Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 96 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, er dere faktisk utenfor hans ringe bolig, eller var det en "mulig fremtid" du beskrev?

Hells Angels driver med inkasso ^_^
    Min vare skal sendes fredag førstkommende, så for meg så er ikke noe brutt enda, selv om man har ikke same roen på å få varen levert som når man bestiller fra en nettbutikk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi var der, nå er vi hos politiet på Jevnaker for å anmelde han for svindel.
    Vi fikk hans kjæreste i tale, uten at noe lurt kom ut av dette.

Så poenget er, gå på nærmeste politistasjon og anmeld saken umiddelbart.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge planen til TV2 Hjelper Deg, så skal dere også en tur innom forbrukerrådet/forbrukerombudet samt i et møte med QXL.

Sistnevnte er jeg spent på. Har virkelig QXL gått med på å møte dere for åpent kamera?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prat
    ..snip..

Så, QXL oppfordringen er herved gitt, for deres egen del vennligst forklar moment 3, 4 og 5 i denne posten, og hvilke tiltak skal dere iverksette for å forhindre at slikt skjer igjen? Omdømmet deres er nede for telling, og spekulasjonene vil bare fortsette.
    Mulig jeg tar feil, men forhandlere har vel ikke adgang til å poste i dette forumet?
    Er jeg på jordet eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke å til politiet lenger, tidligere i år så gjorde de det slik at man kan anmelde folk via nettet:
    https://www.politi.no/tjenester/anmeld_et_forhold/

Min dato for utsending fra han er ikke før fredag.
    Ipso facto, jeg kan ikke anmelde noen for svindel før leveringsdatoen har kommet og gått.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har nettopp vært hos politiet med tv2 og anmeldt forholdet. Alle som ikke har fått varer/penger tilbake fra Alcaimport burde anmelde dette til politiet. Dette kan ikke gjøres på nettet, men du må dukke opp personlig på ditt lokale politikontor. Jo fler som anmelder, jo bedre. Anmelder mange nok, blir saken viktigere og Kolbjørn kan risikere å bli tiltalt for grovt bedrageri.
    Han skylder nå minst 600 000kr til kjøpere på qxl.

Vi er på vei til qxl nå, og de har gått med på å møte oss. Jupp, blir nok ganske spennende å høre hva de har å si for seg selv:P

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Volvo242tc
    Vi var der, nå er vi hos politiet på Jevnaker for å anmelde han for svindel.
    Vi fikk hans kjæreste i tale, uten at noe lurt kom ut av dette.

Så poenget er, gå på nærmeste politistasjon og anmeld saken umiddelbart.

Er dette filma og vil det bli sendt på tv og når i så fall?

Lurer nå veldig på hva kjæresten sa da, hadde han vært på ferie, etter sin mail til oss så skulle han jo komme hjem ca i dag??

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phix
    Vi har nettopp vært hos politiet med tv2 og anmeldt forholdet. Alle som ikke har fått varer/penger tilbake fra Alcaimport burde anmelde dette til politiet. Dette kan ikke gjøres på nettet, men du må dukke opp personlig på ditt lokale politikontor. Jo fler som anmelder, jo bedre. Anmelder mange nok, blir saken viktigere og Kolbjørn kan risikere å bli tiltalt for grovt bedrageri.
    Han skylder nå minst 600 000kr til kjøpere på qxl.

Vi er på vei til qxl nå, og de har gått med på å møte oss. Jupp, blir nok ganske spennende å høre hva de har å si for seg selv:P
    Regner med at dette er stoff for TV da TV2 er med. Vet du/dere om når dette kommer på luften?

Gleder meg helt vilt til å se utfallet!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne saken må du til politiet for å anmelde, da vedkommende er under etterforskning. Det holder ikke med å fylle ut skjema.

Så langt vi kan se er han ikke på ferie, han har jo out of office meld inne nå om at han er tilbake 17 oktober plutselig. Det er han ikke da politiet bekrefter å ha snakket med han på sin bopel i dag, før vi kom.

Vi grilla på utsiden av kåken hans i flere timer

Så folkens, anmeld han!

Forresten så var det jeg som la ut eposten min i qxl karakteren fått 30 Mail som tv2 har fått av meg. De har nå 92 hendvendelser om saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sendt på tv2 hjelper deg om alt fra en uke til en måned. Blir også lagt ut på nettsiden deres.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har blitt ganske høye beløp i denne saken nå. Grensen for grovt bedrageri ligger vel på rundt 100.000 kroner. Dessuten har Alcaimport drevet med dette planmessig over lang tid = ytterligere kvalifikasjon for grovt bedrageri.

Skal jeg tippe snakker vi om ca. 1-2 år bak murene samt tilbakebetaling til alle kunder + renter og renters renter i all evighet frem til han har betalt. Statens Innkrevingssentral vil kreve inn pengene gratis for alle som kan bevise i en eventuell rettssak at de har penger tilgode hos Kolbjørn-Albin Brækkan.

I en evt. rettssak kan det også være at QXL kan bli dømt til medvirkning. Selvfølgelig forutsatt at triksing med karakterbok kan bevises.

Hadde jeg vært Kolbjørn-Albin Brækkan hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å betale tilbake til absolutt alle kunder som har penger tilgode veldig raskt! Alternativet vil ikke være morsomt for Mr. Alcaimport.

Newcomer Soulkeeper sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den personlige inntekten som Brækkan har hatt, ville det ikke overraske meg om han kan bla opp akkurat når det passer ham.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soulkeeper
    Med den personlige inntekten som Brækkan har hatt, ville det ikke overraske meg om han kan bla opp akkurat når det passer ham.
    Får håpe det for hans skyld. En rettssak med påfølgende fengelsstraff samt store økonomiske krav er ikke å fortrekke fremfor å gjøre opp synes jeg.

Men jeg tipper han ikke har alt for mye penger tilgjengelig siden han ikke betaler tilbake til hundrevis av kunder...

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av startraxx
    Her er hva jeg fikk fra QXL.no :

Hei

Selgeren ordner opp i handlene og derfor blir også karakterene slettet. Vi vet det står en del på forum om denne selgeren, men der kommer det ikke fram at det er mulig å ta kontakt med oss som vil hjelpe kunder med å få en ordning på dette.

Vi ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen
    Anders

Så det er liten tvil om at dem sletter unna negative karakterer.

Dette er jo en dokumentasjon på at QXL har trikset med karakterene til Alcaimport.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Får håpe det for hans skyld. En rettssak med påfølgende fengelsstraff samt store økonomiske krav er ikke å fortrekke fremfor å gjøre opp synes jeg.

Men jeg tipper han ikke har alt for mye penger tilgjengelig siden han ikke betaler tilbake til hundrevis av kunder...

Dersom han er en bedrager så har han jo gjort dette for å skaffe seg penger på en ulovelig måte, dermed må han jo ha tjent på svindelen skulle man jo tro. Men at han trodde at han skulle komme unna med dette er jo bare helt uforståelig. Ellers så må jo dette være snakk om en alvorlig syk person.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker ikke det som skjer nå. Er det risikofritt å sette en så massiv negativ fokus på en person slik som nå? Øker det egentlig sannsynligheten for at de fleste får hele eller deler av utestående beløp tilbakebetalt?

Saken må ryddes opp i, ingen tvil om det, men bruk politiet. Det er en grunn til at det samfunnet vi lever i valgte å gå bort fra gapestokk.

Telefoner fra hytt og pine til hele familien, media som klorer på dører og hvinduer.. Resultatet? Vet du den egentlige årsaken til at det har gått galt her? Vet du hvilke utveier vedkommende har?

Alle som sliter med AI, bør ta anmelde forholdet til politiet slik at det blir ryddet opp på et skikkelig vis, for flest mulig. QXL er moralsk forpliktet til å bidra tungt i oppryddingen.

"Vi gjør det for å advare andre" -Tull, det finnes nok advarsler der ute. Det var ikke naiv du var da du prøvde å få den merkevaren til under halv pris. Du hørte bjellene. Dette kommer til å gjenta seg bare gevinsten er høy nok uansett hvor mange advarsler det finnes der ute.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Du hørte bjellene.
    Hvilke bjeller?

QXL har i følge denne tråden fra januar 2006 manipulert karakterbøker, jeg stolte på QXL og trodde de fulgte sitt eget regelverk, men hadde jeg sjekket som du sier hadde jeg sett dette:
    Den senere tid har det dukket opp selgere som vet å ta seg betalt i form av ekspedisjonsgebyrer og ved å lure kjøperne på fraktpenger. Når de får negativ karakter så sletter QXL denne karakteren, slik at disse selgerne fremstår med en penene karakterbok enn de skulle ha hatt.
    -
    QXL er delaktig i denne kriminelle virksomheten som foregår på deres nettsted. QXL er raskt ute med å slette kritikk de får i deres forum og enkelte ganger utestenger de medlemmer som skaper for mye hodebry, så noen unnskyldning for å slette ulovlige auksjoner har ikke QXL.
    Det er ikke før saken om Alcaimport at man ser hva som har foregått bak kulissene i dette selskapet, det er jo helt hårreisende!

Mitt syn på QXLs virksomhet gjør nå at jeg ikke finner det overraskende at man enda ser Kamagra-geléen ute på auksjon...
    Steinar Madsen sier imidlertid at Kamagra aldri har vært godkjent av norsk myndigheter.

Dette er ulovlig og farlig virksomhet. De kommer med usanne påstander som er med på å narre potensielle brukere til å tro at det er produkter av god kvalitet og som er godkjent av norske legemiddelmyndigheter, sier han.

Madsen mener det er vanskelig å få bukt med denne useriøse virksomheten fordi nye aktører stadig dukker opp.
    Det finnes ikke nok advarseler der ute Olzen om QXL som denne saken også omhandler, dette her er direkte helsefarlig og viser at de ikke eier skrupler.. det er aldels ikke noe man kan flåse bort.

Husk at de fleste av oss stolte ikke på Alcaimport og billige varer, vi stolte derimot på QXL og deres karaktersystem!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albedo
    Hvilke bjeller?
    Merkevarer i store mengder til halv pris eller mindre? Ingen bjelle? Please..

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker ikke det som skjer nå. Er det risikofritt å sette en så massiv negativ fokus på en person slik som nå? Øker det egentlig sannsynligheten for at de fleste får hele eller deler av utestående beløp tilbakebetalt?

Saken må ryddes opp i, ingen tvil om det, men bruk politiet. Det er en grunn til at det samfunnet vi lever i valgte å gå bort fra gapestokk.

Telefoner fra hytt og pine til hele familien, media som klorer på dører og hvinduer.. Resultatet? Vet du den egentlige årsaken til at det har gått galt her? Vet du hvilke utveier vedkommende har?

Alle som sliter med AI, bør ta anmelde forholdet til politiet slik at det blir ryddet opp på et skikkelig vis, for flest mulig. QXL er moralsk forpliktet til å bidra tungt i oppryddingen.

"Vi gjør det for å advare andre" -Tull, det finnes nok advarsler der ute. Det var ikke naiv du var da du prøvde å få den merkevaren til under halv pris. Du hørte bjellene. Dette kommer til å gjenta seg bare gevinsten er høy nok uansett hvor mange advarsler det finnes der ute.

Jeg kjenner jeg er veldig enig i dette.
    Det burde ringe en bjelle hos de fleste når han selger varer tilsynelatende laangt under markedspris.
    Nå når bobla kanskje er sprukket kommer alle kundene skrikende.
    "Vi hadde aldri trodd dette var svindel" osv...

Minner veldig om mediedekningen som kom etter de første borettslag med lavt innskudd og skyhøy fellesgjeld gikk på trynet.

Stikk finger'n i jorda og innse realiteten.
    Det er griskheten som tar overhånd når man kommer over slike "tilbud"

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkevarer i store mengder til halv pris eller mindre? Ingen bjelle? Please..
    Jeg antar at folk stolte på karaktersystemet til qxl, noe som også du må ha gjort, du skrev jo 5. august i denne tråden at også du hadde handlet av ham...

Jeg ble litt skremt da jeg leste denne tråden etter jeg har bestilt fra denne selgeren.

Side 71 av 96 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •