Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 96 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg kunne godt ha tenkt meg å ha vært flue på veggen i QXL`s lokaler nå. Jeg vil tro det diskuteres litt der for tiden..8)
    Ja, det gjør det garantert. 2 ansatte ble jo også borte fra ansattlisten i slutten av september.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Jeg tror faktisk at det er mulig å få varen hvertfall fordi han åpenbart venter en sending ca den 13.10, da skal han angivelig komme hjem fra ferie. Men, forutsatt at ikke alle vil ha tilbake pengene sine i stede for vare.

Jeg kan dessverre ikke lenger stå inne for at han vil komme til å verken gjøre opp for seg eller sende ut varer. Min anbefaling er at de som har noe utestående med Brækkan Import anmelder han for dette forholdet så snart som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og jeg lært for lenge siden at: Kvinnfolk skal man ikke høre på :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med en anmeldelse av dette forholdet og har noen vært i kontakt med politiet på Jevnaker?

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av haavla
    Er det noen som har erfaring med en anmeldelse av dette forholdet og har noen vært i kontakt med politiet på Jevnaker?

Ja! Det er bare å kontakte dem for de som har noe utestående i denne saken mot Brækkan Import.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der fant jeg den!!!
    Det innlegget mitt som du fant, med e-post fra Alcaimport ble forklart noen poster senere.
    Dette var ganske enkelt en kopi av en e-post sendt fra Norek til Alcaimport.
    Det ER Norek som leverer varer for Alcaimport, og Brækkan verken monterer pcer eller venter på varer hjem til seg.
    Varene sendes direkte til kunde fra Norek, og spørsmålet er nok som oftest når Alcaimport bestiller varene.
    I mitt tilfelle var det faktisk Norek som stod for det meste av forsinkelsen, noe de innrømmet og beklaget når jeg kontaktet de direkte.
    Den gangen forstod de heller ikke kritikken mot Alcaimport idet de hadde et helt ryddig og greit forretningsforhold.

Selv har jeg kjøpt 2 pcer og 1 TV fra Alcaimport og føler meg absolutt verken svindlet eller lurt. LAAAAAANG leveringstid som det hele tiden har vært, men varene kom og jeg er strålende fornøyd med prisen.

Personlig synes jeg det er vel drastisk å kalle det svindel om leveringstiden ikke overholdes, i så tilfelle vet jeg om mange som har svindlet meg..........
    Sånn som Elkjøp og ikke minst Monter!

Det merkelige er de uhyre lave prisene, og at han har klart å holde det gående så lenge som han faktisk har. Det kan da umulig ha vært særlig fortjeneste?

Forklaringen må være at han har levd av kundenes penger og ikke bestillt/betalt varene før nye kunder har betalt, og dermed har han havnet lenger og lenger etter i leveringskøen. Sånn sett er det heller tvilsomt om alle nå får varene eller penger tilbake når omsetningen har blitt stoppet.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Det innlegget mitt som du fant, med e-post fra Alcaimport ble forklart noen poster senere.
    Dette var ganske enkelt en kopi av en e-post sendt fra Norek til Alcaimport.
    Det ER Norek som leverer varer for Alcaimport, og Brækkan verken monterer pcer eller venter på varer hjem til seg.
    Varene sendes direkte til kunde fra Norek, og spørsmålet er nok som oftest når Alcaimport bestiller varene.
    I mitt tilfelle var det faktisk Norek som stod for det meste av forsinkelsen, noe de innrømmet og beklaget når jeg kontaktet de direkte.
    Den gangen forstod de heller ikke kritikken mot Alcaimport idet de hadde et helt ryddig og greit forretningsforhold.

Selv har jeg kjøpt 2 pcer og 1 TV fra Alcaimport og føler meg absolutt verken svindlet eller lurt. LAAAAAANG leveringstid som det hele tiden har vært, men varene kom og jeg er strålende fornøyd med prisen.

Personlig synes jeg det er vel drastisk å kalle det svindel om leveringstiden ikke overholdes, i så tilfelle vet jeg om mange som har svindlet meg..........
    Sånn som Elkjøp og ikke minst Monter!

Det merkelige er de uhyre lave prisene, og at han har klart å holde det gående så lenge som han faktisk har. Det kan da umulig ha vært særlig fortjeneste?

Forklaringen må være at han har levd av kundenes penger og ikke bestillt/betalt varene før nye kunder har betalt, og dermed har han havnet lenger og lenger etter i leveringskøen. Sånn sett er det heller tvilsomt om alle nå får varene eller penger tilbake når omsetningen har blitt stoppet.

Takk for oppklaringen med hensyn til hvordan varene skaffes!

Ellers bare viser jeg til det jeg har skrevet tidligere i dag og da er det opp til enhver om de vil tro meg eller ikke.

Men, deg vil spørre om på på hvilket tidspunkt du mener det er forsvarlig å anmelde en sak dersom man har betalt noen penger og ikke har fått det man har betalt for. I denne saken er det mange som har ventet i mange mnd, når skal man skjønne at man er bedratt?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Om norek leverer varene så gjør de det i regi av Alcaimport. Det vil si at de ikke har ansvar ovenfor sluttbruker når det kommer til reklamasjon. De vil nok dekke innenfor garanti men forholder seg ikke til reklamasjonstiden, da de anser salget som bedrift til bedrift. Det kan bli litt artig om Alca forsvinner. Noe som nesten garantert vil skje. Så om man heller ikke har en kvittering spørs det hvor langt man kommer mot produsentene.

Jente
    Guest
    Ta en titt her:

QXL.no - Karakter

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt her:

QXL.no - Karakter

?

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hmm. Om norek leverer varene så gjør de det i regi av Alcaimport. Det vil si at de ikke har ansvar ovenfor sluttbruker når det kommer til reklamasjon. De vil nok dekke innenfor garanti men forholder seg ikke til reklamasjonstiden, da de anser salget som bedrift til bedrift. Det kan bli litt artig om Alca forsvinner. Noe som nesten garantert vil skje. Så om man heller ikke har en kvittering spørs det hvor langt man kommer mot produsentene.
    Du kan vel bruke kjøpskvitteringen fra Qxl evt sammen med utskrift fra bank som en form for kvittering vil jeg tro, og når det gjelder reklamasjon kan du så vidt jeg vet henvende deg direkte til importør i Norge om selger er konkurs. Garantier og reklamasjoner trodde jeg skulle virke uansett om selger er konkurs eller ikke, men jeg skal ikke si dette helt sikkert da jeg ikke har sjekket det opp.

En fraktseddel/ pakkseddel el lignende som viser dato mottatt vare ville sikkert også være på sin plass, siden det i disse tilfellene er mange måneder fra betaling til levering. Uten at jeg skal si det sikkert så tror jeg at garantien gjelder fra det tidspunktet du mottar varen.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt her:

QXL.no - Karakter
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    ?
    Jeg skjønte heller ikke hva du mente med det Jente, så et ? fra meg også :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

*ae*

Kjøpte en Mac av Brækkan i juni og jeg tviler på at han setter de sammen selv....
    28/9 ble jeg lovet refusjon innen sju -7- virkedager....surprise!!! pengene er ikke på konto og nå har til og med Brækkan sr. (Lars Albin) skrudd av telefonen...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du kan alltid benytte deg av "springende regress" for å gjøre krav gjeldende mot bakenforliggende ledd mht kjøpslovsrettslige krav. Garanti er jeg mer usikker på, men nå har en jo uansett 5 års reklamasjon på de fleste data/elektronikkvarer her til lands.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Du kan alltid benytte deg av "springende regress" for å gjøre krav gjeldende mot bakenforliggende ledd mht kjøpslovsrettslige krav. Garanti er jeg mer usikker på, men nå har en jo uansett 5 års reklamasjon på de fleste data/elektronikkvarer her til lands.
    "springende regress" ops: og det betyr?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...kun et begrep du kan bruke i din eventuelle kommunikasjon mot Norek. Du bør i så måte ta godt vare på pakksedler el.l., hvis ikke blir det jo svært vanskelig om ikke umulig å påvise at varen faktisk stammer fra nevnte distributør ettersom det jo ser ut som de færreste faktisk har fått en reell faktura sammen med ordren...

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr at om alcaimport går konk så kan du reklamere til neste salgsledd, som da er grossisten alcaimport har handlet fra - altså norek.

De vil sikkert henvise deg videre til produsenten av tven eller nekte at de har ansvar, men loven er heldigvis temmelig klar på dette .

Jente
    Guest
    Det var i grunnen myntet på norcad sitt innlegg fordi om man går inn der og ser så ser man for det første hvor mange som føler seg lurt og hvor lenge de har ventet. Skjønner ikke at man kan forsvare dette til tross for at man selv har fått vare eller penger. Det er jo en del av taktikken hans for å lure flest mulig i fella.

Til opplysning så lager eller setter han ikke produktene sammen selv, jeg leste ikke de innleggene som kom etter det innlegget fra norcad som jeg referer til når jeg påstår det, så håper jeg det er oppklart!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til opplysning så lager eller setter han ikke produktene sammen selv, jeg leste ikke de innleggene som kom etter det innlegget fra norcad som jeg referer til når jeg påstår det, så håper jeg det er oppklart![/QUOTE]

Selvfølgelig lager ikke Brækkan titusenvis av pc'er på jevnaker, attpåtil med merkenavn...uten noen anmerkninger i næringslivet, han hadde vært en betydelig aktør i så tilfelle...

Men når ikke QXL engang svarer på mail så begynner jeg å lure...styrer de bevisst mot sin egen undergang..noen få ansatte med høye lønninger..mele kaka så lenge de kan...???

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt her:

QXL.no - Karakter
    Verden vil bedras.

Dette minner om en "pyramide", der de siste som kommer inn bærer byrden.

Side 65 av 96 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •