Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 96 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Norek bytter nok penger mot varer - så dem behøver du ikke bekymre deg over
    Men Alcaimport blir vel fakturert fra Norek? Da vil han jo alttid ha en rullerende kreditt på det han har kjøpt f.eks. de siste 14 dagene.

Om dette faller sammen vil Norek tape. Om enn mye mindre enn kundene som venter i 30 virkedager (1,5 mnd) eller mer.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Folk!?

For meg ser det ut som at de som handler av han ikke akkurat venter ut tiden
    med og sende mail for og mase på produktene?...
    Det ville sikkert vært enklere for selger, og hurtigere levering om han ikke måtte sittet og svart mail hele dagen...

Tråden har nå vært aktiv en stund, og flere og flere kjøpere henger seg på denne "klagemuren"...
    Hvorfor kjøpte dere i det hele tatt da?

Hvor selger kjøper sine produkter, og hva han betaler for de, og hvordan han får solgt de så billig
    har vell ganske liten betydning?...

Du får kjøpt varen billig, mot at du venter litt i overkant lenge... Men slik er det når du skal kjøpe noe til halv pris...
    Og jeg tipper at om alle hadde sluttet og gnåle til/etter selger, så ville nok også leveringstiden vært raskere, da han hadde sluppet og holdt på med mailen sin hele dagen, sure mail fra kunder som absolutt ikke har noen grunn til og grine, for de har selv sett informasjonen om leveringstiden i aukjsonene på qxl.no
    Tåler du ikke forskuddsbetale penger, for så og vente i 3mnd på varen, så bør du bare fine deg en annen plass og handle..

Og til dere som ikke får svar, hadde jeg vært selger, og når det står i annonsen 3mnd leveringstid, så hadde ikke jeg heller giddet og svare på en mail med 'når kommer varen, er nå 2mnd siden jeg betalte, ikke hørt noe fra deg' ... Nei? Det står 3mnd leveringstid i auksjonen...og hvorfor skal du absolutt høre noe fra selger i denne tiden? Skal han sende deg en update en gang i mnd? 'Hei, nå er det bare 2mnd igjen til du får varen'... Slik at han ikke får brukt tiden på og levere ut varene tidsnok til de som er framfor deg i køen? Om den leveringen blir forsinket blir din også forsinket...

For dere har vell lagt merke til at de som sender mail om at de vil trekke handelen har fått svar!?

Selv om du ikke ser køen gjennom netthandel - så er den der!!!

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    For meg ser det ut som at de som handler av han ikke akkurat venter ut tiden
    med og sende mail for og mase på produktene?...
    Det ville sikkert vært enklere for selger, og hurtigere levering om han ikke måtte sittet og svart mail hele dagen...

Tråden har nå vært aktiv en stund, og flere og flere kjøpere henger seg på denne "klagemuren"...
    Hvorfor kjøpte dere i det hele tatt da?

Hvor selger kjøper sine produkter, og hva han betaler for de, og hvordan han får solgt de så billig
    har vell ganske liten betydning?...

Du får kjøpt varen billig, mot at du venter litt i overkant lenge... Men slik er det når du skal kjøpe noe til halv pris...
    Og jeg tipper at om alle hadde sluttet og gnåle til/etter selger, så ville nok også leveringstiden vært raskere, da han hadde sluppet og holdt på med mailen sin hele dagen, sure mail fra kunder som absolutt ikke har noen grunn til og grine, for de har selv sett informasjonen om leveringstiden i aukjsonene på qxl.no
    Tåler du ikke forskuddsbetale penger, for så og vente i 3mnd på varen, så bør du bare fine deg en annen plass og handle..

Og til dere som ikke får svar, hadde jeg vært selger, og når det står i annonsen 3mnd leveringstid, så hadde ikke jeg heller giddet og svare på en mail med 'når kommer varen, er nå 2mnd siden jeg betalte, ikke hørt noe fra deg' ... Nei? Det står 3mnd leveringstid i auksjonen...og hvorfor skal du absolutt høre noe fra selger i denne tiden? Skal han sende deg en update en gang i mnd? 'Hei, nå er det bare 2mnd igjen til du får varen'... Slik at han ikke får brukt tiden på og levere ut varene tidsnok til de som er framfor deg i køen? Om den leveringen blir forsinket blir din også forsinket...

For dere har vell lagt merke til at de som sender mail om at de vil trekke handelen har fått svar!?

Selv om du ikke ser køen gjennom netthandel - så er den der!!!

Hvor har du hentet 3 månders leveringstid fra?.Det står 30 virkedager i
    Auksjonene, som er 1,5 måned leveringstid.Men jeg er enig at det er ikke
    noe vits i mase før 1,5 måned er passert.Ser at noen gir positiv karater
    like etter auksjonen er avsluttet, dette er vel for og godgjøre Alcaimport .
    Andre gir nøytral karakter og skriver at dem ikke har mottat varen, hallo
    det er bare en gang en kan gi karakter .Qxl er også vældig flink og slette
    negative karakterer (4 stk i går)
    Alcaimport må få store problemer og holde orden på alle kundene
    etterhvert.Må være flere hundre varer om ikke er levert ennu.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Hvor har du hentet 3 månders leveringstid fra?.Det står 30 virkedager i
    Auksjonene, som er 1,5 måned leveringstid.Men jeg er enig at det er ikke
    noe vits i mase før 1,5 måned er passert..
    Hentet det ikke fra noen plass, var bare usikker på hva som var den egentlig leveringstiden, så da ble det bare et tall

Ser at noen gir positiv karater
    like etter auksjonen er avsluttet, dette er vel for og godgjøre Alcaimport .
    Andre gir nøytral karakter og skriver at dem ikke har mottat varen, hallo
    det er bare en gang en kan gi karakter .Qxl er også vældig flink og slette
    negative karakterer (4 stk i går).
    Dette er jo bare dumt, man burde vente til varen er mottatt med og gi karakter...
    Omså den er positiv, nøytral eller negativ... Skjønner godt at qxl sletter negative karakterer som
    kommer før 1.5mnd etter betaling har skjedd... Leveringstiden er jo fra han har mottatt betaling,
    men dette tar bare som regel 1-2 dager...

Alcaimport må få store problemer og holde orden på alle kundene
    etterhvert.Må være flere hundre varer om ikke er levert ennu.
    Og sikkert flere hundre som er på tur... Må jo gi mannen en mulighet da,
    det er en grense for hvor mye man kan klare selv, og dersom han skulle ansatt en til hadde det blitt dyrt, avgifter til staten og lønn til den ansatte... Da ville jo ikke han tjent penger, og vips - så hadde ikke du kunnet kjøpt den billige mobiln, tv'n eller pc'n - og ventet i 1-5mnd på den 8)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jobra
    Men Alcaimport blir vel fakturert fra Norek? Da vil han jo alttid ha en rullerende kreditt på det han har kjøpt f.eks. de siste 14 dagene.

Om dette faller sammen vil Norek tape. Om enn mye mindre enn kundene som venter i 30 virkedager (1,5 mnd) eller mer.
    Ok - skal ta det med en litt mindre te-skje Jeg tror ikke Alcaimport har kreditt hos Norek. Jeg tror Alcaimport må betale forskudd for varene - ergo bytter de varer mot penger. Betaler Alcaimport i forskudd til Norek, vil jo aldri Norek tape penger.

Hvorfor skal Alcaimport bruke 1 1/2 mnd på å levere en vare? Norek er vel ikke så trege? Hva er grunnen?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok - skal ta det med en litt mindre te-skje Jeg tror ikke Alcaimport har kreditt hos Norek. Jeg tror Alcaimport må betale forskudd for varene - ergo bytter de varer mot penger. Betaler Alcaimport i forskudd til Norek, vil jo aldri Norek tape penger.

Hvorfor skal Alcaimport bruke 1 1/2 mnd på å levere en vare? Norek er vel ikke så trege? Hva er grunnen?
    Lite penger i kassa selvfølgelig ;-)

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje han f.eks venter til han har fått solgt 10 av samme produkt, for så og bestille de av Norek, slik at han igjen skal få lavere pris hos de..
    Eller at Norek har satt en minimums grense hos han, han må kjøpe x-antall hver gang han bestiller... Da kan det jo ta litt tid levere uten kapital, for da må han selge alle 10 han bestille før han får levert... Da kan noen produkt komme raskt (populære produkter), mens andre igjen kan overstige leveringstiden dersom han ikke har fått solgt så mange som han må...

Men, han kan jo risikere og gå på et kraftig tap, dersom om at, siden han ikke har minstepris på auksjonene sine?!? Men han om det, blir sikkert bare mye lengere leveringstid om du får kjøpt en ting for 10kr av han, for da må han nok selge 5 ekstra for og dekke den ene du fikk gratis

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balder22
    Men du fekk vel varen eller pengene tilbake?

Eg og var skeptisk så eg sjekket med QXL og dei seier at eg kan stole på denne selgeren. Så eg var sjølvasagt lettet da eg fekk varen til slutt, men dei 30 virkedagene var lang
    joa langt langt over leverings tiden så fikk jeg pengene til slutt! Jeg maset ikke eller noe på han innenfor leveringen, jeg solte på han rett og slett!

Etter leverings tiden hadde gått, så skyldet han på det her.

1, Ferie. joda alle kan ha ferie! Men han kunne si i fra føre jeg bestilte! eller så hadde jeg aldri bestilt varen!
    2, Mangel på vare. Tull!! Norek hadde 20 stk igjen, jeg sendte til og med mail til norek!
    3, Lovet og sende vær dag.
    4, Rakk ikke posten.
    5, Det var ikke måte på, hvordan han rodde!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få pengene inn på konto - 2-3 dager
    Betale faktura til Norek (Og at de får pengene inn) - 2-3 dager.

Totalt: 1 uke

Få varen tilsendt og levert på døren ifra Norek/Posten - 1 uke

Totalt: 2 uker

Det jeg da lurer på, er hva han gjør de resterende 2-4 ukene med skjermen? :S

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Få pengene inn på konto - 2-3 dager
    Betale faktura til Norek (Og at de får pengene inn) - 2-3 dager.

Totalt: 1 uke

Få varen tilsendt og levert på døren ifra Norek/Posten - 1 uke

Totalt: 2 uker

Det jeg da lurer på, er hva han gjør de resterende 2-4 ukene med skjermen? :S
    Bruker den selv?
    Kanskje han må kjøpe 10 i slengen, og derfor blir det venting...?
    Siden han ikke har kapital og må vente til han har solgt 10 / fått betalt for alle 10.. Er ikke sikkert alt han selger er fra Norek...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Bruker den selv?
    Kanskje han må kjøpe 10 i slengen, og derfor blir det venting...?
    Siden han ikke har kapital og må vente til han har solgt 10 / fått betalt for alle 10.. Er ikke sikkert alt han selger er fra Norek...
    Rart at stort sett "alle" klager over at han er sen til å levere. Står i minst 1/3 av de positive tilbakemeldingene på qxl. Kan hende han kjøper flere i slengen, men tviler på at det er den store grunnen.... Jeg har helt klart for meg hvorfor det er slik, men ønsker ikke å legge ut teorien - da jeg ikke ønsker å komme med direkte påstander jeg ikke har ryggdekning for.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg synes er rart at det er gitt kun 10-20% karakterer etter nyttår i forhold til antall solgte gjenstander.Det tyder jo på at enten er det dårlig med
    karaktersetting eller mange kansje venter på sine varer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart at stort sett "alle" klager over at han er sen til å levere. Står i minst 1/3 av de positive tilbakemeldingene på qxl. Kan hende han kjøper flere i slengen, men tviler på at det er den store grunnen.... Jeg har helt klart for meg hvorfor det er slik, men ønsker ikke å legge ut teorien - da jeg ikke ønsker å komme med direkte påstander jeg ikke har ryggdekning for.
    Send gjerne dine påstander på PM til meg, så legger jeg dem ut uten å vise til deg.

Virker jo som du gjerne vil si det siden du har nevnt at du har det klart for deg to ganger i denne tråden hvorfor leveringstiden er såpass lang.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vant auksjon på en Samsung 55" led tv den 8.februar. Betalte samme kveld.

Mottok tv`n dein 14 april. Da kan Dere selv regne hvor mange virkedager det tok. Varen svarer absolutt til forventningene

Varen var sendt fra Norek i Sandefjord

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har nå rundt 20-40 auksjoner/gjenstander samtidig ute på auksjon.
    Så rart at han må vente så ekstremt lenge. (I værste fall må han vente til han har fått fylt opp en container ifra Norek direkte) Og at det mulig er grunnen. Så da må han kjøre 2-3 auksjonsrunder før den er full.

Om det er tilfellet, burde han øke auksjonene og så heller ha de litt skjeldnere for å kunne ta unna forespørslene.

Eneste som er sikkert, er at denne personen ikke skal ha muligheten til å sitte på ræva så alt for mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SPIP
    Jeg bestilte en samsung mobil samme dag, en av tre på QXL. Har fortsatt ikke hørt noe og får ikke svar på mail/tlf. Hadde vært greit å vite om du har fått mobilen nå?
    Heisann.. har nettop fått telefonen Men tviler på jeg hadde fått den til nå hvis ikke jeg hadde "purret" på den. Mobilen var ny og etter forventningen, men det var jo lengre leveringstid enn oppgitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AmCar: Veldig hyggelig at du har fått fonen din. Hva slags "purring" gjorde du? Kanskje det er noen magiske ord som ordner opp? Jeg har bestilt ny telefon fra Amentio, og det er herlig å handle med noen som har kundeservice. Jeg har brukt visakortet :-D :-D :-D

balder22 og olemj86:
    Står dere på lønningslista til alcaimport eller? Det er noe som heter "medvirkning til..."
    Dere skulle hatt en quake 3 rakett opp i ræva (ta det med et smil ) Hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er bare så glad at han gjør det muligt til at eg har fått meg ein Samsung 46" LED til 6000 under prisen på nett og pc som eg sparte 6500 iforhold til komplett

Eg har leitet inne på qxl og eg kan ikkje finne ut at det går ann å gi karakter etter 30 dager.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balder22
    Eg er bare så glad at han gjør det muligt til at eg har fått meg ein Samsung 46" LED til 6000 under prisen på nett og pc som eg sparte 6500 iforhold til komplett

Eg har leitet inne på qxl og eg kan ikkje finne ut at det går ann å gi karakter etter 30 dager.
    Du har en plass på qxl der det står (Karakterer du skal gi )og lenger ned
    står det 2mndr,er det over det så har du et valg der på 6 mndr.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okka
    Kjøpte en epson projektor den 9/3 og betalte dagen etter. Sendte mail om at betaling var gjordt. Ikke noe tilbakemelding. Ny mail den 15/4, med forespørsel om hvordan det ligger an. Ingen tilbakemelding. Sendte ny mail idag tidlig med samme spørsmål, fremdeles ingen tilbakemelding.

Skal poste dersom det skjer noe.
    Har nå idag fått tilsendt sporingsnr. på pakken min.8)
    Så alt i alt er jeg da godt fornøyd i å med at leveringstiden
    ble overholdt.
    Det kunne nok vært litt bedre info fra selgers side.
    Men som sagt, fikk en projektor for halv pris av hva
    nettbutikkene selger for:-D

Side 7 av 96 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •