Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 96 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 1905
    Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lurerier

Han kan ikke ha lært mye etter Ricardo saken hvis han har "dummet" seg ut igjen............

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Han kan ikke ha lært mye etter Ricardo saken hvis han har "dummet" seg ut igjen............
    Nettopp! Når han ikke lærer av sine feil kan han kalles notorisk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    * kan slettes siden det ikke er lov å linke til **************** sitt forum som inneholder kontaktinfoen til Kolbjørn og familien :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pr0tec
    Fjernet link

Her ligger kontaktinformasjonen til Kolbjørn, hans far(som er varamedlem i firmaet Alcaimport-export) og hans mor (siden det ikke er lov å publisere slik info på dette forumet, så har et annet forum gjort det..) Moderator: Det er like lite lovlig å lenke til slik info!
    Hans far er kun varamedlem, og har dermed ingenting med driften i Alcaimport å gjøre.

Sitat Opprinnelig postet av pr0tec
    Det er viktig å merke seg at Alca import-export(registrert utelanskforetak) ikke har noe med denne saken å gjøre, det er Brækkan Import(hans enkelmannsforetak) som er fullt og helt ansvarlig her, og det er han personlig som stiller ansvarlig. Derfor er det beste du noen gang kan gjøre å anmelde han/Brækkan Import.
    Her skriver du jo videre at Alcaimport ikke har noe med denne saken å gjøre.

Dermed feiler du i din logikk når du i første avsnitt vil legge ut kontaktinfo til moren og faren :-D

De har jo selvfølgelig ikke noe ansvar i Brækkans enkeltmannsforetak (merk navnet enkeltmannsforetak)

Og til pr0tec:

Du vet vel at det er straffbart å oppfordre til telefonsjikane?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen tidlig onsdag 20.10.10 så kommer det kansje ett innslag i programmet "God morgen Norge" ang.Alcaimport.
    En liten forsmak på hva som kommer senere på kvelden.

Jeg har blitt oppringt av tv2 om jeg ville være med dette programmet da jeg var en av 10 som var på Jevnaker.

Beklagelig vis så er jeg forhindret til å delta i programmet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Nå som det ser ut som Alcaimport er borte fra Qxl og det muligens i stede er kundedata_no (ligner veldig på Alcaimport....), så hadde jeg ikke tvilt. Slik jeg leser det, er det nå en stor overhengende fare for at de som ikke har fått varene sine aldri vil se noe til varer eller pengene tilbake... Jeg ville aldri betalt for den tv'en!

Edit: langt fra sikker på om Kundedata_no er samme som Alcaimport..... De ligner bare veldig på hverandre.
    Drar frem denne posten fra 21. august. Nå ser det ut som Kundedata.no har kjørt samme greia som Alcaimport. Se karakterboken:

QXL.no - Karakterbok Kundedata_no / ingenbud.

De har plutselig endret navn til "ingenbud". Og de har solgt 460 varer på kort tid, men kun fått ca. 50 karakterer. Mistenkelig likt Alcaimport dette her synes jeg.

Grunnen til at jeg trekker frem Kundedata.no er for å belyse at QXL tiltrekker seg useriøse aktører igjen og igjen. Hva kan det komme av? Kanskje fordi QXL selv er useriøs?

Edit:

Kundedata opererer også med mange org-numre. Litt sånn som Alcaimport, men 3 forskjellige her, så man er sikker på rot og forvekslinger:

Brønnøysundregistrene - Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret

Newcomer Soulkeeper sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Politiet i Bergen gjør ikke jobben sin

Her er min erfaring med å prøve å anmelde Brækkans svindel.

Jeg gikk på https://www.politi.no/tjenester/anmeld_et_forhold/ hvor man kan lese at sykkeltyveri, lommetyveri og hærverk i noen tilfeller kan anmeldes over nettet. Stort sett må saker anmeldes ved fremmøte på politistasjonen. Greit nok. Så lette jeg etter et skjema som jeg kunne ferdigutfylle før jeg dro dit ned, men noe slikt kunne jeg ikke finne noen linker til fra siden om anmeldelse av forhold.

Så da regnet jeg med at jeg skulle fylle ut dette skjemaet ved oppmøte. Jeg skrev ut bankutskrifter, eposter, og alt som kunne tenkes å trenges for en anmeldelse, og tok det med meg.

Jeg satte meg i bilen for å bruke penger på bensin, bompenger og parkering i Bergen sentrum. Etter nærmere en time var jeg på politistasjonen, hvor jeg tilbrakte ytterligere en time av min arbeidstid og min arbeidsgivers goodwill på venterommet. Til slutt slapp jeg inn til skranken deres.

Jeg forklarte meg. De så på papirene mine. Og så, etter ca. to og et halvt minutt ga de meg et kopiert forbanna A4-ark som het "mal for anmeldelse" og ba meg dra hjem og fylle det ut. Dette kunne jeg ha lastet ned og printet ut på ett minutt hvis det hadde vært tilgjengelig på nettet, og jeg kunne sikkert fylt det ut for hånd på to minutter der jeg sto på politistasjonenen, men nei, jeg måtte pelle meg vekk, fylle det ut i Word og komme tilbake en annen dag for å stille meg bakerst i køen igjen.

Jeg har allerede brukt like mye tid og penger på dette pisset, som Brækkan i utgangspunktet svindlet meg for (som heldigvis var godt under 3000 kroner).

I utgangspunktet ser jeg på det som min samfunnsplikt å anmelde en slik sak, og å gjøre mitt for at folk ikke skal få lov til å drive på på den måten som Brækkan har gjort. Men når politiet, som selv oppfordret meg til å anmelde saken, motarbeider meg på denne måten (ja, å forvente at jeg skal gå til fullstendig unødvendige anstrengelser og bruke mange timer på dette, bare fordi de ikke gidder å bruke fem minutter på å hjelpe meg, er motarbeidelse i mine øyne), så gidder jeg fa3n ikke mer.

Jeg skjønner nå hva som er Brækkans plan. Han stoler rett og slett på at politiets latskap og udugelighet skal hjelpe ham å komme unna ansvaret. Og jeg tror faktisk han har trukket vinnerloddet. Jeg har gjort min samfunnsplikt i denne saken. Politiet i Bergen har ikke gjort sin. Siden det var lensmannen i Jevnaker som oppfordret folk til å anmelde dette, så får de vel bare sende Bergen politikammer en jævla blomst for godt samarbeid. Jeg gir meg herved en kald fa3n.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle mann, ja jenta å

Jeg har idag anmeldt Brækkan til Politiet i Oslo
    Saken ble oversendt til Jevnaker Politiet
    Det jeg lurer på er om jeg skal maile Brekkan om dette,
    eller ikke?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brekkan kommer på tv i morgen kveld han, eller jakten på han i hvertfall. Det er jo god reklame for dette firmaet når TV2 Hjelper deg er på saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Brekkan kommer på tv i kveld han, eller jakten på han i hvertfall. Det er jo god reklame for dette firmaet når TV2 Hjelper deg er på saken.
    Var det ikke i morgen innslaget skulle sendes?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Brekkan kommer på tv i kveld han, eller jakten på han i hvertfall. Det er jo god reklame for dette firmaet når TV2 Hjelper deg er på saken.
    Tv2 hjelper deg kommer ikke i dag, MEN i morgen onsdag kl 2030

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My mistake, alt er rettet opp nå.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herregud
    Jeg er uenig. Bruk av uttrykket notorisk svindler er basert på følgende:

- Hans svindling i Sveits i fjor.
    - Politiets anbefaling om at man anmelder.
    - Ikke leverte varer tilbake til april/mai.

Brækkan ble kanskje ikke anmeldt pga. svindelen i Sveits pga. at de svindlede kundene var i utlandet og dermed vanskelig å anmelde?

Derfor fortsatte han med samme virksomhet i Norge fordi ingen stoppet ham. Nå når han har fått politiet på døra betaler han tilbake til noen av kundene for å unngå mest mulig anmeldelser.

Jeg synes det ser ut til at han kun betaler tilbake for å unngå problemer med politiet og ikke fordi han ikke er en svindler.
    Har nevt det før: Hvis han legger ut en TV som koster 12000 på Elkjøp og så får du tilslaget 6000 og så får du bare pengene igjen - svindel spør du meg.

Hvem ville ikke sagt det var svindel hvis man satset 100 kroner i Lotto, gikk inn meg gevist på 1 000 000 kr og så fikk man igjen 120 for tort og svie 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leverte også anmeldelse til politiet i dag og heldigvis var ikke min opplevelse lik Soulkeepers opplevelse. Det var det bare sløvhet fra politiet i Bergen...

Hadde kopiert utkastet til anmeldelse fra tidligere i denne tråden og redigert den slik at den passet i mitt tilfelle. Fjernet også ut anmeldelsen av QXL og tok med kopi av bankoverføringen. Måtte vente litt før en politimann var ledig, og han skrev ned det som trengtes og syntes det var bare bra at jeg hadde med utkastet til anmeldelse. Tror det var 11 anmeldelser inne på Brækkan når jeg var der. De regnet også med at det kom til å komme fler etter innslaget i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StigOE
    Jeg leverte også anmeldelse til politiet i dag og heldigvis var ikke min opplevelse lik Soulkeepers opplevelse. Det var det bare sløvhet fra politiet i Bergen...

Hadde kopiert utkastet til anmeldelse fra tidligere i denne tråden og redigert den slik at den passet i mitt tilfelle. Fjernet også ut anmeldelsen av QXL og tok med kopi av bankoverføringen. Måtte vente litt før en politimann var ledig, og han skrev ned det som trengtes og syntes det var bare bra at jeg hadde med utkastet til anmeldelse. Tror det var 11 anmeldelser inne på Brækkan når jeg var der. De regnet også med at det kom til å komme fler etter innslaget i morgen.
    Husker du hvilken side du fant utkastet?? Skal anmelde Brækkan i morgen!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Missi
    Husker du hvilken side du fant utkastet?? Skal anmelde Brækkan i morgen!
    Her:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1537650

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herregud
    Takker:-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soulkeeper
    Her er min erfaring med å prøve å anmelde Brækkans svindel.

Jeg gikk på https://www.politi.no/tjenester/anmeld_et_forhold/ hvor man kan lese at sykkeltyveri, lommetyveri og hærverk i noen tilfeller kan anmeldes over nettet. Stort sett må saker anmeldes ved fremmøte på politistasjonen. Greit nok. Så lette jeg etter et skjema som jeg kunne ferdigutfylle før jeg dro dit ned, men noe slikt kunne jeg ikke finne noen linker til fra siden om anmeldelse av forhold.

Så da regnet jeg med at jeg skulle fylle ut dette skjemaet ved oppmøte. Jeg skrev ut bankutskrifter, eposter, og alt som kunne tenkes å trenges for en anmeldelse, og tok det med meg.

Jeg satte meg i bilen for å bruke penger på bensin, bompenger og parkering i Bergen sentrum. Etter nærmere en time var jeg på politistasjonen, hvor jeg tilbrakte ytterligere en time av min arbeidstid og min arbeidsgivers goodwill på venterommet. Til slutt slapp jeg inn til skranken deres.

Jeg forklarte meg. De så på papirene mine. Og så, etter ca. to og et halvt minutt ga de meg et kopiert forbanna A4-ark som het "mal for anmeldelse" og ba meg dra hjem og fylle det ut. Dette kunne jeg ha lastet ned og printet ut på ett minutt hvis det hadde vært tilgjengelig på nettet, og jeg kunne sikkert fylt det ut for hånd på to minutter der jeg sto på politistasjonenen, men nei, jeg måtte pelle meg vekk, fylle det ut i Word og komme tilbake en annen dag for å stille meg bakerst i køen igjen.

Jeg har allerede brukt like mye tid og penger på dette pisset, som Brækkan i utgangspunktet svindlet meg for (som heldigvis var godt under 3000 kroner).

I utgangspunktet ser jeg på det som min samfunnsplikt å anmelde en slik sak, og å gjøre mitt for at folk ikke skal få lov til å drive på på den måten som Brækkan har gjort. Men når politiet, som selv oppfordret meg til å anmelde saken, motarbeider meg på denne måten (ja, å forvente at jeg skal gå til fullstendig unødvendige anstrengelser og bruke mange timer på dette, bare fordi de ikke gidder å bruke fem minutter på å hjelpe meg, er motarbeidelse i mine øyne), så gidder jeg fa3n ikke mer.

Jeg skjønner nå hva som er Brækkans plan. Han stoler rett og slett på at politiets latskap og udugelighet skal hjelpe ham å komme unna ansvaret. Og jeg tror faktisk han har trukket vinnerloddet. Jeg har gjort min samfunnsplikt i denne saken. Politiet i Bergen har ikke gjort sin. Siden det var lensmannen i Jevnaker som oppfordret folk til å anmelde dette, så får de vel bare sende Bergen politikammer en jævla blomst for godt samarbeid. Jeg gir meg herved en kald fa3n.
    Det er vel styrt fra toppen - lite penger i kjeltringer. Mye bedre butikk i trafikkkontroller og des like. Dessuten har kjeltringene det mye bedre enn de gamle - gratis hus og losji, tilbud om utdanning og til og med lommepenger. Havner du på sykehjem så må du betale 85 % av det du tjener, og tilbudene er det så som så med.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på god morgen Norge om 5 min

Edit: etter 7.30 nyhetene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soulkeeper

Jeg forklarte meg. De så på papirene mine. Og så, etter ca. to og et halvt minutt ga de meg et kopiert forbanna A4-ark som het "mal for anmeldelse" og ba meg dra hjem og fylle det ut. Dette kunne jeg ha lastet ned og printet ut på ett minutt hvis det hadde vært tilgjengelig på nettet,
    Hadde vært ok om du kunne legge ut det skjemaet her.

Side 79 av 96 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •