Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 96 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mr. Alcaimport er fortsatt på ferie. Han kom ikke hjem på søndag likevel.

Grunnen er vistnok at samboeren til Alcaimport har fått betennelse i mellomøret og derfor har blitt frarådet å fly hjem. Så kan de som vil tro på dette eller ikke. Men ganske beleilig at samboer ble syk i øret når det stormer som værst rundt AI.

Jeg har også fått opplyst fra familien til Alcaimport at han ikke har fått ordnet opp i auksjonene på QXL fordi nettet hans faller ut hele tiden.

Men jeg synes i det minste det burde være mulig å finne en fungerende internett-tilgang i USA når man har hundretusenvis av kroner utestående hos sinte QXL-kunder.

Eller kanskje denne unnskyldningen også er bare tull?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betennelse i mellomøret skal man ikke spøke med.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Mr. Alcaimport er fortsatt på ferie. Han kom ikke hjem på søndag likevel.

Grunnen er vistnok at samboeren til Alcaimport har fått betennelse i mellomøret og derfor har blitt frarådet å fly hjem. Så kan de som vil tro på dette eller ikke. Men ganske beleilig at samboer ble syk i øret når det stormer som værst rundt AI.

Jeg har også fått opplyst fra familien til Alcaimport at han ikke har fått ordnet opp i auksjonene på QXL fordi nettet hans faller ut hele tiden.

Men jeg synes i det minste det burde være mulig å finne en fungerende internett-tilgang i USA når man har hundretusenvis av kroner utestående hos sinte QXL-kunder.

Eller kanskje denne unnskyldningen også er bare tull?
    Det svirrer mye rart på tråden nå
    Har du personlig hatt kontakt med hans familie om dette eller er bare rykter??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wio
    Det svirrer mye rart på tråden nå
    Har du personlig hatt kontakt med hans familie om dette eller er bare rykter??
    Jeg ringte telefonnummeret som er oppført på vara styremedlem i Alcaimport og snakket med en annen i familien til mr. Alcaimport som tok telefonen. Jeg spurte etter vara styremedlem, men når han ikke var å treffe spurte jeg om personen viste noe om hvorfor ikke Alcaimport svarte på telefonen/epost.

Jeg fikk da alle opplysningene som jeg skrev inn her tidligere i dag.

I tillegg visste personen jeg snakket med om artikkelen til TV2 fra i går.

Edit:

Etter artikkelen til TV2 Hjelper Deg har det blitt litt skriverier på QXL sin Facebookside også:

QXL.no på Facebook

Det er sikkert mange kunder av Alcaimport som ikke har funnet veien hit, men som har sett artikkelen til TV2?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte telefonnummeret som er oppført på vara styremedlem i Alcaimport og snakket med en annen i familien til mr. Alcaimport som tok telefonen. Jeg spurte etter vara styremedlem, men når han ikke var å treffe spurte jeg om personen viste noe om hvorfor ikke Alcaimport svarte på telefonen/epost.

Jeg fikk da alle opplysningene som jeg skrev inn her tidligere i dag.

I tillegg visste personen jeg snakket med om artikkelen til TV2 fra i går.
    Hvor lenge har du ventet på varene dine Splice?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

F.... ta alcaimport og QXL

Jeg skrev tidligere at jeg ventet varen tidlig denne uken, siden jeg fikk beskjed om dette. Men fortsatt ingen vare fått. Det må vel være mulig å stille QXL ansvarlig for dette?, har mailet qxl fram og tilbake og får bare beskjed om at det bare er å vente og vente. jeg føler at di dekker over for alcaimport og bare kjøper han tid fram til pengene våres er borte. Merker jeg bare blir mer og mer forbanna over oppførselen til QXL, virker ikke ut som dem verken bryr seg om kundene sine eller arbeidsplassene sine når di holder på denne måten.

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man kjenner regnskapstallene til QXL så er det ingen overraskelse at de opptrer desperat...

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, kunne ikke annet enn å le når jeg kom over denne her på importalen.no:

Positiv tilbakemelding:
    Har handlet mye gjennom Uxcell og vært veldig fornøyd. Et par ganger har det vært ptoblem med varen men fikk igjen pengene og fikk tilsendt nye varer i de tilfellene. Litt lang leveringstid men ellers bra!
    Skrevet av: Kolbjørn Brækkan | Dato: 2007-03-13

og litt lengre ned står det:
    Negativ tilbakemelding:
    Hei! Kjøpte akkurat en black hawk mp4 psp player fra de, for det første så lader den ikke og for det andre så leverte de ikk med 25 game card som står skal følge med! Har kontaktet de og de sier at den kan lades via usb porten, dette er merkelig siden det står i anualen at den ikke skal! Dessuten har de tatt bilder med kameraet som ligger innpå spilleren og da er den jo brukt ikke ny, noe de sier at bare er for testing av produktet! merkelig...Kan dere hjelpe meg på portalen til å snakke med de. Er veldig trege med å svare på dette!FY
    Skrevet av: Kolbjørn Brækkan | Dato: 2007-02-08

Lang leveringstid og trege til å svare, hmm, hørtes kjent ut :grin:

Edit:
    Er flere forum han blir diskutert på, Bilstereoforumet med de to fra Tv2.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Var det ikke en bruker her som hadde fått en mail av QXL som bekreftet at de slettet negative meldinger for Alcaimport?
    Her er hva jeg fikk fra QXL.no :

Hei

Selgeren ordner opp i handlene og derfor blir også karakterene slettet. Vi vet det står en del på forum om denne selgeren, men der kommer det ikke fram at det er mulig å ta kontakt med oss som vil hjelpe kunder med å få en ordning på dette.

Vi ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen
    Anders

Så det er liten tvil om at dem sletter unna negative karakterer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det blir "ordnet" opp i handler vil det dermed ikke si att det er en positiv handel. Her prøver qxl å vri seg unna. Faller jo bort hele vitsen med karaktersystemet når de holder på slik.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Garve
    Selv om det blir "ordnet" opp i handler vil det dermed ikke si att det er en positiv handel. Her prøver qxl å vri seg unna. Faller jo bort hele vitsen med karaktersystemet når de holder på slik.
    Det er jeg helt enig i

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til dere som etterlyser bekreftelse på at QXL sletter negative karakterer.

Jeg har sendt brev til QXL og stilt dem spørsmål ang. dette
    Her er kopi av svaret jeg fikk.

Vi i QXL vil ikke slette karakterer uten tillatelse fra karaktergiver. I de tilfellene dette har skjedd har det vært i forbindelse med såkalte hevnkarakterer og lignende, brukere som har vunnet auksjoner kun for å få muligheten til å sette negativ karakter og lignende.)

Hele mitt innlegg ligger på side 50 i dette forumet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Garve
    Et tenkte scenario:
    1. Du er missfornøyd med en handel og setter en negativ karakter med en sur tekst.
    2. Selger sier seg enig i din kritikk, og beklager det som har skjedd. Som plaster på såret, oppreisning for tort og svie, gir selger deg en kompensasjon.
    3. Du aksepterer kompensasjon, er fornøyd med den og beholder den.

Ved å akseptere og beholde kompensasjon, sier man ikke da at selger har "gjort opp" for seg?

For min del aksepterte jeg at karakteren ble satt til nøytral, med tekst som opplyste at kompensasjon ble utbetalt. Noen har tydeligvis fått så god kompensasjon at det ble en positiv opplevelse for dem.

Dette er ikke et forsvar for det rotet AI nå har laget, men noen ganger endrer situasjonen seg slik at en tidligere gitt karakter ikke lenger er beskrivende for handelen. Da synes jeg det ikke er så galt at den blir endret til noe som beskriver det endelige utfallet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke rettferdig mot kommende kjøpere å slette karakter.

Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Et tenkte scenario:
    1. Du er missfornøyd med en handel og setter en negativ karakter med en sur tekst.
    2. Selger sier seg enig i din kritikk, og beklager det som har skjedd. Som plaster på såret, oppreisning for tort og svie, gir selger deg en kompensasjon.
    3. Du aksepterer kompensasjon, er fornøyd med den og beholder den.

Ved å akseptere og beholde kompensasjon, sier man ikke da at selger har "gjort opp" for seg?

For min del aksepterte jeg at karakteren ble satt til nøytral, med tekst som opplyste at kompensasjon ble utbetalt. Noen har tydeligvis fått så god kompensasjon at det ble en positiv opplevelse for dem.

Dette er ikke et forsvar for det rotet AI nå har laget, men noen ganger endrer situasjonen seg slik at en tidligere gitt karakter ikke lenger er beskrivende for handelen. Da synes jeg det ikke er så galt at den blir endret til noe som beskriver det endelige utfallet.
    Synes ikke det er riktig å slette karakterer eller kommentarer, hverken positive eller negative. Den beskriver et sinnstilstand kjøper kommer i under prosessen og defor vil kommende kjøpere risikerer det samme.
    MEN, selvfølgelig kunne QXL åpne for å gi anledning å legge til kommentarer/karakterer senere hvis f. eks. selger gjør opp for seg eller kompenserer etterhvert.

Det er rett og slett en kilde til korrupsjon å begynne å rote med gamle karakterer.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

slettet??

Hvorfor er dette innlegget slettet fra Qxl sin facebookside?
    Kan ikke se at det er et direkte useriøst spørsmål som fortjener sletting?

kopi:

Topic: Alcaimport = Svindel?
    Displaying the only post.

Larsern Ang. Alcaimport hos dere: Jeg har tidligere fått tilbakemelding fra deres kundesenter at Alcaimport er en seriøs selger som alltid ordner opp og leverer. Men nå har han sluttet å svare på henvendelser. Kommer dere til å ordne opp i dette siden dere stilte dere bak denne selgeren og garanterte for hans seriøsitet?

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ringer-49.html
    2 hours ago

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marmaid
    Den beskriver et sinnstilstand kjøper kommer i under prosessen og defor vil kommende kjøpere risikerer det samme.
    Under prosessen? Er det ikke resultatet til slutt som teller? Under prosessen er man vel innom flere sinnstilstand, deriblant euforisk for å ha kuppet en auksjon til en latterlig pris..
    -En sinnstilstand som svært ofte ikke samsvarer med sluttresultatet når man handler med AI.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    Under prosessen? Er det ikke resultatet til slutt som teller? Under prosessen er man vel innom flere sinnstilstand, deriblant euforisk for å ha kuppet en auksjon til en latterlig pris..
    -En sinnstilstand som svært ofte ikke samsvarer med sluttresultatet når man handler med AI.
    Er helt enig i at euforisk sinnstilstand "svært ofte ikke samsvarer med sluttresultatet når man handler med AI." Det skulle bare mangle.

Er også enig i at det er sluttresultet som teller mest, men for å oppnå det må en ha åpenhet om det som skjer underveis i en handel.
    Det vil også gi mulighet å unngå slike som AI for de som ikke liker berg og dal baner under en handel.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at saken med TV2 hjelper deg har fått fart på Alcaimport.

Tidligere i dag var det 250 minuskarakterer på AI, men nå er det 247 stk. minus i karakterboken hans. 3 minuser borte på noen få timer altså.

Vi får håpe dette betyr at han vil ordne opp i alle sakene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at saken med TV2 hjelper deg har fått fart på Alcaimport.

Tidligere i dag var det 250 minuskarakterer på AI, men nå er det 247 stk. minus i karakterboken hans. 3 minuser borte på noen få timer altså.

Vi får håpe dette betyr at han vil ordne opp i alle sakene.
    Fått fart på QXL mener du? Det er jo totalt feil av QXL å slette negative kommentarer fordi fyren ordner opp etter seg etter en million emails, tusen telefonsamtaler og 4 måneder over leveringstid. Da vil jo neste kjøper tro at det ikke eksisterer noen problemer.

Hele opplegget er råttent

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cloudfire
    Fått fart på QXL mener du? Det er jo totalt feil av QXL å slette negative kommentarer fordi fyren ordner opp etter seg etter en million emails, tusen telefonsamtaler og 4 måneder over leveringstid. Da vil jo neste kjøper tro at det ikke eksisterer noen problemer.

Hele opplegget er råttent
    +1

Side 55 av 96 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •