Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 96 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1905
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Burkabob
    Hvis vi pirker for hardt borti opplegget til Alcaimport blir resultatet bare at vi mister denne muligheten til å få varer billig.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burkabob
    Hvis vi pirker for hardt borti opplegget til Alcaimport blir resultatet bare at vi mister denne muligheten til å få varer billig.
    Hvis Alcaimport driver på lovlig vis ville de jo besvart spørsmålene her. Litt pirking og spørsmål rundt sannsynlige ulovligheter må de da tåle.

Alcaimport står jo fritt til å svare her i forumet - noe de ikke har gjort..

Min konklusjon er at Alcaimport er en pyramide på en eller annen måte. De som har fått levert varer har vunnet, mens de som kommer sist inn i pyramiden taper stort....

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jobra
    Hvis Alcaimport driver på lovlig vis ville de jo besvart spørsmålene her. Litt pirking og spørsmål rundt sannsynlige ulovligheter må de da tåle.

Min konklusjon er at Alcaimport er en pyramide på en eller annen måte. De som har fått levert varer har vunnet, mens de som kommer sist inn i pyramiden taper stort....
    Hvor mange bedrifter (om man kan kalle han det) tror du gidder og sette seg og svare på et forum på diverse anklager? Han har nok også flere kjøpere utenfor avforum.no, så det som blir sakt her inne bekymrer nok ikke Alcaimport så mye..

Jeg har det inntrykket av at alle får varen sin, dog med noe lang vente tid, men de kommer... Så hvor er da de som taper stort i denne "pyramiden" ?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Jeg har det inntrykket av at alle får varen sin, dog med noe lang vente tid, men de kommer... Så hvor er da de som taper stort i denne "pyramiden" ?
    Ingen taper noe før en pyramide faller sammen. Er jo bare å krysse fingrene og håpe at han holder hodet over vannet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ingen taper noe før en pyramide faller sammen. Er jo bare å krysse fingrene og håpe at han holder hodet over vannet.
    Som du sier faller pyramider sammen.

Men nå har han drevet på i maaange år på QXL. Så pyramiden burde vel snart vise tegn til svakheter. Eller?

Jeg kom sikkert inn som en av de siste, og fikk varen med en gang. Så foreløpig er vel konklusjonen som folk har sagt mange ganger tidligere.

Varene kommer, men tar lang tid.

For min del.. Jeg kjøper gjerne der hvis jeg har tid til å vente.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvitering

Er det nokon som har fått skikkelig kvitering eller bevis til garantisaker på produktene dere har kjøpt?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

...bare så det er sagt; ingen forhandlere eller selgere som sådan har anledning til å poste direkte på forumet jf. våre retningslinjer, så det faktum at vedkommende ikke svarer på disse tingene her i denne tråden kan en ikke bruke mot ham.

Når det gjelder kvittering burde det sikkert fulgt med, men har noen spurt om dette da?

Jeg må jo si at jeg personlig hadde anbefalt å benytte tjenester ala "Finn Betalingsgaranti" på denne type handler, der selger ikke får penger før varen er levert. QXL bruker jo samme system (PayEx). Dette gir jo kjøper en langt bedre sikkerhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=lygren
    Jeg må jo si at jeg personlig hadde anbefalt å benytte tjenester ala "Finn Betalingsgaranti" på denne type handler, der selger ikke får penger før varen er levert. QXL bruker jo samme system (PayEx). Dette gir jo kjøper en langt bedre sikkerhet.[/QUOTE]
    Dette med Payex er sjekket. Kun kontantbetaling igjennom nettbanken.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vell kanskje fordi han trenger pengene dine for og betale de selv, slik at han kan få sendt den ut til deg.. Må jo være eneste grunnen til at han krever forskudd..Og ikke noe andre løsninger... Om han hadde klart og fått pay pal hadde det jo vært grett for begge, du er sikret mot svindel, og selger får pengene med engang du betaler...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Alcaimport lagt ut ca 70 nye auksjoner.

Denne gangen med leveringstid på 35 virkedager mot 30 forrige uke.

Kanskje likviditeten har strammet seg til ytterligere pga. lengre leveringstid denne uken?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Alcaimport lagt ut ca 70 nye auksjoner.

Denne gangen med leveringstid på 35 virkedager mot 30 forrige uke.

Kanskje likviditeten har strammet seg til ytterligere pga. lengre leveringstid denne uken?
    Leveringstiden fram til november i 2009 var 21 virkerdager,så en kan bare gruble over hva er grunnen til forlenget leveringstid . Det er vel bare Alcaimport selv som vet det.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff..om jeg skulle ventet 1.5 mnd+ på en vare så skulle det vært mye mere en "et par" tusen lapper og spare... Varen du kjøper koster jo mindre i butikk når du mottar den...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Leveringstiden fram til november i 2009 var 21 virkerdager,så en kan bare gruble over hva er grunnen til forlenget leveringstid . Det er vel bare Alcaimport selv som vet det.
    Slik utviklingen beskrives, behøver man ikke å være veldig kreativ for å forstå det. Aldri i livet om jeg ville betalt forskudd på varen med den utviklingen man ser.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik utviklingen beskrives, behøver man ikke å være veldig kreativ for å forstå det. Aldri i livet om jeg ville betalt forskudd på varen med den utviklingen man ser.
    Betalingen for varen og slikt ville jeg ikke sett som et stort problem..
    Alle får jo varene - til slutt...

Men hva er egentlig verdien på varen når du først mottar den? Derfor, jeg skulle spare mere en "et par" tusen før jeg handlet av han...Slik at varen ikke er billigere i butikk enn hva jeg betalte for den når jeg først mottar varen... Og varer han selger, tv'er og pc'er osv ... elektronikk generellt... Dette er jo varer som synker kraftig i pris i starten, og etter auksjonene han har ute nå, så er det ny lanserte produkter han selger... F.eks nye tv modeller fra LG.. Og hva vil de koste på nett om 2 mnd'er? Dette er jo noe og tenke på før man legger inn bud og handler av han...

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff..om jeg skulle ventet 1.5 mnd+ på en vare så skulle det vært mye mere en "et par" tusen lapper og spare... Varen du kjøper koster jo mindre i butikk når du mottar den...
    Enig! Jeg har nå ventet mine 30 virkedager på å motta en HD200x, og har fortsatt ikke mottatt den. Angrer egentlig litt på kjøpet nå, men blir vel fornøyd når den henger i stua. Tanken om at varen har tapt seg i verdi siden jeg bestilte den har slått meg mange ganger...

Memo to self: Ikke forhåndsbetal!

EDIT: Det må jo også nevnes (som flere andre også har gjort) at ventetiden føles ca 1000 ganger så lang pga at de ikke svarer på epost. Jeg har sendt maange eposter, men kun fått et par svar. De svarene jeg har fått har i tillegg være korte og "kalde". Med god kundeservice kan man tross alt dekke over en del leveringsproblemer o.l, noe alcaimport bommer fullstendig på.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hvar
    Enig! Jeg har nå ventet mine 30 virkedager på å motta en HD200x, og har fortsatt ikke mottatt den. Angrer egentlig litt på kjøpet nå, men blir vel fornøyd når den henger i stua. Tanken om at varen har tapt seg i verdi siden jeg bestilte den har slått meg mange ganger...

Memo to self: Ikke forhåndsbetal!
    Hva betalte du for den?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalingen for varen og slikt ville jeg ikke sett som et stort problem..
    Alle får jo varene - til slutt...
    Hvis man går på skinnegangen og ikke ser toget før det kjører over deg, er det ikke da for sent?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man går på skinnegangen og ikke ser toget før det kjører over deg, er det ikke da for sent?
    Forstår hvor du vil, men den var litt drøy hehe..

Alle får jo varene til slutt - og de som har angret har jo fått pengene tilbake...Og ang. forskudd så er jo det opp til hver enkel kunde og vurdere..Noen velger og gjøre det, andre ikke...

Slik jeg forstår det så er du skeptisk til forskuddsbetaling fordi du frykter at dette korthuset hans skal rase sammen i samme øyeblikk som du overfører pengene, slik at du ikke skal få varen eller pengene tilbake... Og ikke fordi du tviler på at selger skal levere varen!?

Om jeg skal handle av han så skal jeg virkelig spare lapper på det, pga den ekstreme vente tiden..og jeg kan gjerne betale forskudd.. For og si det slik, om jeg kjøper en tv hos han til 8000,- eller en tv til 8000,- hos noen på finn.no (private), så betaler jeg heller forskuddet til alcaimport en til en privat selger på finn.no - og satser på at korthuset blir stående en stund til

Dette anser du nok som en "risikosport", og du er sikkert ikke den eneste, men igjen, dette er noe opp til hver enkelt og vurdere.. Jeg synes ikke denne tråden skal spore av til slik som, hvordan selger gjør det, hvorfor det er lang leveringstid +++ ... Trådstarter spør etter erfaringer, og tråden er bra for de som vurderer og handle av han... så vil nok være bedre for de intresserte partene at tråden faktisk innholder erfaringer med handel / kontakt / leveringstid og andre relevante opplysninger mtp og handle fra Alcaimport, og ikke mange forskjellige spekulasjoner i hvordan han får det til og hvorfor leveringstiden er så lang...
    Joda, tar selvkrittik her, for jeg har også levert noen innlegg med "hvordan og hvorfor" .. Men jeg er ikke ute etter og kappe armen av Alcaimport, selv har jeg ikke noe erfaring med og handle av han, vurderer og prøve, skal følge med på qxl i slutt minuttene på auksjonene hans og se hvordan priser det er på de forskjellige produktene....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prisen faller....

Det er få som har kommentert det faktum at produktet kan falle i verdi fra det øyeblikk man forhåndsbetaler til varen blir levert. Særlig utsatt for dette er vel TV og PC. Jeg fikk tilslag på billig PC i desember. To måneder senere var ikke varen levert, og utsalgsprisen på enkelte nettsteder hadde falt vesentlig.

Jeg opplevde forøvrig å få pengene tilbake.

Newcomer Nicon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk tilslaget på en Panasonic TX-P42G20E til 3300,- + frakt. Ble totalt 3950,- Skal vel endel til før prisen faller dit ila 30 dager...
    Jeg var/er villig til å ta risikoen, når besparelsen blir så mye.
    Qxl hadde nok ikke tillat pyramidespill sånn helt uten videre.

Side 9 av 96 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •