Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 96 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 1905
    Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rommel1
    Jeg har handlet hos han siden 2009 hvis jeg ikke husker feil, QXL sletter jo historikken. Har kjøpt PS 3, 2 nitendo DSI, Canon EOS 500, Samsung 40' led TV, Radeon 5850 ( oppgradert til 5870 grunnet sen levering), Garmin NUVI 1690 GPS. Alle varene er mottatt men har av og til måtte vente noen tid. Sist auksjon jeg vant var på GPS'en. Den vant jeg 10.08.2010 ble betalt samme dag. Mottok den 08.09.2010. I tillegg var det feil på den, jeg fikk kvittering hos Brekkan samt info om hvor den skulle sendes inn. Fikk sendt hjem en ny etter det. Så jeg har et brukbart forhold til selgeren

Når jeg går inn på karakterboka til AI så handlet du samsung 40 " og radeon
    i juni , så det er ikke rart at du fikk dem .Det er fra juli og ut til AI ble utestengt at problemene begynte og tårne seg opp.Og jeg skjønner meg ikke på folk som forsvarer en som hverken leverer varer eller penger tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nekter å tro at ledelsen og sikkerhetssjefen i QXL er så lite oppegående at de ikke forsto at Alcaimport drev med snusk.

Fakta om Alcaimport det siste året:

• 35 virkedagers leveringstid
    • Svindlet hundrevis på QXL Sveits i fjor
    • Solgte til langt under innkjøpspris
    • Klarte ikke å levere etter 35 virkedager
    • Brøt QXLs regelverk gjentatte ganger

Basert på disse faktaopplysningene har enten de som styrer QXL-skuta ikke gjort jobben sin godt nok, eller så har de bevisst utsatt utestengelsen av Alcaimport for å få inn penger.

Fordi:

QXL har de siste årene gått med ca 10 millioner i underskudd pr. år. Men de har en sterk eier i ryggen som stadig spytter inn penger til videre drift. Det kan man gjøre noen år dersom man tror at QXL en gang i fremtiden kan tjene penger. Det motsatte har skjedd de siste årene og QXL sin omsetning har stupt. På forumet til Dinside var det faktisk en som skrev at de ansatte i QXL er redde for jobbene sine. 2 ansatte sluttet i september i år..

Med disse opplysningene kan man skjønne hvorfor QXL lar ting flyte på QXL.no. Antagelig er de desperate etter provisjonsinntekter og lar f.eks. selgere fra Thailand sende merkevarekopier direkte til norske kjøpere for å tjene litt til.

Jeg tror vi ser QXLs siste krampetrekninger i løpet av 2011 basert på QXL sine beslutninger det siste året.

Og noe annet:

Jeg må innrømme at jeg ikke synes veldig synd på de som har tapt penger på Alcaimport. Det er noe som heter:

"There ain't no such thing as a free lunch".

Og det gjelder veldig i denne saken. Mange gamblet og vant, mens de siste som gamblet tapte. Sånn er det i pyramidespill. Nordmenn er visst glade i pyramidespill :-D

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    If it's sounds to good to be true - I just have to try it

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Ansvar QXL

Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Antagelig. 2 ansatte ble borte fra QXL i september og QXL har de siste årene gått med ca 10 millioner i underskudd hvert år.

De trenger derfor friske penger fra eierne hele tiden for å betale sine utgifter. Man kan jo spekulere i om eierne har sagt nok er nok. Da vil det ikke ta mange månedene før QXL må nedskalere ende mer eller legge ned.

Tror ikke det står så dårlig til i QXL. Ser i skattelistene at ansatte har over millionen i inntekt ( dette ut i fra at jeg kjenner en person som jobber i QXL, PC-jobb hjemmefra) enkelte mener det er for tidlig å klage, betalte varen 31/5 og har ennå ikke fått varen eller refusjon!! Har kopi av mail sendt fra qxl til Brækkan, ligner meget på samarbeide etter den milde ordbruken!?!? Tror det er gode grunner til å mistenke profitt foran fornøyde kunder. STÅ PÅ!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Når jeg går inn på karakterboka til AI så handlet du samsung 40 " og radeon
    i juni , så det er ikke rart at du fikk dem .Det er fra juli og ut til AI ble utestengt at problemene begynte og tårne seg opp.Og jeg skjønner meg ikke på folk som forsvarer en som hverken leverer varer eller penger tilbake.
    Siden du virker så oppvakt, så er det rart at du ikke tok med Garmin Nuvi:? som ble vunnet 15.08.2010 klokken 17:18 (dokumentert med vedlagt link). Jeg prøver ikke å forsvare han, jeg bare viser til at han har levert !! Håper for all del at han kommer til å ordne opp for seg.
    1KR CRAZY WEEK! Garmin Nüvi 1690 i vår QXL.no
    Vedrørende penger tilbake, så ha ei på kontoret mitt nettopp fått refundert kr 4000+ for en Samsung tv hun ikke mottok. SÅ det er muligheter for at han faktisk prøver å gjøre opp for seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I TV2-innslaget for et par uker siden sa de at bilen til varamedlem i Alcaimport sto parkert utenfor huset til Brækkan.

Varamedlemmet er faren til Brækkan. Jeg tipper at faren har dratt hjem til sønnen for å rydde opp i dette rotet, og kanskje gi ham penger for å betale tilbake. Pappa Brækkan vil sikkert ikke at sønnen havner i fengsel, og strekker seg derfor langt i denne opprydningen og tilbakebetalingen.

Men det forandrer selvfølgelig ikke det faktum at Brækkan har prøvd å svindle mange, men ble tatt med buksene veldig langt nede

Det er min terori, og jeg tror ikke det er så langt fra sannheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonsbu
    Tror ikke det står så dårlig til i QXL. Ser i skattelistene at ansatte har over millionen i inntekt ( dette ut i fra at jeg kjenner en person som jobber i QXL, PC-jobb hjemmefra) enkelte mener det er for tidlig å klage, betalte varen 31/5 og har ennå ikke fått varen eller refusjon!! Har kopi av mail sendt fra qxl til Brækkan, ligner meget på samarbeide etter den milde ordbruken!?!? Tror det er gode grunner til å mistenke profitt foran fornøyde kunder. STÅ PÅ!!!!
    I følge regnskapene stemmer ikke det du skriver helt.

Siste år brukte QXL noe over 7 millioner på lønnskostnader. Etter at arbeidsgiveravgift, sykepenger osv er trukket fra er det ca 6 mill. som skal fordeles på alle ansatte. I følge Proff.no har QXL 16-20 ansatte. Fordeles disse 6 millonene på så mange ansatte blir det ikke så veldig mye på hver:

Driftsresultatet til QXL er også sørgelig lesning. Ingenting der som peker på at QXL går bra:

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ïkke bra tall det der, gidder ikke å sjekke men er det noen som vet hva aksjekapitalen i selskapet er?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Proff.no er den på 101.000 kroner. Kun 1000 kroner over minstekravet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som QXL er desperate etter penger nå, fikk faktura på 7,50 samme dag som jeg la ut produktet i går :P

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kongstian
    Virker som QXL er desperate etter penger nå, fikk faktura på 7,50 samme dag som jeg la ut produktet i går :P
    Haha

Newcomer Soulkeeper sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunn nok i seg selv til ikke å bruke dem mer. Når de begynner å råfakturere slike latterlig lave summer, er det nok siste krampetrekning.

Og good riddance, som det heter på godt norsk. I denne saken har de ikke klart å komme med en eneste uttalelse som stiller dem selv i et seriøst lys, og det er mye som taler mot dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny negativ artikkel om QXL:

Advarer mot QXL - NRK Sámi Radio - NRK

Sitater:

– Jeg er aller mest skuffet over nettauksjonen QXL. De reklamerer jo med å være den største og mest seriøse leverandøren av nettauksjoner i Norge, men det viser seg at man absolutt ikke kan stole på dem.

– Jeg er også skuffet over hvor lite hjelpsomme de har vært gjennom hele denne prosessen. Jeg fraråder alle til å handle noe gjennom QXL, og selv har jeg benyttet meg av dem for første og siste gang, forteller en skuffet Malene Larsen Gaino til NRK Sámi Radio.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    I følge Proff.no er den på 101.000 kroner. Kun 1000 kroner over minstekravet
    Med en så negativ egenkapital er det rart dem ikke er lagt ned for lenge siden.
    Driver for kreditors regning.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Med en så negativ egenkapital er det rart dem ikke er lagt ned for lenge siden.
    Driver for kreditors regning.
    De driver nok ikke for kreditors regning. QXL er eid av et veldig stort internasjonalt selskap med omsetning på mange millarder kroner hvert år. Eierselskapet spytter stadig inn nye friske penger i QXL.no

De håper vel at QXL en gang i fremtiden skal tjene litt penger. Men jeg vil tro at eierselskapet på et tidspunkt vil stoppe støtten om ikke QXL snart klarer å oppnå et positivt årsresultat. De har jo gått med totalt noe over 41 millioner i underskudd de siste 4 årene.

Mer info:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Mulig saksklassefisering *underslag* hva endres da -de fleste anmeldelser -Svindel

Dersom saksklassefisering nå endres til *underslag* hva endres da ?-de fleste anmeldelser påstår svindel -kan noen reflektere fornuftig om temaet?
    AI betaler nå noen av de som han skylder minst og irriterer mest - statsadvokaten har vel nok med tv2ùtspillet om oppseervasjonskorpset så
    de vil nok ikke se på dette -vi har jo bare blitt" lurt" -men for oss impliserte føles det litt anderledes --- håper alle OSS fortsetter til endelig løsning foreligger!!! Takker våre suverene Infoinspillere - slike støtter vi i våre framtidige kjøpssøk!! bare de ikke benytter QXL----

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange henvendelser på Brækkan import - Forbrukerportalen

Sitater:

"Bak Alca import - export og Brækkan import står et enkeltmannsforetak på Jevnaker. Det kan være en fordel for den som klager, siden den som har et enkeltmannsforetak, vil være kjøpsrettslig ansvarlig, selv om foretaket oppløses. Det betyr at man kan gå rettens vei mot enkeltpersonen bak foretaket."

"Forbrukerrådet kan mekle i saken, og saken kan behandles i Forbrukertvistutvalget. Utvalgets vedtak vil regnes som en dom, om den ikke ankes videre, og det betyr at om man vinner fram med saken mot foretaket, kan lensmannen på Jevnaker banke på døra hos innehaver og kreve inn pengene."

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som faktisk har fått pengene tilbake etter at Brækkan tilsynelatende har kommet hjem fra "ferie" for å ordne opp for seg...?

Admin EDIT: fjernet "personkarateristikk"

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinquedas
    Er det noen her som faktisk har fått pengene tilbake etter at Brækkan tilsynelatende har kommet hjem fra "ferie" for å ordne opp for seg...?
    Ja flere....

Admin EDIT: fjernet "personkarateristikk" i quote

Side 88 av 96 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •