Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 96 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=sjallabom] Vi klarte det med Alcaimport! Og det klarer vi en gang til

Hei sjallabom!
    Hvem er dem du mener som klarte det mot Alcaimport?

Var du en av 10 som møtte opp hos tv2 hjelper deg?
    og videre snakket med Forbrukerrådet, var med på beleiringen i Jevnaker?
    oppsøkte politiet ang. anmeldelse og videre i møte med QXL?

For meg gikk det 14 timer fra jeg reiste hjemmefra til jeg var tilbake.

Newcomer Nicon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjallabom
    Jeg vet 100% sikkert at dette er china fake kopie!! Ingen kan selge canada gose jakker for 900 kr! sier seg selv Og det gjelder vekser og sko også!!

Hadde hu eller han kjøpt fra orginale produkte leverandører, så hadde det blitt dyrere!

Disse jakkene veskene, skoene hu aller han kjøper fra china koster ikke mer en 50-100 kr
    Ganske greit å se at det er kinavarer nå til og med bildet som brukes er det samme.
    Kina:
    Wholesale PEAK coffee/brown Performance expedition Ski/Snowboard down Jacket Size: S/M/L/XL/XXL,4COLORS @55
    Qxl: DUN PARKA, 2 MODELLER, Str XXS-XXL, KUN 999,-!! 5 FARGER i vår QXL.no

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er fake så det griner etter.

Lacoste Te Skjorter Pique i vår QXL.no

Slike saker som dette kryr det av på QXL, om dere skal kjøre hardt på dem så kan jo nevne omfanget av fake ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicon
    snakka med han på mail tidligere i dag! Værste av alt at han nekter at det er fake varer han selger! haha:-D Og QXL gjør ikke noe med det heller. Sykt at QXL kan synke så lavt

Han mener altså at jeg driver med trakassering og at jeg kommer til og få meg en lærepenge sier han på siste mailen under her! haha Hvordan kan jeg få lærepenge? Er ikke jeg som driver ulovlig i dette landet her

Par mailer fra han;

Hei!

Hvilke beviser har du på at jeg selger ulovlige varer??? Jeg forholder meg til reglene på QXL som så mange andre selgere gjør. Jeg har aldri lurt noen.

Vennligst skriv ditt fulle navn på mail ved neste henvendelse til meg Det er normal høflighet.

Mvh

--------------------
    Hei

Du tror mye rart, men du kommer nok ingen vei uten bevis for dine påstander.

Jeg tar det helt med ro, du er jo helt på viddene. Kanskje på tide at du finner deg en annen hobby.

Lykke til du også:-)

----------------------------
    Hei!

Jeg kan si med sikkerhet at du vil bli meget skuffet. Jeg beklager det. Men du kan sikkert finne noe annet du kan engasjere deg i.

Du driver med trakassering, og i tillegg så er du en meget feig person som ikke tør skrive ditt navn i mail til meg.

Men du vil forhåpentligvis få deg en lærepenge. Stort engasjement og dårlig vett og forstand er ingen god kombinasjon.

Ha en fin søndagskveld!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av allfather
    Hadde fått svar fra inkassobyrået (hadde havnet i spam av en eller annen grunn)
    -----------

-------
    Inkasso mot svindlere er et dårlig alternativ, pga. flere risikomomenter i tillegg må du betale 500 kr for å bruke deres tjeneste. Hvis han betaler får du ikke dette dekket, i tillegg kommer alt egenarbeidet som du ikke får dekket eller alt ekstra tillegget hvis han påklager kravet ditt.

Dessuten har 0 krav på erstatning ved bruk av innkasso.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kongevedderen
    Inkasso mot svindlere er et dårlig alternativ, pga. flere risikomomenter i tillegg må du betale 500 kr for å bruke deres tjeneste. Hvis han betaler får du ikke dette dekket, i tillegg kommer alt egenarbeidet som du ikke får dekket eller alt ekstra tillegget hvis han påklager kravet ditt.

Dessuten har 0 krav på erstatning ved bruk av innkasso.
    FEIL!
    Enkel forklaring på inkasso:

EKSEMPEL PÅ INKASSO-SAK

1. Kjetil får en faktura fra Sleggebutikken AS på kr 350,- med betalingsfrist 10 dager. Fakturaen viser at for sen betaling innebærer purregebyr på kr 56,-
    Totalsum: 350,-

2. Kjetil betaler ikke fakturaen i tide. Sleggebutikken venter 14 dager og sender ny faktura til kunden med purregebyr, totalt kr 406,-. Betalingsfrist settes til 14 nye dager. Det påpekes også på denne fakturaen at ved fortsatt for sen betaling vil det bli sendt et inkassovarsel med nye 56,- i inkassovarsel-gebyr.
    Totalsum: 406,-

3. Sleggebutikken mottar fortsatt ingen betaling fra Kjetil etter nye 14 dager og sender da et inkassovarsel, med purregebyr og inkassovarsel-gebyr.
    Totalsum: 462,-

4. Kjetil betaler fortsatt ikke og Sleggebutikken sender etter nye 14 dager fakturaen til TorpedoInkasso. Saken er nå blitt en inkasso-sak. Vi sender en betalingsoppfordring, med Sleggebutikkens gebyrer samt inkassogebyr på kr 168,-.
    Totalsum: 630,-

5. Dersom Kjetil fortsatt velger å utelate betaling vil fakturaen få en renteøkning på 10% etter 2. måned. Denne vil fortsette å stige helt til Kjetil betaler.
    Totalsum: 630,- + 10% renter hver måned

Eventuelt fortsatt manglende betaling vil føre til at Kjetil blir erklært betalingsudyktig og han vil få problemer med å ta opp banklån, få kredittkort, osv.

I tillegg vil TorpedoInkasso i i første omgang ta telefonisk kontakt med Kjetil. Dersom det ikke fører frem vil et av våre inkasso-kontorer oppsøke Kjetil hjemme for å få innkrevd pengene. Dette er fullt lovlig prosedyre, også i Norge.

I verste fall kan saken havne i retten der Kjetil kan risikere tvangsinnbetaling eller fengselsstraff.

En inkasso-sak blir aldri slettet og skyldneren vil aldri oppnå å få slettet sin inkasso-gjeld. Inkasso er derfor ubetinget negativt for skyldneren.
    :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flere anbefaler inkasso her. Skal antakeligvis politianmelde Brækkan i morgen, har det noe å si iforhold til en eventuell inkassosak? Bør jeg gjøre en av delene før den andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gambler
    FEIL!

EKSEMPEL PÅ INKASSO-SAK

1. Kjetil får en faktura fra Sleggebutikken AS på kr 350,- med betalingsfrist 10 dager. Fakturaen viser at for sen betaling innebærer purregebyr på kr 56,-

2. Kjetil betaler ikke fakturaen i tide. Sleggebutikken venter 14 dager og sender ny faktura til kunden med purregebyr, totalt kr 406,-. Betalingsfrist settes til 14 nye dager. Det påpekes også på denne fakturaen at ved fortsatt for sen betaling vil det bli sendt et inkassovarsel med nye 56,- i inkassovarsel-gebyr.
    Totalsum: 406,-

3. Sleggebutikken mottar fortsatt ingen betaling fra Kjetil etter nye 14 dager og sender da et inkassovarsel, med purregebyr og inkassovarsel-gebyr.
    Totalsum: 462,-

4. Kjetil betaler fortsatt ikke og Sleggebutikken sender etter nye 14 dager fakturaen til TorpedoInkasso. Saken er nå blitt en inkasso-sak. Vi sender en betalingsoppfordring, med Sleggebutikkens gebyrer samt inkassogebyr på kr 168,-.
    Totalsum: 630,-

5. Dersom Kjetil fortsatt velger å utelate betaling vil fakturaen få en renteøkning på 10% etter 2. måned. Denne vil fortsette å stige helt til Kjetil betaler.
    Totalsum: 630,- + 10% renter hver måned

Eventuelt fortsatt manglende betaling vil føre til at Kjetil blir erklært betalingsudyktig og han vil få problemer med å ta opp banklån, få kredittkort, osv.

I tillegg vil TorpedoInkasso i i første omgang ta telefonisk kontakt med Kjetil. Dersom det ikke fører frem vil et av våre inkasso-kontorer oppsøke Kjetil hjemme for å få innkrevd pengene. Dette er fullt lovlig prosedyre, også i Norge.

I verste fall kan saken havne i retten der Kjetil kan risikere tvangsinnbetaling eller fengselsstraff.

En inkasso-sak blir aldri slettet og skyldneren vil aldri oppnå å få slettet sin inkasso-gjeld. Inkasso er derfor ubetinget negativt for skyldneren.
    Jeg referer til det som er skrevet tidligere, nemelig conta innkasso. Hvor man må gjøre jobben selv. Dette har du tydelig ikke fått med deg.

Jeg har selv jobbet som pengeinnkrever og det du skriver er særdeles mangellfult. Du tror du kan lese deg til hvordan innkasso fungerer via å google det? Du må kjenne lovene og du må vite hvordan de fungerer i rettspraksis ved spesielle saker.

Du har glemt flere punkter samtidig tar du utgangspunkt i noen som er betalingsdyktige og ikke er under etterforskning for svindel.

For å kreve inn pengene må man gå til namsmannen og be om utleggsforretning, som koster et depositum. Hvis det ikke finnes penger til utlegg altså ingenting å hente må man dekke dette selv hvis man bruker conta.

Namsmannen i Jevnaker er lensmannen selv. Han kommer til å avvente til det foreligger et komplett bilde av krav mot personen, første mann til mølla settes til side. Lov om tvangsfullbyrdelse § 11-11. Flere begjæringer

Inkassoselskapet (eller deg selv hvis du bruker conta) må stadig jobbe med saken videre og ta det opp med namsmannen når det gjelder utleggsforretning, for å kreve inn beløp. Det koster 2 rettsgebyr hvis jeg ikke huser feil altså 1591, dette veltes over til skyldner hvis det er noe å hente. Det krever at man overvåker økonomien til personen over lengre tid.

Din nest siste setning og din siste er FEIL!

Man kan ikke havne i fengsel for å ikke å ha betalt innkasso. Hvor har du det tullet ifra? Hvis du skal komme med slike misvisende påstander bør du ha ref. i noen paragrafer.

En innkassosak blir slettet ved frivillig og tvungen gjeldsordning. Tvungen er når skyldner ønsker det selv og personen ikke klarer å betale ned gjelden i løpet av ca. 10-15 år (beregnet).
    Det som skjer da er hvis det ikke er nok penger etter at tvangsalg av eiendeler og beslag i inntekter til å dekke alle krav som kreditorer har prioriterer man kjernekrav først. I denne saken blir det beløpene som er blitt innbetalt til selger som skal ta for seg først. Deretter kommer rente og til slutt erstatninger (inkasso omkostninger regnes som erstatninger).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har skjemaet de fikk hos den "lokale" politistasjonen forresten?
    Vil fylle det ut og sende til de lokalt der istedenfor å levere lokalt her i Bergen.

Greit å samle alt på en plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har skjemaet de fikk hos den "lokale" politistasjonen forresten?
    Vil fylle det ut og sende til de lokalt der istedenfor å levere lokalt her i Bergen.

Greit å samle alt på en plass.
    Lever det der du bor, og de vil oversende det til politietaten i den aktuelle kommunen/stedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil fortsatt ha skjemaet så jeg kan sende per post.
    Orker ikke å bruke tid på politistasjon

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil fortsatt ha skjemaet så jeg kan sende per post.
    Orker ikke å bruke tid på politistasjon
    ...latskap lenge leve.

en politianmeldelse må leveres personlig når det gjelder saker som dette. Det eneste som kan leveres på nett er:

Tyveri av sykkel
    Tyveri av mobiltelefon
    Tyveri fra privatperson på offentlig sted (for eksempel lommebok eller veske)
    Tilgrising eller skadeverk på bygning og kjøretøy.

"Er gjerningspersonen kjent for deg, må du levere anmeldelse ved frammøte hos politiet."

https://www.politi.no/tjenester/anmeld_et_forhold/

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det ikke fører frem vil et av våre inkasso-kontorer oppsøke Kjetil hjemme for å få innkrevd pengene. Dette er fullt lovlig prosedyre, også i Norge...:

Dette er noe av det dummeste jeg har lest i denne tråden til nå... :lol:
    +mange flere feil i din forklaring på "enkel inkasso"...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melding fra admin:

Har vært inne og "ryddet litt" i tråden. Alle unødvendige personkarakteristikker, samt oppfordringer til å legge ut bilder av Brækkan og familie, er enten slettet eller moderert.
    Utlegging av bilder av Brækkan eller hans familie og venner, tillates ikke på AVforum.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pr0tec
    ...latskap lenge leve.

en politianmeldelse må leveres personlig når det gjelder saker som dette. Det eneste som kan leveres på nett er:

Tyveri av sykkel
    Tyveri av mobiltelefon
    Tyveri fra privatperson på offentlig sted (for eksempel lommebok eller veske)
    Tilgrising eller skadeverk på bygning og kjøretøy.

"Er gjerningspersonen kjent for deg, må du levere anmeldelse ved frammøte hos politiet."

https://www.politi.no/tjenester/anmeld_et_forhold/
    Jeg vet ikke hvem han er (kjent for deg), så nekter
    Jaja, har ikke noe hastverk
    Får ta det en eller annen gang jeg har fri.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FEIL!

EKSEMPEL PÅ INKASSO-SAK

bla bla bla

Du har tydeligvis ikke forstått at det selskapet bare er tull. Hele siden er ment humoristisk.

TorpedoInkasso - vi vet hvor du bor for å si det slik

Dette inkasso-selskapet vil du IKKE ha på nakken - HegnarOnline

Tilbake til virkeligheten nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

QXL. Gjør nytte for deg, meld deg ut du og!!!!

I dag har jeg sendt en mail til QXL, der jeg forlater skuta smilende.

Hei
    Etter og ha blitt svindlet på QXL vil jeg melde meg ut av mitt QXL medlemskap.
    I juli i år kjøpte jeg meg en samsung tv gjennom QXL/alcaimport denne ble aldrig levert, etter mangen måneder med purring, klaging og truing har jeg nå fått pengene tilbake.
    Hjelpen jeg har fått av QXL har vært helt ræva alt dere har gjort er å sende en purremail til alcan.
    Jeg oppfordrer alle som jeg kjenner til og melde seg ut fra dette svindelforetaket.

ingen venlig hilsen
    XXXXXXXXXXXXX

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleier ikke TV2 hjelper deg å følge opp sakene sine til de får en løsning (eller ikke en løsning)?

Jeg skal ihvertfall følge med i dag kl. 20.30 for å se om de har fått Brækkan i tale.

Det har også dukket opp flere artikler på TV2.no etter at forrige ukes program ble sendt. Det tyder på at de jobber aktivt med saken fortsatt:

Lensmannskontor nedringt etter TV 2 hjelper deg-reportasje*|* TV 2 Underholdning

Kunder raser mot QXL*|* TV 2 Underholdning

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Du har tydeligvis ikke forstått at det selskapet bare er tull. Hele siden er ment humoristisk.

TorpedoInkasso - vi vet hvor du bor for å si det slik

Dette inkasso-selskapet vil du IKKE ha på nakken - HegnarOnline

Tilbake til virkeligheten nå.
    HEHE, sjekk hva som står nederst på siden:

Copyright © 2009 TorpedoInkasso All rights reserved | Design og hosting Trollweb.no | På jakt etter noe seriøst? Oregano.no - norges beste restaurantguide

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mottatt et pip fra alcoimport etter å ha vunnet, og innbetalt denne
    1KR CRAZY WEEK! Optoma Projektor HD600X 3D Støtte! i vår QXL.no (fjellkriger)

Finner ikke lengre kopi av denne transaksjonen på mine sider i qxl.

Får anmelde saken....

Side 86 av 96 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •