Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 96 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Det blir spekulasjon. Det er tross alt flere tusen vellykkede handler. Det ser ut til at det startet å gå galt først i sommer. For min del la QXL press på AI for å få løst saken. Virket overhode ikke som om dem ønsket å bidra til noen svindel.
    Alcaimport har vært utestengt før på qxl.no, men hva vi kaller ringende bjeller kaller QXL bakgrunnsstøy. De ønsket i like stor grad som en som bedriver helleri å tjene på dette og i like liten grad oppmerksomhet rundt selve overleveringen av varene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ..
    - det er fremdeles muligheter for at dette løser seg, og jeg råder til å legge maksimalt press nå som saken er "hot", det er i slike klimaks ofte partene kan være villige til å strekke seg litt ekstra...
    Har sett hvor langt noen kan strekke seg når saken er "hot" og man presset videre. Endte ikke lykkelig. Derfor mener jeg at politiet er dem som best kan ta saken videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Olzen spiller rollen som djevelens advokat hele tiden og til tider (u)bevisst misforstår enkelte innlegg som er temmelig ukomplisert. Rart at noen har et så diametralt motsatt farget syn på denne saken og veksler mellom sylskarp hukommelse og alzheimer i et bestemt mønster.. nok om det. Hva er denne ulykkelige utgangen på en annen sak du refererer til Olzen, er det den russiske journalisten Anna Politkovskaja?

Totalitære QXL fortjener en rapp over kjeften når de har overhørt, fjernet og sensurert alle som har sagt i fra om snusket på deres forum, på tryneboka og pr. mail. De har i flere år stukket fingrene i øra og i det siste sier noe så sjingrende: "Meldt deg på vår Facebookgruppe og si hva du vil".

Dette er jo helt koko...

Hva er dette for slags oppførsel, er i tvil om vi her har å gjøre med et seriøst auksjonsfirma eller om det egentlig er mer snakk om en gjøk eller en struts!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Olzen; jeg oppfordrer jo selvsagt ikke til å legge "press" i form av å utøve noen form for fysisk "aktivitet" i retning Alcaimport, da har en jo tapt hele saken for egen del uansett og ender trolig bak lås og slå selv (vet ikke om det var det du var inne på?)...

Nå jeg mener at "press" er bra, mener jeg at aktører som TV2 Hjelper deg og media for øvrig så absolutt bidrar til nettopp dette. Politiet er selvsagt også en viktig "kanal", men det å bli slått opp på TV som en svindler er nok for mange forbundet med langt værre straff enn hva politiet kan "by på" i denne type saker.

Poenget må jo være å få vedkommende eller vedkommendes involverte på firmasiden til å stille med den nødvendige kapital slik at denne saken kan løses i minnelighet. Jeg mener at dette så absolutt er i Alcaimports interesse da det i motsatt fall blir snakk om titalls og ikke hundretalls møter i ymse forliksråd og påfølgende saksomkostninger. En slipper som kjent aldri unna krav i privat øyemed, og ettersom overføringene er gjort til nettopp et slikt firma er eneste løsning å rydde opp.

Når det er sagt er jeg fremdeles skeptisk til QXLs rolle i denne saken. De har uten tvil hatt muligheten til å roe ned tempoet til denne selgeren i LANG tid slik jeg ser det (minst 2-3 måneder). I så måte har de etter mitt syn bidratt til å få Alcaimport og dets driver enda lenger ut på glattisen enn vedkommende i utgangspunktet hadde trengt å havne - rene "pimp"-metodikken der pusheren utnyttes rått og kynisk til det ikke er mer å hente. Her må QXL svare på redelig vis, og føler de at de faktisk har bidratt til dette tullet må de rydde opp slik jeg ser det, og jeg håper det også blir resultatet av det presset TV2 Hjelper deg nå legger på nevnte firma.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Med dette bekrefter du hvertfall min påstand:

Jeg bare støtter meg til det som "lygren" skriver her, så får du mene det du vil selv om jeg ikke tror at du får en stor tilhengerskare her inne, siden jeg er ganske sikker på at en del som meg har gjort dette i god tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    møtet hos qxl er gjennomført, og han markedssjefen fremstod ikke akkurat bra. han gikk ut ganske høyt og arrogant, men han ble jekka ned utover..

Han forsøkte å argumentere oss ned, men det ble istedet omvendt. Han slo ihjel flere av sine egne argumenter. Jeg personlig hadde en god del diskusjoner med han vedrørende qxl sitt ansvar, hvilken kontakt de har med selger, qxl sin kundeservice osv.

kan jo ta noen eksempler:

han bekreftet at qxl har 30 dagers levering i sitt regelverk. når vi så sier at alca opererer med 35 dager, vil jo det stride mot qxl sitt regelverk, vi mente da at han skulle vært stengt ute.
    qxl skylder på rutiner som ikke fanger opp dette, hvilket bare er tull.. de har jo selvsagt kontakt med en av sine største selgere.
    her oppstår det heftige diskusjoner, uten å egentlig komme noen vei..

han gikk ut å sa at qxl hadde en av norges beste sikerhetsløsninger for netthandel, og sa at årsaken til at alaimport ikke hadde blitt sperret før var pga at de hadde hatt såpass høyt antall omsatte varer og mange karakterer.
    Han klarte dog ikke å svare på en bra måte, da vi stillte spørsmål om at de burde fulgt opp alca tidligere med bakgrun i alle hendvendelser de hadde fått.

når han sa at de hadde sperret alca for salg i september, og at han nå var utestengt, stillte jeg motspørsmål:
    "hvorfor har jeg ikke fått info om dette i min dialog med kundeservice(KS)"
    Dette hadde han ikke noe godt svar på, men var til slutt enig i at jeg burde fått info om dette.
    Så husker jeg ikke åssen vi kom inn på det neste, men han mente av jeg/vi burde kontaktet han direkte før vi tok inn tv2.

Her ble det sagt mye fra meg men essensen var:
    Jeg: så du mener at jeg skulle tatt kontakt med deg?
    markedssjef(MS): ja det mener jeg
    jeg: jeg har kommunisert gjennom KS at jeg vil innvolvere tv2, politi osv flere ganger, men du mener fremdeles at jeg skulle kontaktet deg?
    MS: ja, bla bla bla
    jeg: ut fra antallet missfornøyde var det like greit å snakke med tv..
    ms: noe negativt svar som jeg ike husker nå..men svaret husker jeg
    jeg: det ikke mitt ansvar for at dere har dårlig internkommunikasjon i qxl, og dårlige rutiner. det er KS sitt ansvar å melde videre til leder, som igjen melder videre til deg.
    ms: bla bla
    jeg: kan jeg få epost adr din, så oversender jeg gjerne dialogen, slik at dere kan gå gjennom hvordan internkommunikasjonen deres håndteres..
    ms: han var vel i utgangspunktet eing med meg, han hadde ikke noe comeback.. så husker jeg ikke hva han sa, men det var helt latterlig, hvorpå dialigen ble:
    jeg: hva gjør du om du har dårlig dekning på telefonen din?
    ms: ehhhhh
    jeg: jo du ringer KS på feks telenor på 09000 og fremlegger saken din. du møter ikke opp på fornebu og spør etter KS ansvarlig/dekningsavdeling.
    ms: ehhhh..bla bla, han var enig til slutt..

har så utrolig mye jeg kunne skrevet, men orker ikke nå

og grunnen til at jeg bestilte var nettop fordi det var via QXL, han hadde mange positive når jeg bestillte kontra negetive.
    jeg gjorde feilen å stole på qxl sitt system, hadde aldri bestillt om det ike var gjennom qxl.

til de som sier at det burde ringe bjeller, skjerp dere.. det blir diskusjon på barneskole nivå. innlysende var jeg skeptisk, men med bakgrunn i qxl valgte jeg å bestile.
    tv2 har 93 hendvendelser på alca import, og totalt på de 93 personene har acla import fått overført 600 000kr. Ergo vil dette trolig bli regnet som grovt bedrageri. Strafferammen for grovt bedrageri er 6 år.

Dere som ikke har fått varer eller penger, ANNMELD HAN RASKT!

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Godt

Det blir spekulasjon. Det er tross alt flere tusen vellykkede handler. Det ser ut til at det startet å gå galt først i sommer. For min del la QXL press på AI for å få løst saken. Virket overhode ikke som om dem ønsket å bidra til noen svindel.

Har ikke sett noen bevis på at dem har slette karakterer som: 1.Ikke var feilaktig/falsk, 2.brukeren ikke har samtykket i at skulle slettes.

Jeg mener forsatt at alle som føler seg lurt eller svindlet bør anmelde saken til politiet. De vil nok se på alle sider av saken bare nok mange anmelder. Jeg tror ikke TV2 kan få et resultat bedre enn politiet, men dem kan i verste fall kan gjøre situasjonen verre.

Jeg har fått vite at han var oppe i en bedrageri sak for 2 år siden også. Nå går det jo teorier om pyramidevirksomhet, det er ikke noe jeg har greie på men slett ikke usansynlig fordi at det også denne gangen er de som handler sist som taper.

At saken kommer i media med TV2 hjelper deg er helt topp fordi det forhåpentligvis vil ha en preventiv virkning slik at andre ikke føler seg fristet til å svindle og at folk blir advart både mot AI og QXL samt netthandel generelt. Alle har noe å lære av denne saken og jo flere som får vite om den jo bedre. Netthandel er jo i utgangspunktet et godt konsept og derfor må man få bort de som ser sitt snitt til å lure folk, hvertfall her hjemme på berget.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Albedo
    Alcaimport har vært utestengt før på qxl.no, men hva vi kaller ringende bjeller kaller QXL bakgrunnsstøy. De ønsket i like stor grad som en som bedriver helleri å tjene på dette og i like liten grad oppmerksomhet rundt selve overleveringen av varene.

Jeg er fortsatt veldig enig med deg!

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Volvo242tc
    til de som sier at det burde ringe bjeller, skjerp dere.. det blir diskusjon på barneskole nivå. innlysende var jeg skeptisk, men med bakgrunn i qxl valgte jeg å bestile.
    Du kaller det barneskole nivå, jeg kaller det bruk av sunn fornuft...

Når en og samme selger dytter ut masse varer på auksjon uten minstepris (varer som gjerne koster 10-15 tusen i butikk) mener jeg det er grunn til å være litt skeptisk. Legger man til en unormalt lang leveringstid og forhåndsbetaling til bankkonto ringer hvertfall mine varselbjeller.

Jeg forstår selvfølgelig at mange har satt sin lit til qxl og gode karakterer, men hele opplegget vekker ikke akkurat tillit synes dere?
    Kan dere med hånden på hjertet si at dere ikke var litt urolige når dere forhåndsbetalte for varen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Volvo242tc
    tv2 har 93 hendvendelser på alca import, og totalt på de 93 personene har acla import fått overført 600 000kr. Ergo vil dette trolig bli regnet som grovt bedrageri. Strafferammen for grovt bedrageri er 6 år.

Dere som ikke har fått varer eller penger, ANNMELD HAN RASKT!
    Eg har vert i kontakt med Alca og gjort avtale om at han skulle få 7 virkedager på å gjere opp for seg. Eg kan da ikkje utenvidere anmelde han for dette om han helder ord.

Vil det vere for seint å anmelde han etter at dei 7. virkedagene har gått? om han ikkje skulle holde ord?

Newcomer Soulkeeper sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Kan dere med hånden på hjertet si at dere ikke var litt urolige når dere forhåndsbetalte for varen?
    Jeg skal innrømme at jeg hadde lyst til å trekke meg på det tidspunktet, men vet du hva? Det er imot QXL sine regler å trekke seg fra auksjoner man har vunnet. Man risikerer faktisk å få minuskarakter for det. Jeg har ikke sett noe som indikerer at QXL er tilbøyelige til å slette slike minuskarakterer.

Og litt viktigere: Er det relevant?

Denne tråden handler om at Alcaimport svindler folk, og hva man skal gjøre med det. Ofrenes eventuelle naivitet, grådighet eller andre negative egenskaper, er etter min mening helt irrelevant i dette spørsmålet. Hvis du har veldig lyst til å diskutere hvor mye skyld de selv har i situasjonen, kan du kanskje starte en egen tråd om det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyatob
    Eg har vert i kontakt med Alca og gjort avtale om at han skulle få 7 virkedager på å gjere opp for seg. Eg kan da ikkje utenvidere anmelde han for dette om han helder ord.

Vil det vere for seint å anmelde han etter at dei 7. virkedagene har gått? om han ikkje skulle holde ord?
    Nei, det vil ikke være for sent å anmelde ham. Det må nok gå minst flere år før det er for sent med anmeldelse.

Greit å gi ham en sjanse synes jeg. Men om han ikke griper sjansen er en anmeldelse på sin plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Nei, det vil ikke være for sent å anmelde ham. Det må nok gå minst flere år før det er for sent med anmeldelse.

Greit å gi ham en sjanse synes jeg. Men om han ikke griper sjansen er en anmeldelse på sin plass.
    Om han ikkje er mann nokk til å gjere opp for seg, så er det jo narturleg å anmelde dette forholdet. Men eg har handlet med han før, og fikk varen etter ein stund med purring. Så eg vil gje han sjansen, dette veit han også godt.

Så tida vil bare vise om han gjer opp for seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var med tv2 idag

Jeg var også med tv2 idag, Jeg for min del synes skammelig at han ikke kommer ut å møter oss og sender ut samboeren som gjør en utrolig dårlig jobb på prøve å dekke over for han. Først sa ho at han var ute å gikk tur p.g.a at politiet hadde vært der tidligere på dagen før vi ankom hans addresse, men vi så inn vinduet hvor laptoppen hans hadde avforum oppe. Så han følger tideligvis med oss her inne. Vi finner ut at bilen til Lars brækkan står på denne addressen(Mazda 6) + bilen til samboeren, også later ho som ho prøver å få tak i han når mer vi eller mindre vet han sitter i kjelleren hvor han har sitt kontor, dette var samboeren det som fortalte oss. En urelevant sak er jo når vi ser inn vinduet, ser vi også at det ser helt j... rotete ut med søppel o.l i hele leiligheten, man kan jo dømme folk etter struktur og det fantes tydeligvis ikke dette hjemmet. Jeg har nå skrevet et brev til brækkan om at får nå en siste sjangse til å rydde opp relativt fort, hvis ikke kjære Brækkan: Hvordan høres 6 år i fengsel ut ? Hadde jeg vært deg, så hadde jeg virkelig vurdert om det var verdt det for samboeren din og eventuelt din far eller resten av familien for den sakens skyld. Skriver det like gjerne her siden nå vet du følger med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget godt sagt!
    Bunnlinja er at mannen har minimum 600 000kr i uleverte varer. Dette må kunne ses på som en svindel relatert sak.
    Så lenge det er snakk om så mange folk og penger, virker det hele planlagt.
    I mailene som nå kommer ut er han jo på ferie med dårlig nettdeknig osv frem til den 17.. Denne var jo tidligere til den 13.. til tross for at politiet har snakket med han i dag på vedkommendes bopel..

Sitat Opprinnelig postet av Soulkeeper
    Jeg skal innrømme at jeg hadde lyst til å trekke meg på det tidspunktet, men vet du hva? Det er imot QXL sine regler å trekke seg fra auksjoner man har vunnet. Man risikerer faktisk å få minuskarakter for det. Jeg har ikke sett noe som indikerer at QXL er tilbøyelige til å slette slike minuskarakterer.

Denne tråden handler om at Alcaimport svindler folk, og hva man skal gjøre med det. Ofrenes eventuelle naivitet, grådighet eller andre negative egenskaper, er etter min mening helt irrelevant i dette spørsmålet. Hvis du har veldig lyst til å diskutere hvor mye skyld de selv har i situasjonen, kan du kanskje starte en egen tråd om det?

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogsol
    Jeg var også med tv2 idag, Jeg for min del synes skammelig at han ikke kommer ut å møter oss og sender ut samboeren som gjør en utrolig dårlig jobb på prøve å dekke over for han. Først sa ho at han var ute å gikk tur p.g.a at politiet hadde vært der tidligere på dagen før vi ankom hans addresse, men vi så inn vinduet hvor laptoppen hans hadde avforum oppe. Så han følger tideligvis med oss her inne. Vi finner ut at bilen til Lars brækkan står på denne addressen(Mazda 6) + bilen til samboeren, også later ho som ho prøver å få tak i han når mer vi eller mindre vet han sitter i kjelleren hvor han har sitt kontor, dette var samboeren det som fortalte oss. En urelevant sak er jo når vi ser inn vinduet, ser vi også at det ser helt j... rotete ut med søppel o.l i hele leiligheten, man kan jo dømme folk etter struktur og det fantes tydeligvis ikke dette hjemmet. Jeg har nå skrevet et brev til brækkan om at får nå en siste sjangse til å rydde opp relativt fort, hvis ikke kjære Brækkan: Hvordan høres 6 år i fengsel ut ? Hadde jeg vært deg, så hadde jeg virkelig vurdert om det var verdt det for samboeren din og eventuelt din far eller resten av familien for den sakens skyld. Skriver det like gjerne her siden nå vet du følger med.
    Du ødelegger litt av spenningen til episoden, men veldig morsomt å lese hva som faktisk skjer når man prøver å kontakte slike folk ;D

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Soulkeeper

Dette er helt riktig, er så enig!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Er det ikke slik at ærlighet varer lengst da ?? hehe. må jo fortelle sin "Erfaring med alcaimport" eller hur ?? men slapp det er masse matriale som ikke er fortalt her. vi alle som var med turen er nok ganske slitene og sitter med masse tanker rundt turen for min del varte hele opplegget i 14 timer fra start til slutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyatob

---
    Jeg har også fått kontakt med ai i dag. Og han lovde tilbakebetaling i løpet av 7 såkalte virkedager.
    Så jeg skal gi han de dagene før jeg evt. går til anmeldelse hos politiet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne få takke til dere 8 som var med TV 2 til QXL og på Jevnaker i dag.
    Skuffende at QXL ikke var mer medvillige i sitt møte med dere, da jeg har sett på de som et seriøst auksjonssted og som kunne vært til hjelp i denne sak.

Håper det til slutt kommer noe godt ut av dette selv om jeg nå værer en langvarig konflikt.

Side 73 av 96 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •