Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 96 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Albedo
    Hvem gidder å ta kontakt når ens kommentarer på Deres seriøse forum blir slettet. Ikke nok med det, ingen kommentarer på hvorfor slike innlegg blir slettet.. sier en noe, moro at ens bruker også ble slettet slik at Alcaimports karakterbok blir litt finere.

Sendte en illsint mail til QXL hvor jeg nevnte alt og truet med å bringe saken videre opp Tradus/ Naspers hierarkiet og spurte hvordan det var mulig å kjøre et firma så til de grader på ræva.

Da fikk jeg svar fra selveste Mr. Terjesen og tilbud om en oppklarende telefonsamtale, men hvem gidder å høre på en hel rekke dårlige unnskyldninger fra en løgnaktig gjøk som under hele TV2-intervjuet gjennom ansiktsmimikken viser at han lyver så det renner av han og flåser det hele bort... klassisk!
    Mr. Terjesen fikk sin sjanse til å oppklare ting på TV2 Hjelper Deg. Han har også hatt mulighet til å skrive en oppklaring på QXL.no.

Når han ikke griper muligheten er det kanskje best at denne saken kjøres til topps hos eierselskapet til QXL?

Styreleder i QXL.no: Hein Pretorius, 32a Noodweg, 1213 Hilversum, Nederland.

Styremedlemmer: Heiner Kroke, Vasileios Sgourdos og Thorsten Sven Struck.

Epostadressen til QXL sin styreleder: hpretorius@mih.com

Kanskje en seriøs epost med oppsummering av QXL sin adferd i denne saken hadde gjort susen? Husk å skrive på engelsk :smile:

Jeg tror nok Hein Pretorius tar de riktige grep når QXL ikke klarer det selv. Han er jo ansvarlig for hva QXL gjør.

Admin EDIT:
    Fjernet unødvendig personkarakteristikk i quote

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det vært skrevet mye om saken. Men..?
    Ting her som skurrer litt rart, selv om det er fakta.
    Skal man være kjeltring,forsøker man jo skjule ting?
    Den fyren her legger seg jo på SLAKTEBENKEN i alles påsyn,
    med åpne øyne for å bli slaktet ØKONOMISKT!
    Jeg begriper det IKKE!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    QXL slapp litt for lett unna? Nå dreier dette seg om EN selger som selger på QXL, ikke om QXL. De fleste selgere på QXL er seriøse...Dette dreier seg om selgeren Alcaimport, ikke om QXL.
    Hva er det du snakker om?
    QXL har jævlig mye på samvittigheten de også og de er medskyldige i at Alcaimport har fått svindle så mye folk.
    Hadde de negative karakterene fått stått der så hadde
    A) Alcaimport blitt sperret ute fra QXL grunnet prosentvis negativ karakter
    B) Folk fått sett hvilken skurk Brækkan er, og ikke lagt inn bud på auksjonene hans
    C) Folk sett hvordan situasjonen hadde vært DER OG DA når de planla å legge inn bud. F.eks 5% misfornøyde kunder totalt og 25% misfornøyde kunder de siste 2 månedene.

Jeg ble rett og slett forbannet da jeg så han gjøken fra QXL forsvarte seg da folka på tv2-hjelper deg sa at de hadde gått inn og slettet karakterer "Nei det er feil". Han våget til og med å reklamere for at folk skal føle seg trygge på QXL.
    Hvorfor dere som dro dit ikke hadde printet ut alt det han QXL-fyren fra et annet diskusjonsforum hadde sagt om at de beskyttet sine inntektskilder og at de ikke så noe galt i å slette negative karakterer, er veldig snodig.
    Eller det folk har fått på email fra support på QXL. Eller karakterratioen som er totalt annerledes på Alcaimport enn på alle de andre selgerne på QXL.
    I det minste kunne dere ha lest det opp ord for ord slik at dere kunne counter attacke det han fra QXL-idioten sa på tv-programmet.

Alcaimport har ansvar i å betale ut det de skylder til alle de som enda venter på varer eller penger tilbake, men QXL har jammen meg mye ansvar her de også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Mr. Terjesen fikk sin sjanse til å oppklare ting på TV2 Hjelper Deg. Han har også hatt mulighet til å skrive en oppklaring på QXL.no.

Når han ikke griper muligheten er det kanskje best at denne saken kjøres til topps hos eierselskapet til QXL?

Styreleder i QXL.no: Hein Pretorius, 32a Noodweg, 1213 Hilversum, Nederland.

Styremedlemmer: Heiner Kroke, Vasileios Sgourdos og Thorsten Sven Struck.

Epostadressen til QXL sin styreleder: hpretorius@mih.com

Kanskje en seriøs epost med oppsummering av QXL sin adferd i denne saken hadde gjort susen? Husk å skrive på engelsk :smile:

Jeg tror nok Hein Pretorius tar de riktige grep når QXL ikke klarer det selv. Han er jo ansvarlig for hva QXL gjør.

Admin EDIT:
    Fjernet unødvendig personkarakteristikk i quote
    Gooodt jobba SPLICE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wio
    Bra! Når betalte du ?
    Betalte 24/7, så det gikk ca 1 måned over tiden varen skulle blitt sendt før jeg fikk igjen pengene. Til og med uten en masse mailer og oppringninger.... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To ting en bør erkjenne:
    Grådighet kan overskygge fornuften.
    En liker ikke å bli lurt (selvsagt).

Blir man lurt og har vært grådig og burde vist bedre så svir det ekstra mye. En skal da gå en runde med seg selv først. Det har faktisk enkelte gjort her på forumet. Kanskje det kalles "dyr lærdom".

Å lure folk eller spille på deres grådighet ser nå også ut til å bli en dyr lærdom for Mr. Brækkan. Å bli rikskjendis med negativt fortegn er også en "dyr lærdom".
    Penger er ikke alt her i livet med mindre du driver QXL da, selvsagt.

Edit: Bare for å gjøre det klart: De to øverste punktene betyr ikke at man ikke skal ha igjen penger eller aller helst ha varen en faktisk HAR betalt for.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StigOE
    Betalte 24/7, så det gikk ca 1 måned over tiden varen skulle blitt sendt før jeg fikk igjen pengene. Til og med uten en masse mailer og oppringninger.... :-)
    Jeg betalte 26/7- bare minus her!
    Ble nødt til å anmelde ham.
    Jeg la la ut penger fra den lille trygden jeg har, for å hjelpe en voksen dame med pc. Jeg gikk i baret.:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wio
    Jeg betalte 26/7- bare minus her!
    Ble nødt til å anmelde ham.
    Jeg la la ut penger fra den lille trygden jeg har, for å hjelpe en voksen dame med pc. Jeg gikk i baret.:evil:
    Huff.
    Det var riktig av deg å anmelde han, slik at politiet får best mulig oversikt.

Hadde jeg vært deg ville jeg også fortsatt å purre på AI og QXL. Annen hver dag..

Håper du får pengene tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ikke funnet direkte kontaktinfo til de andre styremedlemmene i QXL.no, men jeg har funnet ut at styremedlemmene Heiner Kroke og Thorsten Struck jobber i Ricardo.ch i Sveits. Det er også samme sted hvor Brækkan svindlet ca 200 personer i 2009.

Sentral kontaktinfo til Ricardo.ch:

ricardo.ch AG
    Grafenauweg 12
    Postfach 4636
    CH-6304 Zug

presse@ricardo.ch

Tel: 0900 950 950
    Fax: 041 769 33 20

Heiner Kroke (direktør for Ricardo group) og Thorsten Struck (finansdirektør Ricardo group) står over QXL.no. Mens Hein Pretorius (hpretorius@mih.com) står over dem igjen i hierarkiet siden han både er styreleder i QXL.no og direktør for alle internettaktivitetene til Naspers i Europa. Ricardo/QXL er bare en liten gren av Naspers internettselskaper.

Da burde det være nok kontaktinfo for å bringe saken videre opp i systemet for de som ønsker det :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som om QXL fortsatt driver med manipulering/snusk i karakterboken til Alcaimport:

QXL.no - Karakterbok alcaimport

Nå står det at Alcaimport ble utestengt i dag, men som alle vet ble han utestengt 6. oktober...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Det ser ut som om QXL fortsatt driver med manipulering/snusk i karakterboken til Alcaimport:

QXL.no - Karakterbok alcaimport

Nå står det at Alcaimport ble utestengt i dag, men som alle vet ble han utestengt 6. oktober...
    seee der ja Mer snusk! Jeg kommer også til og kjøre en sak mot qxl når det gjelder pirat kopi av produkter!!! Noen som blir med og lage en tv2 hjelper deg mot qxl også om kopi prdukter og diverse? Vet det ikke hører hjemme her i tråden, men tar det opp uansett!

Blandt annet denne selgeren på QXL; QXL.no - Søk!

Denne selgeren selger Canada gose jakker og vesker fra china! Dette er fake varer Men qxl nekter og overser mine mailer om dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjallabom
    seee der ja Mer snusk! Jeg kommer også til og kjøre en sak mot qxl når det gjelder pirat kopi av produkter!!! Noen som blir med og lage en tv2 hjelper deg mot qxl også om kopi prdukter og diverse? Vet det ikke hører hjemme her i tråden, men tar det opp uansett!

Blandt annet denne selgeren på QXL; QXL.no - DIN_BUTIKK!

Denne selgeren selger Canada gose jakker og vesker fra china! Dette er fake varer Men qxl nekter og overser mine mailer om dette!
    Kjør på! Det står i QXL sine egne auksjonsregler at det ikke er lov til å selge merkevarekopier på QXL. De driter altså i sine egne regler for å tjene mer penger. Det kan man bli litt provosert av.

Klippet fra et annet diskusjonsforum på nettet:

Sitat Opprinnelig postet av Dinside.no forum

Det ser ut til at disse 2 selgerne er de mest aktive innenfor piratkopier på QXL.no:

QXL.no - DIN_BUTIKK

Epostadresse: ronny_ol@live.no

Tlf: 46813467 og 97127453

Ronnie Olausen, født i 1954.
    Brusemyrtoppen 38 D
    1739 Borgenhaugen

Her er personalia og opplysninger greit å finne.

Men når vi går over til den virkelig store merkevarekopi-"fisken" på QXL er ting mere skjult.

Selger er dansk, betaling går til en norsk bankkonto hos Nordea og varene sendes direkte fra Thailand.

Alt for å unngå det norske Tollvesenet (og kanskje også Skatteetaten osv, tviler på at det betales moms og skatt her for å si det sånn..)

QXL.no - firstclass

Epostadresse: schackstine@gmail.com
    Tlf: 0860452728

Stine Schack
    101 parkland Mension Bld 11 Bangna Trad KM 4
    10250 Bangkok

Konto hos Nordea i Norge: 6021.07.35413

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg skal kjøre på! Bli gjerne med folkens og send mailer til tv hjelper deg!

Takker for info Splice! ja man blir provosert av dette! QXL er useriøs business

Lykke til qxl sier jeg med tv 2 hjelper deg Blir dårlig reklame for dere det

Vi klarte det med Alcaimport! Og det klarer vi en gang til Morro morro

tv2 hjelper deg her kommer vi!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan ser man at dem er fake?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Jeg vet 100% sikkert at dette er china fake kopie!! Ingen kan selge canada gose jakker for 900 kr! sier seg selv Og det gjelder vekser og sko også!!

Hadde hu eller han kjøpt fra orginale produkte leverandører, så hadde det blitt dyrere!

Disse jakkene veskene, skoene hu aller han kjøper fra china koster ikke mer en 50-100 kr

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet. Divergering fra opprinnelig tema.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selvfølgelig!

Kjøpte den samme jakka for en uke siden på ebay, dog til en lavere pris, så selvfølgelig er det fake..! Ordinær pris ville vært 4-5000....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    På prisen først og fremst!, deretter når "gore tex"-materialet lekker som ei sil.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde fått svar fra inkassobyrået (hadde havnet i spam av en eller annen grunn)
    -----------
    Hei Thomas,
    du har en god sak, og Namsmannen vil kunne drive inn pengene for deg hvis "skurken" har penger/lønn/trygd i omløp.

Hvis du er privatperson kjører du en sak til kr 498 inkl. mva ---> klikk på lenke nederst på Egeninkasso | Conta Inkasso | Den raskeste og enkleste mÃ¥ten Ã¥ fÃ¥ inn pengene pÃ¥ | Prisliste og registrer deg selv.

Hvis du er et firma koster en enkeltsak kr 500 + mva ---> bestill her: Egeninkasso med nettjenesten Conta Inkasso | Gjør det selv og få raskere betalt | Start

I begge tilfellene oppretter du saken selv. Last opp et gjeldsbrev, kontrakt, kjøpsbekreftelse, innbetalingsbevis... el.l. og start saken. Bare ta kontakt hvis du lurer på noe mer.

---
    Vennlig hilsen
    Atle Hansson

Kundeservice
    Conta Inkasso
    Conta Inkasso | Markedets beste nettjeneste for egeninkasso | FÃ¥ raskere betalt |

- Få raskere betalt!
    -------

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet enda noe som tyder på at QXL manipulerer i karakterbøkene til selgere:

QXL.no - ingenbud

I alle karakterbøker på QXL kan man lese alle karakterer 1 år tilbake i tid.

Denne selgeren ble registrert 4/3/2010, og man kan da lese alle karakterkommentarene. Det som er interessant er at denne selgeren kun har fått 46 positive karakterer, men karakterboken viser at han har 56 positive.

Han har også fått 6 negative, og ligger nå på vippen til å bli utestengt fra QXL.

For meg ser det ut til at denne selgeren har 10 ekstra plusskarakterer som har kommet inn i karakterboken fra løse luften? Eller kanskje QXL igjen har manipulert enda en karakterbok?

Jeg lurer veldig på om QXL kan ha gjort noe lignende med Alcaimport / Brækkan sin karakterbok? Altså lagt inn noen ekstra plusskarakterer i boken til Brækkan når han begynte å få litt for mange minuser?

Side 85 av 96 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •