Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 96 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av olavknu
    Men det er Brækkan som står bak Velkommen til AlcaImport, eller?
    Er det noen som har erfaring med å handle via Velkommen til AlcaImport
    Hei
    Det er samme person dvs, en -person som står bak dette.
    Kan det være- Kolbjørn Albin Brækkan- ser det ut som for meg!
    I så fall,er person/firma under ettesøking for svindel.

Jente
    Guest

Vær varsom plakat!

Jeg vil bare minne dere om at vi har blitt oppfordret til ikke å legge ut all informasjon vi får, her inne. Dessuten vet vi nå at Brækkan også følger med på disse sidene og vil av den grunn også få informasjon om alt. Jeg har personlig lenge hatt en følelse av at han til og med kan gjemme seg blandt oss som skriver her inne.

Tråden vedrørende Alcaimport er nå veldig lang og det er flere nye som har kommet til. Jeg forstår godt at alle sitter med mange spørsmål, men det kan da hende at dere finner svaret dersom dere søker lenger bak i tråden, for det er veldig mange ting som tidligere er diskutert.

I tillegg vil jeg også benytte anledningen til å takke AVforum for at vi som er berørt i denne saken har fått lov til å ha denne muligheten til å skrive her på sidene deres. Det har vært veldig støttende og godt fordi vi deler en felles skjebne og har dermed ikke følt oss så alene og hjelpeløs som vi ellers ville gjort, dersom vi hadde vært alene med denne negative opplevelsen. Jeg tror også at pga det så har vi større mulighet til å få gjort noe med denne type virksomhet, noe som er godt for netthandel generelt. Så skulle vi en annen gang bli berørt av noe tilsvarende så håper jeg at vi får lov til å komme tilbake og dele vår erfaring her hos dere her på AVforum.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg faktisk fått mail fra Alcaimport om at refusjon er satt til trekk. Får sjekke på mandag eller tirsdag om pengene har kommet inn...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StigOE
    Da har jeg faktisk fått mail fra Alcaimport om at refusjon er satt til trekk. Får sjekke på mandag eller tirsdag om pengene har kommet inn...
    Kan eg få lov til spørre om kor mykje du hadde utenforståande hos denne selger?

Er sjølv blitt lovd pengene, men har ikkje fått noko bedskjed om han har gjort det enda. Så lurer på om han tar dei som han har minst utenfoirståande først :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan de av dere som har fått pengene refundert skrive når dere betalte inn pengene? Betalte selv rundt midten av august, og frykter jeg står ganske langt bak i refusjonskøen. Har nå truet med det meste, blant annet politianmeldelse. Den leveres på mandag om han ikke svarer på en av de mange mailene, smsene og telefonene jeg har sendt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte 2000,- + 165,- i frakt 23/7, så det er akkurat over en måned siden 35 virkedager er gått. Ville helst ha kameraet, men får vel bestille fra et annet sted. Er vel sikkert best i lengden, dersom noe skjer med det også... :-)

Skulle egentlig anmeldt han på fredag, men kom ikke så langt, så skulle gjøre det på mandag... Får vel la vær nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9/8

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av StigOE
    Betalte 2000,- + 165,- i frakt 23/7, så det er akkurat over en måned siden 35 virkedager er gått. Ville helst ha kameraet, men får vel bestille fra et annet sted. Er vel sikkert best i lengden, dersom noe skjer med det også... :-)

Skulle egentlig anmeldt han på fredag, men kom ikke så langt, så skulle gjøre det på mandag... Får vel la vær nå.

Hvis du blar tilbake en side så får du i grunnen svar dersom du lurer på hva du skal gjøre med denne saken.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av lureloffen
    Kan de av dere som har fått pengene refundert skrive når dere betalte inn pengene? Betalte selv rundt midten av august, og frykter jeg står ganske langt bak i refusjonskøen. Har nå truet med det meste, blant annet politianmeldelse. Den leveres på mandag om han ikke svarer på en av de mange mailene, smsene og telefonene jeg har sendt.

Jeg ville ikke nølt med å anmelde denne saken uansett. Du har ingen garanti for at du får tilbake pengene selv om vi har gjort det og heller kan ingen si deg når.

Jeg betalte den 19.7 og fikk tilbake pengene etter mye mas og trussler den 4.10. Om ikke det er forsøk på svindel så vet ikke jeg hva som kommer inn under den betegnelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle sende en epost til ledelsen i QXL med kopi til TV2 hjelper deg.

Er det en god idé?

Utkastet mitt foreløpig:

Hei !

Det ser ut til at advarselen mot Alcaimport på QXL.no sitt diskusjonsforum tidligere i høst var helt korrekt. Det at dere i QXL valgte å slette denne advarselen har gjort at enda flere har tapt penger i denne saken.

NNNN svindlet ca 150 kunder på QXL.no's søsterside i Sveits (Ricardo.ch) i fjor. Det burde vel fått noen bjeller til å ringe hos dere? Dessuten burde dere i det minste skjønt at det å selge kapitalvarer som har sterk konkurranse for ca halvparten av vanlig utsalgspris, og langt under innkjøpspris ikke går an.

Allerede i begynnelsen av april skrev jeg på et stort nettforum en kort analyse av Alcaimport sin forretningsmodell på QXL. Den analysen var riktig.

Til tross for disse faktaopplysningene valgte dere å se gjennom fingrene med Brækkans salg på QXL.no. Antagelig fordi dere tjente store penger på provisjoner og promoteringspakker på hans mange auksjoner. Han hadde jo en omsetning på mange hundretusen kroner pr. uke på QXL.no i sommer og i vår. Om han solgte for like mye hver uke over ett år, så har QXL tjent nesten 1.000.000,- kroner på Brækkan.

Men egentlig er jeg ikke så veldig overrasket over denne saken fordi deres egen sikkerhetssjef Erlend Væring ser gjennom fingrene med at QXL med åpne øyne medvirker til brudd på Lov om beskyttelse av varemerker (varemerkeloven). Det blir solgt merkevarekopier på QXL.no i stor stil.

Merkevarekopier bidrar til rasering av tusenvis av legitime arbeidsplasser, legger lokaløkonomier i grus, dreper og lemlester tusenvis av mennesker hvert år med sine falske medisiner, bildeler og giftig mat. FBI har faktisk påvist at terroranslaget mot World Trade Center i 1993 var finansiert av piratkopier. Det var også togbombene i Madrid i 2004.

Når sikkerheten på QXL blir ivaretatt av en person med et slikt syn på lover og regler blir det ikke mye sikkert å handle på QXL. Det har vi jo sett med Alcaimport når QXL sine kortsiktige økonomiske interesser går foran hensynet til både kjøperne på QXL og norsk lov...

Det kommer garantert til å bli flere svindelsaker hos QXL. Av den enkle grunn at dere prioriterer deres økonomiske interesse av at storselgere ikke blir kastet ut til tross for mistenkelig oppførsel, svindling og brudd på lover og regler.

Min mening er at QXL har et stort ledelsesproblem når dere ikke klarer å styre QXL.no etter normal moral og norske lover, samt ikke følger deres egne auksjonsregler, forbudtliste og kundevilkår. Dere får holde på som dere vil, men det vil bare føre dere enda lenger ned (ref. deres to-sifrede millionunderskudd hvert år).

Hva tenkte dere egentlig på når dere lot Alcaimport fortsette sin business når han beviselig har svindlet QXL/Ricardo/Ebay-kunder siden tidlig i 2009?

Synd dere valgte å tjene mange hundretusen kroner på Alcaimport på bekostning av alle kundene som totalt kommer til å tape mye mer enn det dere i QXL har tjent i provisjon på Alcaimport.

(Kopi av denne eposten er også sendt TV2 Hjelper Deg siden jeg ser de undersøker denne svindelsaken nå).

Mvh.

Xxx Xxxxxx
    Moderator edit: Fjernet navn på person i teksten - den er for andre instanser!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på

Newcomer Soulkeeper sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herregud
    Er det en god idé?
    Det kommer jo an på hva du ønsker å oppnå med det. Hva ønsker du å oppnå med det?

Jente
    Guest
    Tenkte jeg skulle sende en epost til ledelsen i QXL med kopi til TV2 hjelper deg.

Er det en god idé?

Utkastet mitt foreløpig:

Dette kan du sende, men send det også til Forbrukerrådet, de samler også på informasjon om dette.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allerede i begynnelsen av april skrev jeg på et stort nettforum en kort analyse av Alcaimport sin forretningsmodell på QXL. Den analysen var riktig.
    Kunne du linken til denne analysen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det en god idé?

Utkastet mitt foreløpig:

Sitter igjen med et par spørsmål etter å ha lest innlegget ditt.

1. Hva ønsker du å oppnå?

2. Hva er egentlig temaet? Saken med Alcaimport, merkevarekopiering eller QXL's sikkerhet? Du burde uansett holde deg til et tema. Noen gang prøvd å ha en fornuftig debatt med noen som hopper hit og dit mellom temaene?

3. Du henviser til en analyse du har publisert. Hvor finner man denne analysen? Er faktaene dokumentert?

Til sist, brevet ditt inneholder et direkte personangrep. Om det er feil eller ikke har jeg ikke tatt stilling til, men når du gjør det offentlig tilgjengelig må du være forberedt til å måtte stå for det.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener man bør være litt forsiktig med å legge ut slik informasjon...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Jeg mener man bør være litt forsiktig med å legge ut slik informasjon...
    Mulig jeg missforstår deg litt nå, men det har kommet mange " faktaopplysninger " her i tråden totalt uten grunnlag.
    En ting er å synse om noe, er noe helt annet å framlegge noe som fakta når man ikke har en eneste referanse å vise til eller noe annet som backer opp det man sier.

Derfor frykter jeg at: "en kort analyse av Alcaimport sin forretningsmodell på QXL. Den analysen var riktig." ikke var en analyse, men en påstand som i ettertid viste seg å stemme.
    Det er to vidt forskjellige ting som mange i denne tråden tydeligvis ikke greier å skille på.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Mulig jeg missforstår deg litt nå, men det har kommet mange " faktaopplysninger " her i tråden totalt uten grunnlag.
    En ting er å synse om noe, er noe helt annet å framlegge noe som fakta når man ikke har en eneste referanse å vise til eller noe annet som backer opp det man sier.

Derfor frykter jeg at: "en kort analyse av Alcaimport sin forretningsmodell på QXL. Den analysen var riktig." ikke var en analyse, men en påstand som i ettertid viste seg å stemme.
    Det er to vidt forskjellige ting som mange i denne tråden tydeligvis ikke greier å skille på.

Kan hende det er mange teorier på hvordan ting har skjedd i denne saken, men å forkaste dem alle det kan selv ikke du gjøre uten at du har direkte kontakt med de som her omtales. Ingen vet hvordan det er mulig for Brækkan å drive sitt imperium og siden veldig mange både er og har vært berørt av han så er det helt naturlig at man diskuterer hvordan dette har vært mulig, det er også derfor denne tråden er opprettet.

Lurer på hva vi ikke klarer å skille når det gjelder teoriene om QXL? Det er nemlig bare teorier alt sammen inntil vi får vite den hele og fulle sannhet. Jeg synes du heller bør fortelle det du vet som ikke vi andre vet.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn

Uansett bør man passe seg med all informasjonen man legger ut på ett slikt forum. Man må huske at det er så forskjellige folk som leser dette... Uansett så har det kanskje ingenting å si når man ikke bruker eget navn

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Kan hende det er mange teorier på hvordan ting har skjedd i denne saken, men å forkaste dem alle det kan selv ikke du gjøre uten at du har direkte kontakt med de som her omtales. Ingen vet hvordan det er mulig for Brækkan å drive sitt imperium og siden veldig mange både er og har vært berørt av han så er det helt naturlig at man diskuterer hvordan dette har vært mulig, det er også derfor denne tråden er opprettet.

Lurer på hva vi ikke klarer å skille når det gjelder teoriene om QXL? Det er nemlig bare teorier alt sammen inntil vi får vite den hele og fulle sannhet. Jeg synes du heller bør fortelle det du vet som ikke vi andre vet.
    Tror UGN reagerte på en tidligere post hvor vedkommen hevdet at sin analyse/teori var faktaene i saken. Teorier og fakta er to forskjellige ting som ofte har vært sammenblandet i denne tråden.

Side 76 av 96 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •