Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 96 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjappis
    Vil gjerne få takke til dere 8 som var med TV 2 til QXL og på Jevnaker i dag.
    Skuffende at QXL ikke var mer medvillige i sitt møte med dere, da jeg har sett på de som et seriøst auksjonssted og som kunne vært til hjelp i denne sak.

Håper det til slutt kommer noe godt ut av dette selv om jeg nå værer en langvarig konflikt.
    Hehe, bare koselig. Skal nevnes at vi var 10, ikke 8.

Vil bare igjenn oppfordre alle som har varer utestående med Alcaimport som har gått over den orginale fristen til å anmelde forholdet. Vi trenger mange for å gi politiet en så sterk sak som mulig. Pluss at det sa er større mulighet for at du kan få tilbake pengene som han skylder deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at QXL faktisk burde hjelpe AI i å rydde opp i rotet nå. QXL kan ikke være tjent med den publisiteten de nå får. Tapene denne saken påfører QXL sin forretningsdrift kan bli omfattende i et selskap som vel allerede går med underskudd. Hadde QXL tenkt fornuft nå så hadde de sendt en dreven person til AI og fått i stand en tilbakebetalingsplan for kundene som ikke har fått varene de skal ha. Ei uke, minst, kunne de hjulpet AI. Alle hadde tjent på det - QXL, AI og kundene. Hadde jeg vært sjef i QXL hadde jeg sett dette som en hastesak. Kanskje hadde det også dukket opp dungevis med fakturaer som skulle vært utsend.
    QXL, av og til lønner det seg å ta grep!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mapped
    Mener at QXL faktisk burde hjelpe AI i å rydde opp i rotet nå. QXL kan ikke være tjent med den publisiteten de nå får. Tapene denne saken påfører QXL sin forretningsdrift kan bli omfattende i et selskap som vel allerede går med underskudd. Hadde QXL tenkt fornuft nå så hadde de sendt en dreven person til AI og fått i stand en tilbakebetalingsplan for kundene som ikke har fått varene de skal ha. Ei uke, minst, kunne de hjulpet AI. Alle hadde tjent på det - QXL, AI og kundene. Hadde jeg vært sjef i QXL hadde jeg sett dette som en hastesak. Kanskje hadde det også dukket opp dungevis med fakturaer som skulle vært utsend.
    Kloke ord!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mapped
    Særdeles kloke ord.

Hvordan ser fyren ut? Har lenge lurt på hvordan denne fyren ser ut.

Sender mail til Tv2 Hjelper Deg, deretter til Qxl.no nå først.

Så avventer jeg en uke så ser jeg om det "skjer noe" deretter politianmelder jeg forholdet hvis ikke noe skjer. Ikke noe vits å forhaste seg å politianmelde forholdet enda ettersom sliken sak ta mange måneder før noe skjer. Jevnaker lensmanskontor som er "ansvarlig" for denne saken?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xx

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Alcaimport v/Brækkan

Fikk livstegn i dag i form av svar på sms!! Om vilket kontonr jeg ville ha sendt innbetalte penger som ble betalt 28/5-10. Gir han frist til mandag før jeg følger etter dere som har anmeldt forholdet og til tv2.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Idag skjedde det noe

Det er tydelig at brækkan prøver å rydde opp etter seg, for idag fikk jeg beskjed om at pengene var på vei, selvom jeg ønsker meg varen jeg har fått, tror jeg at jeg aldri kunne forholdt meg til en person som dette igjen. hva om jeg skulle fått varen ?? hvor skulle jeg gått om det var behov for reklamasjon?? For øverig ironisk nok sto det en relativt ny samsung tv inne hos brækkan selv. Jeg vil sende min siste kommentar her inne når disse pengene står inne på min konto. takk til alle som stilte opp igår og husk at jeg tviler sterkt på at mannen ønsker å komme i fengsel p.g.a dette. så vis litt tolmodighet framover nå, så kan det hende det skjer noe for resten der ut også

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte han selv en epost idag hvor jeg bare skrev noen få linjer:
    "
    Hei
    Imorgen har det gått 35 arbeidsdager fra betaling var inne på din konto og da i forbindelse med kontrakt (vunnet bud) skal gjenstandes sendes.

Ved manglende hurtig tilbakemelding etter gitt dato ville jeg måtte vurdere å gå til samme steg som flere andre kunder har valgt å gå, ref: erfaringstråd avforum.no
    "

Jeg skrev det dog litt kortere i eposten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er uansett viktig iflølge politiet at dere anmelder saken dersom dere ikke har fått varen. De ønsker å få hindret at andre opplever det samme. Så savner du varer, kom deg til politiet og anmeld saken!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har fått pengene igjen

Hei, da har også jeg fått mine penger igjen etter å ha ventet 2 1/2 måneder fra kjøpsdato.

Tips:
    1. Ring MYE(både til hans mobil, faren, moren og hustelefonen til foreldrene. Nevn politiet, forbrukerrådet og skattevesenet. (Selv om Kolbjørn ikke tar telefonen, så ring flere ganger etter hverandre, og prøv igjen senere)
    2. Send han en SMS, og gi han frist på få dager å ordne opp før politianmeldelsen, og klagen til forbrukerrådet blir levert inn.
    3. Gi beskjed pr SMS til Kolbjørn at du kommer til å ringe samtlige familiemedlemmer hver dag(flere ganger daglig) frem til pengene er på konto.

Jeg vet noen av dere mener det er feil å kontakte moren, men det er fullt lovlig å ringe en person for å høre hvor deres familiemedlemmer er. (hun tok uansett ikke telefonen)

Han har nok ikke lyst å sone straff for grovt bedrageri, og skattesvindel.

Konto 3XXX.XX.XXXXX NOK - Lønnskonto
    Opprettet den 15-10-2010
    Bokført den 15-10-2010
    Rentedato 15-10-2010
    Betalingsdato 14-10-2010
    Beløp NOK 3.630,00
    Tekst Overførsel - Melding - alcaimport Betalingsdato: 14.10.2010
    Bankens referanse 860110630
    Melding fra avsender

Avsender BRÆKKAN IMPORT (ALCAIMPORT)
    BLÅLYNGSTIEN 2
    3520
    JEVNAKER

Newcomer Soulkeeper sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gidder jeg rett og slett ikke. Jeg skal sende én purring til. Det er allerede to for mange. Og jeg skal ikke nevne politi, forbrukerråd eller skattevesen. Det burde ikke være nødvendig.

Da sparer jeg heller kreftene til jeg får bruk for dem, når jeg skal rettsforfølge fyren. Hvis han vil ordne opp overfor meg før det skjer, står han selvsagt helt fritt til å gjøre det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man omtrent må drive utstrakt "telefonterror" + true med diverse instanser før man får penger tilbake, så virker det ikke som Alcaimport egentlig vil ordne opp.

Han bare betaler tilbake til de mest masete kundene for å få fred.

Altså ikke opprydning i dette rotet på initiativ fra Alcaimport selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringer heller å maser, enn å sitte som en idiot å tro at pengene automatisk kommer inn på konto av seg selv.

Jeg stoler ikke et sekund på Mr. Alcaimport, og trodde ikke jeg kom til å få se pengene da han for 2 dager siden svarte på SMS og sa han skulle returnere pengene. Men jeg har fått mine penger, så da er saken utav verden for min del. Håper bare for de resterende at de også får pengene igjen, og da må de kanskje MASE for å få de igjen?! virker som om dette er den eneste løsningen. Og det var derfor jeg la inn tipslisten. Beklager så mye for å ønske å hjelpe de som ikke har fått pengene eller varene. Det skal ikke gjennta seg!

Skal si meg enig at han ikke prøver å gjøre opp for seg når en må gå så langt for å få pengene igjen. Har derfor fjernet det fra forrige innlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pr0tec
    Hei, da har også jeg fått mine penger igjen etter å ha ventet 2 1/2 måneder fra kjøpsdato.

Tips:
    1. Ring MYE(både til hans mobil, faren, moren og hustelefonen til foreldrene. Nevn politiet, forbrukerrådet og skattevesenet. (Selv om Kolbjørn ikke tar telefonen, så ring flere ganger etter hverandre, og prøv igjen senere)
    2. Send han en SMS, og gi han frist på få dager å ordne opp før politianmeldelsen, og klagen til forbrukerrådet blir levert inn.
    3. Gi beskjed pr SMS til Kolbjørn at du kommer til å ringe samtlige familiemedlemmer hver dag(flere ganger daglig) frem til pengene er på konto.

Jeg vet noen av dere mener det er feil å kontakte moren, men det er fullt lovlig å ringe en person for å høre hvor deres familiemedlemmer er. (hun tok uansett ikke telefonen)

Han har nok ikke lyst å sone straff for grovt bedrageri, og skattesvindel.
    Hei, var det slik at du plutseleg oppdaga at pengene var komen inn på kontoen din? eller fikk du beskjed i form av sms/epost av acla?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyatob
    Hei, var det slik at du plutseleg oppdaga at pengene var komen inn på kontoen din? eller fikk du beskjed i form av sms/epost av acla?
    Hei, jeg fikk SMS ifra alcaimport på onsdag hvor han sa han skulle refundere pengene mine i løpet av uka etter at jeg hadde sendt en SMS til han hvor jeg ga beskjed om at politianmeldelse(av han og faren) og forbrukerrådet var neste skritt.

Jeg ga beskjed om at han fikk ordne opp med en gang, og at han skulle sende kvittering ifra nettbanken på epost til meg når det var gjort. Fikk som svar at han skulle fikse det i morgen(altså i går) Natt til i går fikk jeg epost hvor kvittering for overførselen var med, og i dag når jeg sjekka kontoen så var pengene på konto.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Tålmodighet

Sitat Opprinnelig postet av rogsol
    Det er tydelig at brækkan prøver å rydde opp etter seg, for idag fikk jeg beskjed om at pengene var på vei, selvom jeg ønsker meg varen jeg har fått, tror jeg at jeg aldri kunne forholdt meg til en person som dette igjen. hva om jeg skulle fått varen ?? hvor skulle jeg gått om det var behov for reklamasjon?? For øverig ironisk nok sto det en relativt ny samsung tv inne hos brækkan selv. Jeg vil sende min siste kommentar her inne når disse pengene står inne på min konto. takk til alle som stilte opp igår og husk at jeg tviler sterkt på at mannen ønsker å komme i fengsel p.g.a dette. så vis litt tolmodighet framover nå, så kan det hende det skjer noe for resten der ut også
    Jeg er en av de som kjøpte TV'er tidlig i september, og jeg er enig i at det er tull å anmelde osv før fristen faktisk er utløpt. Regner det som høyst sannsynlig at det blir et lite h...ete å få pengene igjen, men kan ikke iverksette arbeidet med dette før fristen er utløpt? Hadde naturligvis bange anelser da jeg foretok betalingen, men føler meg rimelig trygg på at man skal klare å berge pengene på sikt - om jeg så må vente til staten utbetaler dagpenger eller alderspensjon :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whipe
    Jeg er en av de som kjøpte TV'er tidlig i september, og jeg er enig i at det er tull å anmelde osv før fristen faktisk er utløpt. Regner det som høyst sannsynlig at det blir et lite h...ete å få pengene igjen, men kan ikke iverksette arbeidet med dette før fristen er utløpt? Hadde naturligvis bange anelser da jeg foretok betalingen, men føler meg rimelig trygg på at man skal klare å berge pengene på sikt - om jeg så må vente til staten utbetaler dagpenger eller alderspensjon :twisted:
    Du kan vel bare benytte deg av angrefristretten? Så du slipper du vente 1,5 mnd før du maser på penger?

Send en epost til Alcaimport om at du angrer ditt kjøp og vil avbryte handelen i henhold til angrefristloven.

Når det så har gått 1 ukes tid uten tilbakebetaling ville jeg begynt å mase.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Du kan vel bare benytte deg av angrefristretten? Så du slipper du vente 1,5 mnd før du maser på penger?

Send en epost til Alcaimport om at du angrer ditt kjøp og vil avbryte handelen i henhold til angrefristloven.

Når det så har gått 1 ukes tid uten tilbakebetaling ville jeg begynt å mase.
    Banalt enkelt, det er nesten så jeg skjemmes:wink:
    Takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Penga er tilbake

Da har pengene mine kommet inn på konto og jeg anser dette som en lærepenge. Jeg vil nå også melde meg ut av Qxl. Ikke pokker jeg gidder å være medlem hos di etter jeg var med tv2 og gjengen dit på onsdag. Er glad jeg har fått igjen pengene mine og kan dra til en forhandler å handle der og føle meg sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Natt til i går torsdag 14.10.2010 fikk jeg mail fra Kolbjørn Brækkan.der han sa at mine penger vil bli overført til min bankkonto.
    I dag fredag 15.10.2010 så er pengene inne på min konto.

Det er da gått 55 og 65 virkedager siden jeg kjøpte mine 2 varer.
    Fikk aldri noen forklaring hvorfor ingen varer ble sendt meg.
    Jeg har aldri ringt han men jeg har sendt 2-3mail pluss at jeg ba QXL om å purre på han. Er selvfølgelig glad for at pengene ble betalt tilbake, det skulle bare mangle.
    Men det var varene jeg ville ha. Det blir nok ingen pluss i karakterboken til AI.
    En hilsen til ”Volvo 242 tc” ”Rogsol” og ”Phix”
    Pølsene smakte bra i kulden på Jevnaker.

Side 74 av 96 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •