Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 96 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 1905
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny Lotion
    Det blir i alle fall en av de få utgavene av dette programmet jeg skal få med meg
    Jeg fikk i alle fall varen min, men er lovet både kvittering på e-post og kompensasjon for lang ventetid. Regner ikke med å se noe til de sistnevnte.
    Hva kjøpte du da, og mye betalte du?

Du kan jo spørre om du får være med på tv2 hjelper deg programmet, som en av de som fikk varen ...Tror ikke de vil ha deg med hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ImportAgenten
    I wish Nei, det er bare tull. Hvis det er brukernavnet mitt her på forumet som får deg til å tro det, så "lånte" jeg det av en tilfeldig storselger på QXL. Jeg ville kun gi innlegget mitt litt mer kredittverdig med å representere en storselger ... Om denne personen jobber i QXL eller ikke, aner jeg ikke. Men det var dumt av meg, og jeg beklager det.
    Men i ditt innlegg nr. 2 svarte du som om du var ImportAgenten på QXL. Så det er ikke bare kallenavnet du valgte som gjør at jeg er ganske sikker på at du er selgeren ImportAgenten på QXL.

Men de som styrer forumet her kan sikkert raskt finne ut av hvem du er om de sjekker epost-adressen som du registrerte deg med og så søker litt på Google

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alcaimport

Da har jeg også sendt avgårde en mail til Heidi Hegvik med bilde å greier hehe. så nå blir fart i sakene så fort dem får sett meg :P

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ImportAgenten
    I wish Nei, det er bare tull. Hvis det er brukernavnet mitt her på forumet som får deg til å tro det, så "lånte" jeg det av en tilfeldig storselger på QXL. Jeg ville kun gi innlegget mitt litt mer kredittverdig med å representere en storselger ... Om denne personen jobber i QXL eller ikke, aner jeg ikke. Men det var dumt av meg, og jeg beklager det.
    Jeg tror deg ikke... Men hadde jeg trodd deg hadde dette bare stilt deg i enda dårligere lys... -Gi seg ut for å være en annen, og potensielt ødelegge en annen selgers rykte... Så smålig, kortenkt og dum tror jeg ikke noe på at du er...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ImportAgenten:

Du skrev tidligere i kveld at du er registrert i Brønnøysund og betaler skatt/moms. Det er fint, men siden du benekter at du er ImportAgenten på QXL / Technical Account Manager på QXL, så kan du vel bare oppgi ditt org-nummer?

Så får vi den saken ut av verden. Hvis du ikke ønsker å gjøre dette, vil det kun tjene som en bekreftelse på at du faktisk er ImportAgenten på QXL.

Er det ikke bedre å legge seg flat å innrømme at du benektet at du var ImportAgenten?

Da er det også lettere å tilgi. Istedenfor later du nå som du er en annen, noe som ikke taler til din og QXL sin fordel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av hasse007
    Jeg mottok en mail i dag fra tv2 (kan leses under) de samler sammen info til et program.
    Alle som har problem med alcaimport kan sende en mail til:

Heidi.Hegvik@mastifftv.no

Nå skal de bli varmt rundt brækkan:-D

Hei!

Vi i TV 2 hjelper deg har blitt kontaktet av utrolig mange misfornøyde kunder av Alcaimport. Vi fikk ditt navn også av Kenneth XXXXXX, etter å ha bedt om flere tips. Håper det er ok at jeg tar direkte kontakt med deg!

Som sagt er vi blitt kontaktet av mange, det dreier seg om nærmere 50 misfornøyde kunder. Jeg prøver nå å få tak i så mye skriftlig dokumentasjon som mulig til en tv-reportasje vi lager.

Derfor har jeg noen spørsmål:

-hva kjøpte du, og hvor lenge har du ventet på varene dine?

-kunne du sendt kvittering på kjøpet ditt (kopi av nettbank el.l) til oss? (hvis ikke, kan du oppgi hvor mye du har betalt? Jeg prøver å finne ut hvor stort pengebeløp det dreier seg om til sammen)

-hvor bor du?

-hvis du bor i Oslo-området, kunne du tenke deg å være med i vår tv-reportasje? Vi skal prøve å samle så mange kunder som mulig i neste uke

-hvis du ikke bor i Oslo-området, kunne du sendt meg et bilde av deg selv? Vi vil vise omfanget ved å ha bilder av alle som er spredt utover landet.

Håper du tar kontakt så snart du ser dette!

Vennlig hilsen

Heidi Hegvik
    Reporter

TV 2 hjelper deg

Tlf: 22 38 98 50 begin_of_the_skype_highlighting**************22 38 98 50******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************22 38 98 50******end_of_the_skype_highlighting

Mobil: 970 61 456
    Sa de noe om når programmet skal vises?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Alcaimport har nå 90,61 % positive karakterer. Det mangler nå bare 19 stk. minuser før AI blir automatisk utestengt fra QXL.

Graf fra 7. september frem til i dag med trendlinje er lagt inn nedenfor. I følge trendlinjen vil Alcaimport bli utestengt ca. på formiddagen mandag 4. oktober:

Prøver å grave meg gjennom tidligere innlegg for å få en oversikt her. Men 61 sider, huff, får fortsette i morgen.

Mange artige innlegg, da, den grafen fikk meg til å trekke på smilebåndet, da, Kreativt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Hva kjøpte du da, og mye betalte du?

Du kan jo spørre om du får være med på tv2 hjelper deg programmet, som en av de som fikk varen ...Tror ikke de vil ha deg med hehe
    Fikk en Sony 46ex500 for 4300 inkl frakt. Skulle da få 900 kr i kompensasjon som skulle trekkes fra denne summen.
    Har ikke noe ønske om å være på TV og lever godt med å slippe:-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall funnet frem mengder med popcorn og annarask. Avsluttningen på Alcaimport skal jeg få med meg for alt i verden!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ImportAgenten:

Når vi nå er så heldige å ha fått med en ansatt fra QXL i forumet her, så har jeg et annet spørsmål jeg har lurt på lenge:

Hvorfor tillater dere / QXL at det selges hundrevis av piratkopier / merkevarekopier av klokker, klær osv? Dere har til og med en storselger som sender piratkopier direkte til kundene fra Thailand.

Viderer skriver du i ditt første innlegg at negative innlegg her på Avforum ødelegger for QXL sitt rykte og andre selgere. Men når QXL selv ikke ønsker å opprettholde et godt rykte ved å hive ut piratkopiselgere kan dere / QXL ha det så godt synes jeg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Jeg har ihvertfall funnet frem mengder med popcorn og annarask. Avsluttningen på Alcaimport skal jeg få med meg for alt i verden!
    Ha, ha.. Pizza og pils for min del

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Luringen :D

Litt off topic kanskje, men må bare dele denne smartingen med dere... Ble tatt fordi han ikke ville betale for annonsen

Finn-svindlere stjal Ellinors identitet*|* TV 2 Underholdning

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en Sony 46ex500 for 4300 inkl frakt. Skulle da få 900 kr i kompensasjon som skulle trekkes fra denne summen.
    Halv pris er jo en grei deal det
    Lenge måtte du vente, over de 35 dagene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Er det sant at du jobber i QXL?

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av ImportAgenten

Sitat Opprinnelig postet av Prat
    Jeg tror deg ikke... Men hadde jeg trodd deg hadde dette bare stilt deg i enda dårligere lys... -Gi seg ut for å være en annen, og potensielt ødelegge en annen selgers rykte... Så smålig, kortenkt og dum tror jeg ikke noe på at du er...
    Identitetstyveri er svært straffbart, noe ImportAgenten "kanskje" bør ta til seg!
    qxl var kjappe til og slette tråden som handlet om dette på sine forumsider nå i kveld, grunnen kan vi bare spekulere over.[SPOILER][/SPOILER]

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Et tenkte scenario:
    1. Du er missfornøyd med en handel og setter en negativ karakter med en sur tekst.
    2. Selger sier seg enig i din kritikk, og beklager det som har skjedd. Som plaster på såret, oppreisning for tort og svie, gir selger deg en kompensasjon.
    3. Du aksepterer kompensasjon, er fornøyd med den og beholder den.

Ved å akseptere og beholde kompensasjon, sier man ikke da at selger har "gjort opp" for seg?

For min del aksepterte jeg at karakteren ble satt til nøytral, med tekst som opplyste at kompensasjon ble utbetalt. Noen har tydeligvis fått så god kompensasjon at det ble en positiv opplevelse for dem.

Dette er ikke et forsvar for det rotet AI nå har laget, men noen ganger endrer situasjonen seg slik at en tidligere gitt karakter ikke lenger er beskrivende for handelen. Da synes jeg det ikke er så galt at den blir endret til noe som beskriver det endelige utfallet.
    Det kan jo fungere som en motivasjonsfaktor for selger for å ordne opp, om karakteren kan endres etterpå...Karakteren burde vel i så fall endres til nøytral, og karakterteksten fortsatt stå der, da kan folk se at handelen var problematisk men at den tross alt løste seg til slutt...

Men når det går så galt som med denne brukeren, blir kanskje det og feil.... ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult å være på tv, da vel :wink:

Men skjønner hva du mener

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når først Importagenten dukket opp her på Avforum, så er det på sin plass å analysere og leke litt detektiv med ham :-)

Liste over varer Importagenten har til salgs:

QXL.no - ImportAgentens varer til salgs

Ut i fra listen kan jeg se at han rullerer ca 50 auksjoner hvert døgn i kategorien "24 timers auksjoner". Det er omtrent kun Importagenten som har auksjoner i denne kategorien som det er linket til direkte fra forsiden på QXL.no.

I tillegg har Importagenten 379 andre auksjoner som stort sett går over 14 dager.

Men det som trigget min undersøkelseslyst var det faktum at Importagenten er ansatt hos QXL og bruker promoteringspakkene "fet skrift" og "gul bakgrunn" på alle sine auksjoner. Det koster til sammen kr. 29,- pr. auksjon.

Denne kombinasjonen lukter når man regner ut kostnadene for alle promoteringspakkene ImportAgenten bruker i løpet av 1 mnd:

50 auksjoner rullerende hvert døgn: 50 stk x 30 dager x 29 kr = kr. 43.500,-
    379 auksjoner rullerende hver 14. dag: 379 stk x 2 pr. mnd x 29 = kr. 21.982,-

Totalt kr. 65.482,- pr. mnd.

I tillegg kommer listepris på sikkert endel tusenlapper som jeg ikke har tatt med.

Er det noen som tror at Importagenten selger for så store beløp at han kan betale så mye hver mnd. i promoteringspakker?

Eller foregår det konkurransevridning og subsidiereng av denne selgeren siden han jobber i QXL? Og dette blir jo på bekostning av andre selgere som ikke får gratis/billige promoteringspakker....

Det ser ut som QXL er en slags lekegrind for egne ansatte hvor formålet er å få ut mest mulig penger til seg selv og til QXL på bekostning av vanlige QXL-medlemmer. Tenker nå på både Alcaimport-saken som burde vært stoppet for lenge siden + dette samrøre hvor ansatte hos QXL misbruker auksjonstjenesten og fremhever egne salg på bekostning av vanlige selgere

Edit:

ImportAgenten har nå i formiddagstimene fjernet alle sine auksjoner i kategorien 24-timers auksjoner. Tydelig at QXL og ImportAgenten følger med på forumet her :-)

Domenet auksjon.qxl.no har også midlertidig blitt tatt ned. Sikkert for å skjule spor etter ImportAgenten....

Siden man må bruke dette domenet for å få oversikt over alle auksjonene til en enkeltselger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Halv pris er jo en grei deal det
    Lenge måtte du vente, over de 35 dagene?
    Det ble vel noe over en måned, men jeg var på ferie og har sluppet billig unna dette føler jeg. Det gikk fryktelig fort når han først bestemte seg for å sende varen.
    Sjeldent jeg har flaks, men føler jeg har hatt det her og føler med alle som sitter med større beløp utestående. Har i ale fall lært mye av denne handelen og ikke minst denne tråden og kommer til å være mer forsiktig fra nå av.

Nå skal qxl kun brukes til å kjøpe LP-er, hvis det dukker opp noe interessant

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til informasjon

Forhandlere/forhandlerrepresentanter har jfr. AVforum`s retningslinjer for bruk av forumet ikke anledning til å delta i denne diskusjonen. Unntaket er om de skriver på privat vegne og ikke gjør seg til kjenne som forhandler/forhandlerrepresentanter.

http://avforum.no/forum/faq.php?faq=...mercialparties

Minner også om at denne tråden omhandler Alcaimport, og at man på et generelt grunnlag bør være varsom med å spre evn. konspiriasjonsteorier.

På forhånd takk.

HåkonN
    Moderator

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Når først Importagenten dukket opp her på Avforum, så er det på sin plass å analysere og leke litt detektiv med ham :-)

Liste over varer Importagenten har til salgs:

QXL.no - ImportAgentens varer til salgs

Ut i fra listen kan jeg se at han rullerer ca 50 auksjoner hvert døgn i kategorien "24 timers auksjoner". Det er omtrent kun Importagenten som har auksjoner i denne kategorien som det er linket til direkte fra forsiden på QXL.no.

I tillegg har Importagenten 379 andre auksjoner som stort sett går over 14 dager.

Men det som trigget min undersøkelseslyst var det faktum at Importagenten er ansatt hos QXL og bruker promoteringspakkene "fet skrift" og "gul bakgrunn" på alle sine auksjoner. Det koster til sammen kr. 29,- pr. auksjon.

Denne kombinasjonen lukter når man regner ut kostnadene for alle promoteringspakkene ImportAgenten bruker i løpet av 1 mnd:

50 auksjoner rullerende hvert døgn: 50 stk x 30 dager x 29 kr = kr. 43.500,-
    379 auksjoner rullerende hver 14. dag: 379 stk x 2 pr. mnd x 29 = kr. 21.982,-

Totalt kr. 65.482,- pr. mnd.

I tillegg kommer listepris på sikkert endel tusenlapper som jeg ikke har tatt med.

Er det noen som tror at Importagenten selger for så store beløp at han kan betale så mye hver mnd. i promoteringspakker?

Eller foregår det konkurransevridning og subsidiereng av denne selgeren siden han jobber i QXL? Og dette blir jo på bekostning av andre selgere som ikke får gratis/billige promoteringspakker....

Det ser ut som QXL er en slags lekegrind for egne ansatte hvor formålet er å få ut mest mulig penger til seg selv og til QXL på bekostning av vanlige QXL-medlemmer. Tenker nå på både Alcaimport-saken som burde vært stoppet for lenge siden + dette samrøre hvor ansatte hos QXL misbruker auksjonstjenesten og fremhever egne salg på bekostning av vanlige selgere

Edit:

ImportAgenten har nå i formiddagstimene fjernet alle sine auksjoner i kategorien 24-timers auksjoner. Tydelig at QXL og ImportAgenten følger med på forumet her :-)

Domenet auksjon.qxl.no har også midlertidig blitt tatt ned. Sikkert for å skjule spor etter ImportAgenten....

Siden man må bruke dette domenet for å få oversikt over alle auksjonene til en enkeltselger.
    Bra jobba splice:-D

Hvorfor ikke tipse TV2 hjelper deg for å få dem til å flette dette inn i den reportasjen de lager?

Side 62 av 96 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •