Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 96 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 1905
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Det var i grunnen myntet på norcad sitt innlegg fordi om man går inn der og ser så ser man for det første hvor mange som føler seg lurt og hvor lenge de har ventet. Skjønner ikke at man kan forsvare dette til tross for at man selv har fått vare eller penger. Det er jo en del av taktikken hans for å lure flest mulig i fella.

Til opplysning så lager eller setter han ikke produktene sammen selv, jeg leste ikke de innleggene som kom etter det innlegget fra norcad som jeg referer til når jeg påstår det, så håper jeg det er oppklart!
    Jeg forsvarer ikke Alcaimport (eller andre) når folk må vente i måneder og år på varer de har betalt for. Det jeg hele tiden har forsøkt å si er at det er ikke svindel eller lureri sålenge kundene enten får varer eller penger refundert. At det tar alt for lang tid er jo så sin sak, og er absolutt kritikkverdig, men det er ikke kriminellt å være treig!?

Saken var at når jeg handlet fra Alcaimport var leveringstiden innenfor akseptabel forsinkelse, såfremt man faktisk trakk fra leveringstiden angitt i auksjonen. Problemene startet med en haug "fjortiser" som betalte inn konfirmasjonspengene uten å faktisk LESE betingelsene for handelen, for deretter å begynne å mase daglig FØR den oppgitte leveringsdatoen var nådd.
    Mange klaget på at de måtte vente 2 mnd på varene. Men når oppgitt leveringstid var 35 virkedager, er ikke 40 så ille mener nå jeg.
    Poenget mitt var da som nå, at om folk ikke liker å betale på forskudd og/eller vente lenge på varene, så er det ganske enkelt å la være.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Jeg forsvarer ikke Alcaimport (eller andre) når folk må vente i måneder og år på varer de har betalt for. Det jeg hele tiden har forsøkt å si er at det er ikke svindel eller lureri sålenge kundene enten får varer eller penger refundert.
    Så du mener Alcaimport ikke er en pyramide? Altså at Alcaimport ikke bruker penger fra nye kunder til å kjøpe inn varer til gamle kunder?

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Så du mener Alcaimport ikke er en pyramide? Altså at Alcaimport ikke bruker penger fra nye kunder til å kjøpe inn varer til gamle kunder?
    Det er ikke slik jeg oppfatter det han sier.
    Jeg oppfatter det slik at det var greit til å begynne med, litt ekstra lang leveringstid, men ikke noe ekstremt slik det ble på slutten, altså måneder i tillegg til de oppsatte 30/ 35 virkedagene.

Når det gjelder pyramide eller ikke så er det vel ingen her som sitter med håndfaste sikre bevis, selv om det er veldig mange indikasjoner på at det er nettopp en form for pyramidespill som har foregått.

edit: Rett meg gjerne om jeg tar feil

Jente
    Guest
    [QUOTE=norcad]Jeg forsvarer ikke Alcaimport (eller andre) når folk må vente i måneder og år på varer de har betalt for. Det jeg hele tiden har forsøkt å si er at det er ikke svindel eller lureri sålenge kundene enten får varer eller penger refundert. At det tar alt for lang tid er jo så sin sak, og er absolutt kritikkverdig, men det er ikke kriminellt å være treig!?

Jeg er faktisk ganske sikker på at det er kriminellt og straffbart å ikke levere varer eller penger til en masse folk som har betalt for det.

Saken var at når jeg handlet fra Alcaimport var leveringstiden innenfor akseptabel forsinkelse, såfremt man faktisk trakk fra leveringstiden angitt i auksjonen. Problemene startet med en haug "fjortiser" som betalte inn konfirmasjonspengene uten å faktisk LESE betingelsene for handelen, for deretter å begynne å mase daglig FØR den oppgitte leveringsdatoen var nådd.
    Mange klaget på at de måtte vente 2 mnd på varene. Men når oppgitt leveringstid var 35 virkedager, er ikke 40 så ille mener nå jeg.

Hvem er du som snakker så nedsettende om uskyldig ungdom som har kjøpt varer på ærlig vis??? Hva kaller du oss da???

Poenget mitt var da som nå, at om folk ikke liker å betale på forskudd og/eller vente lenge på varene, så er det ganske enkelt å la være.

Du kan kalle meg dum men idiot er jeg ikke!!

Brækkan har dessuten drevet på samme måte som dette for 2 år siden og da ble det betgnet som bedrageri.

Mitt uttrykk:

"Man må jo kalle en gris for et svin, for det er jo det han er".

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jente:

Leser ikke du innleggene før du svarer?
    Norcad skrev: men det er ikke kriminellt å være treig

Og du svarer med: kriminellt og straffbart å ikke levere varer eller penger

...Jada, ungdommen kjøper på ærlig vis, men om kjøper sier at det er 35 VIRKE dager leveringstid (eller 27års leveringstid for den del)...
    Så nytter det ikke og begynne og klage og syte FØR denne tiden har gått!!!
    (Les HVA norcad skrev FØR du svarer!!!)...

Tatt til side at varene har sluttet og dukke opp i det siste, så er det jo sant den siste han sier, om du ikke vil betale forskudd / vente lenge på varen for og gjøre et kupp, så la vær... Les litt bak i tråden, de fleste som fikk varene har klaget på leveringstiden!!!

Kan du ikke vennligst lese innleggene nøye og saklig før du kommenterer? Ikke la frustrasjonen din (over pengene du har fått tilbake nå) gå utåver andre på forumet.. Til tider får du det til og virke som mange her inne er på AI's side!!!... skjerpings..

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Jente:

Leser ikke du innleggene før du svarer?
    Norcad skrev: men det er ikke kriminellt å være treig

Og du svarer med: kriminellt og straffbart å ikke levere varer eller penger

...Jada, ungdommen kjøper på ærlig vis, men om kjøper sier at det er 35 VIRKE dager leveringstid (eller 27års leveringstid for den del)...
    Så nytter det ikke og begynne og klage og syte FØR denne tiden har gått!!!
    (Les HVA norcad skrev FØR du svarer!!!)...

Tatt til side at varene har sluttet og dukke opp i det siste, så er det jo sant den siste han sier, om du ikke vil betale forskudd / vente lenge på varen for og gjøre et kupp, så la vær... Les litt bak i tråden, de fleste som fikk varene har klaget på leveringstiden!!!

Kan du ikke vennligst lese innleggene nøye og saklig før du kommenterer? Ikke la frustrasjonen din (over pengene du har fått tilbake nå) gå utåver andre på forumet.. Til tider får du det til og virke som mange her inne er på AI's side!!!... skjerpings..

Dette gidder jeg ikke å kommentere en gang. Om ikke jeg leser så kan andre lese, så kan de avgjøre selv.

Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i min verden liggen 2 mnd på ca 60 dager.
    60-35=25.
    25 dager over og ikke 5 som du skriver, Vil nå si at det er verdt å klage øve.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xExisioNx
    i min verden liggen 2 mnd på ca 60 dager.
    60-35=25.
    25 dager over og ikke 5 som du skriver, Vil nå si at det er verdt å klage øve.
    Da lurer jeg på hvilken verden du lever i???...for i den virkelige værden er
    1mnd ca. 4 uker ..altså 20 virkedager...2mnd blir da 40 virkedager..
    altså 5 virkedager over leveringstiden som var 35 virkedager!

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gidder jeg ikke å kommentere en gang. Om ikke jeg leser så kan andre lese, så kan de avgjøre selv.
    Du kommenterte jo

Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei den verdenen e det visst bare eg så leve i^^

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maarder
    Når det gjelder pyramide eller ikke så er det vel ingen her som sitter med håndfaste sikre bevis, selv om det er veldig mange indikasjoner på at det er nettopp en form for pyramidespill som har foregått.
    Håndsikre faste bevis, nei. Det får eventuelt påtalemyndigheten ta seg av etterhvert. Brækkans forretningskonsept er ikke liv laga og må stoppes.

Hvorfor så lang ventetid når varene blir sendt fra Norek? Den ekstremt lange leveringstiden (som heller ikke blir overholdt) inviterer til spekulasjon om en form for ponzi pyramide. Iallefall når prisene i tillegg er langt under vanlig utsalgspris - og antagelig uten mulighet for fortjeneste. Brækkan gir til og med kompensasjon til noen for ikke å ha levert varene. Noen "vinner", men antagelig sitter det mange flere rundt i Norge som ikke har fått noen av delene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig..

slutt med barnehagementaliteten

Dagens morsomste håper jeg er at når jeg sendte henvendelse til Hege Hegvik i Mastiff (TV2 hjelper deg), som visstnok er den som VIRKELIG er på Alcaimport i TV2, fikk jeg dette autosvaret:

Hei!
    Jeg er på ferie fram til mandag 2. august.
    Ha en fin sommer!
    Vennlig hilsen
    Heidi Hegvik
    Reporter
    TV 2 hjelper deg

I rest my case...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forsvarer ikke Alcaimport (eller andre) når folk må vente i måneder og år på varer de har betalt for. Det jeg hele tiden har forsøkt å si er at det er ikke svindel eller lureri sålenge kundene enten får varer eller penger refundert. At det tar alt for lang tid er jo så sin sak, og er absolutt kritikkverdig, men det er ikke kriminellt å være treig!?

Fikk ikke du en pc med ett innhold som ikke stemte med hva du hadde bestilt? Annet HK, cpu, skjermkort og monitor. Hvis jeg kjøper noe så forventer jeg at jeg får det jeg har betalt for. A godta noe sånt betyr jo at man er ganske dumsnill.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Qxl og posen med det urene melet:
    Karakterene til en selger sier noe om hvordan selgers tidligere handler har gått, og karakterboken fungerer derfor som en sikkerhet for deg som kjøper.
    -
    QXL kan ikke slette karakterer uten tillatelse fra karaktergiver, med mindre det ikke er et åpenbart grunnlag for at karakteren skal slettes.
    -
    QXL har gjennom mange år arbeidet for våre brukeres sikkerhet.
    Vi har utarbeidet en rekke systemer som gjør at du som medlem kan føle deg trygg ved handel på vår side.
    -
    Etter gjennomført handel kan karakterer gis til hverandre som viser hvordan kommunikasjon, betaling og leveranse fungerte. Alle karakterene samles i karakterboken og kan enkelt sees fra gjenstandssiden. På denne måten blir andres erfaringer bokført og useriøse aktører utestengt.
    -
    Du har ikke mulighet til å endre eller slette karakteren selv etter at den er avgitt. Hvis du har gitt en karakter som du angrer på eller ønsker å endre, vennligst kontakt QXL-kundesenter slik at vi kan slette den for deg og du kan gi en ny.
    Bold i sitatet er det Qxl selv som uthever på deres side, ja.. faktisk, er det egentlig noen tvil om hva Qxl i lengre tid har bedrevet med?

Håper at TV2 hjelper deg tar seg en tur innom Akersgata 32 ved slutten av repotasjen, slik at vi får en cliffhanger og i neste episode grilles den store fisken.

Edit: Merkelig hvis TV2 ikke enser denne godbiten, men her på berget så ville ikke slikt være en overraskelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albedo
    Merkelig hvis TV2 ikke enser denne godbiten, men her på berget så ville ikke slikt være en overraskelse.
    Apropos TV2 og QXL. I bunnen av siden med TV2 Hjelper Deg-saken er det en kjempestor reklame for QXL:

Nettbutikk skaper klagestorm*|* TV 2 Underholdning

Litt morsomt synes jeg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Karakterene til en selger sier noe om hvordan selgers tidligere handler har gått, og karakterboken fungerer derfor som en sikkerhet for deg som kjøper.
    -
    QXL kan ikke slette karakterer uten tillatelse fra karaktergiver, med mindre det ikke er et åpenbart grunnlag for at karakteren skal slettes.
    -
    QXL har gjennom mange år arbeidet for våre brukeres sikkerhet.
    Vi har utarbeidet en rekke systemer som gjør at du som medlem kan føle deg trygg ved handel på vår side.
    -
    Etter gjennomført handel kan karakterer gis til hverandre som viser hvordan kommunikasjon, betaling og leveranse fungerte. Alle karakterene samles i karakterboken og kan enkelt sees fra gjenstandssiden. På denne måten blir andres erfaringer bokført og useriøse aktører utestengt.
    -
    Du har ikke mulighet til å endre eller slette karakteren selv etter at den er avgitt. Hvis du har gitt en karakter som du angrer på eller ønsker å endre, vennligst kontakt QXL-kundesenter slik at vi kan slette den for deg og du kan gi en ny.

Bold i sitatet er det Qxl selv som uthever på deres side, ja.. faktisk, er det egentlig noen tvil om hva Qxl i lengre tid har bedrevet med?

Håper at TV2 hjelper deg tar seg en tur innom Akersgata 32 ved slutten av repotasjen, slik at vi får en cliffhanger og i neste episode grilles den store fisken.

Edit: Merkelig hvis TV2 ikke enser denne godbiten, men her på berget så ville ikke slikt være en overraskelse.
    Slik er det ikke lenger.Nå kan selger/kjøper forandre karakterene selv.
    Ønsker du og slette en negativ karakter forlanger systemet at du må sette en ny, det være seg negativ,positiv eller nøytral.
    Sletter du en nøytral eller positiv karakter får du ikke satt ny karakter på selger/kjøper uten og kontakte QXL først.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Apropos TV2 og QXL. I bunnen av siden med TV2 Hjelper Deg-saken er det en kjempestor reklame for QXL:

Nettbutikk skaper klagestorm*|* TV 2 Underholdning

Litt morsomt synes jeg :-D

Tragikomisk!!!

Likte den overskriften Qxl og posen med det urene melet:

Jente
    Guest

Skriv til dem om det, de kan jo ikke gjøre noe om de ikke får tips om det.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er faktisk ganske sikker på at det er kriminellt og straffbart å ikke levere varer eller penger til en masse folk som har betalt for det.
    Hvem har sagt det ikke er kriminellt hvis man IKKE leverer varer eller kunden får pengene tilbake? Jeg skriver jo faktisk det motsatte!
    Det er IKKE svindel hvis man FÅR varene eller refundert pengene.

Hvem er du som snakker så nedsettende om uskyldig ungdom som har kjøpt varer på ærlig vis??? Hva kaller du oss da???
    Jeg snakker IKKE nedsettende om uskyldig ungdom, men derimot påpeker det faktum at ungdommer slenger seg på knallkjøp i hui og hast, uten å ha lest betalingsbetingelser og leveringsbetingelser, og etterpå maser/surver/klager e.l. Et meget godt kjent fenomen i mine kretser, og sier ikke jeg var stort bedre selv i den alderen.

Du kan kalle meg dum men idiot er jeg ikke!!

Brækkan har dessuten drevet på samme måte som dette for 2 år siden og da ble det betgnet som bedrageri.

Mitt uttrykk:

"Man må jo kalle en gris for et svin, for det er jo det han er".
    Jeg har ikke kalt deg noe som helst, og har ingen grunn til det heller.

Det er vel sannsynlig at Brækkan har drevet dette på en form for "pyramide", hvor neste kundes penger har betalt for forrige kundes vare. Men hvorvidt det er ulovlig når han på forhånd oppgir at beløpet må forhåndsbetales og at leveringstiden er lang stiller jeg meg tvilende til, men har ikke kunnskaper på området til å komme med noen bastant påstand.

Det eneste jeg har sagt er ifht meg har handlene vært akseptable og tilfredstillende, han ordnet opp i en reklamasjonssak på en for meg meget god måte, og han har ikke verken lurt eller svindlet meg.
    Og i mine øyne har han ikke lurt eller svindlet deg heller så lenge du har fått pengene tilbake. Men må man sette frem trusler før han ordner opp så kan han jo trygt kalles mye annet negativt!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Fikk ikke du en pc med ett innhold som ikke stemte med hva du hadde bestilt? Annet HK, cpu, skjermkort og monitor. Hvis jeg kjøper noe så forventer jeg at jeg får det jeg har betalt for. A godta noe sånt betyr jo at man er ganske dumsnill.
    Jo det er korrekt.
    Men om du leste videre i tråden så kom det også frem at pga den lange leveringstiden - som den gangen var (stort sett) Norek sitt problem - så var ikke annonsert vare lenger i produksjon hos Norek, og jeg fikk da erstatteren.
    Maskinen jeg mottok var noe oppgradert, og noen kroner dyrere enn den annonserte og derfor aksepterte jeg erstatningen. Det jeg IKKE likte var at Norek sendte ut en annen vare enn den jeg betalte for UTEN å spørre meg først. Disse "problemene" samt feil montert strømforsyning ble bekreftet at lå hos Norek og ikke hos Alcaimport i mitt tilfelle.

Side 66 av 96 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •