Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 96 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Skjult kamera fungerer det også, men men han følger med oss her så men lurer på åssen han har det nå?
    Han har det sikker ikke så kult nå, men det er jo selvforskyldt. Jeg hadde vært et paranoid vrak om jeg hadde lurt hundrevis av personer og de visste hvor jeg bodde.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Han har det sikker ikke så kult nå, men det er jo selvforskyldt. Jeg hadde vært et paranoid vrak om jeg hadde lurt hundrevis av personer og de visste hvor jeg bodde :-D
    Jeg synes det er rart at folk han holde på så lenge med svindel, dette er jo ikke første gangen og slikt kan løse seg med personlig oppmøte. Han ble jo tvstjerne over natten da, han selv så vi ikke men navnet er godt kjent nå og dere som ble med på programmet skulle vært hardere. Han var nok hjemme siden alt av pcer og tv stod på, men før eller seinere kommer han ut døra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er rart at folk han holde på så lenge med svindel, dette er jo ikke første gangen og slikt kan løse seg med personlig oppmøte. Han ble jo tvstjerne over natten da, han selv så vi ikke men navnet er godt kjent nå og dere som ble med på programmet skulle vært hardere. Han var nok hjemme siden alt av pcer og tv stod på, men før eller seinere kommer han ut døra.
    Hvordan ser denne svindleren ut? Det er ikke mot noe forbud å distribuere bilde av ham ettersom han skylder oss penger. Vi er kreditorer til ham. Prøvd å finne bilde av ham men det har vært umulig.

ADMIN EDIT: Publisering av denne sorten (bilde) vil ikke bli aksepter på AVforum, og vil medføre utestengelse

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, når det blir rettssak må han jo ut av døra. Rettssaker er offentlige, så da kan de som vil dra en tur å se på ham når han må forklare seg for dommeren.

ADMIN EDIT: fjernet oppfordring, med referanse til forrige innlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lensmannskontor nedringt etter TV 2 hjelper deg-reportasje*|* TV 2 Underholdning

Etter at reportasjen ble sendt på TV 2 i går kveld, har vi mottatt 35 nye klager på Alcaimport. TV 2 hjelper deg har til sammen nå mottatt klager fra hele 168 kunder som har handlet varer av Alcaimport til en samlet verdi på over 1,1 millioner kroner.

Helt utrolig. Tror dere skal se lenge etter de pengene.... :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lese selv? Lese dette som har gått igjen x antall ganger her inne, venter på noe action jeg da. Hadde ventet mer av det programmet i går gitt, synes QXL slapp litt for lett unna men kunne fyrt en salve til QXL i ettertid.
    QXL slapp litt for lett unna? Nå dreier dette seg om EN selger som selger på QXL, ikke om QXL. De fleste selgere på QXL er seriøse...Dette dreier seg om selgeren Alcaimport, ikke om QXL.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alcaimport.

Syns alle som er blitt svindlet av Brækkan og Alcaimport, bør gå i sammen og kjøre advokat på han.
    Gruppesølsmål er tingen.
    Er det noen som er intresert i og være med på dette??
    kontakt meg:twisted:
    En ting er sikker jeg skal fotfølge den mannen så han kommer til og ønske att han aldri hadde begynt med å selge varer på nett(QXL)
    Har allerede en dyktig advokat på saken,så det som er tingen er og kjøre sivilt retslig sak på han,det svir mest:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pertau
    Syns alle som er blitt svindlet av Brækkan og Alcaimport, bør gå i sammen og kjøre advokat på han.
    Gruppesølsmål er tingen.
    Er det noen som er intresert i og være med på dette??
    kontakt meg:twisted:
    En ting er sikker jeg skal fotfølge den mannen så han kommer til og ønske att han aldri hadde begynt med å selge varer på nett(QXL)
    Har allerede en dyktig advokat på saken,så det som er tingen er og kjøre sivilt retslig sak på han,det svir mest:wink:
    Hvordan i huleste får du det til at søksmål altså en sivil sak kan svi mest?

Fengsel og SIKS (Statens Innkrevningsentral) som kan fotfølge ham til graven, de kan til og med ta fra arv som han mottar osv. vs. Konstant oppfølging av saken pga. han flykter inn i tvungen gjeldsordning. Du får bare igjen hva han klarer å betale tilbake på 5 år og etter det går han fri.

Du bør virkelig ta en prat med advokaten din som virker langt i fra dyktig hvis han har rådet deg til den dårligste løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kongevedderen

Hvordan i huleste får du det til at søksmål altså en sivil sak kan svi mest?

Fengsel og SIKS (Statens Innkrevningsentral) som kan fotfølge ham til graven, de kan til og med ta fra arv som han mottar osv. vs. Konstant oppfølging av saken pga. han flykter inn i tvungen gjeldsordning. Du får bare igjen hva han klarer å betale tilbake på 5 år og etter det går han fri.
    Det du skriver med at vedkommende går fri etter 5 år baserer du vel på at vedkommende søker om en gjeldsordning?

For å få en gjeldsordning må samtlige kreditorer samtykke i dette.

5 år for en gjeldsordning er et utgangspunkt og ikke en regel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har ihvertfall jeg fått igjen pengene, selv om jeg ikke var med på TV2 hjelper deg. Mulig jeg fikk igjen pengene siden det ikke var de helt store summene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StigOE
    Da har ihvertfall jeg fått igjen pengene, selv om jeg ikke var med på TV2 hjelper deg. Mulig jeg fikk igjen pengene siden det ikke var de helt store summene.
    Bra! Når betalte du ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årsberetningen til Alca Import-Export (994218476) for 2009 forteller at det var null omsetning i 2009. Man kan anta at det samme vil gjelde for 2010. Brækkan Import (991541233) er trolig ansvarlig. Siden det er et enkeltmannsforetak vil Brækkan måtte betale uansett.

Et annet moment som tilsier at Brækkan har kjørt alt gjennom sitt enkeltmannsforetak er at NUF'et ikke er registrert i merverdiavgiftsregisteret, mens enkeltmannsforetaket er det.

Brækkan er nok ansvarlig helt til kravene mot ham er oppgjort. Og til dere som har advokater som anbefaler sivilt søksmål: Det er bare tull og vil bare gagne advokaten med hans høye salærer.

Personlig ville jeg sendt saken til forliksrådet eller forbrukertvistutvalget. Fordi det sikkert vil ta lang tid med en evt. straffesak og erstatning via den. Tror nok det er først til mølla som gjelder her for å få ut penger. Jeg tipper en forlikssak/FTU-sak og utleggsforretning etterpå går raskere enn å få erstatning via en rettssak. Brækkan er nok tom for penger når vi har kommet så langt som til rettssaken.

Jeg så også noen som nevnte at Brækkan kan komme (økonomisk) unna etter en gjeldsordningsperiode på 5 år. Det er litt feil. Noen har også skrevet at alle kreditorene må samtykke. Det er også feil.

For det første vil ikke Brækkan få en gjeldsordning umiddelbart. Fordi det vil være støtende å åpne gjeldsordning når gjelden stammer fra straffbare forhold. Men gjeldsordningsloven åpner for gjeldsordning når de straffbare forholdene ligger noe tilbake i tid. Jeg vil tippe det vil ta minst 10 år før en gjeldsordning vil være unnagjort for Brækkan.

Kreditorene (svindlete kunder på QXL) kan tvinges til å gå med på en gjeldsordning av retten. Altså en tvungen gjeldsordning hvor hver enkelt kreditor vil få utbetalt dividende i 5 år fra Brækkan (forutsatt at han har inntekter utover det han har krav på til livsopphold for seg og sine).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er desverre en av de han har svindlet også.
    sjønner ikke hvordan sånne svindlere får sovet om natten, igrunn rart at ingen har brytet seg inn i hjemmet hans osv, kunne like gjerne vært en halls angel medlem som hadde handlet av han og da hadde ting kunne gått mye verre. kanskje en tanke oppvekker til deg kolbjørn?

jeg tenkte også og si ifra til tv2 hjelper deg, har noen en email som jeg kan ta kontakt på?

tenkte og levere en annmeldelse på han også.

jeg har i hvertfall lært at jeg skal være mere forsiktig med netthandel neste gnag, slikt som dette blir man bare frustrert og små forbanna på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kongstian
    jeg tenkte også og si ifra til tv2 hjelper deg, har noen en email som jeg kan ta kontakt på?
    heidi.hegvik@mastifftv.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Det du skriver med at vedkommende går fri etter 5 år baserer du vel på at vedkommende søker om en gjeldsordning?

For å få en gjeldsordning må samtlige kreditorer samtykke i dette.

5 år for en gjeldsordning er et utgangspunkt og ikke en regel.
    Dette stemmer ikke det er ikke kreditorer som bestemmer dette men retten, virker ikke som du har peiling på dette eller har fulgt med rettspraksis. Jeg nevner dette som et mulig flykt for Brækkan ved en sivil sak, kontra en strafferetttslig sak.

Jeg så også noen som nevnte at Brækkan kan komme (økonomisk) unna etter en gjeldsordningsperiode på 5 år. Det er litt feil. Noen har også skrevet at alle kreditorene må samtykke. Det er også feil.

For det første vil ikke Brækkan få en gjeldsordning umiddelbart. Fordi det vil være støtende å åpne gjeldsordning når gjelden stammer fra straffbare forhold. Men gjeldsordningsloven åpner for gjeldsordning når de straffbare forholdene ligger noe tilbake i tid. Jeg vil tippe det vil ta minst 10 år før en gjeldsordning vil være unnagjort for Brækkan.

Kreditorene (svindlete kunder på QXL) kan tvinges til å gå med på en gjeldsordning av retten. Altså en tvungen gjeldsordning hvor hver enkelt kreditor vil få utbetalt dividende i 5 år fra Brækkan (forutsatt at han har inntekter utover det han har krav på til livsopphold for seg og sine).
    Jeg har ikke skrevet at dette var en umiddelbar flukt for brækkan men at det kan skje og er mer sannsynlig skjer i en sivil sak kontra en strafferettslig.

Rettspraksis tilsier at sivile saker ender langt langt oftere i tvungen gjeldsordning på 5 år ettersom han ikke blir dømt for noe straffbart mot straffesaker som nesten ikke gjør det i det hele tatt og hvis de gjør så ender de opp på gjeldsordning på 10 år ettersom han er dømt for noe straffbart. Hvis du leser innlegget mitt argumenterer jeg for at en strafferettslig prosess svir mer enn en sivil sak, er du uenig i dette?

Det beste er å kjøre saken til FTU, da er man iallefall først til mølla som du sier.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny artikkel på TV2, og denne gangen er det QXL som får pepper.

Sitat: "Hvis dette er svindel har han klart å lure disse folka på grunn av fine systemer på QXL, sier Terjesen til TV 2 hjelper deg".

Det markedsdirektøren i QXL sier er altså at de har fine systemer som hjelper svindlere :-)

Det at han innrømmer at QXL sine systemer er skylden i at svindelen kunne holde på så lenge svekker troverdigheten til QXL ytterligere. Man kan kanskje få ut erstatning fra QXL hvis ikke Brækkan ordner opp?

Kunder raser mot QXL*|* TV 2 Underholdning

Denne uttalelsen er enten løgn fra markedsdirektøren (som også er daglig leder i QXL). Eller så har han null kontroll på hva andre ansatte i QXL gjør:

"Terjesen påpeker at det er mulig å få endret karakterer, men dette skjer kun hvis selger og kunde blir enige om det. QXL er ifølge Terjesen ikke involvert i slike endringer".

Mange brukere her på Avforum har skrevet at minuskarakterer har blitt slettet uten deres godkjennelse. Og det er en kjent sak at storselgere på QXL får slettet minuskarakterer fordi QXL tjener godt på dem.

Denne uttalsen fra Per Terjesen er også løgn:

"Maks QXL kan tjene på et salg er 99 kroner. Gjennomsnittlig er inntekten til QXL lav, så denne kommentaren er egentlig litt rar".

Alcaimport har i utstrakt grad brukt diverse promoteringspakker som QXL har tjent godt på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Terjesen
    Jeg hadde tatt direkte kontakt med meg hvis jeg var dem. Kontaktinformasjonen min ligger jo ute på QXL sine nettsider
    Hvem gidder å ta kontakt når ens kommentarer på Deres seriøse forum blir slettet. Ikke nok med det, ingen kommentarer på hvorfor slike innlegg blir slettet.. sier en noe, moro at ens bruker også ble slettet slik at Alcaimports karakterbok blir litt finere.

Sendte en illsint mail til QXL hvor jeg nevnte alt og truet med å bringe saken videre opp Tradus/ Naspers hierarkiet og spurte hvordan det var mulig å kjøre et firma så til de grader på ræva.

Da fikk jeg svar fra selveste Mr. Terjesen og tilbud om en oppklarende telefonsamtale, men hvem gidder å høre på en hel rekke dårlige unnskyldninger fra en løgnaktig gjøk som under hele TV2-intervjuet gjennom ansiktsmimikken viser at han lyver så det renner av han og flåser det hele bort... klassisk!

Admin EDIT: Redigert bort unødvendig personkarakteristikk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Missi
    Har anmeldt mannen og håper alle som ikke har gjort det til å forte seg. Tru ikke på mailer om at ting er på gang. Hadde viljen vært der hadde vi hatt pengene for lenge siden

Admin edit: fjernet personkarakteristikk fra quote
    Når antallet anmeldelser begynner å stagnere kommer statsadvokaten til å beslutte tiltale. De som kommer med anmeldelser etter dette kan nok regne med at hvis det blir få stykker så er det større sannsynlighet for at sakene deres kan det bli henlagt eller så må de vente på at den første tiltalen er ferdig i rettsvesenet (tingrett og evt. lagmannsrett) før statsadvokaten tar saken på ny igjen med neste "gruppe".

Hvis du har anmeldt ham og han har refundert skyldig beløp ber politiet om at du IKKE trekker anmeldelsen eller endrer erstatningen. Bare la det stå og erstatning som man har notert opp blir justert under rettsforhandlingene eller innkrevning senere.

Side 84 av 96 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •