Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 96 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Nybegynner2]AmCar: Veldig hyggelig at du har fått fonen din. Hva slags "purring" gjorde du? Kanskje det er noen magiske ord som ordner opp? Jeg har bestilt ny telefon fra Amentio, og det er herlig å handle med noen som har kundeservice. Jeg har brukt visakortet :-D :-D :-D

Trikset er vel i ikke ta noe kontakt før de 30 virkedagene har gått, for så å sende en mail med detaljer om kjøpet som f.eks gjenstandsnummer, dato og brukernavn på QXL.. Dette gjør det mye lettere for han å finne ut av hvilken auksjon det gjelder. Så tror det er de magiske ordene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Faktura?

Noen som har fått tilsendt faktura på varen fra Alcaimport?

Mener at næringsdrivende har plikt til å gjøre dette. Tror neppe salgsmailen fra QXL har særlig verdi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Noen som har fått tilsendt faktura på varen fra Alcaimport?

Mener at næringsdrivende har plikt til å gjøre dette. Tror neppe salgsmailen fra QXL har særlig verdi.
    Man får en kvittering fra Norek sendt med bestillingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    Takker for info. Var ingen papirer med fra Norek hos meg. Tar en telefon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Forstår ikke helt hvorfor du vil vite det, og ikke husker jeg benevnelsen komplett bruker på de, men sånn i hovedtrekk:

Jeg kjøpte i utgangspunktet en pc med MSI P55 hovedkort, Intel I5-750 2,66Ghz CPU og MSI Geforce GTX 275 skjermkort

Det jeg fikk var Asus M4A78T hovedkort, AMD Phenom ll Quad 3,0Ghz CPU og XFX Radeon HD 5770 skjermkort.

Hmm..Det var vel en dårlig handel. De delene du først bestillte, altså HK, Grafikkort og CPU ligger vel på ca 4500,- mens de du fikk ligger på ca 3000,-. Det hadde nok ikke jeg godtatt sånn uten videre.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke Norek du skal få faktura fra - det er selgeren som skal utstede faktura.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er ikke Norek du skal få faktura fra - det er selgeren som skal utstede faktura.
    Det stemmer. Uansett hvor du henvender deg for reparasjon av et produkt, som ikke går via selger, så ber de som regel om kvittering fra selger. Har du ikke det så kan det by på problemer.

Kan jo nevnes som et lite tips til de som kjøper ting på nettet. Ikke gå veien om nettbutikken. Finn heller ut hvem som reparerer produktet for dem og ta kontakt direkte med dem isteden. Dette sparer deg for masse tid om du har problemer med et produkt. Sender du det inn til selger så ligger det som regel der ei lita stund før de sender produktet videre til service. Så skal det tilbake til selger for så å sendes videre til deg igjen. Det tar som regel tid.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fant dere enda en ting og klage på...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Så fant dere enda en ting og klage på...
    Hva tenker du på?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Hmm..Det var vel en dårlig handel. De delene du først bestillte, altså HK, Grafikkort og CPU ligger vel på ca 4500,- mens de du fikk ligger på ca 3000,-. Det hadde nok ikke jeg godtatt sånn uten videre.
    Nå gjaldt dette en komplett pc og ikke bare komponentene jeg her nevnte. Pris på tilsvarende pc'er hos Komplett var motsatt av deleprisene du oppgir. Den jeg fikk var ca 1500.- kr dyrere enn den jeg vant på auksjonen. Derfor godtok jeg endringen.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Det stemmer. Uansett hvor du henvender deg for reparasjon av et produkt, som ikke går via selger, så ber de som regel om kvittering fra selger. Har du ikke det så kan det by på problemer.
    Pcen jeg vant på QXL ble levert av Norek, med faktura derfra.
    Dagen etter viste det seg at den var feilmontert, med poweret opp/ned noe som selvfølgelig medførte at poweret gikk varmt og sa takk for seg.

Kontaktet Norek direkte, og utfra ordrenr så de at denne var kjøpt gjennom Alcaimport. Jeg fikk derfor beskjed om å kontakte Alcaimport og ta reklamasjonen gjennom dem. Mail med forklaring på problemet ble sendt på fredag, svar fra Alcaimport fikk jeg samme dag. På Mandag fikk jeg beskjed om at nytt power ville bli sendt i posten, og dagen etter ble det levert på døren.
    Kjapt og problemfritt.

PS! Jeg spurte selv om det var greit at vi gjorde det slik, i stedet for at jeg måtte sende hele pcen til rep hos Norek.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg fikk tilslag på en Optoma HD200X like etter påske.

Har gjort som mange flere og undersøkt fint lite før jeg kjøpte.
    Stolte blindt på det som sto hos QXL.
    Etter å ha lest på dette forumet, må jeg innrømme at jeg satt og småsvettet og lurte på om jeg kom til å få varen.

ca. 5 dager over fristen dukket det opp sporingsnummer i posten, og jeg sitter med en meget grei projektor.

Så for min del har Alcaimport fungert veldig greit. Jeg var klar over leveringstiden, og tok sjansen siden jeg sparte 2-3 lapper på kjøpet.

Jeg er fornøyd med min handel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gjaldt dette en komplett pc og ikke bare komponentene jeg her nevnte. Pris på tilsvarende pc'er hos Komplett var motsatt av deleprisene du oppgir. Den jeg fikk var ca 1500.- kr dyrere enn den jeg vant på auksjonen. Derfor godtok jeg endringen.
    Ja da er jeg med

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pcen jeg vant på QXL ble levert av Norek, med faktura derfra.
    Dagen etter viste det seg at den var feilmontert, med poweret opp/ned noe som selvfølgelig medførte at poweret gikk varmt og sa takk for seg.

Kontaktet Norek direkte, og utfra ordrenr så de at denne var kjøpt gjennom Alcaimport. Jeg fikk derfor beskjed om å kontakte Alcaimport og ta reklamasjonen gjennom dem. Mail med forklaring på problemet ble sendt på fredag, svar fra Alcaimport fikk jeg samme dag. På Mandag fikk jeg beskjed om at nytt power ville bli sendt i posten, og dagen etter ble det levert på døren.
    Kjapt og problemfritt.

PS! Jeg spurte selv om det var greit at vi gjorde det slik, i stedet for at jeg måtte sende hele pcen til rep hos Norek.
    Forresten, den prisen du betalte på Auksjonen på QXL. Har du sammenlignetden med standard pris på produktet hos komplett? Hvor mye tjente du på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her bryter Alcaimport loven så det synger etter:

Loven stiller krav til hvordan en faktura skal utformes.Fakturaen skal inneholde bedriftens organisasjonsnummer samt bokstavene MVA dersom den er registrert i merverdiavgiftsmanntallet. Aksjeselskaper skal dessuten ha med teksten "Foretaksregisteret". I tillegg er det vanlig at bedrifter som har korrespondanse med utlandet, tar med den norske landkoden (NO) foran organisasjonsnummeret. En faktura skal utstedes i minst to eksemplarer og selger skal oppbevare den ene.

En faktura skal inneholde:

• Kjøpers navn og adresse og/eller organisasjonsnummer,
    • Selgers navn og adresse og organisasjonsnummer,
    • dersom salget er inklusiv Merverdiavgift skal bokstavene MVA stå bak organisasjonsnummeret
    • Hvilke varer eller tjenester som er levert
    • Fakturadato/ Dato for utstedelse.
    • Et fakturanummer:

Fakturanummeret skal være et nummer som er tildelt maskinelt med kontrollerbar sekvens eller som en forhåndsnummerering på trykte blanketter. Dette innebærer at det i utgangspunktet ikke er mulig å lage fakturaer i Word eller ved hjelp av enkle regneark (Excel). Man kan likevel lage fakturaen i Word eller Excel og deretter skrive ut på en forhåndsnummerert blankett.

Har noen fått en faktura fra Alcaimport som tilfredsstiller disse lovkravene?

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når han får varene sendt ut direkte fra Norek, så er det kanskje mulig
    at han har lagt fakutraen ved som et vedlegg på epost? Noen kjøpere som har sjekket dette? Ellers må han jo sende den ut i eget brev, da han ikke har kontakt med produktet/pakken som sendes kunden..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har sendt mail til Norek

Eg sendte ein mail til Norek for å få ein kvitering på TV'en eg kjøpte av Alcaimport, men dette var vanskelig. Dei henviser til Alcaimport at eg må kontakte dei for å få kvitering.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balder22
    Eg sendte ein mail til Norek for å få ein kvitering på TV'en eg kjøpte av Alcaimport, men dette var vanskelig. Dei henviser til Alcaimport at eg må kontakte dei for å få kvitering.
    Ja, det er selvfølgelig Alcaimport som skal gi deg kvittering/garanti. Norek er jo bare en slags drop-shipper eller lager for Alcaimport.

Selger er Alcaimport, og dermed er det fra dem du må få kvittering/garanti.

Newcomer Burkabob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd!

Nok en god handel gjennomført: PS3 Slim. Fikk dessuten 250GB istedet for 120GB for samme prisen. Sendt ut innen leveringsfristen. Betalte 2/3 av butikkpris. Ikke mye å klage over herfra!

Jeg kan se av alle de bekymrede meldingene at dette først og fremst grunner i at alle varene må betales på forskudd uten noen som helst form for garanti. Det gjør ventetiden laaang, og man blir fort mistenksom og pirkete på detaljer.

Men som jeg ser det er det sjansen man tar. Å få populære varer til rundt 2/3 av butikkpris er ikke hverdagskost, og man må bare regne med å bli med på en liten berg-og-dalbanetur for å få varen i hus. Hvis vi pirker for hardt borti opplegget til Alcaimport blir resultatet bare at vi mister denne muligheten til å få varer billig.

Men som sagt - man handler på eget ansvar. Om man ønsker tryggere forhold kan man handle et annet sted og betale deretter. Det er jo ikke noe å klage over - det er bare slik det er : )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burkabob
    Nok en god handel gjennomført: PS3 Slim. Fikk dessuten 250GB istedet for 120GB for samme prisen. Sendt ut innen leveringsfristen. Betalte 2/3 av butikkpris. Ikke mye å klage over herfra!

Jeg kan se av alle de bekymrede meldingene at dette først og fremst grunner i at alle varene må betales på forskudd uten noen som helst form for garanti. Det gjør ventetiden laaang, og man blir fort mistenksom og pirkete på detaljer.

Men som jeg ser det er det sjansen man tar. Å få populære varer til rundt 2/3 av butikkpris er ikke hverdagskost, og man må bare regne med å bli med på en liten berg-og-dalbanetur for å få varen i hus. Hvis vi pirker for hardt borti opplegget til Alcaimport blir resultatet bare at vi mister denne muligheten til å få varer billig.

Men som sagt - man handler på eget ansvar. Om man ønsker tryggere forhold kan man handle et annet sted og betale deretter. Det er jo ikke noe å klage over - det er bare slik det er : )
    Fekk du kvitering?

Side 8 av 96 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •