Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 96 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De av dere som har fått pengene refundert i det siste, var alle dere med TV2 på døra hans, eller har han også begynt å refundere til de som ikke var med TV2?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VG - Kjell Kristian Rike

Kan se ut som Brekkan har sympati også, les første innlegg og se på navnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffet

I dette tilfellet mener jeg at QXL har et meget stort ansvar.
    Før jeg gjorde min første handel med AI i april, kontaktet jeg QXL og ba om råd før jeg la inn bud. De opplyste at de hadde ham under observasjon, og at han enkelte ganger var forsinket med leveransene, men at han alltid hadde gjort opp med kundene sine på en tilfredsstillende måte. Jeg fikk også forståelsen av at de ville følge ham nøye videre fremover og forhindre at han plutselig stoppet leveransene.
    AI har omsatt for nesten 500.000 ved hver auksjon. og med minst en auksjon per uke i 7 uker (leveringstiden) har han hatt mellom 3 og 4 millioner av kundenes penger til disposisjon for varekjøp før leveranse.
    QXL har på sin side hatt en inntekt fra AI på over 12.000 per auksjon, og AI har derved vært en betydelig kunde for dem. Det er vel årsaken til at de ikke stoppet ham før 6. oktober.
    Når det gjelder mine egne handler med AI, ble varen jeg kjøpte i april levert på dagen som avtalt og jeg var meget fornøyd.
    Etter dette kjøpte jeg flere nye varer i august, men disse har ikke blitt levert, og jeg føler at jeg sitter i samme gjørma som de fleste andre. Det eneste lille lyspunktet er at han i en standardmail under hans ”ferie” lovte å levere når han var tilbake (13. oktober), og at noen nå faktisk har fått pengene sine tilbake.
    Dersom det ikke skjer noe i nærmeste fremtid synes jeg at man i fellesskap skal anmelde både AI og QXL for svindel!
    :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lureloffen
    De av dere som har fått pengene refundert i det siste, var alle dere med TV2 på døra hans, eller har han også begynt å refundere til de som ikke var med TV2?
    Jeg var ikke med TV2

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Råtten butikk ! ENIG!
    Kan se ut som om Qxl unfallenhet har virket på LEDENDE på alcaimports
    ulovlige handlinger?
    Kan virke som om det qxl som må anmeldes nå?
    Min mening heller mer og mer i den retningen.
    Tvilsomme ting kan gi raske kroner.
    Jeg ga pengene til kødden i juli mnd.
    Er det noe grillparty i Jevnaker snart??

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av wio
    Råtten butikk ! ENIG!
    Kan se ut som om Qxl unfallenhet har virket på LEDENDE på alcaimports
    ulovlige handlinger?
    Kan virke som om det qxl som må anmeldes nå?
    Min mening heller mer og mer i den retningen.
    Tvilsomme ting kan gi raske kroner.
    Jeg ga pengene til kødden i juli mnd.
    Er det noe grillparty i Jevnaker snart??

Jeg ville ventet til man får en avklaring når det gjelder Brækkan. Hvis konklusjonen da blir at QXL kan ha medvirket til at han fikk fritt spillerom så er det faktisk på sin plass å anmelde dem også, det bør alle som er berørt gjøre da. Det er ikke lett å føre en sak mot QXL alene. Men du kan fint melde begge til Forbrukerrådet nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lensmannen i Jevnaker oppfordrer nå alle som har hatt eller har trøbbel til å anmelde saken til politiet. Dette kan du gjøre på din lokale politistasjon. Det er viktig at politiet får vite om alle sakene, slik at de får fullstendig oversikt over hva som har skjedd. De mener også at du bør anmelde selv om du har fått tilbake pengene dine eller omsider har fått levert varen. At saken løste seg til slutt er heller ingen grunn til å trekke anmeldelsen, mener politiet.
    Kilde til ovenstående er TV2 Hjelper Deg som har snakket med Lensmannen i Jevnaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Kilde til ovenstående er TV2 Hjelper Deg som har snakket med Lensmannen i Jevnaker.
    Grunnlaget for en anmeldelse er at en krever den anmeldte straffet. Etter hvilken paragraf i straffeloven kan en anmelde vedkommende hvis en enten har fått refundert innbetalt beløp eller har fått levert varen?

Bare lurer...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Hr K. A. Braekkan er en svindler, så må han være en av norges dummeste. Etter å ha samlet alle fakta som forberedelse til inkassosak, ser jeg ikke en eneste grunn til at han ikke er personlig ansvarlig for alle krav. Alcaimport er bare en avledningsmanøver. Glem Alcaimport! I bekreftelse på vunnet auksjon fra QXL er selger: K. A. Braekkan. Innbetalinger er gjort til Brækkan Import, innehaver K. A. Brækkan, Personlig næringsdrivende. Hvis han ikke har en godt bortgjemt hemmelighet, vil vi enten få tilbake våre utlegg, inkl. inkassoutgifter, eller så kommer Hr. Brækkan til å dø som en gjeldsslave. Stakkars jævel.:twisted: PS: Håper han har en god livsforsikring.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Grunnlaget for en anmeldelse er at en krever den anmeldte straffet. Etter hvilken paragraf i straffeloven kan en anmelde vedkommende hvis en enten har fått refundert innbetalt beløp eller har fått levert varen?

Bare lurer...
    Det vet jeg ikke. Sitatet jeg quotet er fra TV2 Hjelper Deg som har snakket med Lensmannen i Jevnaker. Jeg vet ikke hvorfor Lensmannen anbefaler å opprettholde anmeldelse selv om man har fått penger tilbake.

Men jeg tipper TV2 Hjelper Deg vil ta dette opp i sitt program når denne saken skal sendes (er vel snakk om på førstkommende onsdag hvis alt går etter planen).

Jente
    Guest

Bare lurer...

11.2 Bedrageri
    11.2.1 Gjeldende rett, Straffelovkommisjonens skisse og høringsinstansenes syn

Straffeloven 1902 kapittel 26 setter straff for vanlig bedrageri, databedrageri og grovt bedrageri. Lite bedrageri («naskeribedrageri») straffes etter § 391 a tredje ledd, jf. første ledd.

For vanlig bedrageri etter § 270 første ledd nr. 1 straffes den som «ved å fremkalle, styrke eller utnytte en villfarelse rettsstridig forleder noen til handling som volder tap eller fare for tap for ham eller den han handler for.»

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gambler
    Hvis Hr K. A. Braekkan er en svindler, så må han være en av norges dummeste. Etter å ha samlet alle fakta som forberedelse til inkassosak, ser jeg ikke en eneste grunn til at han ikke er personlig ansvarlig for alle krav. Alcaimport er bare en avledningsmanøver. Glem Alcaimport! I bekreftelse på vunnet auksjon fra QXL er selger: K. A. Braekkan. Innbetalinger er gjort til Brækkan Import, innehaver K. A. Brækkan, Personlig næringsdrivende. Hvis han ikke har en godt bortgjemt hemmelighet, vil vi enten få tilbake våre utlegg, inkl. inkassoutgifter, eller så kommer Hr. Brækkan til å dø som en gjeldsslave. Stakkars jævel.:twisted: PS: Håper han har en god livsforsikring.

Jeg kan bekrefte at kontoen pengene går til og kommer ifra ved refundering er Brækkan Import sin konto(altså hans enkelmannsforetak!).

Så dere trenger ikke å tenke tenke på Alcaimport som firma, det er han personlig som stiller ansvarlig her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pr0tec
    Jeg kan bekrefte at kontoen pengene går til og kommer ifra ved refundering er Brækkan Import sin konto(altså hans enkelmannsforetak!).

Så dere trenger ikke å tenke tenke på Alcaimport som firma, det er han personlig som stiller ansvarlig her.
    Navnet Alcaimport er jo kun brukernavnet til Brækkan på QXL. Og må således ikke forveksles med foretaket med samme navn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    11.2 Bedrageri
    11.2.1 Gjeldende rett, Straffelovkommisjonens skisse og høringsinstansenes syn

Straffeloven 1902 kapittel 26 setter straff for vanlig bedrageri, databedrageri og grovt bedrageri. Lite bedrageri («naskeribedrageri») straffes etter § 391 a tredje ledd, jf. første ledd.

For vanlig bedrageri etter § 270 første ledd nr. 1 straffes den som «ved å fremkalle, styrke eller utnytte en villfarelse rettsstridig forleder noen til handling som volder tap eller fare for tap for ham eller den han handler for.»
    Ergo bortfaller grunnlaget for påstanden om bedrageri hvis en enten har fått refundert pengene eller har mottatt varen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alcaimport har ved ikke å levere varen etter 35 virkedager og heller ikke betalt tilbake penger umiddelbart for ikke-levert vare etter 35 virkedager voldt fare for tap for veldig mange QXL-kunder.

Selv om Alcaimport i etterkant betaler tilbake penger har den straffbare handlingen likevel skjedd.

Regner med at Politiet har kontroll på dette og vet hva de snakker om :-D

Jente
    Guest
    Ergo bortfaller grunnlaget for påstanden om bedrageri hvis en enten har fått refundert pengene eller har mottatt varen.

Det går inn under FORSØK på bedrageri. Dessuten vil jeg tro at Politimesteren vet mer om dette enn du gjør, er du i tvil så ring politiet selv og spør, vi er ikke ansatt der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Følg med på tv2 først kommende onsdag :)

Oppfordrer alle til å sette seg tid til å følge med på tv 2 Onsdag neste uke kl 20:30

Moffa: Var hyggelig å grille hjemme hos brækkan får nesten lyst til å handle igjen for å ta noen nye pølser der oppe

Har nå kjøpt meg varen som jeg opprinnelig skulle fått av brækkan, kosta meg 4 tusen ekstra, men gud så trygg jeg føler meg hos lefdal iforhold til Bækkan

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig!
    Handlingene stammer fra en eventyr verden som ikke eksisterer.
    Jeg har blitt svindlet en gang tidligere,mange år siden, av en psykopat- det skjedde på samme måte nesten, han sa att han måtte juge for å tilfredstille sine behov.
    Her går d på kroner ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer tibake til ditt innlegg,det er helt klaart det reelle her !
    Alle som ikke har fått noe må ta til seg dette.
    Stå på kravet ditt,da må han betale så lenge han lever.
    HINT til Brekkan er:Finansier en ordning å få deg ett liv!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Navnet Alcaimport er jo kun brukernavnet til Brækkan på QXL. Og må således ikke forveksles med foretaket med samme navn.
    Men det er Brækkan som står bak Velkommen til AlcaImport, eller?
    Er det noen som har erfaring med å handle via Velkommen til AlcaImport

Side 75 av 96 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •