Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 91 av 96 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilbert31
    Kanskje det kan være en ide å selge de kolllektive fordringene til et inkasso/inndrivelsesselskap? Er sikkert ikke rart man får for dem, men det gjør man vel kanskje ikke uansett, men hvorfor ikke.
    Det var ingen dum idé!

Disse kjøper fordringer:

Salg av forfalte fordringer - Aktiv Kapital - Norway

Bedre å få noen få tusen fort enn kanskje dobbelt så mye om f.eks. 5 år. Og i mellomtiden må man styre med å sikre fordringen sin.

Kanskje QXL kunne organisert dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om du får med qxl på dette, da de indirekte allerede er i hardt vær pga dette. Men ser enn det på den andre siden, så hadde det jo vært bra viss dem er interessert i å bygge opp tilliten til kundene igjen.

Er litt usikker på når det må gjøres. Virker jo nesten som dette er eneste løsningen å gå, da det iflg mediene ikke er penger å hente. Syntes han slipper altfor billig unna, ved at det det sies at en ikke kan regne med å få noe.

De som kjøper fordringene er sikkkert interessert i hele porteføljen, så da må jo alle bli med. Du kan jo alltids forhøre deg med selskapet som du linket til.

Håper virkelig at instanser som økokrim el går i sømmene på denne karen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator edit: Oppfordrer på det sterkeste debatten til å forholde seg til aksjoner som er lovlige i forhold til norsk lovgivning. Selv om det er ment som en spøk så er stemningen i tråden såpass at enkelte kan ta innlegg litt vel bokstavelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig emailadresse er:
    advokatene@arnesen-askilsrud.no

og ikke advokatene@arnesen-askildsrud.no

Har nettopp sent direkte krav i boet. Stoler ikke på qxl og at de klarer å forvalte kravet.

Er det forresten noen som vet hva som skjer med påstanden om at qxl har trikset med Alcaimports karakterbok?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=MA8PV]Riktig emailadresse er:
    advokatene@arnesen-askilsrud.no

og ikke advokatene@arnesen-askildsrud.no

Har nettopp sent direkte krav i boet. Stoler ikke på qxl og at de klarer å forvalte kravet.

Er det forresten noen som vet hva som skjer med påstanden om at qxl har trikset med Alcaimports karakterbok?[/quote]

Skjer vel ikke stort - de klarte i alle fall å snakke seg bort fra det på TV2's innslag. Noen må vel anmelde de og om noen skal se på saken, men har mine tvil på om dette har prioritet hos politiet.

Noe helt annet er det når staten selv har interesser som mulig manglende innbetalt moms og skatt. Synes det gikk mistenkelig fort i Brekkan saken..
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Synes det gikk mistenkelig fort i Brekkan saken..
    De sendte vel et standard "Vi er skuffet" brev hvor de også sier at om han ikke fikser saken får han enda et brev om hvor skuffet de fremdeles er.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bandidos gir opp inkasso - VG Nett

Synd disse ikke fortsatt holder på. Da regner jeg med at saken hadde blitt løst KJAPT!

Ser at Espen Lie løse private konflikter på oppdrag:
    Espen Lee Security - Private konflikter

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StigOE
    Jeg har fått igjen pengene (for en stund siden), og jeg har ikke 'mast' eller drevet med 'telefonterror'... Ikke var jeg med på TV2-innslaget heller.
    Hei !
    Vet du om det er noen mulighet for at man må betale tilbake til boet hvis man har fått refundert den siste tiden og hvilken regler som gjelder for dette ?
    Leste om dette i et innlegg på forumet .
    mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Og til dere som har fått tilbake penger fra Brækkan de siste månedene:

Bobestyrer kan faktisk kreve disse pengene tilbakebetalt dersom Brækkan på det tidspunktet dere fikk penger allerede var insolvent (insolvent = mer gjeld enn verdier). Fordi utbetalingene fra Brækkan de siste månedene må antas å stride mot prinsippet om likedeling av skyldnerens midler mellom kreditorene (QXL-kundene), tror jeg bobestyrer kommer til å se på denne muligheten.

Enkelt og greit:

Bobestyrer vil dra inn mest mulig penger og så fordele dem rettferdig og likt mellom alle kreditorene. Da vil nok alle få noen prosent av det de har utestående hos Brækkan.
    Hey ! Vet du noe om regelverk for dette.. Hvis det stiller seg slik er det vel mange som bør skjelve i buksene (meg selv inkludert) Pengene er brukt opp på ny vare men det er kanskje ikke tema ? (ihvertfall for bobestyrer ?

mvh

Newcomer Soulkeeper sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte mine penger til svindleren. Senere betalte han meg tilbake mine penger. (Han betalte ikke verdien av varen jeg skulle kjøpe av ham, derimote betalte han tilbake nøyaktig den summen som jeg hadde betalt ham.) Så i praksis kansellerte svindleren handelen. Han har altså aldri gitt meg en krone, eller et produkt, eller noe. Han lurte seg i praksis til å tjuvlåne penger av meg, sleip som han var. End of story, for min del.

Så at jeg skal gi fra meg mine penger enda en gang, denne gangen til en eller annen bobestyrer som jeg ikke kjenner og aldri har noe med å gjøre, bare fordi jeg var så dum å ta øynene av pengene mine én gang, har jeg vanskelig for å få "rettsfølelsen" for.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den aktuelle loven er Lov om fordringshavernes dekningsrett (dekningsloven):

LOV 1984-06-08 nr 59: Lov om fordringshavernes dekningsrett (dekningsloven).

Se på kapittel 5. Omstøtelse.

§ 5-5. Ekstraordinær betaling.

Betaling av gjeld som skyldneren har foretatt senere enn tre måneder før fristdagen, kan omstøtes hvis betalingen er foretatt med usedvanlige betalingsmidler, før normal betalingstid eller med beløp som betydelig har forringet skyldnerens betalingsevne, forutsatt at betalingen etter forholdene allikevel ikke fremtrådte som ordinær.

Fristdagen = 08.11.2010.

Slik jeg tolker loven vil bare dette vilkåret være aktuelt:

"med beløp som betydelig har forringet skyldnerens betalingsevne".

Dette vilkåret sier at utbetalingen fra Brækkan må ha vært av en viss størrelse i forhold til Brækkans totale aktiva på utbetalingstidspunktet.

Dermed kan man anta at de som har mottatt tilbakebetaling fra Brækkan i ukene før konkursen kan vente seg et tilbakebetalingskrav. Fordi Brækkan like før konkursen må antas å ha hatt lite penger, og da vil en utbetaling være stor i forhold til samlede aktiva.

Kunder som har fått penger igjen i f.eks. august eller september vil nok ikke få krav om tilbakebetaling, siden jeg vil anta at Brækkan på det tidspunktet hadde endel penger, og en utbetaling var da ikke stor i forhold til hans aktiva.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sveits?

Har tidligere lest at Brækkan drev svindel i Sveits. Hvis dette stemmer regner jeg med at han hadde konto i Sveits. Hvis dette er tilfelle, kan denne være dratt over av pappa Brækkan? Slik at Kolbjørn egentlig har en del penger stående på en konto norske myndigheter ikke vet noe om? Bare en teori, men den kan jo stemme hvis det stemmer at han har vært aktiv i Sveits.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrmoon30
    Har tidligere lest at Brækkan drev svindel i Sveits. Hvis dette stemmer regner jeg med at han hadde konto i Sveits. Hvis dette er tilfelle, kan denne være dratt over av pappa Brækkan? Slik at Kolbjørn egentlig har en del penger stående på en konto norske myndigheter ikke vet noe om? Bare en teori, men den kan jo stemme hvis det stemmer at han har vært aktiv i Sveits.
    Som nordmann er det vel vanskelig å fremme krav mot en sveitsisk bankkonto, i og med at de har vært litt "problematisk" nøytrale opp igjennom årene og nektet innsyn.

Tror likevel ikke dette har noe å si i forhold til at sveitserne som eventuelt har blitt svindlet kan kreve ham for pengene tilbake. Og spørs hvor mye det har å si om han har dratt over til far sin.

Litt søkt tror jeg. For meg virker det som om det er en litt under middels intelligent fyr som har skjønt at det går an å snylte naive nordmenn gjennom idiotsiden QXL.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Flyttet han pengene til disse nyopprettete firmaene i tide?

Sitat Opprinnelig postet av yuran
    Litt søkt tror jeg. For meg virker det som om det er en litt under middels intelligent fyr som har skjønt at det går an å snylte naive nordmenn gjennom idiotsiden QXL.

Har funnet ut at Mr Brækkan har ett firma registrert i England, og ett firma registrart i USA, Se informasjon under for info om firma i Miami:

Frykter at pengene han skylder er flyttet til de utenlandske firmaene

Miami Alca Import & Export Cor - Miami, Florida (FL) | Company Profile

Miami Alca Import & Export Cor

14000 Sw 90th Avenue

Miami, FL 33176-9035 map

Phone:

(305) 253-8061

Website:

Information not found

Miami Alca Import & Export Cor is a private company categorized under Nondurable Goods, Nec and located in Miami, FL. Current estimates show this company has an annual revenue of 150,000 and employs a staff of approximately 2.

Business Categories

Nondurable goods, nec in Miami, FL
    Whol Nondurable Goods
    Other Miscellaneous Nondurable Goods Merchant Wholesalers
    View newly formed U.S. businesses
    Miami Alca Import & Export Cor Business Information

Location Type
    Single Location

Annual Sales (Estimated)
    150,000

Employees (Estimated)
    2

SIC Code
    5199, Miscellaneous Nondurable Goods

NAICS Code
    424990, Other Miscellaneous Nondurable Goods Merchant Wholesalers

Products, Services and Brands
    Information not found

State of Incorporation
    Information not found

Years in Business
    7

Click on the reports tab at the top of the page to research company background, detailed company profile, credit and financial reports for Miami Alca Import & Export Cor.

Manta News

Miami Alca Import & Export Cor - Miami, Florida (FL) | Company Profile

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmaet i England er kjent fra før. NUF-selskapet hans i Norge er en avdeling av det engelske.

Firmaet i USA er garantert ikke Brækkan sitt. For det første er firmaet 7 år gammelt, og for det andre er det en person med et latin-amerikansk navn som står som kontaktperson for firmaet.

Eneste likheten mellom firmaet i USA og Brækkans firma er de fire bokstavene "alca". Det synes jeg er altfor tynt for å fastslå at Brækkan eier dette firmaet. Særlig i lys av de 2 andre faktumene som jeg skrev ovenfor.

Videre er det normalt at andre kaller firmaene sine Alca-et-eller-annet. Brasils nest største produsent av frokostblandinger heter f.eks. Alca Foods:

..:: Alca Foods® ::..

Siden firmaet i Miami handler med "non durable goods", kan man anta at de f.eks. importerer mat fra sør-amerika...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er tilfelle at Brækkan har penger i utlandet ett eller annet sted, under en eller annen stol. Vil dette bli funnet ut av i retten? Eller vil han bare gå "konkurs"?

Vi får ingenting, han flytter til langtvekkistan og bruker VÅRE penger på å etablere seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes det virker som QXL har gitt opp litt her nå?

Har sendt flere mail til qxl i håp om at de kan hjelpe meg og komme i kontakt med kolbjørn, men de svarer meg ikke en gang.

syntes dette virker mørkt :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kongstian
    Syntes det virker som QXL har gitt opp litt her nå?

Har sendt flere mail til qxl i håp om at de kan hjelpe meg og komme i kontakt med kolbjørn, men de svarer meg ikke en gang.

syntes dette virker mørkt :evil:
    Glem det. Du får ikke kontakt med Brækkan, og det er på nåværende tidspunkt heller ikke noe poeng. Han er konkurs, og det er bobestyrer som har kontrollen på alle hans midler. Det eneste QXL kan gjøre er å videreformidle ditt krav til bobestyrer.

Edit:

Ang. påstander om at penger er gjemt unna i USA, Sveits eller hos faren. Jeg tviler meget sterkt på dette. Fordi Brækkan tidligere i høst gjorde alt for at foreldrene ikke skulle få vite noe. Ergo er de ikke med på tullet til Brækkan.

Dessuten har vi det faktum at Brækkan skylder ca 700.000 kroner i skatt, og det ville han ikke gjort om han var smart. Han har nok ikke ressurser til å gjemme unna penger i utlandet.

Man kan si han var en naiv og dum svindler som svindlet enda mer naive kunder :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg trekker tilbake det jeg sa om QXL, fikk akuratt en hyggelig mail fra de nå om at brekkan var konkurs

Side 91 av 96 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •