Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 96 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 1905
    Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Fikk over all forventning en tilbakemelding fra Alcaimport i dag, faktisk helt uoppfordret.

For de som har handlet eller vurderer å handle fra Alcaimport regner jeg med at denne informasjonen er av interesse, og derfor poster jeg en kopi av mailen her:

Vi er I den heldige situasjonen at vi har fått ca 1000 PC-bestillinger mer enn forventet i desember. Forventet 2100, bestilt 3200.
    Vi produserte 2100. Dette har medført at vi ligger ca 1000 PC-er etter.
    Vi har full bemanning nå, satt inn 3 Manpower-vikarer, jobber overtid hver dag, planlagt jobbing lørdag og søndag i tillegg.
    Det bestilles i snitt ca 80 PC-er pr dag nå og vi produserer ca 120 -130 PC-er pr dag. Det er i snitt ca 50% åpne ordrer, totalt akkurat nå 178.
    Det er vanskelig å gi noe eksakt på når vi er helt à jour, men en gang rundt 1-2 uker ut i februar er det beste jeg klarer å estimere akkurat nå.
    Videre så har vi laget bemanningsplan for 2010 med utgangspunkt i at vi skal produsere 26.000 PC-er. Det som kan hjelpe oss med å holde leveringsfristene er en jevn tilgang på ordre vi kan jobbe med. Det tar ca 1 måned å få en ny montør opp å gå "

Maskinen din blir tatt så fort det blir den sin tur. Beklager igjen ventetiden.

Utrolig irriterende med ventetid og dårlig oppfølging for oss kunder, men samtidig er jeg glad for hver gang jeg hører en norsk bedrift går bra, så jeg er tilbøyelig til å tilgi dem denne gangen.

Der fant jeg den!!!

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor han befinner seg spiller egentlig liten rolle for driften av selskapet. I dag kan han like gjerne sitte i Kina eller på Jevnaker og ha like god kommunikasjon på epost og telefon. Det burde heller ikke være noe problem å sende ut varer til kunder, spesiellt siden han antagelig ikke sitter med lager selv men benytter seg av et eller flere sentrallager, som f.eks Norek.

Uansett, en person som "stikker av" fra kundene sine på denne måten, og kommer med diverse unnskyldninger på hvorfor han ikke kan gjøre opp for seg, lese epost, overføre penger med mer, anser jeg for en som prøver å vri seg unna ansvaret sitt.
    Disse stadige unnskyldningene er vel noe de fleste kjøperene har vært borti, med meg var en av unnskyldningene at han hadde hatt mailproblemer i 14 dager, derfor tok det så lang tid svare på en av mailene mine.
    Bullsh*t etter min mening, spesiellt siden en av crazy week auskjonene ble lagt ut og avsluttet midt i denne 14 dagers perioden.

Dette tullet med at han skal komme hjem til den og den datoen tror jeg bare er en måte å kjøpe seg litt tid på, hva han vil oppnå med å hale ut tiden aner jeg ikke, men føler at det er noe muffens. Synes også det er underlig at det virker som om Qxl støtter opp under dette med å hale ut tiden.

Nå har ikke jeg sett noen steder at kjøpere har mottat fake varer fra han så jeg tror nok at det er ekte merkevare han selger, hvordan han kan selge den til langt under markedspris er derimot en gåte for meg.

Forøvrig, jeg betalte pengene inn på konto til firmaet Brækkan Import, men mottok refusjon fra firmaet Alcaimport. Nå har ikke jeg stort greie på regnskap, men innbilte meg at dette burde vært gjort fra samme konto slik at det var orden i regnskapet? For det er da to separate selskaper?

Ellers gleder jeg meg til programmet, får håpe vi får svar på alle spørsmål og teorier der
    Jeg ble også oppringt av journalisten og har oversendt all korrespondanse. Siden jeg bor en smule usentralt får jeg nok ikke være tvstjerne (uten at det plager meg)

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Der fant jeg den!!!
    Joda, det gjelder jo pc'er, og det er forsåvidt greit at han setter sammen selv, om han eller norek gjør det spiller ingen rolle.. bestiller du pc'n fra komplett setter de også den samme før de sender den ut til deg...

Tengte mere på produkter som tv'er og slikt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en stund siden jeg skrev i denne tråden, men har fulgt med på dette dramaet og humrer godt når jeg leser om markedsmanipulasjon. Qxls intetanende oppførsel samsvarer ikke med det faktum at Alcaimport tidligere har en historie hos et av deres datterselskaper. Ingen røyk uten ild sies det, men da er det lite lurt å "slette" sine spor og tro at da var den saken ute av verden, ja.. rent billedlig så er vel det rottene.

Qxl har brukt Alcaimport som en stråmann, og dertil misbrukt sin forvalterrolle når selskapets egentlige formål er å ordne opp i deres likviditetsproblemer. Qxl er meget bevisst med sine omgåelser av eget regelverk og til dels har de på en utspekulert måte lurt sine kunder ved å gå god for Alcaimport, som egentlig bare fungerer som deres medhjelper.

Qxl har unnlatt å oppfylle sine egne forpliktelser ovenfor sin kundebase ved å holde Alcaimports karakterprosent på et kunstig høyt nivå, de har bevisst slettet relevant informasjon som ikke gagnet deres inntjening. Denne feilinformasjonen har Qxl bedrevet over en lengre tidsperiode, de har aktivt gått inn for å villede og akkurat den rollen var det vel Qxl ikke skulle spille?

Dette er ikke spekulasjoner tatt fra løse luften når man ser litt mellom linjene og ikke gjennom fingrene på Qxl manipulasjon av garantien som deres "karakterbok" utgir seg for å være. De har gjentatte ganger latt Alcaimport motarbeide sin egeninteresse som et auksjonsselskap skapt for kundene.

Qxl har nærmest vært som byggherren av timeshare-leiligheter, hvor Alcaimport med pondus har spilt rollen som slesk spanjolen som guider kunden gjennom Casa Mañana.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Det er ikke avklart enda, men TV2 Hjelper Deg skal spille inn en sak om dette i løpet av neste uke. Tenker vi får en avklaring da.

Hvis du har lyst til å bli med eller bare oppgi hva du har kjøpt/betalt for og ikke fått, så kontakt produksjonsselskapet for TV2 hjelper deg:

Heidi.Hegvik@mastifftv.no

Telefon:22 38 98 50
    Mobil: 970 61 456
    Eg har vert i kontakt med Heidi, og sendt over kviteringer av dei to Tv"ne eg har utenforståande hos Alcaimport. Siden eg bur i Sogn og Fjordane, var det ikkje aktuelt for meg å bli med i denne reportasjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sakt meg villig til å stille opp på interjuv til uka iallefall

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyatob
    Hei, er en av mange av dere har kjøpt varer hos Alcaimport, og ikkje fått levert.

Eg har fulgt litt med på dette forumet, men er det nokon som kan avklare om det er faktisk håp om å få varene sine/pengene tilbake?
    ------
    Jeg er også en av de mange som har blitt lurt av mr Brækkan.
    Mine 35 virkedager gikk ut den 29.09. på en 46" philips led tv. Jeg driver nå og kjører på for harde livet med å få igjen pengene mine.
    Har sendt mail både direkte til ai, og via qxl. Har bedt de om å si fra at ai må få fart på seg , og at min tålmodighet er slutt.
    Foreløpig har det ikke skjedd noe. Siste mail ble sendt den 05.10.
    Så får jeg bare håpe... jeg og.:?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albedo
    Er en stund siden jeg skrev i denne tråden, men har fulgt med på dette dramaet og humrer godt når jeg leser om markedsmanipulasjon. Qxls intetanende oppførsel samsvarer ikke med det faktum at Alcaimport tidligere har en historie hos et av deres datterselskaper. Ingen røyk uten ild sies det, men da er det lite lurt å "slette" sine spor og tro at da var den saken ute av verden, ja.. rent billedlig så er vel det rottene.

Qxl har brukt Alcaimport som en stråmann, og dertil misbrukt sin forvalterrolle når selskapets egentlige formål er å ordne opp i deres likviditetsproblemer. Qxl er meget bevisst med sine omgåelser av eget regelverk og til dels har de på en utspekulert måte lurt sine kunder ved å gå god for Alcaimport, som egentlig bare fungerer som deres medhjelper.

Qxl har unnlatt å oppfylle sine egne forpliktelser ovenfor sin kundebase ved å holde Alcaimports karakterprosent på et kunstig høyt nivå, de har bevisst slettet relevant informasjon som ikke gagnet deres inntjening. Denne feilinformasjonen har Qxl bedrevet over en lengre tidsperiode, de har aktivt gått inn for å villede og akkurat den rollen var det vel Qxl ikke skulle spille?

Dette er ikke spekulasjoner tatt fra løse luften når man ser litt mellom linjene og ikke gjennom fingrene på Qxl manipulasjon av garantien som deres "karakterbok" utgir seg for å være. De har gjentatte ganger latt Alcaimport motarbeide sin egeninteresse som et auksjonsselskap skapt for kundene.

Qxl har nærmest vært som byggherren av timeshare-leiligheter, hvor Alcaimport med pondus har spilt rollen som slesk spanjolen som guider kunden gjennom Casa Mañana.
    Godt sagt, og en meget interessant vinkling. Skulle dette være tilfelle ville det jo forklare en del.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står det i karakterboken til Alcaimport:

"Denne brukeren ble utestengt 6/10/2010"

Og jeg quoter meg selv fra mitt innlegg nr. 1535426 den 16. september.

Ganske bra tippet for ca 3 uker siden?

Sitat Opprinnelig postet av Splice den 16. sept.
    Nå har jeg sjekket karakterboken til Alcaimport på QXL.

La inn data i Excel og laget en graf med trendlinje over antatt utvikling i positiv karakterprosent hos Alcaimport. Data lagt inn fra 7. sept. siden det var den datoen de siste auksjonene fra AI sluttet på QXL.

QXL har en fin automatisk funksjon som utestenger brukere som har en positiv karakterprosent på under 90 %.

I følge trendlinjen vil AI bli utestengt fra QXL.no den 6. oktober, men den røde linjen som viser faktiske data ligger nå i underkant av trendlinjen, så AI blir sannsynligvis utestengt noe før 6. oktober:

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står det i karakterboken til Alcaimport:

"Denne brukeren ble utestengt 6/10/2010"

Og jeg quoter meg selv fra mitt innlegg nr. 1535426 den 16. september.

Ganske bra tippet for ca 3 uker siden?
    Splice = Synsk :-D
    (jada, vet det er beregninger og statistikk, men synsk er morsommere )
    Godt gjort Splice

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Alcaimport er utestengt betyr vel bare at kjøpere ikke kan avgi karakter? Det blir jo i så fall feil.

Han har jo ikke hatt anledning til å legge ut nye objekter.

Forøvrig andre gang han er utestengt nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    At Alcaimport er utestengt betyr vel bare at kjøpere ikke kan avgi karakter? Det blir jo i så fall feil.

Han har jo ikke hatt anledning til å legge ut nye objekter.

Forøvrig andre gang han er utestengt nå.
    Alle kjøpere kan fortsatt legge inn karakterer på Alcaimport.

Det at AI er utestengt fra QXL betyr at AI ikke kan logge seg inn på QXL mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kjøpere kan fortsatt legge inn karakterer på Alcaimport.

Det at AI er utestengt fra QXL betyr at AI ikke kan logge seg inn på QXL mer.
    Ok, fint at kunder fremdeles kan gi karakter.

At Brækkan ikke kan logge seg inn betyr vel i dette tilfellet at han ikke kan kommentere avgitte karakterer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maarder
    Disse stadige unnskyldningene er vel noe de fleste kjøperene har vært borti, med meg var en av unnskyldningene at han hadde hatt mailproblemer i 14 dager, derfor tok det så lang tid svare på en av mailene mine.
    Min erfaring var at kommunikasjonen med Brækkan var god i forbindelse med betalingen. Etter at leveringsdato var passert var det ikke lenger like lett å få kontakt. Etter at jeg tok kontakt med QXL ble det etterhvert ordnet opp. Fikk da til svar at mailen hadde ligget nede. Virker som det svaret har blitt gitt til veldig mange og i forskjellige perioder (jeg fikk mail-problem-unnskyldningen i januar/februar). Brækkan må da ha Norges mest ustabile mail? Er det noen som IKKE har opplevd dette svaret?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavknu
    Min erfaring var at kommunikasjonen med Brækkan var god i forbindelse med betalingen. Etter at leveringsdato var passert var det ikke lenger like lett å få kontakt. Etter at jeg tok kontakt med QXL ble det etterhvert ordnet opp. Fikk da til svar at mailen hadde ligget nede. Virker som det svaret har blitt gitt til veldig mange og i forskjellige perioder (jeg fikk mail-problem-unnskyldningen i januar/februar). Brækkan må da ha Norges mest ustabile mail? Er det noen som IKKE har opplevd dette svaret?
    Han hadde et emailproblem i midten av august også.
    "Beklager sent svar men vi har hatt problem med mailen derfor fikk vi ikke svart deg tilbake"
    Tynnslitt unnskyldning eller elendig nett/ email leverandør?

Edit:
    Er dette blitt en populær salgsmetode på qxl?
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...ammer-qxl.html

Selvfølgelig kun en spekulasjon og alt ser greit og ryddig ut, men når man leser diskusjonen på foto.no fra noen år tilbake kan jeg ikke annet enn å lure?
    Det ligner jo veldig på framgangsmåten til vår alles bekjente hr Brækkan, forhåndsbetaling, lang levering (Tilgjengelig innen 11-14 virkedager) på dyre produkter, og litt over halvparten som har avgitt karakter.
    QXL Butikk - jhammer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maarder
    Han hadde et emailproblem i midten av august også.
    "Beklager sent svar men vi har hatt problem med mailen derfor fikk vi ikke svart deg tilbake"
    Tynnslitt unnskyldning eller elendig nett/ email leverandør?
    Han hadde mail-problemer i slutten av juli ihvertfall. Når jeg sendte mail om at jeg hadde betalt, fikk jeg den i retur. Tror det var en 4.5.2 feilmelding (4.x.x=midlertidig problem med å levere), men har ikke tilgang til gamle mailer slik at jeg kan ikke sjekke akkurat hva det sto.

Newcomer Soulkeeper sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er varen min (som jeg skulle ha fått fra AI for et par uker siden) sporløst forsvunnet fra "Vunnede auksjoner" på profilen min på QXL. Lurer litt på QXL driver med, ja. Jeg er glad for at jeg fortsatt har epost-bekreftelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soulkeeper
    Nå er varen min (som jeg skulle ha fått fra AI for et par uker siden) sporløst forsvunnet fra "Vunnede auksjoner" på profilen min på QXL.
    Tror de forsvinner en viss periode etter at auksjonen er vunnet. Min forsvant for en stund siden, men auksjonen er fortsatt tilgjengelig på QXL. Hvis du har lagt inn karakter, finner du linken til auksjonen der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen trenger enda mer bevis for at QXL har slettet mengder med minuskarakterer på Alcaimport:

Hva er det verste som kan skje hvis jeg møter opp på døra til en Uærlig selger? - Side 4 - €€ BILSTEREOFORUMET €€

I dette forumet er det minst 2 stk. som har fått sine minuser slettet uten forvarsel.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne godt ha tenkt meg å ha vært flue på veggen i QXL`s lokaler nå. Jeg vil tro det diskuteres litt der for tiden..8)

Side 64 av 96 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •