stod bak mohawkaudio.no. Det kan også tolkes ditt hen at kolbjørn bevist har lagt ned siden for øyeblikket (under oppdatering), for så å starte opp igjen da stormen har lagt seg. Eventuelt i eget navn eller noen andres.
    Har brækkan import bevisst unnlate å melde ifra om dette? Er sikkert mange kunder som har handlet derifra også, for så å ikke få varer eller penger.

Undrer meg en del utifra at det sies at han har drevet med underskudd hele tiden da han i 2009 hadde en brutto lønn på nærmere 2 millioner. Det kan jo nesten tolkes ditt hen at han bevisst har gjort dette. Du tar jo bare ikke ut så mye lønn dersom det går med underskudd. Eller er det en måte å flyte penger til et annet firma?

Hvorfor har han ikke ført regnskap. Sikkert for å dekke over enkelt transaksjoner, minske sporbarheten.

Begynte i god hensikt. Jeg må bare le. Alle som har fulgt med denne tråden skjønner sikkert at han ikke har drevet butikk i god tro, jfr bedrageri andre steder.

Uansett er det noe som skurrer her. Min tillit til rettsvesen har ihvertfall ikke
    blitt noe bedre etter dette, heller det motsatte.

Mvh
    Redd vi må si at politiet er flinkere til å kjøre radar enn å ta de økonomiske kjeltringene.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Dette er jo lett å forstå om han hele tiden har undratt skatt og moms.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må han ha gjort.
    Spurte han spesifikt om pengeproblemer dagen etter jeg betalte, da var alt bare gull og grønne skoger.

Begynner vel neste uke å sende han, samboer og foreldre fakturaer på beløpet de skylder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

litt OT

dette er litt OT, men klarer QXL å se alle brukernes passord i klartekst?

Jeg ønsket å slette min bruker hos QXL, og fikk følgende e-postsvar, legg merke til uthevet skrift.

Dersom du ønsker du at kontoen skal STENGES, må du bekrefte dette. Husk å oppgi brukernavnet ditt og 2 siste tegn i passord, om du ikke har gjort det allerede. Er kontoen stengt etter ditt eget ønske, kan den åpnes igjen senere hvis du ønsker det. Du vil da kunne beholde karakterboken du har opparbeidet deg.

Ønsker du at kontoen skal SLETTES, må du bekrefte dette. Husk å oppgi brukernavnet ditt og 2 siste tegn i passord, om du ikke har gjort det allerede. Når kontoen er slettet kan den ikke åpnes igjen senere og du vil også miste de karakterene du har opparbeidet deg på auksjonen. Har du brukt auksjonen til budgiving eller utleggelse av annonser, må det gå minst en måned etter at du har brukt auksjonen før kontoen kan slettes. Ubetalte fakturaer for dine annonser/salg må være betalt før ev. sletting av kontoen. Du kan heller ikke ha minuskarakterer i karakterboken, eller være utestengt for minuskarakterer, eller av andre grunner, om kontoen skal slettes.

Du vil få en bekreftelse når konto er slettet.

Har du glemt Brukernavnet eller passordet ditt? Gå til GLEMT PASSORD for å få tilsendt dette.

Vi minner om at det ikke er tillatt å registrere seg på nytt eller ha flere kontoer på auksjonen!

Vi ønsker deg en riktig god jul og et godt nyttår!.

Med vennlig hilsen
    Benjamin
    QXL.no

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pr0tec
    dette er litt OT, men klarer QXL å se alle brukernes passord i klartekst?

Jeg ønsket å slette min bruker hos QXL, og fikk følgende e-postsvar, legg merke til uthevet skrift.
    Jeg slettet min konto hos QXL for ca 1,5 - 2 år siden, og måtte ikke oppgi noe slags passord, kun bekrefte pr.e-post.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alcaimport berører veldig mange og delvis takket QXL. Jeg får meg ikke til å glemme QXL som slettet negative meldinger i karakterboken til Alcaimport og Kolbjørn-Albin Brækkan. Har QXL fått en knekk eller nedtur etter at dette ble kjent? Karakterboka har jo ingen verdi!

Hvilke nettauksjon alternativer har vi til QXL?

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dypen
    Har QXL fått en knekk eller nedtur etter at dette ble kjent?
    QXL har fått en knekk for lenge siden, har ikke tjent penger siden 2005
    og en utrolig negativ egenkapital.

Qxl Auksjon Norge AS, 0180 Oslo — Regnskapstall, ledelse, organisasjonsnummer, telefonnummer, faks og adresse

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt i denne saken? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Noe nytt i denne saken? :roll:
    Ikke som jeg vet. Vi må nok vente til bobestyrer sender innberetning til Ringerike tingrett. Konkursinnberetninger er offentlige og noen får sikkert tak i den og legger ut her

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Ser ut som alcaimport er på ferde igjen, den fordømte...!
    Dette er vel ikke lov da svindelsaken/konkursen er under behandling.
    Han driver jo bobestyrer, samfunnet for narr.
    Ser at vedkommende driver å selger klær på wardrobe.no:

Lacoste Pique - Kjøp og selg mote, klær, sko og accessories - Wardrobe.no

astroza - Kjøp og selg mote, klær, sko og accessories - Wardrobe.no

Klikk på "opprettet av astroza" så ser du hvilke klær han nå selger.
    Annonser som går ut i mars 2011.
    Han hadde jo to brukernavn (firstclass og alcaimport), hvis ikke flere på qxl, hvor han solgte klær. Overrasker ikke meg hvis han fortsatt selger på disse nettstedene med forskjellige brukernavn og kontonr m.m. ennå.

Da ikke myndighetene gjør sitt så får en ihvertfall prøve å gjøre sitt ved å advare andre mot dette.

Det som er veldig pussig er at han på div auksjonssteder ble utestengt veldig fort, men ikke hos qxl.

Håper at han måtte brenne i h.....e.
    Mvh

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilbert31
    Hei!

Ser ut som alcaimport er på ferde igjen, den fordømte...!
    Dette er vel ikke lov da svindelsaken/konkursen er under behandling.
    Han driver jo bobestyrer, samfunnet for narr.
    Ser at vedkommende driver å selger klær på wardrobe.no:

Lacoste Pique - Kjøp og selg mote, klær, sko og accessories - Wardrobe.no

astroza - Kjøp og selg mote, klær, sko og accessories - Wardrobe.no

Klikk på "opprettet av astroza" så ser du hvilke klær han nå selger.
    Annonser som går ut i mars 2011.
    Han hadde jo to brukernavn (firstclass og alcaimport), hvis ikke flere på qxl, hvor han solgte klær. Overrasker ikke meg hvis han fortsatt selger på disse nettstedene med forskjellige brukernavn og kontonr m.m. ennå.

Da ikke myndighetene gjør sitt så får en ihvertfall prøve å gjøre sitt ved å advare andre mot dette.

Det som er veldig pussig er at han på div auksjonssteder ble utestengt veldig fort, men ikke hos qxl.

Håper at han måtte brenne i h.....e.
    Mvh
    Hvordan vet du at dette er han?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det skjedd noe mer her? Har folk fått igjen pengene sine?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?

Side 94 av 96 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •