Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 96 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan man ikke stille qxl til ansvar for noen verdens ting i denne saken?
    De har vært smertelig klar over alcaimport og hvordan han driver ihvertfall siste halvår og likevel ikke foretatt seg noen ting.
    Feks en regel de har er hvis man får over 5 negative karakterer siste 7 dagene, så blir man utestengt. Dette har vel vært tilfelle så og si kontinuerlig siste år.

Når de i tillegg sender ut mail til brukere ved jevne mellomrom om hvor sikkert det er å handle på qxl, hvor de feks bruker karaktersystemet som et hovedargument, så blir det jo rimelig spesielt...!

Er ikke allverdens av kroner som jeg har betalt til denne personen, er en skriver til underkant av en tusing, men det handler ikke om penger lenger for meg ihvertfall. Han har dessverre ikke har fått utdelt et fnug av samvittighet eller respekt for verken lover eller personer når han kom til verden. Om jeg hadde vært enten venn eller familie og visst om metodene hans, hadde jeg vært virkelig stolt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QXL har tidligere i konfliktsaker påberopt seg å drive et selvbetjent nettsted og at de er uten ansvar for eventuelle problemer.

Hvem som blir utestengt eller ikke beror nok på kundeforhold.

Karaktersystemet på QXL må en ta med en klype salt. Er mange som driver kjøp og salg av karakterer. I tilfellet Alcaimport har vedkommende åpenbart betalt noen hundre for å få kunder til å endre negativ karakter.

Har fulgt med lenge nå. Ser ut som at hvis budene blir for lave på en gjenstand blir den ikke levert. Og da er jo helt klart at det blir billigere å tilbakebetale pengene pluss et par hundre enn å tape 3-5-8-10 tusen på å levere varen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    90,48%

0,48% til så blir han utestengt fra qxl som selger.

go go minuskarakterer

QXL.no - Karakter

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haukeberg
    90,48%

go go minuskarakterer

QXL.no - Karakter
    Vedkommende får jo ikke ifølge QXL legge ut nye objekter.

Hva er det med denne 90% greia?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Hva er det med denne 90% greia?
    Det finnes en teori/regel/spådom som sier at AI blir sparket ut av QXL hvis mindre enn 90 prosent av kundene er fornøyd med AI.

Slik det er nå er mer enn ni av ti fornøyd med AI. ..det er vel på nivå med Elkjøp

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haukeberg
    90,48%

go go minuskarakterer

QXL.no - Karakter
    Og så - han er da sparket ut allerede inntill han får ordnet opp. Vi får bare håpe han klarer å ordne opp og ikke kommer inn igjen hvis han tenker å forsette som før.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant innlegg i QXL sitt diskusjonsforum fra QXL-brukeren "Malianne":

"Jeg vet nå hvordan QXL og Alcaimport sammen har lurt alle kundene sine. Saken er nemlig den at Brækkan har blitt beskyttet av QXL. QXL har manipulert med karakterboken hans og vært med på en bløff om at han er bortreist nå når hundrevis av sinte kunder vil ha tilbake pengene for varer som er betalt for flere mnd siden men som bare en og annen har sett noe til. Dette er meget alvorlig og et overgrep både på QXL sin egen sikkerhet overfor sine kunder og for uriktig og villedende reklame for produkter som ikke finnes."

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel hun som faller under "jente" på dette forumet.
    Mulig hun har rett men uten bevis er det verken mer eller mindre en konspirasjonsteori.

Håper folk kan holde seg saklig når det kommer til Alcaimport, alt annet går bare ut over de av oss som har utestående varer og/eller penger, pluss avforum.no da dommer på dette før sier at de som kjører sider hvor man tillater kommentarer er ansvarlig for det som blir skrevet.

Ingen vits å sette avforum.no i dårlig lys eller lage problemer for de.

Jente
    Guest

Alca koden!

Jeg vet nå hvordan QXL og Alcaimport sammen har lurt alle kundene sine. Saken er nemlig den at Kolbjørn Albin Brækkan aldri har vært bortreist i denne perioden som vi har fått meldig både fra Alcaimport v/Kundeservice og QXL om at han er på ferie. Derimot har han sittet trygt og godt hjemme i sin egen stue. Dette har jeg fra meget sikre kilder! Saken er nemlig den at Brækkan har blitt beskyttet av QXL som også har en egen kontaktkilde med han som ikke kundene har tilgang på. Jeg føler meg også sikker på at denne diskusjonsgruppen blir observert av QXL og at noen her inne fra dem gir seg ut for å være en av oss.

QXL har også slettet negative karakterer i karakterboken hans (noe de har innrømmet) og vært med på bløffen om at han er bortreist, nå når hundrevis av sinte kunder vil ha tilbake penger for varer som er betalt for for flere mnd siden, men som bare en og annen har sett noe til. Dette er meget alvorlig og et overgrep både på QXL sin egen sikkerhet overfor sine kunder og for uriktig og villedende reklame for produkter som i realiteten ikke finnes på det tidspunkt du kjøper dem.

Han nevner i en auto mail at han er tilbake ca 13.10.. Jeg har da en teori om at han nå sitter og venter på varer eller deler slik at han skal bli i stand til å sende dem ut til folk. Det sier jo seg selv at han ikke vil ha mulighet til å betale tilbake alle dersom de helst vil ha tilbake pengene, derfor er det bare de som truer mest og maser mest som får igjen penger. De andre vil få varer tilsendt. Når de så har fått varen så er det tyngere å returnere den og få pengene tilbake i stede for, dette har han kalkulert med.

Grunnen til at jeg ikke kunne si noe om dette før var at jeg kastet meg på bølgen om å sende mailer til han hvor jeg truet med å kontakte foreldrene, det ser ut til at det er det eneste som virker for jeg fikk igjen pengene mine i går som ble betalt for 2,5 mnd siden, for kjøp av en pc. I en standard mail fra han sa han at varen var 2 uker forsinket, men jeg kunne heve kjøpet og ville få kompensasjon, noe jeg ikke fikk!

Vel, mye har man lært i denne saken og gjett om jeg skal være forsiktig neste gang jeg handler på nett (anbefaler alle andre det samme), kommer aldri til å kjøpe varer over 1000,- kroner, og QXL, ja, der skal jeg melde meg ut!
    Tenk! De reklamerer med følgende: "Gratis medlemskap", jeg sier ikke mer, men tenker at det er mange som trekker på smilebåndet

Nå klager jeg saken inn for Forbrukerrådet!

Ønsker alle som enda ikke har fått noe lykke til og for all del stå på...... Takker også for samtalen i denne gruppen. Nå har jeg helt andre ting å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ganske sannsynlig ut det du skriver Jente.

I dag har TV2 hjelper deg ringt rundt til mange misfornøyde kunder av Alcaimport. De skal nok lage et innslag etterhvert hvor de sikkert vil prøve å oppsøke Brækkan og hans far.

De som evt. vil være med på et innslag og har utestående varer/penger kan kontakte Mastiff TV AS som jobber med denne saken for TV2 Hjelper Deg:

Forside : Mastiff TV

Telefon: 22389850 eller 23909075

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Det høres ganske sannsynlig ut det du skriver Jente.

I dag har TV2 hjelper deg ringt rundt til mange misfornøyde kunder av Alcaimport. De skal nok lage et innslag etterhvert hvor de sikkert vil prøve å oppsøke Brækkan og hans far.

De som evt. vil være med på et innslag og har utestående varer/penger kan kontakte Mastiff TV AS som jobber med denne saken for TV2 Hjelper Deg:

Forside : Mastiff TV

Telefon: 22389850 eller 23909075

Jeg er nok redd for at det er slik det henger sammen. Selv om han gjør opp for seg i form av varer eller penger så er kunden lurt uansett hvordan man snur og vender på dette. Jeg synes måten QXL og Brækkan har handlet på i denne saken er hevet over enhver kritikk. Greit å få varer til en billig penge, men da må de være åpen om hva de driver med og de må informere kundene så de ikke føler seg lurt.

Er blitt forespurt av TV2 om å være med og gjett om jeg vil!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Jeg er nok redd for at det er slik det henger sammen. Selv om han gjør opp for seg i form av varer eller penger så er kunden lurt uansett hvordan man snur og vender på dette. Jeg synes måten QXL og Brækkan har handlet på i denne saken er hevet over enhver kritikk. Greit å få varer til en billig penge, men da må de være åpen om hva de driver med og de må informere kundene så de ikke føler seg lurt.

Er blitt forespurt av TV2 om å være med og gjett om jeg vil!!!

Jeg har og blitt forespurt om å bli med. I utgangspunktet synes jeg det er flaut å delta i ett slikt program for å ha betalt for en vare som skal leveres om 35 dager, men dette handler om kundebehandling og troverdighet hos en stor nettaktør.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av haavla
    Jeg har og blitt forespurt om å bli med. I utgangspunktet synes jeg det er flaut å delta i ett slikt program for å ha betalt for en vare som skal leveres om 35 dager, men dette handler om kundebehandling og troverdighet hos en stor nettaktør.

Vet du, at jeg føler meg overhode ikke dum som har gått på dette. Netthandel er ganske utbredt i dag, men det er slett ikke alle som er kjent med det enda. Men siden handel over nett nå blir mer og mer vanlig så er det viktig å få ordnet opp i slike forhold som vi her har å gjøre med, som overhode ikke er seriøs. La oss håpe at ikke flere prøver seg på dette.

Ellers så har jeg lært at man bør handle med kredittkort dersom man betaler på forskudd, da kan man få beløpet erstattet. Dessuten burde det vært slik at når man betaler varer på forskudd så skulle pengene vært avsatt på en konto til man mottar varen og da først skulle de gått til selger. Da hadde det vært sikkert å handle på nettet. Særlig aktører som QXL med flere burde hatt et slikt system, da kunne de virkelig garantert for sikkerhet til kunden og vist seg som en seriøs aktør.

Det vi kan kritisere oss selv for er å ikke ha lest godt nok hvor det sto om leveringstid. Men, for å være helt ærlig så kunne jeg ikke forestille meg at et var så lang ventetid, siden jeg før har handlet på nettet og aldri opplevd å få varen 2 mnd etter at den har vært betalt. Men, da jeg oppdaget dette så begynte jeg å få en smak av at det var noe merkelig med denne selgeren og det fikk jeg jammen rett i.

Ønsker deg lykke til i din sak og jeg sier bare stå på for vi må få bort slike som Brækkan for å kunne handle trygt på nett i fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere får unnskylde om jeg drar opp noe som allerede har vært oppe i diskusjonen, men det ser ut som det er flere som er ute etter denne karen: Hva er det verste som kan skje hvis jeg møter opp på døra til en Uærlig selger? - Side 2 - €€ BILSTEREOFORUMET €€

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Interessant innlegg i QXL sitt diskusjonsforum fra QXL-brukeren "Malianne":

"Jeg vet nå hvordan QXL og Alcaimport sammen har lurt alle kundene sine. Saken er nemlig den at Brækkan har blitt beskyttet av QXL. QXL har manipulert med karakterboken hans og vært med på en bløff om at han er bortreist nå når hundrevis av sinte kunder vil ha tilbake pengene for varer som er betalt for flere mnd siden men som bare en og annen har sett noe til. Dette er meget alvorlig og et overgrep både på QXL sin egen sikkerhet overfor sine kunder og for uriktig og villedende reklame for produkter som ikke finnes."
    Her er det mange påstander som ikke er dokumentert, og som faller på sin egen urimelighet. Hvorfor skal QXL beskytte en bruker eller manipulere en karakterbok? De lever av sitt eget gode rykte. Dersom det er blitt slettet karakterer som noen hevder, er det sikkert en god grunn for det. Som oftest er det den som har gitt karakteren som har bedt dem om å gjøre det, eller så er det andre fornuftige grunner. QXL skal bløffe om han er bortreist eller ei? For noe tullpreik, det tror jeg ingenting på. Du kan ikke bare slenge rundt deg med påstander, da må du også kunne dokumentere dem.

Men nok om det. Jeg forstår frustasjonen til dem som har betalt inn penger til denne karen, og ikke fått varen. Det er aldri noe hyggelig når slikt skjer.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av ImportAgenten
    Her er det mange påstander som ikke er dokumentert, og som faller på sin egen urimelighet. Hvorfor skal QXL beskytte en bruker eller manipulere en karakterbok? De lever av sitt eget gode rykte. Dersom det er blitt slettet karakterer som noen hevder, er det sikkert en god grunn for det. Som oftest er det den som har gitt karakteren som har bedt dem om å gjøre det, eller så er det andre fornuftige grunner. QXL skal bløffe om han er bortreist eller ei? For noe tullpreik, det tror jeg ingenting på. Du kan ikke bare slenge rundt deg med påstander, da må du også kunne dokumentere dem.

Men nok om det. Jeg forstår frustasjonen til dem som har betalt inn penger til denne karen, og ikke fått varen. Det er aldri noe hyggelig når slikt skjer.

Dette sitatet finner du på side 55 her!

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Revox
    Var det ikke en bruker her som hadde fått en mail av QXL som bekreftet at de slettet negative meldinger for Alcaimport?

Her er hva jeg fikk fra QXL.no :

Hei

Selgeren ordner opp i handlene og derfor blir også karakterene slettet. Vi vet det står en del på forum om denne selgeren, men der kommer det ikke fram at det er mulig å ta kontakt med oss som vil hjelpe kunder med å få en ordning på dette.

Vi ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen
    Anders

Så det er liten tvil om at dem sletter unna negative karakterer.

Videre kan en jo bare tenke seg at det ikke er normalt å reise på "ferie" når man har det utestående med massevis av kunder. Dette mener jeg at QXL må ha forstått og kanskje også blitt informert om. Dette ble rett og slett sagt fordi han ikke kunne levere varene. Så ble det sendt ut mailer om at de ikke var tilbake før 13.10, for på det tidspunktet vil vel Brækkan få inn varene han har solgt. Dette gjorde QXL for å beskytte Brækkan siden han pleier å gjøre opp for seg (det har de selv skrevet).

Jeg er nok redd for at QXL har ødelagt for dere selgere der. Men skal de få tilbake troverdigheten så tror jeg de må innføre et helt nytt system basert på det jeg skriver om tidligere, nemlig å opprette en konto hvor pengene fra kunden går inn, dersom varene skal forhåndsbetales, og som ikke blir videresendt selger før kunden har mottatt varen. Det er i grunnen opp til dere som selgere å presse QXL på troverdighet nå etter denne Alca historien.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Jeg er nok redd for at QXL har ødelagt for dere selgere der. Men skal de få tilbake troverdigheten så tror jeg de må innføre et helt nytt system basert på det jeg skriver om tidligere, nemlig å opprette en konto hvor pengene fra kunden går inn, dersom varene skal forhåndsbetales, og som ikke blir videresendt selger før kunden har mottatt varen. Det er i grunnen opp til dere som selgere å presse QXL på troverdighet nå etter denne Alca historien.
    Synes i grunn det kommer veldig mange rare påstander fra deg her inne nå, uten noen slags beviser / dokumentasjon, bare sikre kilder og annet tull.. Tror ikke det er helt rett av deg og anklage qxl på denne måten, er jo en donge med andre selgere der inne, som er ærlige, hvorfor skal de ikke holde helvette der også da? De har jo trossalt sperret han.. At han har sakt ferie i karibien og usa osv osv er kanskje for og få litt fritt for og kunne ordne opp? Hvor mye tror du han hadde fått ordnet opp i dersom han skulle svart på alle epostene som tikker inn til han hver dag?

Skjønner jo godt at du er frustrert og sint etter en slik handel, hvem ville ikke vært det? Men hold deg til fornuft og saklighet i innleggene dine, kom med påstander du kan bevise...

Og hvorfor skal QXL sette opp et slikt penge system?
    eBay, verdens største innen denne typen kjøp og salg har ikke noe system som gjør at selger ikke ser pengene før produktene er hos kjøper... De bruker pay pal og det fungerer fint... Men at qxl kunne fått godkjent pay pal som betalingsmåte gjennom handel hos de hadde jo ikke gjort noe.. Uansett så tviler jeg på at dette har ødelagt for andre selgere på qxl, for folk flest kan se forskjell på 1 og alle andre, selv om de står ilag.. Selv om ikke du vil handle mer på qxl, er det nok andre som gjerne gjør det...

Og tror nok kjøperne også må klype seg selv i armen, før når du får en vare til 1/8 del a pris i andre butikker så sier det seg selv at noe er feil en plass... Om du ikke tengte det i det hele tatt, så tror jeg kanskje det beste er og holde seg unna netthandel, for her er mye svindel, og som regel så ser ikke kjøperne pengene igjen. Uansett hvor mye du anmelder svindleren og han blir straffet for det - han må tross alt ha de pengene for og kunne betale tilbake... Så de som har handlet hos AI og fått penger tilbake er jo forsåvdit heldige

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra QXL sine sider:

Payex betalingsgaranti

Vi samarbeider med Payex Betalingsgaranti som gir både selger og kjøper trygghet i forhold til betaling av varer.
    Pengene kjøperen betaler inn blir satt på en sperret konto og først overført til selgeren når kjøperen har mottatt varen. Selgere velger selv om payex skal være et alternativ for betaling i sine auksjoner, og QXL vil alltid anbefale dette til sine brukere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86

Og hvorfor skal QXL sette opp et slikt penge system?
    eBay, verdens største innen denne typen kjøp og salg har ikke noe system som gjør at selger ikke ser pengene før produktene er hos kjøper...
    )
    Har allerede nevnt at QXL tilbyr Payex betalingsgaranti.

Ebay gjennom Paypal har jo samme opplegget:

https://www.paypal.com/no/cgi-bin/we...yments-outside

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Fra QXL sine sider:

Payex betalingsgaranti

Vi samarbeider med Payex Betalingsgaranti som gir både selger og kjøper trygghet i forhold til betaling av varer.
    Pengene kjøperen betaler inn blir satt på en sperret konto og først overført til selgeren når kjøperen har mottatt varen. Selgere velger selv om payex skal være et alternativ for betaling i sine auksjoner, og QXL vil alltid anbefale dette til sine brukere.
    Tydelig at Alcam import ikke vil bruke Payex. Hadde ikke blitt mye penger i lommene da.

Side 60 av 96 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •