Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 96 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1905
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CookieMonzta
    Hvorfor skal ikke en person som driver ett firma kunne besvare dens henvendelser? Hvorfor ikke ansette flere hvis arbeidsmengden blir for stor?
    - Fordi veldig mange "fjortiser" byr i hytt og pine på alt som er billig på QXL, og forstår tydeligvis ikke før etterpå at dette betyr at man må betale og vente!
    - Fordi veldig mange vil ringe og mase om akkurat sine varer lenge før leveringstiden er ute, og stille spørsmål om eller klage på at det er slik, selv om det både står i annonsen og i mailen man får når auksjonen er over.
    - Fordi veldig mange Nordmenn lever etter regelen om at kunden alltid har rett, og skal kunne gjøre som han vil.

- Fordi et enkeltmannsforetak er billig å drifte, og når kostnadene er lave kan varene bli billig, noe som igjen skaper større kundegruppe. Ansette noen betyr en helt annen driftform, med helt andre utgifter.

Jeg forstår godt at Alcaimport ikke har muligheten til å serve kundene via telefon, da hadde han antagelig ikke fått tid til annet "døgnet rundt".
    Av samme grunn kommer det nok endel standardsvar på mail.

Men det er ikke tvil om at Alcaimport har stort forbedringspotensiale når det kommer til kundebehandling, selv om mye blir tilgitt i ettertid når varene endelig kom, og prisen tross alt var ubegripelig lav.

Newcomer kjalvard sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er spennende å følge med litt her.

Fyren som driver firmaet bor 50 meter oppi gata ved mine foreldre. Og for å si det sånn tjener han nok ikke fett. Han bruker hvertfall ikke mye penger på hus og bil for å si det sånn. :*)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kjalvard. Det var interessante nyheter, kan du ikke skrive adressen slik at vi kan få avlagt mannen et besøk... 8)
    Neida, spøk tilside. Jeg er enig med de som skriver at man viste (eller burde vite) hva man gikk til her. Jeg har ventet i fire og en halv måned, og hadde sikkert tilgitt hvis varen kom i morgen
    Dårlige unnskyldninger er en ting, men løgn og bedrag er utilgivelig. Vi får se hva som kommer ut av det etterhvert.

Veldig bra hvis folk kan oppdatere status i sakene sine på forumet her 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation alcaimport

Kjøpte en epson projektor den 9/3 og betalte dagen etter. Sendte mail om at betaling var gjordt. Ikke noe tilbakemelding. Ny mail den 15/4, med forespørsel om hvordan det ligger an. Ingen tilbakemelding. Sendte ny mail idag tidlig med samme spørsmål, fremdeles ingen tilbakemelding.

Skal poste dersom det skjer noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange som har vært i kontakt med forbrukerrådet! alcaimport må slå konk! Spørsmåle er bare når det skjer! Litt synd for dere som har kjøpt produkter oss han, for dere mister garantien deres! eller dere som har overført penger nå kommer aldri til og se noe mere til disse pengene! Dere burde ivertfall be om pengene nå, før det er for seint!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur du må sette deg meir inn i saken Sjallabom. Han lever jo varene og det står i auksjonen at han bruker 30 virkedager. Når dere byr så har dere jo godtatt vilkårene.
    Garantien virker fortsatt viss selger går konk, for dei varene eg har fått kommer fra Norek.
    Risikoen er fra du har betalt og til det er gått 30 virkedager. Den ser eg, men selger leverer og da er det vel ikkje noko meir å sei før det motsatte er bevist.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balder22
    Trur du må sette deg meir inn i saken Sjallabom. Han lever jo varene og det står i auksjonen at han bruker 30 virkedager. Når dere byr så har dere jo godtatt vilkårene.
    Garantien virker fortsatt viss selger går konk, for dei varene eg har fått kommer fra Norek.
    Risikoen er fra du har betalt og til det er gått 30 virkedager. Den ser eg, men selger leverer og da er det vel ikkje noko meir å sei før det motsatte er bevist.
    Jeg er fult klar over saken jeg! Jeg har selv blitt lurt av han en gang før jul, da holdt han meg med godt snakk over leverings tiden! Mer trenger jeg ikke si. For jeg vet det er flere som har blitt lurt på samme måten.

Dere som har fått pakkene deres er selvfølgelig fornøyde, men det er desverre ikke alle som får pakken sin! og sånn skal det ikke være fra hannes side. Derfor syns jeg at alcaimport ikke for låv til og drive dette spille mere!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du fekk vel varen eller pengene tilbake?

Eg og var skeptisk så eg sjekket med QXL og dei seier at eg kan stole på denne selgeren. Så eg var sjølvasagt lettet da eg fekk varen til slutt, men dei 30 virkedagene var lang

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kommet en del negative karakterer i det siste,der varen ikke er levert
    selv om det er gått over 3 måneder( 60 virkedager)Mener personlig att dette
    kan ikke gå bra , det er snart ut av kontroll.

Newcomer kjalvard sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nybegynner2
    Hei Kjalvard. Det var interessante nyheter, kan du ikke skrive adressen slik at vi kan få avlagt mannen et besøk... 8)
    Neida, spøk tilside. Jeg er enig med de som skriver at man viste (eller burde vite) hva man gikk til her. Jeg har ventet i fire og en halv måned, og hadde sikkert tilgitt hvis varen kom i morgen
    Dårlige unnskyldninger er en ting, men løgn og bedrag er utilgivelig. Vi får se hva som kommer ut av det etterhvert.

Veldig bra hvis folk kan oppdatere status i sakene sine på forumet her 8)
    Adressen ligger i en av de første postene, men vil absolutt ikke anbefale noen å oppsøke den. Det er isåfall firmaadressen man bør ta seg en tur til, men jeg oppfordrer altså heller ikke til å gjøre det.

Jeg kjenner ikke firmaet i det hele tatt annet enn på ryktet jeg leser om her.

Når det dog gjelder garanti er det endel misforståelser. Garanti og reklamasjoner på varer kan også gjøres via andre forhandlere og importører av samme merkevare så sant du har gyldig kvittering på din vare. Dvs, om du har kjøpt en samsung TV av ett firma som idag er konkurs kan du teknisk sett ta kontakt med hvilken som helst samsung-forhandler og forhåpentligvis få hjelp der. Ikke alle forhandlere GIDDER dette, men de kan hvis de vil. Bare så det er sagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noe som har fått varer fra Alcaimport med kvittering/faktura med påført ORG-nummer som er MVA-registrert?

Ser at Alcaimport har 2 org-numre hos Brønnøysund:

Brønnøysundregistrene - Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret

Brønnøysundregistrene - Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret

Syns forøvrig det er interessant at NUF'et hans ble registrert i sommer (litt før leveringsproblemene oppstod).

Man kan jo nesten tro at han opprettet NUF av et utenlandsk aksjeselskap for å unngå personlig gjeld/personlig konkurs når denne pyramiden faller sammen...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balder22
    Men du fekk vel varen eller pengene tilbake?

Eg og var skeptisk så eg sjekket med QXL og dei seier at eg kan stole på denne selgeren. Så eg var sjølvasagt lettet da eg fekk varen til slutt, men dei 30 virkedagene var lang
    Det er vel viktige opplysninger i fall folk er i ferd med å tape pengene sine her. Å gå ut og gå god for et firma medfører gjerne og at man også går god for økonomien i firmaet - nærmest som en garantist. Hvis folk taper pengene kan man gå på QXL.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eg har bare ros å sei om Alcaimport

Han har levert alt eg har kjøpt. Litt lang leveringstid på første tingen, men den fekk eg kompensasjon for

Har snakket med QXL og dei seier at eg har ingenting å frykte.

Snakket også med Norek som sendte meg varen og dei har bare +++++ å sei om Alcaimport. Betaler alltid og punktlig sa dei

Når det gjelder å gi karakterer på QXL så forsvinner dataene om kjøpet etter 30 dager. Så eg fekk ikkje muligheit til å gi karakter.

Det einaste eg synnes Alcaimport burde hatt er at ein burde kunne betale på Paypal. Da hadde eg vore meir sikker angående dette med tap av penger.

Dere som er skeptisk til Alcaimport så bør dere ikkje by for da blir det billigare for oss som ønsker å kjøpe hos dei.8)

Dere som har snakket med forbrukarrådet. Kva seier dei?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder å gi karakterer på QXL så forsvinner dataene om kjøpet etter 30 dager. Så eg fekk ikkje muligheit til å gi karakter.

@Balder22 du kan gi karakter inntill 6 måneder etter auksjonsslutt.8)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han handler alt av Norek - hvorfor skal man da bruke 30 arbeidsdager for å legge inn ordren hos dem? Hmmm.... Det lukter mer og mer av dette. Har mine klare teorier om hva som foregår, uten at jeg ønsker å si så mye om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en høffelig mail tidlig i går om at jeg ville ha pengene tilbake, eksklusive de 250kr i gebyr ved avbestilling. Foreslo også at han evt kunne sende en annen bærbar pc som han hadde på lager isteden.
    Det har ikke kommet noe svar.
    Hvis han er syk eller på ferie eller noe sånt, kunne han lagt inn autosvar om at han er tilbake da og da, det hadde vært lettere å forholde seg til.

Til balder22: Det er ingen fare for at jeg skal handle mer med alcaimport, så denne "gullgruven" kan du fortsette å utforske på egne hånd. Men dine positive erfaringer veier litt opp for de negative, så det er kanskje LITT håp :roll: Det at QXL og Norek gir positiv tilbakemelding er også et pluss, tross alt.

Jeg har ikke kontaktet forbrukerrådet, så jeg vet ikke hva de vil si. Det jeg tenker mest på nå, er om jeg skal avvente i 2 uker eller 4 uker til? Hva er rimelig når man har ventet fire og en halv måned?

Av mailene her ser vi at ingen får noen varer og ingen får svar nå for tiden, så det er greit å vite :roll:

Newcomer sykihue sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nybegynner2
    Jeg har ikke kontaktet forbrukerrådet, så jeg vet ikke hva de vil si. Det jeg tenker mest på nå, er om jeg skal avvente i 2 uker eller 4 uker til? Hva er rimelig når man har ventet fire og en halv måned?

Av mailene her ser vi at ingen får noen varer og ingen får svar nå for tiden, så det er greit å vite :roll:
    Jeg kontaktet QXL sin kundeservice pr. epost angående alcaimport. De henvendte seg til han og jeg fikk da svar fra alcaimport samme dagen.. bare som et tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også ganske merkelig at minuskarakterene hans blir kommentert med en gang.

Når han har tid til det, så hvorfor ikke tid til å svare kunder?

Det blir spennende å se når denne pyramiden rakner.

Og hvis det ikke er en pyramide så er det noe annet muffins her.

Noen må tape. Enten kunder, Norek eller evt. staten hvis det er snakk om moms-triksing for å kunne selge til under innkjøpspris.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    Jeg har bestillt meg en mobil av Alcaimport på QXL, dette var 15. februar.. betalte samme dag som jeg vant auksjonen, men har enda ikke hørt så mye som et pip fra selger. Sendte mail til han 6. april, men har fremdeles ikke fått noe svar..
    Begynner å lure...
    Jeg bestilte en samsung mobil samme dag, en av tre på QXL. Har fortsatt ikke hørt noe og får ikke svar på mail/tlf. Hadde vært greit å vite om du har fått mobilen nå?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jobra
    Noen må tape. Enten kunder, Norek eller evt. staten hvis det er snakk om moms-triksing for å kunne selge til under innkjøpspris.
    Norek bytter nok penger mot varer - så dem behøver du ikke bekymre deg over

Side 6 av 96 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •