Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 92 av 96 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Glem det. Du får ikke kontakt med Brækkan, og det er på nåværende tidspunkt heller ikke noe poeng. Han er konkurs, og det er bobestyrer som har kontrollen på alle hans midler. Det eneste QXL kan gjøre er å videreformidle ditt krav til bobestyrer.

Edit:

Ang. påstander om at penger er gjemt unna i USA, Sveits eller hos faren. Jeg tviler meget sterkt på dette. Fordi Brækkan tidligere i høst gjorde alt for at foreldrene ikke skulle få vite noe. Ergo er de ikke med på tullet til Brækkan.

Dessuten har vi det faktum at Brækkan skylder ca 700.000 kroner i skatt, og det ville han ikke gjort om han var smart. Han har nok ikke ressurser til å gjemme unna penger i utlandet.

Man kan si han var en naiv og dum svindler som svindlet enda mer naive kunder :-D

Hei!

Har sendt deg en privat mld, som du kan se litt på.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kongstian
    jeg trekker tilbake det jeg sa om QXL, fikk akuratt en hyggelig mail fra de nå om at brekkan var konkurs

Det gjorde jeg også. Så jeg sendte en henvendelse til konkursboet 21. november. Foreløpig har de ikke giddet å svare en gang... :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått noe svar fra advokaten med ansvar for konkursboet? Er det noe mer info på det området i det hele tatt den siste uken? Og hva skrev dere til advokaten når dere skulle fremme kravet deres?
    Jeg nevnte hvem jeg var, hva og når jeg hadde kjøpt og betalt, at saken var politianmeldt og hvilke summer det var snakk om. Til slutt ba jeg om å få refundert pengene og bli holdt underrettet om sakens gang. Noe mer jeg burde hatt med?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Politianmeldelse

Hei,

Jeg ser at de nå er under etterforskning. Selv bestile jeg GT5 hos dem for snart tre år siden, da GT5 skulle lanseres i November 2007 eller noe sånt. De trakk pengene fra kredittkortet, men jeg fikk jo selvf. aldri noe spill da det ikke ble lansert før nå! Men da jeg ab om penegen tilbake skjedde det ingen ting. Nå ser det ut som mailadressen ikke lenger fungerer og websiden er nede.

Jeg er gjerne med på en kollektiv anmeldelse hvis noen flere vil med?

Oppdatering: Firmaet er erklært konkurs nettopp, sammen med det originale "Brækkan Import" der han startet sin karriere. Ser forøvrig i skattelistene at eieren hadde ganske pen inntekt i 2009 - sannsynligvis nær 2 mill. Hvis dere har krav i boet kan dere ta kontakt med bobestyrer Adv Per E Askilsrud, Postboks 132, 3502 Hønefoss. Tlf 32179780, email advokatene@arnesen-askilsrud.no med dokumentasjon. Han var ikke særlig forhåpningsfull til at det var noe å hente da han til nå hadde ca. 300 henvendelser på samme, men ville allikevel gjerne ha dokumentasjon på krav allikevel.

Håper ikke noen svir alt for mye over tapte penger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnaeuman
    Hei,

Jeg ser at de nå er under etterforskning. Selv bestile jeg GT5 hos dem for snart tre år siden, da GT5 skulle lanseres i November 2007 eller noe sånt. De trakk pengene fra kredittkortet, men jeg fikk jo selvf. aldri noe spill da det ikke ble lansert før nå! Men da jeg ab om penegen tilbake skjedde det ingen ting. Nå ser det ut som mailadressen ikke lenger fungerer og websiden er nede.

Jeg er gjerne med på en kollektiv anmeldelse hvis noen flere vil med?

Oppdatering: Firmaet er erklært konkurs nettopp, sammen med det originale "Brækkan Import" der han startet sin karriere. Ser forøvrig i skattelistene at eieren hadde ganske pen inntekt i 2009 - sannsynligvis nær 2 mill. Hvis dere har krav i boet kan dere ta kontakt med bobestyrer Adv Per E Askilsrud, Postboks 132, 3502 Hønefoss. Tlf 32179780, email advokatene@arnesen-askilsrud.no med dokumentasjon. Han var ikke særlig forhåpningsfull til at det var noe å hente da han til nå hadde ca. 300 henvendelser på samme, men ville allikevel gjerne ha dokumentasjon på krav allikevel.

Håper ikke noen svir alt for mye over tapte penger.
    Dette må være dagens............
    Du er lovlig sent ute da..................

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Dette må være dagens............
    Du er lovlig sent ute da..................
    Tror nok det er mange der ute som ikke har fått med seg hva som har skjedd med saken, og som ikke får levert krav til boet innen fristen.

QXL burde ha sendt mail og informert hver og en som har handlet med Alcaimport de siste 6-8 månedene. Ikke bare dem som har "satt seg på liste" eller hva dem kalte det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mottatt "Ny info ang. Alcaimport!"-mailen fra QXL. Fristen for å føre kravet via QXL sitt felleskrav, er i morgen. Er det noen som har sjekket ut med advokaten i konkurssaken rundt Albin Kolbjørn Brækkan eller evnt. har en egen formening om det lønner seg å ta del i det felleskrav som QXL har stilt, fremfor å legge inn krav i boet selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dukker sannsynligvis opp en reportasje om QXL og salg av piratkopier på TV2 Hjelpder Deg nå kl. 20.30:

Den ekte Canada Goose-jakka koster 6.000 kr, og den falske 999 kr*|* TV 2 Underholdning

Sitater fra artikkelen:

- QXL ser ut til å beskytte selgerne, og ikke forbrukerne.

- Nettauksjonen QXL har ikke villet stille til intervju rundt beskyldningene som hagler mot nettstedet.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Copy and paste:

Daglig leder i QXL har bare følgende å si i en telefonsamtale med TV 2 hjelper deg.

– Jada, jeg skal se på programmet i kveld, sier Per Terjesen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Tror nok det er mange der ute som ikke har fått med seg hva som har skjedd med saken, og som ikke får levert krav til boet innen fristen.

QXL burde ha sendt mail og informert hver og en som har handlet med Alcaimport de siste 6-8 månedene. Ikke bare dem som har "satt seg på liste" eller hva dem kalte det.
    Takk for støtten Olzen, men Ante1 har nok rett i at det var smart å lese tråden før man kommenterte. Nåvel - vi kan alle drite oss ut innimellom :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MA8PV
    Jeg har mottatt "Ny info ang. Alcaimport!"-mailen fra QXL. Fristen for å føre kravet via QXL sitt felleskrav, er i morgen.
    Jeg har ikke satt meg opp på noen liste hos QXL og har derfor ikke fått denne mailen, men kunne være interessert i å være med på et felleskrav likevel. Kunne du eller noen andre som har mottatt mailen legge den ut her så snart som mulig, slik at jeg rekker fristen? Jeg har sendt klagemail til QXL angående Alcaimport for halvannen måned siden, og da sa de at de skulle purre på han, men jeg har ikke hørt mer fra de etter det. Burde de ikke sende ut tilbud om å være med på felleskrav til alle som har tatt kontakt med de om Alcaimport?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lureloffen
    Kunne du eller noen andre som har mottatt mailen legge den ut her så snart som mulig, slik at jeg rekker fristen?

Emne: Viktig! Ny oppdatering om Alcaimport!
    Mottatt: Fredag 26. november 2010 14.20
    Fra: "QXL info" <info@nyhetsbrev.qxl.no>

Ny info ang. Alcaimport!

Jeg hadde i går en samtale med advokaten i konkurssaken rundt Albin Kolbjørn Brækkan dvs selger ”Alcaimport”. Det er dessverre ikke mye nytt å rapportere fra den samtalen. Advokaten sier framdeles at dere kan enten legge inn krav i boet selv, eller ta del i det felleskrav som QXL har stilt.

Det må framvises dokumentasjon på
    - Handel (dvs for eksempel QXL system mail kvittering)
    - Betaling dvs kvittering for overført beløp
    - Personalia med full adresse
    - Konto nummer

For de som ønsker å føre kravet via QXL sitt felleskrav, må ha sendt dokumentasjonen over til oss (auksjon@qxl.no) innen TORSDAG 2/12/2010.

Minner samtidig om at direkte krav i boet meldes bostyrer, Adv. Per E. Askilsrud, Postboks 132, 3502 HØNEFOSS, E-post advokatene@arnesen-askilsrud.no (innen 09.12.2010).
    Advokatene foretrekker å få kravene via mailadressen.

Vennlig hilsen,
    Per Terjesen
    Markedsdirektør
    QXL.no - Norges største nettauksjon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått svar fra advokaten? Jeg har sendt krav i boet men ikke fått noe svar. :\

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg valgte selv å sende kravet på egenhånd, mye pga at jeg rett og slett ikke
    stoler på qxl. Er det noen som på noen måte har annelse om nuf selskapet hans er en aktiv part her?
    Har hørt at det ofte opprettes flere kontonr/navn da det gjelder nuf, ofte kontonr/navn som ikke er direkte knyttet til nufet, ofte et invest selskap/firma.
    Har ikke så veldig greie på dette, så derfor håper jeg andre kan svare på dette.
    Vil tro at han har penger på en el. annen konto som ikke direkte er knyttet til han eller firma. Var vel en grunn til at han hadde diverse unnskyldninger om både det ene og andre, slik at pengene mest sannsyneligvis kunne fordufte sporløst for så å slå seg selv personlig konkurs.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilbert31
    Hei!

Jeg valgte selv å sende kravet på egenhånd, mye pga at jeg rett og slett ikke
    stoler på qxl. Er det noen som på noen måte har annelse om nuf selskapet hans er en aktiv part her?
    Har hørt at det ofte opprettes flere kontonr/navn da det gjelder nuf, ofte kontonr/navn som ikke er direkte knyttet til nufet, ofte et invest selskap/firma.
    Har ikke så veldig greie på dette, så derfor håper jeg andre kan svare på dette.
    Vil tro at han har penger på en el. annen konto som ikke direkte er knyttet til han eller firma. Var vel en grunn til at han hadde diverse unnskyldninger om både det ene og andre, slik at pengene mest sannsyneligvis kunne fordufte sporløst for så å slå seg selv personlig konkurs.
    Han kan vel ha overført verdier til kone eller liknende, puttet de i madrassen ect. Uansett slipper han vel ikke unna gjelda i første omgang, og staten gir seg nok ikke så lett hvis de har moms og liknende tilgode. Noe annen er det med de som har handlet hos ham - gidder de å forfølge kravet i årevis ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Noe annen er det med de som har handlet hos ham - gidder de å forfølge kravet i årevis ?
    Til grava!
    :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen synspunkter på om anmeldelsene mot Brækkan kan føre til fengselsstraff? Eller er han beskyttet av NUF'et sitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heia QXL.....

Fikk mail fra QXL i dag....tittelen var "Viktig informasjon til deg som har handlet fra firmaet Alcaimport"
    Meldingen var tom!...lite forbehold hvis mailtjenesten min har kranglet, men det er i så fall første gangen.
    Noen fler som har fått "viktig" mail fra QXL idag??

De fortsetter uansett å imponere med svinebillige, ekte merkejakker!!...:razz:
    "ingen kommentar" my ass...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ammandus
    Fikk mail fra QXL i dag....tittelen var "Viktig informasjon til deg som har handlet fra firmaet Alcaimport"
    Meldingen var tom!...lite forbehold hvis mailtjenesten min har kranglet, men det er i så fall første gangen.
    Noen fler som har fått "viktig" mail fra QXL idag??

De fortsetter uansett å imponere med svinebillige, ekte merkejakker!!...:razz:
    "ingen kommentar" my ass...

Mailen som kom i dag var informasjon om at Brækkan var slått konkurs med link til brønnøysundregisteret.

I tillegg informerte de om frist for innlevering av krav i boet som bostyrer har satt den 9 desember d.å

Faktum er vel at etter at hus, bil og innbo er solgt på tvangsauksjon og de prioriterte fordringene er innbetalt så vil resten av "boet" utelukket gå til å dekke kostnadene til inndriving.

Blir det noe til overs så skal det deles mellom de som har reist krav innen fristen..

Vil vel uansett ta laaaaaaaaang tid før man vet noe mer...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at det SVIR å drive svindel. Tipper kona er fornøyd med å bli kastet på gata.

Side 92 av 96 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •