Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 96 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Dette er jo en dokumentasjon på at QXL har trikset med karakterene til Alcaimport.
    Det er vel ingen dokumentasjon på at QXL har forandret karakterer? Det står ikke at QXL gjør det men at karakterer blir forandret etter at QXL har hjulpet kunden. Dermed må en anta at kunden har forandret karakteren. Uansett er det ingen dokumentasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prat
    Jeg antar at folk stolte på karaktersystemet til qxl, noe som også du må ha gjort, du skrev jo 2. august i denne tråden at også du hadde handlet av ham...
    Jepp, handlet hos han. Eller rettere sagt prøvde å handle hos han. Ja, jeg ble påvirket av karaktersystemet. -Lurte jeg på hvordan det var mulig å levere til slike priser? Ja, men her var det mye å tjene hvis det gikk bra, så jeg satte på hørselsvernet.

Det jeg skulle frem til i den opprinnelige posten var at greit nok er vi sinte på AI,men ingen av oss har vært særlig smarte. Heller ikke AI. Fokus må være at flest mulig får berget mest mulig av pengene sine, og ikke hevn. Med det utgangspunktet tror jeg mer på å kjøre saken via politiet enn via TV2.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Mapped
    Det er vel ingen dokumentasjon på at QXL har forandret karakterer? Det står ikke at QXL gjør det men at karakterer blir forandret etter at QXL har hjulpet kunden. Dermed må en anta at kunden har forandret karakteren. Uansett er det ingen dokumentasjon.

Alle kan jo tolke den beskjeden på sin måte for det står ikke hvem som sletter karakterene, QXL eller selger. Men derimot i nedenforstående melding så gjør det det, nemlig at QXL HAR gjort det. Selv om dette blir gjort på bakgrunn av nedenforstående påstand (som virker litt søkt etter min mening, siden det er rart at noen skulle gitt minuskarakter for å ha vunnet auksjoner og da av vilken grunn?) så mener jeg at det ikke skulle vært tillatt. Denne saken viser jo tydelig hva resultatet ble siden karakterbildet ble rettet opp og han kunne fortsette å bedra helt til det nå omfatter rundt 100 personer.

Vi i QXL vil ikke slette karakterer uten tillatelse fra karaktergiver. I de tilfellene dette har skjedd har det vært i forbindelse med såkalte hevnkarakterer og lignende, brukere som har vunnet auksjoner kun for å få muligheten til å sette negativ karakter og lignende.)

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Jeg kjenner jeg er veldig enig i dette.
    Det burde ringe en bjelle hos de fleste når han selger varer tilsynelatende laangt under markedspris.
    Nå når bobla kanskje er sprukket kommer alle kundene skrikende.
    "Vi hadde aldri trodd dette var svindel" osv...

Minner veldig om mediedekningen som kom etter de første borettslag med lavt innskudd og skyhøy fellesgjeld gikk på trynet.

Stikk finger'n i jorda og innse realiteten.
    Det er griskheten som tar overhånd når man kommer over slike "tilbud"

Kan hende det burde ringt en bjelle hos folk som gikk på limpinnen her, men hva med QXL, burde ikke de ha skjønt??
    Dersom QXL står uten skyld her, vel da gjør vi det også!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <snip> siden det er rart at noen skulle gitt minuskarakter for å ha vunnet auksjoner og da av vilken grunn?) så mener jeg at det ikke skulle vært tillatt. <snip>
    Det ble opprette flere falske kontoer, med adresser i jallaland. Disse kontoene overbød og vant de fleste auksjonene en liten stund. Det var da mulig å legge inn falske karakter fra disse kontoene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Merkevarer i store mengder til halv pris eller mindre? Ingen bjelle? Please..
    Jeg søkte etter en spesifikk vare, fant den ca. 20% billigere, så på karakterboken og la inn et bud som jeg fikk tilsalg på.. det var starten på mye dritt. Det falt meg ikke inn å sjekke noe mer når en som hadde holdt på så lenge hadde såpass god karakter.. trodde jeg dum som jeg var, nå vet jeg bedre.. aldri mer QXL!

Jente
    Guest
    Det ble opprette flere falske kontoer, med adresser i jallaland. Disse kontoene overbød og vant de fleste auksjonene en liten stund. Det var da mulig å legge inn falske karakter fra disse kontoene.

Jobber du i QXL?

Synes likevel det er merkelig at QXL sender en mail som den jeg la inn her tidligere uten å forklare det på "din" måte. Forstår på deg som om at det var et engangstilfelle også, så da er det i mine øyne en litt underlig måte å informere kundene på, om noe så alvorlig som påstand om triksing med karakterer.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Albedo
    Jeg søkte etter en spesifikk vare, fant den ca. 20% billigere, så på karakterboken og la inn et bud som jeg fikk tilsalg på.. det var starten på mye dritt. Det falt meg ikke inn å sjekke noe mer når en som hadde holdt på så lenge hadde såpass god karakter.. trodde jeg dum som jeg var, nå vet jeg bedre.. aldri mer QXL!

Helt og fullt enig med deg i dette!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber du i QXL?
    .
    Jepp, undercover. Kollega av han som installerte radiosenderen i tanna di.

..hadde jeg jobbet i QXL hadde jeg vel visst bedre enn å handle hos AI.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende det burde ringt en bjelle hos folk som gikk på limpinnen her, men hva med QXL, burde ikke de ha skjønt??
    Dersom QXL står uten skyld her, vel da gjør vi det også!

Klart man kan argumentere for at QXL har vært delaktige, men mange som poster her fronter total ansvarsfraskrivelse for sin egen naivitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du vet dette, så må du enten være ansatt hos QXL eller Mr. Alcaimport himself. Hva er du?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Siden du vet dette, så må du enten være ansatt hos QXL eller Mr. Alcaimport himself.
    eller ...GUD

Var diskutert på dette forumet 20th August 2010 : http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1516095

Jente
    Guest
    Jepp, undercover. Kollega av han som installerte radiosenderen i tanna di.

..hadde jeg jobbet i QXL hadde jeg vel visst bedre enn å handle hos AI.

I tanna mi er det bare Karius og Baktus som har installert seg:-D

Mener du at QXL burde ha skjønt tegninga med AI, eller mener du det ikke?

Jente
    Guest
    Klart man kan argumentere for at QXL har vært delaktige, men mange som poster her fronter total ansvarsfraskrivelse for sin egen naivitet.

Jeg skal fortelle deg noe. Jeg er en voksen dame som ikke har så god erfaring med å handle på nettet. Jeg har dog prøvd det noen ganger med stort hell og vært veldig fornøyd. At det skulle sitter en drittsekk inne på QXL som prøver å lure penger fra folk det tenkte jeg ikke på i det jeg la inn bud. Jeg vil også minne deg om at det jeg gjorde var lovelig. Jeg fulgte alle regler på QXL og stolte dermed på at alt var i orden.
    Er nok sikker på at det er mange som er i samme situasjon som meg.
    Det at QXL reklamerer med at de har 1,2 mill. medlemmer, at de har gratis medlemskap, at de driver lovelig osv. osv., ga hvertfall meg skylapper.

Men man lærer så lenge man lever og det samme gjelder mine avkom, de har heldigvis lært masse på denne saken de også og vil sansynligvis ikke gjøre den samme tabben som sin mor.

Likevel, uansett hvordan man snur og vender på dette så er hensikten til at jeg sitter her og skriver den, at Brækkan skal få så mye kjør at han lar være å prøve denne modellen om igjen. I tillegg til å advare flest mulig mot han.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Forhåndsbetaling er jo aldri anbefalt til nær sagt noen aktører da (med mindre det er en svært seriøs aktør som du kan få bekreftet at har en solid økonomi). QXL tilbyr jo også "PayEx betalingsgaranti", som sikrer leveranse av varen før oppgjør sendes kjøper. I dette tilfellet ønsket jo ikke selger å benytte seg av denne løsningen, men som kjøper bør en alltid være obs på slike elementer.

Nå sier jeg ikke at folk har vært verken grådige eller naive i dette tilfellet - for jeg er enig i at en selger med flere tusen positive karakterer fremstår som nettopp det jeg beskriver overfor - "solid" - og dermed er det svært lett for folk å gå i fella. Når QXL bidrar til å forholde et slikt "glansbilde" lenger enn det strengt talt burde mener jeg at de veldig lett kan bli dratt inn i denne suppa også formelt - i det minste vil det kunne utvikle seg til en ENORM ripe om de ikke både beklager og rydder opp. Spørsmålet er jo imidlertid om de har råd - jeg vet jo ikke omfanget av dette opplegget, men begynner jo å ane konturene av svært høye totalbeløp her...

Jeg mener uansett at en nær sagt alltid bør ha en viss form for skepsis hvis en ser at en får kjøpt noe til langt under markedspris. Jeg har selv gått på en og annen smell i så måte, og vet hvor lett det er å bli "revet med", så igjen sier jeg ikke at folk har seg selv å takke her - men prøver allikevel å komme med en velmenende råd!

Tipper vel uansett det er "hett om øra" i Alcaimort-leiren om dagen, med folk campende foran huset, TV2 Hjelper deg ringende på annenhver time og politiet på jevnlige visitt har vel kanskje vedkommende fått ett og annet å tenke på...

Jeg ønsker uansett alle lykke til - det er fremdeles muligheter for at dette løser seg, og jeg råder til å legge maksimalt press nå som saken er "hot", det er i slike klimaks ofte partene kan være villige til å strekke seg litt ekstra...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phix
    Vi er på vei til qxl nå, og de har gått med på å møte oss. Jupp, blir nok ganske spennende å høre hva de har å si for seg selv:P
    Regner med at møtet hos QXL er unnagjort for lengst. Hva skjedde der?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det skulle sitter en drittsekk inne på QXL som prøver å lure penger fra folk det tenkte jeg ikke på i det jeg la inn bud. Jeg vil også minne deg om at det jeg gjorde var lovelig. Jeg fulgte alle regler på QXL og stolte dermed på at alt var i orden.
    Med dette bekrefter du hvertfall min påstand:

mange som poster her fronter total ansvarsfraskrivelse for sin egen naivitet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner jeg er veldig enig i dette.
    Det burde ringe en bjelle hos de fleste når han selger varer tilsynelatende laangt under markedspris.
    Nå når bobla kanskje er sprukket kommer alle kundene skrikende.
    "Vi hadde aldri trodd dette var svindel" osv...

Minner veldig om mediedekningen som kom etter de første borettslag med lavt innskudd og skyhøy fellesgjeld gikk på trynet.

Stikk finger'n i jorda og innse realiteten.
    Det er griskheten som tar overhånd når man kommer over slike "tilbud"
    Er vel derfor det kalles aksjon,,,enten gjør du et kupp,,ellers så betaler en mer for varen en i butikk

Er vel ikke kjøpers feil at , han legger ut varene til 1kr ???
    Han må da tåle å tape penger på den virksomheten,,fordi at folk ikke legger inn høyere bud en det dei gjør
    Så en "bjelle burde ringt oss Alca for mange mnd siden ,,,,,,,,,,,,,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av allfather
    Trenger ikke å til politiet lenger, tidligere i år så gjorde de det slik at man kan anmelde folk via nettet:
    https://www.politi.no/tjenester/anmeld_et_forhold/

Min dato for utsending fra han er ikke før fredag.
    Ipso facto, jeg kan ikke anmelde noen for svindel før leveringsdatoen har kommet og gått.

Denne saken må anmeldes på ett politi-lensmanns kontor. Det kan ikke gjøres via nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tanna mi er det bare Karius og Baktus som har installert seg:-D
    Godt

Mener du at QXL burde ha skjønt tegninga med AI, eller mener du det ikke?
    Det blir spekulasjon. Det er tross alt flere tusen vellykkede handler. Det ser ut til at det startet å gå galt først i sommer. For min del la QXL press på AI for å få løst saken. Virket overhode ikke som om dem ønsket å bidra til noen svindel.

Har ikke sett noen bevis på at dem har slette karakterer som: 1.Ikke var feilaktig/falsk, 2.brukeren ikke har samtykket i at skulle slettes.

Jeg mener forsatt at alle som føler seg lurt eller svindlet bør anmelde saken til politiet. De vil nok se på alle sider av saken bare nok mange anmelder. Jeg tror ikke TV2 kan få et resultat bedre enn politiet, men dem kan i verste fall kan gjøre situasjonen verre.

Side 72 av 96 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •