Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 83 av 96 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    HUSK VI har ingen krav mot Brækkan Import og kan ikke kreve ham for noen ting som helst.

?????
    Mulig du har andre kundeforhold enn meg.
    Etter vunnet auksjon, mottok jeg mail med følgende tekst:

Selgerinfo:
    Selger: Kolbjoern Albin Braekkan.
    Adr.: Blålyngstien 2............

Oppgitt konto for innbetaling er til Brækkan Import.

Kan du forklare hvordan han kan gjemme seg bak Alcaimport?
    Jeg finner ikke Alcaimport A/S et eneste sted i forbindelse med min handel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Feil. Det er lurt å sjekke fakta før du skriver.

Det er 2 forskjellige firmaer vi snakker om:

Alca Import-Export Org nr 994 218 476 er et aksjeselskap (om jeg skal være pinlig nøyaktig er det et NUF, Norskregistrert utenlandsk foretak). Men likefullt er det et selskap med begrenset ansvar (fungerer i praksis som et vanlig AS).

Brækkan Import Org nr 991 541 233 er et enkeltpersonforetak med ubegrenset ansvar.
    Det er rett som du sier at Alca er ett NUF selskap,men alcaimport var vel bare qxl brukernavn i dette tilfellet. Man kjøpte fra Brækkan import og betalte til dem??

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeld Kolbjørn til politiet, og gå til gruppesøksmål mot qxl.no for manipulering av karaktersystem etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle epostsarene jeg har fått er fra brækkan import, så da er hele alcaimport urelevant.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har en betalt inn til Brækkan Import og heller ikke fått noe faktura som skulle tilsi noe annet kan jeg ikke se annet enn at dette må hefte på nettopp Brækkan Import. Hvilken bakgrunn har en for å hevde at firmaet Alcaimport er involvert her, har litt vanskelig med å forstå argumentet rundt dette litt bak i tråden. At en skal begynne å kreve midler fra et konkursbo kan en bare se lenge etter, er en HELT annen prosess enn å kreve det fra et privat selskap som hefter på en privatperson der enten statens innkrevingssentral eller et annet et en måtte velge står som innkrever. Mest sannsynlig får en bare smitt og smuler, selv om vedkommende skulle blitt dømt i en eventuell straffesak, og i tillegg tipper jeg bobestyrer gir opp denne saken temmelig kjapt - de midlene en tilkjennes fra tingretten for å ta denne type saker holder i kort kort tid om først boet er tomt.

Med andre ord; Alcaimport-NUFet er etter mitt syn hele irrelevant, og det er også helt irrelevant hva QXL måtte si om hva som er "registrert". Ettersom "salgsavtalen" består i en overføring av beløpet til selger, som defakto er dette private selskapet, og ingen øvrig "avtale" foreligger utenom et brukernavn på QXL som tilfeldigvis måtte ligne på et NUF fordrer det liten tvil om ansvarsforholdene her slik jeg ser det.

En må nok uansett melde inn saken til forliksrådet for å få overstående bekreftet før en kan melde kravet inn, med mindre det som noen er inne på her blir en politisak der anmeldelsen og den påfølgende dommen tilsier at kravet skal rettes mot vedkommende personlig. Min mening er vel uansett i så måte at denne type rettsaker kan ta votter og vinter før det blir noe utfall, så jeg hadde vel personlig bare meldt inn saken til forliksrådet først som sist...

Når det er sagt er jeg ingen ekspert på dette området, men jeg mener jo at ansvarsforholdet i denne saken relativt enkelt kan plasseres basert på sunn fornuft...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Har en betalt inn til Brækkan Import og heller ikke fått noe faktura som skulle tilsi noe annet kan jeg ikke se annet enn at dette må hefte på nettopp Brækkan Import. Hvilken bakgrunn har en for å hevde at firmaet Alcaimport er involvert her, har litt vanskelig med å forstå argumentet rundt dette litt bak i tråden. At en skal begynne å kreve midler fra et konkursbo kan en bare se lenge etter, er en HELT annen prosess enn å kreve det fra et privat selskap som hefter på en privatperson der enten statens innkrevingssentral eller et annet et en måtte velge står som innkrever. Mest sannsynlig får en bare smitt og smuler, selv om vedkommende skulle blitt dømt i en eventuell straffesak, og i tillegg tipper jeg bobestyrer gir opp denne saken temmelig kjapt - de midlene en tilkjennes fra tingretten for å ta denne type saker holder i kort kort tid om først boet er tomt.

Med andre ord; Alcaimport-NUFet er etter mitt syn hele irrelevant, og det er også helt irrelevant hva QXL måtte si om hva som er "registrert". Ettersom "salgsavtalen" består i en overføring av beløpet til selger, som defakto er dette private selskapet, og ingen øvrig "avtale" foreligger utenom et brukernavn på QXL som tilfeldigvis måtte ligne på et NUF fordrer det liten tvil om ansvarsforholdene her slik jeg ser det.

En må nok uansett melde inn saken til forliksrådet for å få overstående bekreftet før en kan melde kravet inn, med mindre det som noen er inne på her blir en politisak der anmeldelsen og den påfølgende dommen tilsier at kravet skal rettes mot vedkommende personlig. Min mening er vel uansett i så måte at denne type rettsaker kan ta votter og vinter før det blir noe utfall, så jeg hadde vel personlig bare meldt inn saken til forliksrådet først som sist...

Når det er sagt er jeg ingen ekspert på dette området, men jeg mener jo at ansvarsforholdet i denne saken relativt enkelt kan plasseres basert på sunn fornuft...
    Det jeg sa tidligere stemte ikke, at vi ikke kunne kreve brækkan Import.

Hvorfor jeg skrev det jeg skrev? Det er ganske enkelt pga. etter en telefon til qxl.no sa de at alcaimport selgeren var registrert på Alcaimport AS. Da trodde selfølgelig jeg at juridisk selger var Alcaimport eksport AS. Nok en gang kommer qxl.no med feil informasjon.... Hvor pengene er innbetalt er lite relelevant ettersom man i en privat sak (ikke strafferettslig) kan ikke kreve Brækkan import dersom juridisk selger var Alcaimport.

Dermed hadde jeg fått bekreftet at Alcaimport var juridisk selger og man bare betalte til Brækkan import ENK som han brukte som sin egen lommebok, og at han videre matet Alcaimport AS med penger ettersom det selv passet ham for å betale for eks. Norek for produkter.

Fikk bekreftet nå sent i kveld at det er Brækkan import som er juridisk selger og det er Organisasjonsnummer: 991 541 233
    Dermed kan man kreve inn dette både gjennom inkasso, eller gjennom forbrukertvistutvalget (FTU).

Beklager dette men hva i hælvete qxl.no sine kunderådgivere forteller er et stort mysterium, de forteller det ene til den ene den motsatte til andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QXL mener at Brækkan ikke har drevet med svindel. Jaja, de lever tydeligvis i sin egen verden som ikke samsvarer med det TV2 Hjelper Deg og det Lensmannen på Jevnaker har funnet ut om Brækkan.

Klippet fra en epostliste jeg er på ang. saken med Brækkan:

----------------------------------------------------------------------

Med bakgrunn i det som nå har skjedd sendte jeg epost til Qxl for å få rede på om de har vært oppmerksom på at alcaimport har forsøkt å "svindle" (et relativt begrep, men qxl har åpenbart ikke noe forhold til dette) mange kunder. Her følger svaret fra Qxl. (Saken er forøvrig også anmeldt fra min side)

Svar fra QXL Kundeservice:

"Hei

Nei qxl kjente ikke til dette, men det er så vidt vi vet heller ikke svindel selger har drevet med. Selger har vært fast kunde hos qxl i 7 år, men beklageligvis har han fått store leveringsproblemer til sine kunder de 2 siste månedene. Dette kom som en følge av at selger valgte å reise bort 1 mnd uten at qxl ble informert om dette. Selger skal nå være tilbake fra sin reise og jobber nå med å ordne opp i alle utestående saker. Vi har kontinuerlig dialog med selger og hjelper samtidig våre kunder med å oppnå kontakt med selger. Daglig sender vi over lister til selger med kjøpere som har vært i kontakt med oss, og dersom du ønsker det kan vi føre deg opp på denne listen slik at selger blir informert om at du har vært i kontakt med oss angående denne saken.

Vi ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen
    Thomas"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til som "beviser" at vi handler med Hr Brækkan privat.
    Jeg var så heldig at jeg fikk varen første gang jeg vant auksjon.
    Det tok 4 mnd., men den kom.
    Med sendingen fulgte pakkseddel, fra NOREK. Tekst:

Bestiller: Brækkan Import
    Fakturamottaker: Brækkan Import

Han skylder oss penger/varer så lenge han lever (og til dødsboet er oppgjort).
    MEN VI MÅ KREVE DET! Husk foreldelsesfrister!:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....
    Ut i fra det svaret du har fått skulle man tro at QXL og AI har stått på som bare det med å rydde opp. Rart at det ikke vises på karakterene enda.

Hvis mr Alcaimport er så aktiv med opprydding, hvorfor kommer det ikke en offisiell uttalelse til hans kunder om hva som er status. Finnes det nok middler til å rydde opp? Vil alle få varene eller refundert pengene?

Svaret på dette vet Brækkan i dag, muligens vet QXL det også. Jeg synes virkelig kundene fortjener klar informasjon om hva dem har å forholde seg til slik at dem slipper mer usikkerhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hvordan skal jeg gå frem når jeg ikke har fått varene mine?
    Har det noen hensikt og anmelde saken? Og hvordan skal jeg eventuelt gå frem?

MVH Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ost_ost_89
    Hvordan skal jeg gå frem når jeg ikke har fått varene mine?
    Har det noen hensikt og anmelde saken? Og hvordan skal jeg eventuelt gå frem?
    Dra til nærmeste politistasjon eller lensmann og anmeld Brækkan.

Sitat fra Lensmannen på Jevnaker der Brækkan bor:

– Telefonen har ringt jevnt og trutt etter onsdagens innslag på TV 2. Folk ønsker å anmelde det aktuelle firmaet, men dette trenger de ikke å gjøre hos oss. Vil du anmelde et forhold, kan dette gjøres på din lokale politistasjon. Bare ta med dokumentasjon på betaling, sier lensmann Lars Fallang til Ringerikes Blad.

Lensmannskontor nedringt etter TV 2 hjelper deg-reportasje*|* TV 2 Underholdning

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer det noe nytt folkens?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dra til nærmeste politistasjon eller lensmann og anmeld Brækkan.

Sitat fra Lensmannen på Jevnaker der Brækkan bor:

– Telefonen har ringt jevnt og trutt etter onsdagens innslag på TV 2. Folk ønsker å anmelde det aktuelle firmaet, men dette trenger de ikke å gjøre hos oss. Vil du anmelde et forhold, kan dette gjøres på din lokale politistasjon. Bare ta med dokumentasjon på betaling, sier lensmann Lars Fallang til Ringerikes Blad.

Lensmannskontor nedringt etter TV 2 hjelper deg-reportasje*|* TV 2 Underholdning
    Greit nok å anmelde. Bare husk på å anmelde BRÆKKAN/ BRÆKKAN IMPORT.
    En anmeldelse av ALCAIMPORT A/S er bortkastet tid!

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det lurer jeg og på

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les selv!:twisted:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gambler
    Les selv!:twisted:
    Lese selv? Lese dette som har gått igjen x antall ganger her inne, venter på noe action jeg da. Hadde ventet mer av det programmet i går gitt, synes QXL slapp litt for lett unna men kunne fyrt en salve til QXL i ettertid.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lese selv? Lese dette som har gått igjen x antall ganger her inne, venter på noe action jeg da. Hadde ventet mer av det programmet i går gitt, synes QXL slapp litt for lett unna men kunne fyrt en salve til QXL i ettertid.
    Action? Da må vi vel dra til Jevnaker. Uten TV2 og kamera.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er nicket ditt da Kolbjørn?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er ståa (etter en trippel whisky og litt inspirasjon):

QXL er en som en struts
    de driver meg til nuts.
    Later som alt er bra nede i sanden,
    men kundene synes de er som fanden!
    Sletter minuskarakterer an mass,
    mens kundene vil sende QXL en viss plass!

Brækkan har tatt en pust i bakken,
    og nå får ingen tak i rakkern.
    Han har nok blitt skremt av media og kunder,
    som ganske sikkert vil sende sine blod-hunder.
    Nå har han gått i vinterhi
    siden han ikke har noe fornuftig å si.

Lovens lange arm er på sporet
    Brækkan vil ganske snart bli tjoret.
    Da gjenstår bare å skvise han for penger
    helt til det ikke er mer å hente lenger.
    Til slutt slås Brækkan personlig konkurs
    sånn går det når man lever i sus og dus.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gambler
    Action? Da må vi vel dra til Jevnaker. Uten TV2 og kamera.
    Skjult kamera fungerer det også, men men han følger med oss her så men lurer på åssen han har det nå?

Side 83 av 96 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •