Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 96 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Splice: Penger er noe som alle uten integritet liker, var inn på Qxl for å få en god latter, tok ikke så lang tid...

.. belter fra Thailand, Chanel veske, Louis Vuitton bag, billig disse merkevarne var da.. dette er virkelig et varp, for en kan stole på en seriøs norsk aktør som..
    Alle auksjoner blir ansett som gjennomført i Norge.
    kjappis: Det er tydelig hva Qxl fokuserer på når deres regler og kundevilkår ikke oppdateres, komisk hvordan de har klart dette..
    Med mindre annet uttrykkelig er erklært i forbindelse med den aktuelle oppføringen er QXL ikke selv part i noen av auksjonene og tilbyr kun de tekniske mulighetene, og en markedsplass, hvor disse auksjonene kan bli gjennomført.
    .. svart på hvitt!

jente: Nei, dette er nok mer en sak for Forbrukerrådet i første omgang, TV2 får gjøre sin egen research. Det Splice påpeker er nok for meg når jeg ser følgende tekst på Qxl-reklamen:
    Kjøp og salg på auksjon kan være både morsomt og lønnsomt!
    Da blir det hele burleskt at TV2 hjelper deg, tjo og hei hvor det går her på potetberget.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lang tråd så diskusjonene går i ring.

Dette er status:

1. Alcaimport er en variant av Ponzi Pyramide
    - Økt leveringstid og sinte kunder er typisk.
    (Tross svindelen så vil noen få levert varer, dette er grunnen til at han kan holde på så lenge. Det blir et sjansespill og folk liker å gamble av natur. Når kunder slutter å kjøpe/selger drar på ferie, kolapser pyramiden og de siste leddene taper alt)

2. Alcaimport er anmeldt til:
    TV2 Hjelper deg
    Økokrim
    Politiet

3. QXL forsvarer virksomheten, tross faresignalene
    Hei

Vi er klar over at det kan virke sånn, og vi er i dialog med selger for å ordne opp i de problemene noen kjøpere har opplevd med denne selgeren. Alle saker blir løst til slutt, så vi har tro på at problemene slutter så snart vi får løst de sakene vi jobber med nå. Det er nok ikke et forsøk på svindel, heller det at han har tatt seg litt vann over hodet og fått mer arbeid enn han kunne ta hånd om.

Vi ønsker deg en fin dag, og god sommer!

Med vennlig hilsen
    Kristian
    4. Alcaimport har kolapset
    Det er ikke lengere mulighet for å fortsette "salget"
    (Bruker er utestengt)

5. Norek varene har ikke garanti fra Norek.
    Alcaimport er ansvarlig for garanti. (norek har kun 1-2 år garanti mot forhandlere, dette ligger i kjøpsloven)
    Dere som har fått varer fra Norek bør kontakte dem og høre om de har en løsning for dere.

6. Hva kan du gjøre?
    -Det beste du kan gjøre er å klage eller anmelde forholdet. Da øker du sjansen for å få tilbake pengene dine og sjansen er større for at Alcaimport blir straffet for svindel.
    -Til de som har fått levert varer, kontakt produsent av ditt produkt og sørg for at du har en form for garanti på produktet ditt skulle du være uheldig.
    -Se punkt 8

7. QXL sin rolle i saken
    Den er uklar, QXL har et strengt regelverk de vil beskytte seg bak. QXL vil ta enhver anmeldelse til første rettsinstans. Å avklare ansvar på dems vegne vil ta meget lang tid. Desto flere som anmelder jo sterkere sak.

8. TV2 Hjelper deg lager sak i skrivende øyeblikk
    From: Heidi.Hegvik@mastifftv.no
    Subject: SV: Nettbutikken Alcaimport skaper klagestorm
    Date: Tue, 5 Oct 2010 07:20:56 +0000
    Hei!

Har du også handlet hos Alcaimport uten å få varene dine?

Vi har fått utrolig mange henvendelser om Alcaimport, og jeg prøver nå å få litt oversikt.
    Har du i tilfele mulighet til å sende meg kvittering for betaling (kopi av nettbank-side el. L.)?

Jeg trenger så mye skriftlig dokumentasjon som mulig dersom jeg skal lage en tv-reportasje på dette.
    Kunne du tenke deg å være med på en slik reportasje? Kjempefint om du sender meg mobilnummeret ditt, så vi kan ta en prat.

Vennlig hilsen

Heidi Hegvik
    Reporter
    TV 2 hjelper deg

Mobil: 970 61 456
    Send Heidi din historie og inkluder dine kvitteringer. Hun er spesielt intressert i å komme i kontakt med personer som har opplevd å få sin negativ karakter slettet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, ting tar tid.

Sendte en eplekjekk purring til Økokrim hvor Hein Pretorius og Naspers ble nevnt

Edit: .. eller rettere sagt jeg anmeldte Qxl (Tradus .>Naspers).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt seriøsitet i nett forumet

Hei!

Denne saken er ikke hyggelig for noen.
    Ønsker derfor at det blir litt mere seriøse innlegg i dette forumet. Siden nå saken er politianmeldt av flere og "TV2 hjelper deg" ser på saken tror jeg ikke det er heldig at mailer fra bla. "TV2 hjelper deg" blir lagt ut her. Det tror jeg vil ødelegge saken vår.
    Det er sikkert mange som nå koser seg over denne saken, kan dere ikke heller finne en annet forum å kose dere i.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Jo det er korrekt.
    Men om du leste videre i tråden så kom det også frem at pga den lange leveringstiden - som den gangen var (stort sett) Norek sitt problem - så var ikke annonsert vare lenger i produksjon hos Norek, og jeg fikk da erstatteren.
    Maskinen jeg mottok var noe oppgradert, og noen kroner dyrere enn den annonserte og derfor aksepterte jeg erstatningen. Det jeg IKKE likte var at Norek sendte ut en annen vare enn den jeg betalte for UTEN å spørre meg først. Disse "problemene" samt feil montert strømforsyning ble bekreftet at lå hos Norek og ikke hos Alcaimport i mitt tilfelle.

Unskyld meg, var det ikke Alcaimport du kjøpte fra??

Jeg har problemer med å forstå hvorfor du hele tiden fraskriver Alcaimport v/Brækkan absolutt alt. Du aksepterer jo alt, uansett!! Da er jo saken helt super duper for deg. Jeg har en helt annen opplevelse selv om jeg fikk igjen pengene. Dessuten har jeg stor sympati med alle dem som ikke har fått det og venter i uro på hva som kommer til å skje. De føler seg lurt skjønner du, selv om ikke du gjør det. De føler som jeg at dette er en person som har gjort noe han ikke har lov til. Så er det i siste instans politiet som skal karakterisere hvilken overtredelse av loven dette er.

Jeg kan ikke forholde meg til din situasjon for du er i mindretall!

Når det gjelder ungdom og kjøp, så har vi alle vært det, ja. Men, jeg bare gjentar det jeg skrev at de gjorde en lovelig handel, selv om de reagerte på leveringstiden for det gjorde nemlig jeg også. Hvilke andre forhandlere i dette landet har 1 og 1/2 mnd leveringstid på hvarer?? Jeg kunne ikke i min villeste fantasi tenkt meg at det var mulig derfor leste jeg ikke så nøye nettopp dette, før jeg betalte. Men, jeg fikk en merkelig følelse når jeg ble klar over det. Jeg maste også på min vare, noe jeg tror mange har gjort, så vi er nok mange dumminger som ikke skulle handlet på nett i det hele tatt. Så jeg er nok sikker på at hvertfall QXL har tapt mange kunder på denne saken.
    Ja, jeg har fått en lærepenge. Men du som tolerer alt har vel aldri hatt den opplevelsen?!

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Unskyld meg, var det ikke Alcaimport du kjøpte fra??

Jeg har problemer med å forstå hvorfor du hele tiden fraskriver Alcaimport v/Brækkan absolutt alt. Du aksepterer jo alt, uansett!! Da er jo saken helt super duper for deg. Jeg har en helt annen opplevelse selv om jeg fikk igjen pengene. Dessuten har jeg stor sympati med alle dem som ikke har fått det og venter i uro på hva som kommer til å skje. De føler seg lurt skjønner du, selv om ikke du gjør det. De føler som jeg at dette er en person som har gjort noe han ikke har lov til. Så er det i siste instans politiet som skal karakterisere hvilken overtredelse av loven dette er.

Jeg kan ikke forholde meg til din situasjon for du er i mindretall!

Når det gjelder ungdom og kjøp, så har vi alle vært det, ja. Men, jeg bare gjentar det jeg skrev at de gjorde en lovelig handel, selv om de reagerte på leveringstiden for det gjorde nemlig jeg også. Hvilke andre forhandlere i dette landet har 1 og 1/2 mnd leveringstid på hvarer?? Jeg kunne ikke i min villeste fantasi tenkt meg at det var mulig derfor leste jeg ikke så nøye nettopp dette, før jeg betalte. Men, jeg fikk en merkelig følelse når jeg ble klar over det. Jeg maste også på min vare, noe jeg tror mange har gjort, så vi er nok mange dumminger som ikke skulle handlet på nett i det heletatt. Så jeg er nok sikker på at hvertfall QXL har tapt mange kunder på denne saken.
    Ja, jeg har fått en lærepenge. Men du som tolerer alt har vel aldri hatt den opplevelsen?!
    Jeg kan ikke se at Norcad fraskriver Brækkan noe, han forklarer bare hvordan hans erfaring var, les innleggene før du svarer

Jeg forsvarer ikke Alcaimport (eller andre) når folk må vente i måneder og år på varer de har betalt for. Det jeg hele tiden har forsøkt å si er at det er ikke svindel eller lureri sålenge kundene enten får varer eller penger refundert. At det tar alt for lang tid er jo så sin sak, og er absolutt kritikkverdig, men det er ikke kriminellt å være treig!?

Saken var at når jeg handlet fra Alcaimport var leveringstiden innenfor akseptabel forsinkelse, såfremt man faktisk trakk fra leveringstiden angitt i auksjonen. Problemene startet med en haug "fjortiser" som betalte inn konfirmasjonspengene uten å faktisk LESE betingelsene for handelen, for deretter å begynne å mase daglig FØR den oppgitte leveringsdatoen var nådd.
    Mange klaget på at de måtte vente 2 mnd på varene. Men når oppgitt leveringstid var 35 virkedager, er ikke 40 så ille mener nå jeg.
    Poenget mitt var da som nå, at om folk ikke liker å betale på forskudd og/eller vente lenge på varene, så er det ganske enkelt å la være.
    Det er vel sannsynlig at Brækkan har drevet dette på en form for "pyramide", hvor neste kundes penger har betalt for forrige kundes vare. Men hvorvidt det er ulovlig når han på forhånd oppgir at beløpet må forhåndsbetales og at leveringstiden er lang stiller jeg meg tvilende til, men har ikke kunnskaper på området til å komme med noen bastant påstand.

Det eneste jeg har sagt er ifht meg har handlene vært akseptable og tilfredstillende, han ordnet opp i en reklamasjonssak på en for meg meget god måte, og han har ikke verken lurt eller svindlet meg.
    Og i mine øyne har han ikke lurt eller svindlet deg heller så lenge du har fått pengene tilbake. Men må man sette frem trusler før han ordner opp så kan han jo trygt kalles mye annet negativt!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frøken Jente må "ta seg en bolle" som vi sier her.
    1)Volum: Han har solgt tusenvis av varer i Norge, dette er en tråd som stort sett har gjengangere som poster, vi er i alt hva, 20?

2) 35 dager:. Denne måneden er det 21 arbeidsdager. Dvs at det går 1,5månder MINST fra han sender varene. (Står i salgsteksten at varer blir sendt etter 35 dager). Noe som med leveringstid (avhengig av leverandør) kan komme opp i 3-4 dager. Da nærmer vi oss 40 dager, som er nesten 2 måneder.

3) Personangrep og konspirasjonsteorier: Du slenger ut alt fra svindel til at han sitter hjemme å napper i løken istedenfor å være på "ferie". Du kan være glad for at vi bor i Norge, hadde dette vært USA så hadde du blitt saksøkt for lenge siden, og hadde nok tapt hadde du ikke hatt beviser.

Jeg personlig er enig med en tidligere poster om tenåringer som kommer skrikende og sutrende fordi de har brukt opp noen smålapper og ikke fått varene sine noen dager etter bestilling.

Vi kan ha blitt svindlet, eller han kan ha "drete på draget" med å ta seg vann over hodet, verken det ene eller andre forundrer meg.

Men frem til at jeg ser harde beviser på dette tar jeg ting med ro. Min gjenstand skal sendes neste fredag (35 arbeidsdager) hvis alt går ok.

7 dager etter det, hvis jeg ikke får informasjon (upfordret) sender jeg purring.
    7 Dager etter det igjen sender jeg en siste advarsel.
    7 nye dager og beløpet blir sendt til inkasso, på han som person, ikke firmaet (Grunnet enkeltmannforetak).

Kan jeg ha mistet noen kroner?
    Godt mulig.

Hvis så tilfelle, er det kipt?
    Meget.

Når man kjøper ting på nett, som ikke går via kjente store aktører (bruktmarked og auksjonssider teller ikke) tar man en risiko.
    Og med alle ting som er forbundet med risiko kan man sitte igjen med svarteper....

Jeg har gjort rundt 100 handler på qxl siden de tok over for dinside (hvis jeg ikke husker feil) og har enda til gode å bli lurt.
    Jeg velger å la de ha tvilen til gode en så lenge, til jeg ser bevis på det motsatte.

"Jente" er vel en av de som burde skrike "ULV" minst, hun har fått igjen pengene sine, så du kan iallefall ikke regne deg selv som svindlet.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av allfather
    Frøken Jente må "ta seg en bolle" som vi sier her.
    1)Volum: Han har solgt tusenvis av varer i Norge, dette er en tråd som stort sett har gjengangere som poster, vi er i alt hva, 20?

2) 35 dager:. Denne måneden er det 21 arbeidsdager. Dvs at det går 1,5månder MINST fra han sender varene. (Står i salgsteksten at varer blir sendt etter 35 dager). Noe som med leveringstid (avhengig av leverandør) kan komme opp i 3-4 dager. Da nærmer vi oss 40 dager, som er nesten 2 måneder.

3) Personangrep og konspirasjonsteorier: Du slenger ut alt fra svindel til at han sitter hjemme å napper i løken istedenfor å være på "ferie". Du kan være glad for at vi bor i Norge, hadde dette vært USA så hadde du blitt saksøkt for lenge siden, og hadde nok tapt hadde du ikke hatt beviser.

Jeg personlig er enig med en tidligere poster om tenåringer som kommer skrikende og sutrende fordi de har brukt opp noen smålapper og ikke fått varene sine noen dager etter bestilling.

Vi kan ha blitt svindlet, eller han kan ha "drete på draget" med å ta seg vann over hodet, verken det ene eller andre forundrer meg.

Men frem til at jeg ser harde beviser på dette tar jeg ting med ro. Min gjenstand skal sendes neste fredag (35 arbeidsdager) hvis alt går ok.

7 dager etter det, hvis jeg ikke får informasjon (upfordret) sender jeg purring.
    7 Dager etter det igjen sender jeg en siste advarsel.
    7 nye dager og beløpet blir sendt til inkasso, på han som person, ikke firmaet (Grunnet enkeltmannforetak).

Kan jeg ha mistet noen kroner?
    Godt mulig.

Hvis så tilfelle, er det kipt?
    Meget.

Når man kjøper ting på nett, som ikke går via kjente store aktører (bruktmarked og auksjonssider teller ikke) tar man en risiko.
    Og med alle ting som er forbundet med risiko kan man sitte igjen med svarteper....

Jeg har gjort rundt 100 handler på qxl siden de tok over for dinside (hvis jeg ikke husker feil) og har enda til gode å bli lurt.
    Jeg velger å la de ha tvilen til gode en så lenge, til jeg ser bevis på det motsatte.

"Jente" er vel en av de som burde skrike "ULV" minst, hun har fått igjen pengene sine, så du kan iallefall ikke regne deg selv som svindlet.

Jeg sier bare LYKKE TIL!!!

Og du, jeg har beviser nok for at dette er bedrageri. Du kan for din del påstå noe helt annet inntil vi får det klarlagt om ikke lenge.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av allfather

3) Personangrep og konspirasjonsteorier: Du slenger ut alt fra svindel til at han sitter hjemme å napper i løken istedenfor å være på "ferie".
    Beste teorien jeg har hørt

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av maarder
    Jeg kan ikke se at Norcad fraskriver Brækkan noe, han forklarer bare hvordan hans erfaring var, les innleggene før du svarer

Jeg forsvarer ikke Alcaimport (eller andre) når folk må vente i måneder og år på varer de har betalt for. Det jeg hele tiden har forsøkt å si er at det er ikke svindel eller lureri sålenge kundene enten får varer eller penger refundert. At det tar alt for lang tid er jo så sin sak, og er absolutt kritikkverdig, men det er ikke kriminellt å være treig!?

HVOR MANGE ÅR SKAL MAN VENTE??
    DETTE ER ET TÅPELIG FORSØK PÅ Å FORSVARE EN SVINDLER!!

Saken var at når jeg handlet fra Alcaimport var leveringstiden innenfor akseptabel forsinkelse, såfremt man faktisk trakk fra leveringstiden angitt i auksjonen. Problemene startet med en haug "fjortiser" som betalte inn konfirmasjonspengene uten å faktisk LESE betingelsene for handelen, for deretter å begynne å mase daglig FØR den oppgitte leveringsdatoen var nådd.
    Mange klaget på at de måtte vente 2 mnd på varene. Men når oppgitt leveringstid var 35 virkedager, er ikke 40 så ille mener nå jeg.

ER IKKE DETTE ET ØRLITE FORSØK PÅ Å FORSVARE EN SVINDLER??

Jente
    Guest
    Beste teorien jeg har hørt

Ja, du kan bare le for "den som ler sist, ler best"!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å begynne og rope hjelper deg ihvertfall ikke...

Siden du har nok av beviser som du sier, hva med å legge de frem her? Eller tåler de ikke dagens lys? "Pratet med en som kjente en som hadde hørt...." kan ikke kalles bevis...

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HVOR MANGE ÅR SKAL MAN VENTE??
    DETTE ER ET TÅPELIG FORSØK PÅ Å FORSVARE EN SVINDLER!!

ER IKKE DETTE ET ØRLITE FORSØK PÅ Å FORSVARE EN SVINDLER??
    Nei, ikke slik jeg leser det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok enig med Allfather i mye i det han sier her, det er alltid en risiko ved å handle på nett.

Det som jeg kritiserer selger for er måten han trakk ut leveringstiden med uker og måneder etter de 30 virkedagene (-som det var i april, ikke 35 som det ble senere), svært mangelfull kommunikasjon med kjøpere, tvilsomme unnskyldninger, nødvendigheten for å true med lensmann og prest før ting skjedde.
    At han nå opplyser at han er på ferie, mens mange sinte kunder fortvilet prøver å få tak i han har jeg liten forståelse for.

Det jeg kritiserer Qxl for er oppfølging av denne selgeren, som den "profesjonelle" parten her burde de ha tatt ansvar for lenge siden, både ovenfor kjøpere og selger.
    At det i tillegg, som det har kommet fram her på forumet, enkelte merkelige mailer fra qxl, snodig fordeling av gitte karakterer i forhold til andre selgere, samt at enkelte sier karakteren deres har blitt slettet gjør at man blir mistenksom.

Når en person som bruker samme nick som en selger på Qxl/ mulig ansatt hos Qxl kommer inn og begynner å kommentere begynner man å lure enda mer. Jeg skal ikke på noen måte påstå at dette er samme person, men rart er det.

Alt dette sammen med bakgrunnsinformasjonen om selger fra utlandet gjør at det er lett å tro at alt dette har vært planlagt fra begynnelsen, iallefall fra selgers side. Det ligner iallefall veldig på et pyramidespill, men hvordan det har kunnet holde på så lenge er meg en gåte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en person som bruker samme nick som en selger på Qxl/ mulig ansatt hos Qxl kommer inn og begynner å kommentere begynner man å lure enda mer. Jeg skal ikke på noen måte påstå at dette er samme person, men rart er det.
    I forbindelser med innleggene til ImportAgenten skrev en moderator her på forumet at det ikke er lov for forhandlere/forhandlerrepresentanter å delta i diskusjonen på Avforum:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1548822

Innlegget som ImportAgenten skrev som faktisk beviste at ImportAgenten på Avforum også er ImportAgenten på QXL er borte fra denne tråden (jeg har screenshot).

Så jeg vil påstå det ikke er noen tvil om at ImportAgenten her = ImportAgenten på QXL som også er en ledende ansatt hos QXL...

Jente
    Guest
    Ja, det er tragisk at en av ulvene skal få gå fri for det er det jeg er redd for kommer til å skje.
    QXL har like mye ansvar for svindelen som bedrageren sjøl. Dessverre er det vanskelig å kunne bevise det i en rett. Men når dette når media for alvor og saken offentliggjøres så tenker jeg de får sin straff likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er tragisk at en av ulvene skal få gå fri for det er det jeg er redd for kommer til å skje.
    QXL har like mye ansvar for svindelen som bedrageren sjøl. Dessverre er det vanskelig å kunne bevise det i en rett. Men når dette når media for alvor og saken offentliggjøres så tenker jeg de får sin straff likevel.
    Det er slett ikke sikkert QXL får noen direkte straff, men de får nok en mye lavere inntekt en lang periode. Den ansatte fra QXL kom inn på forumet her for å forsvare QXL samt om mulig dempe kritikken og spekulasjonene om QXL / Alcaimport / sletting av minuskarakterer.

Det tar jeg som tegn på at QXL allerede har merket fallende inntekter pga. Alcaimport-saken og skriveriene her inne, og det blir nok ikke bedre med innslaget som kommer på TV2 Hjelper Deg snart.

Dermed både har og får QXL en (økonomisk) straff samme hva som skjer :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tradus som eier både Qxl og Ricardo befinner seg i et EU-land, det eneste man kan gjøre er å anmelde Qxl for markedsmanipulasjon, noe som jeg også har gjort. Dog denne gråsonen er i tillegg i IT-verdenen, så jeg velger å se på det med humor og tviler på at Økokrim gidder å kontakte Sveitsiske myndigheter.
    Advanced domain report about qxl.no. According to our report this website is hosted on IP 91.204.83.60 which is located in , Switzerland. The ISP currently hosting qxl.no is ricardo.ch AG.
    Eneste instans i Norge for en slik sak er Økokrim, hjelper ikke de Jørgen Hattemaker så sier det litt, de snakker selv om allmenprevensjon som et sentrallt mål og de sier:
    Norge har en regulert markedsøkonomi med velutviklede rettsregler for samhandel, konkurranse og arbeidsforhold i næringslivet.
    Vi får se på den...:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haukeberg
    Lang tråd så diskusjonene går i ring.
    Takk til Haukeberg for oppsummering. Presist og riktig og ikke preget av håpløse og udokumenterte "jeg har beviser for" utsagn.
    Diskusjonen her begynner å flyte ut. Minner om at denne tråden heter "Alcaimport på QXL - erfaringer". Hadde vært fint om vi kunne konsentrere oss om Alcaimport/QXL og ikke hva enkelte debattanter egentlig har ment. Takk!

Side 67 av 96 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •