Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 96 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 1905
    Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Tror UGN reagerte på en tidligere post hvor vedkommen hevdet at sin analyse/teori var faktaene i saken. Teorier og fakta er to forskjellige ting som ofte har vært sammenblandet i denne tråden.

Han bør jo svare på dette selv, men selvfølgelig er teori og fakta to forskjellige ting, men det er derimot ofte at det viser seg å være det samme.

Som jeg har sagt så er det vel ingen som har fasiten på noe av det som vi fremsetter her og bør av den grunn ikke være for bastant. Jeg har vært det selv, men jeg tror fortsatt at jeg har rett i at Brækkan aldri har vært på ferie.
    Jeg har selvsagt ingen bevis for å si dette, men sier det likevel fordi det ikke er motbevist.

Tråden her er for å lufte ideer og teorier og det er nettopp det som har vært så bra at vi har vært i stand til å få gjøre, fordi det er så mange spørsmål rundt alle disse tingene og derfor helt naturlig at folk både lurer på, mener noe om og til og med tror man har funnet svaret på. Det fine med å diskutere det her har jo vært at man kan få andre synspunkt fra andre og derfor kunne bli i stand til å forandre mening også, så jeg vil si at det er og har vært helt legitimt å kunne diskutere teorier i dette forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Som jeg har sagt så er det vel ingen som har fasiten på noe av det som vi fremsetter her og bør av den grunn ikke være for bastant. Jeg har vært det selv, men jeg tror fortsatt at jeg har rett i at Brækkan aldri har vært på ferie.
    Jeg har selvsagt ingen bevis for å si dette, men sier det likevel fordi det ikke er motbevist.
    Du er klar over at du motsier deg selv nå med din tidligere uttalelse i denne tråden?
    Jeg vet nå hvordan QXL og Alcaimport sammen har lurt alle kundene sine. Saken er nemlig den at Kolbjørn Albin Brækkan aldri har vært bortreist i denne perioden som vi har fått meldig både fra Alcaimport v/Kundeservice og QXL om at han er på ferie. Derimot har han sittet trygt og godt hjemme i sin egen stue. Dette har jeg fra meget sikre kilder! Saken er nemlig den at Brækkan har blitt beskyttet av QXL som også har en egen kontaktkilde med han som ikke kundene har tilgang på. Jeg føler meg også sikker på at denne diskusjonsgruppen blir observert av QXL og at noen her inne fra dem gir seg ut for å være en av oss.
    Så, var ikke kildene dine så sikre allikevel?

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av StigOE
    Du er klar over at du motsier deg selv nå med din tidligere uttalelse i denne tråden?

Grunnen til at jeg er så bastant i min uttalelse om at Brækkan aldri har vært på ferie er fordi jeg har blitt meg det fortalt av en veldig sikker kilde. Jeg stilte meg noen spørsmål og rettet dem til en annen part, dermed fikk jeg et svar som var veldig troverdig i forhold til denne påstanden.

Så, var ikke kildene dine så sikre allikevel?

Dillemaet er at jeg ikke kan røpe min kilde enda, men når denne saken blir oppklart så vil jeg gjerne fortelle dere det.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dillemaet er at jeg ikke kan røpe min kilde enda, men når denne saken blir oppklart så vil jeg gjerne fortelle dere det.
    Synes du vingler noe fryktelig nå......
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Synes du vingler noe fryktelig nå......

Hva er det som er vinglete med det? Jeg har ikke forandret noe på det jeg har sagt.

Dersom man har fulgt godt med i tråden her så kan man faktisk selv komme frem til dette svaret, for det er egentlig ganske opplagt, men det er bare nevnt ett sted samt i karakterboka hans. Det var nemlig et forhold som jeg selv undersøkte og svaret jeg fikk var ganske innlysende at dette var tilfelle.
    En annen ting er også at når TV2 var på Jevnaker så forsto jeg det slik at hans samboer fortalte at han var ute og gikk tur, ergo var han hjemme, selv om det var den 13. Det at det var søppel etc. kan også underbygge påstanden om at han har vært hjemme for da kan man vel tenke seg at han ikke har beveget seg for mye ute, slik at bl.a. søppel vel har hopet seg opp.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har sklidd langt ut, og jeg har av den grunn slettet innlegg.
    Vennligs diskuter med en saklig tone. Personangrep tolereres naturligvis ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle råd, kritikk og spørsmål til mitt utkast til epost til QXL og TV2 Hjelper Deg.

Nå har jeg endelig tid til å svare. Tenkte det kunne være greit å quote mitt eget innlegg avsnitt for avsnitt for å forsvare eposten.

Det ser ut til at advarselen mot Alcaimport på QXL.no sitt diskusjonsforum tidligere i høst var helt korrekt. Det at dere i QXL valgte å slette denne advarselen har gjort at enda flere har tapt penger i denne saken.
    I forumet her ble det skrevet at en bruker på QXL la ut advarsel mot Alcaimport på QXL sitt forum. QXL slettet advarselen. Korrekt påstand med fakta.

Kolbjørn-Albin Brækkan svindlet ca 150 kunder på QXL.no's søsterside i Sveits (Ricardo.ch) i fjor. Det burde vel fått noen bjeller til å ringe hos dere? Dessuten burde dere i det minste skjønt at det å selge kapitalvarer som har sterk konkurranse for ca halvparten av vanlig utsalgspris, og langt under innkjøpspris ikke går an.
    Samme som forrige avsnitt. Veldokumentert her på forumet med linker til QXL/Ricardo og Ebay i Sveits samt et tyskspråklig diskusjonsforum som beviser Brækkans svindling ifjor i Sveits:

OutBay.ch - Europas beliebtestes Forum zum Online-Handel und Internet-Betrug • Thema anzeigen - ElectronicBay - fast 300 Artikel, 8 Bewert. (Alcaimport)

Salg av varer til omtrent halve prisen er også veldokumentert i denne tråden på Avforum.

Allerede i begynnelsen av april skrev jeg på et stort nettforum en kort analyse av Alcaimport sin forretningsmodell på QXL. Den analysen var riktig.
    Ja, det var en påstand. Men likefullt en påstand basert på lang fartstid i denne bransjen og på internett. Den var ikke dokumentert med harde fakta, men enhver idiot som klarer å lese mellom linjene og vet litt om forretningsdrift ville allerede i vinter ha sett hvor det bar hen for Alcaimport.

Til tross for disse faktaopplysningene valgte dere å se gjennom fingrene med Brækkans salg på QXL.no. Antagelig fordi dere tjente store penger på provisjoner og promoteringspakker på hans mange auksjoner. Han hadde jo en omsetning på mange hundretusen kroner pr. uke på QXL.no i sommer og i vår. Om han solgte for like mye hver uke over ett år, så har QXL tjent nesten 1.000.000,- kroner på Brækkan.
    QXL valgte å la Alcaimport fortsette med sine salg til tross for:

- Krever forskuddsbetaling
    - 1,5 mnd. leveringstid
    - Ofte forsinket utover lovet leveringstid
    - Selger til langt under innkjøpspris
    - Selger til ca halvparten av normal utsalgspris
    - Kjøper inn varer fra Norek

Dette er harde fakta. Og QXL valgte å drite i dem.

Da må enten er de som har ansvaret i QXL være særdeles uintelligente eller så har de lukket øynene pga. egen/arbeidsgivers vinning.

Men egentlig er jeg ikke så veldig overrasket over denne saken fordi deres egen sikkerhetssjef Erlend Væring ser gjennom fingrene med at QXL med åpne øyne medvirker til brudd på Lov om beskyttelse av varemerker (varemerkeloven). Det blir solgt merkevarekopier på QXL.no i stor stil.
    Dette er korrekt. Hvem ellers enn sikkerhetssjefen i QXL kan ha ansvaret her? På nettsiden til QXL står det oppført følgende ansatte: Markedsdirektør, Webmaster, Sikkerhetssjef, Technical Account Manager, Økonomidirektør, Regnskapsmedarbeider samt flere på kundeservice.

Jeg tror sikkerhetssjefen har ansvaret for hvilke varer og selgere som får lov til å operere på QXL.no. Og når QXL tillater hundrevis av merkevarekopier/piratkopier må jo også sikkerhetssjefen tillate salg av slike ting.

Merkevarekopier bidrar til rasering av tusenvis av legitime arbeidsplasser, legger lokaløkonomier i grus, dreper og lemlester tusenvis av mennesker hvert år med sine falske medisiner, bildeler og giftig mat. FBI har faktisk påvist at terroranslaget mot World Trade Center i 1993 var finansiert av piratkopier. Det var også togbombene i Madrid i 2004.
    Her er min kilde D2 (DN sitt helgemagasin) den 10. september 2010.

Når sikkerheten på QXL blir ivaretatt av en person med et slikt syn på lover og regler blir det ikke mye sikkert å handle på QXL. Det har vi jo sett med Alcaimport når QXL sine kortsiktige økonomiske interesser går foran hensynet til både kjøperne på QXL og norsk lov...

Det kommer garantert til å bli flere svindelsaker hos QXL. Av den enkle grunn at dere prioriterer deres økonomiske interesse av at storselgere ikke blir kastet ut til tross for mistenkelig oppførsel, svindling og brudd på lover og regler.
    Dette avsnittet ble skrevet for å klargjøre hvordan QXL tenker i forhold til profitt vs. risiko for kjøperne på QXL og moral ellers. Noe som er viktig for å skjønne hvorfor Alcaimport kunne holde på så lenge med QXL's velsignelse.

Min mening er at QXL har et stort ledelsesproblem når dere ikke klarer å styre QXL.no etter normal moral og norske lover, samt ikke følger deres egne auksjonsregler, forbudtliste og kundevilkår. Dere får holde på som dere vil, men det vil bare føre dere enda lenger ned (ref. deres to-sifrede millionunderskudd hvert år).
    Ok, her har jeg blandet inn min personlige mening med litt fakta. Det er ikke dokumentert at QXL har et ledelsesproblem. Bør nok fjernes den første setningen her. Setning nr. 2 er en spådom som sannsynligvis kommer til å bli oppfyllt.

Hva tenkte dere egentlig på når dere lot Alcaimport fortsette sin business når han beviselig har svindlet QXL/Ricardo/Ebay-kunder siden tidlig i 2009?
    Her påpeker jeg mellom linjene dårlig kommunikasjon mellom de forskjellige enhetene i Ricardo/QXL-systemet. Men hvis de har god kommunikasjon seg i mellom bruker de den ikke på riktig måte.

Synd dere valgte å tjene mange hundretusen kroner på Alcaimport på bekostning av alle kundene som totalt kommer til å tape mye mer enn det dere i QXL har tjent i provisjon på Alcaimport.
    Her skriver jeg som om QXL visste om problemene med Alcaimport og hans forretningsmodell. Om de ikke visste, så burde de ha visst basert på alt jeg har skrevet ovenfor.

I alle tilfelle har de/den ansvarlige i QXL ikke gjort jobben sin riktig. Uansett om det er sikkerhetssjefen, markedsdirektøren eller en annen som er ansvarlig for at Alcaimport fikk selge hos QXL.no til tross for tidligere svindling andre steder i Ricardo/QXL-systemet.

Poenget med eposten er å plassere et ansvar hos QXL som en profesjonell part som har latt dette skje til tross for talløse advarsler. QXL kan ha medvirket til grovt bedrageri og hvis ikke Alcaimport ordner opp raskt tror jeg et søksmål mot QXL kan være lønnsomt.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HA HA HA HAAAA HA HA:lol:

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Tror UGN reagerte på en tidligere post hvor vedkommen hevdet at sin analyse/teori var faktaene i saken. Teorier og fakta er to forskjellige ting som ofte har vært sammenblandet i denne tråden.
    Bingo!

Sitat Opprinnelig postet av Herregud
    Ja, det var en påstand. Men likefullt en påstand basert på lang fartstid i denne bransjen og på internett. Den var ikke dokumentert med harde fakta, men enhver idiot som klarer å lese mellom linjene og vet litt om forretningsdrift ville allerede i vinter ha sett hvor det bar hen for Alcaimport.
    Stemmer, når du da skriver at du gjorde en "analyse" så blir det feil. Det du gjorde var en vill gjettning, bassert på det du nå skriver. Som viste seg å være riktig.

Forøvrig er jeg helt enig med deg at QXL har medvirket til at såpass mange har blitt rammet av dette.

Helt greit å beskytte sine kilder, men da må du også forstå at en relativt fersk bruker som kommer med påstander, uten å kunne vise til fakta ikke blir tatt veldig seriøst.
    Fram til du kan vise til kildene dine, så er det mer eller mindre påstander du kommer med.

Kan jeg spørre om du bor i nærheten av Mr.Brekkan&co?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Stemmer, når du da skriver at du gjorde en "analyse" så blir det feil. Det du gjorde var en vill gjettning, bassert på det du nå skriver. Som viste seg å være riktig.

Forøvrig er jeg helt enig med deg at QXL har medvirket til at såpass mange har blitt rammet av dette.
    Vill gjetning er å dra det for langt den ene veien, og faktabasert analyse for langt den andre.

Man kan heller si jeg gjorde en sannsynlighetsberegning basert på erfaring og de fakta og indisier som forelå da. Noen vill gjetning var det ikke, men en kvalifisert beregning basert på en lang rekke indisier, erfaring og noe fakta (folk har blitt dømt i norsk rett på indisier..).

Newcomer Soulkeeper sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Pass deg nå, så du ikke blir moderert. :S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soulkeeper
    Pass deg nå, så du ikke blir moderert. :S
    Hva er vitsen med å skrive intetsigende innlegg i denne tråden?

Ja, innlegget jeg har skrevet nå burde også slettes sammen med 2 andre her :-D

Newcomer Soulkeeper sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herregud
    Ja, innlegget jeg har skrevet nå burde også slettes sammen med 2 andre her :-D
    Bare 2?

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av uGn

Helt greit å beskytte sine kilder, men da må du også forstå at en relativt fersk bruker som kommer med påstander, uten å kunne vise til fakta ikke blir tatt veldig seriøst.
    Fram til du kan vise til kildene dine, så er det mer eller mindre påstander du kommer med.
    Kan jeg spørre om du bor i nærheten av Mr.Brekkan&co?

Neida, jeg bor ikke på Jevnaker, men det er noe som heter telefoner!

Jente
    Guest

Usakelig diskusjon!

Det ser ut for at det er noen her inne som liker å kverrulere. Jeg skjønner ikke helt av hvilken grunn. Men for meg virker det som om det er noen umodne gutter/menn som liker å provosere for å fremprovosere en diskusjon som er helt uten mål og mening i forhold til den saken vi diskuterer her inne.

Jeg er ikke interessert i å sitte å forsvare meg overfor dere og heller ikke mitt syn på en person som har hatt til hensikt å svindle en masse folk, med å selge dem produkter som overhode ikke finnes eller har vært tenkt fremkommet. Jeg kjøpte en vare på et lovelig sted, på et ærlig vis. Jeg fulgte alle de krav selger kom med, men fikk ingen vare. Jeg fikk overhode ingen forklaring på hvorfor og heller ingen refusjon av pengene mine. Det var kun etter at jeg selv hadde purret opp til flere ganger hvor jeg måtte ty til nærmest trusler for å få tilbake mine penger, at jeg til slutt fikk dem.

Jeg vil derfor spørre dere som sitter her inne og har det gøy på andres bekostning om hva dere mener om dette. Det er ikke bare meg denne saken gjelder, men en masse andre mennesker er i samme situasjon og som til og med ikke fått noen verdens ting fra denne selgeren. Det er dem dere også hersjer med på denne måten. Veldig usakelig og bare dumt om jeg får si hva jeg mener om denne formen.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut for at det er noen her inne som liker å kverrulere. Jeg skjønner ikke helt av hvilken grunn. Men for meg virker det som om det er noen umodne gutter/menn som liker å provosere for å fremprovosere en diskusjon som er helt uten mål og mening i forhold til den saken vi diskuterer her inne.

Jeg er ikke interessert i å sitte å forsvare meg overfor dere og heller ikke mitt syn på en person som har hatt til hensikt å svindle en masse folk, med å selge dem produkter som overhode ikke finnes eller har vært tenkt fremkommet. Jeg kjøpte en vare på et lovelig sted, på et ærlig vis. Jeg fulgte alle de krav selger kom med, men fikk ingen vare. Jeg fikk overhode ingen forklaring på hvorfor og heller ingen refusjon av pengene mine. Det var kun etter at jeg selv hadde purret opp til flere ganger hvor jeg måtte ty til nærmest trusler for å få tilbake mine penger, at jeg til slutt fikk dem.

Jeg vil derfor spørre dere som sitter her inne og har det gøy på andres bekostning om hva dere mener om dette. Det er ikke bare meg denne saken gjelder, men en masse andre mennesker er i samme situasjon og som til og med ikke fått noen verdens ting fra denne selgeren. Det er dem dere også hersjer med på denne måten. Veldig usakelig og bare dumt om jeg får si hva jeg mener om denne formen.
    Ok, men du må nok regne med litt kverrulering på slike fora og jeg er nok ikke den best i så henseende .... og du har vel lagt hode litt på stubben selv ved å spille litt viktig ved å si A og ikke B. Slik fungerer det bare 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ok, men du må nok regne med litt kverrulering på slike fora og jeg er nok ikke den best i så henseende .... og du har vel lagt hode litt på stubben selv ved å spille litt viktig ved å si A og ikke B. Slik fungerer det bare 8)

Det er riktig at jeg har sagt A og ikke B, men jeg er ikke den eneste som har kommet med teorier her inne så hvorfor er det bare jeg som skal dokumentere mine påstander?

Kverrulering synes jeg ikke hører hjemme her faktisk, det er derimot mye mer inspirerende lesning dersom man diskuterer det som er saken, nemlig "Alcaimport-erfaringer" som det står i heddingen for denne tråden.
    De som driver på den måten oppfattes hvertfall av meg som om man prøver å motbevise den kjensgjerning at det i denne saken er begått en uærlig handling. Det blir bare en masse utenomsnakk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min sise epost sendt til denne unge herremannen:
    Hei
    Denne mailen gjelder
    1KR CRAZY WEEK! Samsung 55" LED-TV UE55C6005 i vår QXL.no

Dette er siste advarsel.
    Hører jeg ikke noe fra deg/dere senest imorgen må jeg desverre begynne som mange andre, å ringe blant annet din far ang. Manglende levert vare eller retur av innbetaling (10,000 kr pluss renter).

Neste steg etter det blir politianmeldelse og et eventuelt salg av mitt utestående beløp til et selskap som kan inndrive pengene på den harde måten.

Frem til fredag hadde jeg personlig ikke noe negativt å si om deg til tross for 78 sider med negative kommentarer på avforum. Det kan jeg desverre ikke si nå.

Både for din egen del og ditt styremedlem (som også er et familiemedlem) så anbefaler jeg en tilbakemelding innen imorgen på denne eposten.

Ha en fin kveld videre.

Mvh
    Thomas

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil derfor spørre dere som sitter her inne
    Fordi du leker vitkig, "vet alt", kan bare si litt og motsier deg selv senere i tråden... DERFOR!!! Har de ikke moro på noen sin bekostning, og håper de som har blitt svindlet får varen eller pengene sine, men du kommer med så jævla mye piss hele tiden... viktigper!!!

Jente
    Guest
    Fordi du leker vitkig, "vet alt", kan bare si litt og motsier deg selv senere i tråden... DERFOR!!! Har de ikke moro på noen sin bekostning, og håper de som har blitt svindlet får varen eller pengene sine, men du kommer med så jævla mye piss hele tiden... viktigper!!!

Hvor har jeg motsagt meg selv?

Kan du forklare hva "mye piss" betyr?

Du tåler tydeligvis ikke at jeg har kommet med en teori, det er ikke bare jeg som har gjort det men du har nå hengt deg opp i meg, jeg lurer bare på hvorfor, kan det være fordi du har noe i mot kvinner?

Jeg har faktisk lov til å forsvare meg!

Side 77 av 96 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •