Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 96 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    ALCATRAZ lol
    Jepp, blir nok en tur i den norske versjonen av Alcatraz for Mr. Alcaimport om han ikke rydder opp i løpet av veldig kort tid.

Strafferammen for grovt bedrageri er 6 års fengsel. Noe som Mr. Alcaimport vil bli tiltalt for, og kjent skyldig i hvis han ikke ordner opp i alle handlene med en gang. Alle transaksjoner kan jo hentes ut av påtalemyndighetene fra QXL og AI sin bankforbindelse, så bevissiden av saken er enkel å sette sammen for en aktor som vil ha en stjerne i hatten

Tenker nok at Mr. Alcaimport sitt luksusliv på kundenes bekostning begynner å svi litt nå

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Jepp, blir nok en tur i den norske versjonen av Alcatraz for Mr. Alcaimport om han ikke rydder opp i løpet av veldig kort tid.

Strafferammen for grovt bedrageri er 6 års fengsel. Noe som Mr. Alcaimport vil bli tiltalt for, og kjent skyldig i hvis han ikke ordner opp i alle handlene med en gang. Alle transaksjoner kan jo hentes ut av påtalemyndighetene fra QXL og AI sin bankforbindelse, så bevissiden av saken er enkel å sette sammen for en aktor som vil ha en stjerne i hatten

Tenker nok at Mr. Alcaimport sitt luksusliv på kundenes bekostning begynner å svi litt nå
    Hvis han ikke tar ut alt og rømmer landet så kan det nok by på problemer for han ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Blir interessant å høre teorien din da.

Forøvrig dagens positive i karakterboken til Alca:

Auksjon fra 16. mai - Positiv karakter. Ba om pengene tilbake etter å ha ventet for lenge på varen, fikk pengene tilbake pluss.

Jeg sliter med å se det positive her.
    Kanskje det har gått så lang tid siden kjøperne har betalt at de fleste husker ikke hvorfor de får penger inn på kontoen. De blir så glade og positive at de klarer ikke å tenke klart og gir bare en stor +.

Fikk forresten mine penger tilbake i går etter å ha vært i kontakt med TV2 og truet med intervju, i tillegg til å sende mail til faren. Har for god hukommelse for å få meg til å slette minuskarakteren.

Så heller egentlig ikke helt poenget i å belønne en selger med + for å ha brukt pengene mine rentefritt i 3 1/2 måned. Men folk er forskjellig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marmaid
    Kanskje det har gått så lang tid siden kjøperne har betalt at de fleste husker ikke hvorfor de får penger inn på kontoen. De blir så glade og positive at de klarer ikke å tenke klart og gir bare en stor +.
    Enig med deg der at folk gir positiv på feil grunnlag. Men tror nok at det blir gjort på oppfordring fra Alca.

Er jo ingen problem å la den negative stå. Kriteriene for negativ er ifølge QXL som følger:
    Negativ karakter: Bandelen ble ikke gjennomført, eller ble gjennomført på en urimelig måte.
    (Usikker på hva de mener med bandelen. )

Karakterboken til vedkommende må jo være en potensiell bombe.
    8429 handler.
    3133 karakterer avgitt.

Altså 5296 handler der det ikke er gitt karakter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg der at folk gir positiv på feil grunnlag. Men tror nok at det blir gjort på oppfordring fra Alca.

Er jo ingen problem å la den negative stå. Kriteriene for negativ er ifølge QXL som følger:
    Negativ karakter: Bandelen ble ikke gjennomført, eller ble gjennomført på en urimelig måte.
    (Usikker på hva de mener med bandelen. )

Karakterboken til vedkommende må jo være en potensiell bombe.
    8429 handler.
    3133 karakterer avgitt.

Altså 5296 handler der det ikke er gitt karakter.
    Hvor mange av de 5296 tror du er folk som uvitende har fått slettet negativ karakter.....? AAAALT for mange salg til at det ikke har blitt gidd karakterer på noen av de. Det går ikke an å stole på QXL noe mer etter denne saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cloudfire
    Hvor mange av de 5296 tror du er folk som uvitende har fått slettet negativ karakter.....? Det går ikke an å stole på QXL noe mer etter denne saken.
    Du har et godt poeng der.

Men uhyre vanskelig å påvise i ettertid.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et godt poeng der.

Men uhyre vanskelig å påvise i ettertid.
    Ja, men tenk på det. Det har jo blitt beskrevet her på tråden flere ganger at alcaimport omtrent går ned på kne for å få positiv karakter fra kunden etter at alcaimport har gitt penger tilbake og noen hundrelapper i kompensasjon for den lange ventetida. Hvis noen av de 5296 potensielle karakterene hadde vært positive hadde de jo garantert fått stå, det sier jo seg selv.

Jeg gikk inn på random selgere får å se salg/karakter-ratio:
    Storselger QLX har 4606 solgte gjenstander. Av de har de fått 4460 karakterer. 96.8 prosent har gitt karakter.
    VSS har solgt 731 gjenstander. Av de har de fått 598 karakterer. 81.8 prosent har gitt karakter.
    SexyClothes har solgt 3421 gjenstander. Av de har de fått 2577 karakterer. 75.3 prosent har gitt karakter.
    JubelEinar har solgt 3902 gjenstander. Av de har de fått 3491 karaktererer. 89.5 prosent har gitt karakter.
    Alcaimport har solgt 8429 gjenstander. Av de har de fått 3133 karakterer. 37.1 prosent har gitt karakter.

I rest my case :roll:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cloudfire
    Ja, men tenk på det. Det har jo blitt beskrevet her på tråden flere ganger at alcaimport omtrent går ned på kne for å få positiv karakter fra kunden etter at alcaimport har gitt penger tilbake og noen hundrelapper i kompensasjon for den lange ventetida. Hvis noen av de 5296 potensielle karakterene hadde vært positive hadde de jo garantert fått stå, det sier jo seg selv.

Jeg gikk inn på random selgere får å se salg/karakter-ratio:
    Storselger QLX har 4606 solgte gjenstander. Av de har de fått 4460 karakterer. 96.8 prosent har gitt karakter.
    VSS har solgt 731 gjenstander. Av de har de fått 598 karakterer. 81.8 prosent har gitt karakter.
    SexyClothes har solgt 3421 gjenstander. Av de har de fått 2577 karakterer. 75.3 prosent har gitt karakter.
    JubelEinar har solgt 3902 gjenstander. Av de har de fått 3491 karaktererer. 89.5 prosent har gitt karakter.
    Alcaimport har solgt 8429 gjenstander. Av de har de fått 3133 karakterer. 37.1 prosent har gitt karakter.

I rest my case :roll:
    I mine øyne er QXL den største ulven her. Man snakker om at AI skal inn bak lås å slå for bedrageri, men åker han inn så bør den ansvarlige i QXL åke inn i nabo cella - de har sikkert noe å snakke om for å få tiden til å gå 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Jente
    Guest

Karakterer

Det er en ting jeg lurer på! Det er jo noen som legger inn karakter opptil flere ganger, er det lov og kan de telles med? Hvis alle gjorde det så vil det jo fort gå over grensa for negative karakterer som vil føre til utestengelse. Jeg bare lurer. Har for min del bare lagt inn en karakter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uansett om han går under grensen,,så tror eg nok at qxl fort åpner den igjen,,,,

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jente
    Det er en ting jeg lurer på! Det er jo noen som legger inn karakter opptil flere ganger, er det lov og kan de telles med? Hvis alle gjorde det så vil det jo fort gå over grensa for negative karakterer som vil føre til utestengelse. Jeg bare lurer. Har for min del bare lagt inn en karakter.
    Det er vel fordi de har vunnet flere auksjoner av han..?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge auksjonsregel nr. 14 skal Alcaimport bli utestengt når han kommer under 90 % positive karakterer:

Auksjonsregler « QXL Kundesenter

Hvis QXL skal unngå utestengelse av Alcaimport må de manipulere enda mer i karakterboken til AI. Jeg tror ikke de kommer til å gjøre det nå som veldig mange følger med (også TV2 hjelper deg følger sikkert med her for evt. å lage en TV-sak etterhvert).

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som tror at siste karaktergiver har fått varen sin? , ikke jeg.
    Nå har den person ikke noe og slå i bordet med lenger.

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Wise84
    Det er vel fordi de har vunnet flere auksjoner av han..?

Kan noen virkelig ha vunnet 5 bud omtrent samtidig og det virker på meg som om det er en del personer som har kjøpt flere ting da. Finner det litt rart! Men klart, han selger jo billige produkter i utgangspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen virkelig ha vunnet 5 bud omtrent samtidig og det virker på meg som om det er en del personer som har kjøpt flere ting da. Finner det litt rart! Men klart, han selger jo billige produkter i utgangspunktet.
    Det er vel ikke noe vanskelig å vinne flere auksjoner omtrent samtidig dersom auksjonene ender omtrent likt og du har lagt inn høye nok bud til at ingen byr over deg. Men jeg har lagt merke til at det er flere som har kjøpt flere PC'er eller TV'er samtidig, og det er jo kanskje litt merkelig. Men siden prisene var relativt lave kan de være kjøpt for videresalg.

Stig

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har klekket AI koden, men legger den ikke ut før til uka.
    Blir spennende lesestoff det..
    Har vært noen her inne som har gjort det samme som deg, så lenger bak i tråden er det ganske mange forskjellige foretningsideer 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Di to siste negative var avgitt 1745
    Du har rett i det. Jeg sjekket ikke når de var lagt inn, men de var ikke i lista når jeg sjekket kl 1838. Og jeg har PDF filer som beviser det... :-)

Stig

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av StigOE
    Det er vel ikke noe vanskelig å vinne flere auksjoner omtrent samtidig dersom auksjonene ender omtrent likt og du har lagt inn høye nok bud til at ingen byr over deg. Men jeg har lagt merke til at det er flere som har kjøpt flere PC'er eller TV'er samtidig, og det er jo kanskje litt merkelig. Men siden prisene var relativt lave kan de være kjøpt for videresalg.

Stig

Ja, det har du vel rett i, det var jo billige varer da. I praksis er det vel ikke mulig å legge inn karakter flere ganger dersom man bare har kjøpt ett produkt?

Jente
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Blir spennende lesestoff det..
    Har vært noen her inne som har gjort det samme som deg, så lenger bak i tråden er det ganske mange forskjellige foretningsideer 8)

Selve foretningsideen vet jeg ikke noe om, men jeg vet hvordan situasjonen hans er nå. Kan si så mye som at vi er grundig ført bak lyset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har du vel rett i, det var jo billige varer da. I praksis er det vel ikke mulig å legge inn karakter flere ganger dersom man bare har kjøpt ett produkt?
    Kun 1 karakter pr. listing. Men en kan endre avgitt karakter.

Side 57 av 96 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •