Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 96 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1905
    Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sverrehn
    Nettbutikken Alcaimport skaper klagestorm*|* TV 2 Underholdning

Send inn flere tips til TV 2 hjelper deg.

He he morsomt at det er reklame for QXL på bunnen av den TV2 siden da

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo "glemt" å nevne at qxl har drevet uaktsomt ved å slette karakterer..

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    He he morsomt at det er reklame for QXL på bunnen av den TV2 siden da
    +1

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    De har jo "glemt" å nevne at qxl har drevet uaktsomt ved å slette karakterer..
    De bør nok ha konkrete beviser før de kommer med en slik påstand, er ikke sikkert de sitter med det.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    TV2 hjelper deg, FBI..

Hva tror dere egentlig kommer ut av et slik oppslag?

* Større sannsynlighet for penger tilbake? -Er det ikke da bedre å anmelde han/ ta han til forliksråd eller lignende og ellers gi ham ro til å ordne opp?

* Stoppe han fra å auksjonere mer? ..han er jo stoppet. QXL lar han ikke auksjonere med mindre han order opp.

* Og hvordan fremstår kjøperne? Underpris på kjente merkevarer.. forskudd.. I realiteten ikke mindre grådig enn AI. De fleste tenkte nok sitt, men satset på at andre ble sittende med svarteper. Gevinsten var for stor til å ikke være med på dansen.

Med media i hælene kan det godt hende han trenger en ny ferie ganske kjapt.
    Et slikt oppslag vil kunne advare andre mot å gå i samme fella, om det er med denne selgeren eller andre
    (dessuten synes jeg han fortjener smekk på lanken :twisted: )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maarder
    De bør nok ha konkrete beviser før de kommer med en slik påstand, er ikke sikkert de sitter med det.
    Det er jo en kjent sak at alcaimport har betalt kunder et par hundrelapper for å slette negative karakterer.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, ja nå kommer garantert en av dere på Tv2, dette er jo en kjempenyhet...

Gleder meg til å se Tv2 på jakt etter Brekkan og co..

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Det er jo en kjent sak at alcaimport har betalt kunder et par hundrelapper for å slette negative karakterer.
    Tv2 vil nok gjerne ha håndfaste beviser før de nevner at qxl sletter karakterer, ellers kan de komme i trøbbel
    Så sitter du med screenshots, mail eller lignende som beviser dette bør du sende det til de.

At Alcaimport har betalt kompensasjon til kunder er jo en annen sak, det er mellom Alcaimport og kunden. At han direkte har tilbudt kunder penger for å gi positiv karakter har isåfall ikke jeg fått med meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv2 vil nok gjerne ha håndfaste beviser før de nevner at qxl sletter karakterer, ellers kan de komme i trøbbel
    Så sitter du med screenshots, mail eller lignende som beviser dette bør du sende det til de.

At Alcaimport har betalt kompensasjon til kunder er jo en annen sak, det er mellom Alcaimport og kunden. At han direkte har tilbudt kunder penger for å gi positiv karakter har isåfall ikke jeg fått med meg.
    Har tidligere nevnt at jeg fulgte med på karakterene til Alcaimport et par måneder i sommer.

Forøvrig er "alcaimport" brukernavnet til denne fyren på QXL. Det er Brækkan Import som er firmaet bak brukernavnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk 800 i kompensasjon på en TV jeg vant til 6200,-

Ingen krav fra alcaimport om noen positiv karakter ifm dette

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Har tidligere nevnt at jeg fulgte med på karakterene til Alcaimport et par måneder i sommer.

Forøvrig er "alcaimport" brukernavnet til denne fyren på QXL. Det er Brækkan Import som er firmaet bak brukernavnet.
    Da får jeg bare beklage, tråden har blitt så lang at det er lett å glemme, håper jeg er tilgitt

Ja, du har rett i at firmaet egentlig heter Brækkan Import, men alcaimport har liksom blitt hengende ved han

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke en bruker her som hadde fått en mail av QXL som bekreftet at de slettet negative meldinger for Alcaimport?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er brukere som har skrevet i denne tråden at minuskarakterer har blitt slettet av QXL uten deres samtykke. Jeg fant ikke de(n) posten(e) nå, men fant en annen interessant post:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1505292

Sakset fra epost sendt fra QXL kundeservice:

"Hei XXXXXX

Alcaimport ordner jo opp i mesteparten av sakene selv, men i og med at han har tusenvis av kunder hos oss vil det dessverre alltid være noen som går i glemmeboka, og i disse sakene kan vi hjelpe kundene med å ordne opp. Jeg så den andre mailen du skrev og det er sant som du skrev i den: Det er klart vi tjener bra på denne selgeren og derfor har vi valgt å holde en noe tolerant linje ovenfor selger, selv om det selvfølgelig tar altfor lang tid i enkelte saker.

Vi ønsker deg en fin dag, og god sommer!

Med vennlig hilsen
    XXXXXX"

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er jo at qxl aktiv har annonsert på vanlige betalte bannere hos feks diskusjon.no med linker til 1KR Crazy Week-kampanjen som var i sommer..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Det er brukere som har skrevet i denne tråden at minuskarakterer har blitt slettet av QXL uten deres samtykke. Jeg fant ikke de(n) posten(e) nå, men fant en annen interessant post:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1505292

Sakset fra epost sendt fra QXL kundeservice:

"Hei XXXXXX

Alcaimport ordner jo opp i mesteparten av sakene selv, men i og med at han har tusenvis av kunder hos oss vil det dessverre alltid være noen som går i glemmeboka, og i disse sakene kan vi hjelpe kundene med å ordne opp. Jeg så den andre mailen du skrev og det er sant som du skrev i den: Det er klart vi tjener bra på denne selgeren og derfor har vi valgt å holde en noe tolerant linje ovenfor selger, selv om det selvfølgelig tar altfor lang tid i enkelte saker.

Vi ønsker deg en fin dag, og god sommer!

Med vennlig hilsen
    XXXXXX"
    Heisann!

Det stemmer. denne posten kommer i fra meg! Og hele samtalen mellom meg og QXL er sendt til tv2 hjelper deg for en liten stund tilbake

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Var det ikke en bruker her som hadde fått en mail av QXL som bekreftet at de slettet negative meldinger for Alcaimport?
    Saken er vel ganske klar - enten er det den som gir karakter som endrer eller så er det de som driver systemet (QXL). Vet det er mange som er kjøpt med kompensasjoner til å endre, men jeg nekter å tro at de står for alle korrigeringer. Er man virkelig fornøyd med selger hvis man får tilslag på 5000 på en TV til 15000 og får 5500 igjen i stedet for TV ? Ja, jeg vet det er noen som har fått mer, men....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    En annen ting er jo at qxl aktiv har annonsert på vanlige betalte bannere hos feks diskusjon.no med linker til 1KR Crazy Week-kampanjen som var i sommer..

Den samme annonsen ble kjørt på flere nettsider, deriblandt Forsiden - ITavisen
    QXL brukte aktivt annonser om hans 1KR Crazy week-kampanjer på flere nettsider over lengre tid.

Jeg har gitt han ut uken på å gi meg pengene tilbake eller sende varene. Hvis dette ikke blir gjort, så leverer jeg politianmeldelse, klage til forbrukerrådet og prøver å få saken inn i Forbrukertvistutvalget hvis han ikke velger å svare for seg til forbrukerrådet, og løse opp i dette.

Samtidig vil skattevesenet bli tipset om kontoen som Brækkan Import disponerer, og som pengene fra auksjonene går inn på..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pr0tec
    Samtidig vil skattevesenet bli tipset om kontoen som Brækkan Import disponerer, og som pengene fra auksjonene går inn på..
    Jevnaker kommune hvor Alcaimport holder til hører til følgende skattekontor:

Skatt øst Gran

Besøksadresse:
    Storgata 35
    2750 GRAN

Postadresse:
    Postboks 1073, Valaskjold
    1705 SARPSBORG

Telefon:
    80080000

Epost:
    skattost@skatteetaten.no

Alcaimport har så og si ikke sendt ut fakturaer. Det kan tyde på skatte- og momssvindel samt brudd på bokføringslover.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et slikt oppslag vil kunne advare andre mot å gå i samme fella, om det er med denne selgeren eller andre
    (dessuten synes jeg han fortjener smekk på lanken :twisted: )
    OK, hvis motivet er å advare andre og muligens hevn skjønner jeg det.
    Er motivet å berge pengene er det nok feil vei å gå. Mange har betydelige beløp utestående.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olzen
    OK, hvis motivet er å advare andre og muligens hevn skjønner jeg det.
    Er motivet å berge pengene er det nok feil vei å gå. Mange har betydelige beløp utestående.
    Min personlige erfaring er at om man skal ha penger/ varer fra denne selgeren må man slå på stortromma. Dvs bruke de pressmidlene man kan for å få hans oppmerksomhet. Det var den eneste måten som virket for meg etter mange ukers tålmodighet.

Om jeg ikke husker feil har også flere her på forumet måtte gjøre dette for å få bl.a respons på mail og fortgang i refundering. Om forumbrukerene her er representative for alle kundene hans vet jeg jo ikke. Iflg artikkelen til Tv2 var det over 30 som hadde sendt saken til Tv2 så det er nok flere enn de som er på forumet her som har sendt inn.

Nå, som han etter min mening, har "stukket av" tror jeg det er enda viktigere å legge press på han.
    Jeg har mine tvil om at han har tenkt til å ordne opp og tror han har tenkt og holde seg unna til det hele blåser over. Derfor tror jeg at kan være til hjelp å få satt fokus på dette via bl.a media, offentlige og forbrukerorganisasjoner.
    Da vil han få et enda større press på seg til å ordne opp bl.a via lovverket, og forhåpentligvis vil de resterende kunder nyte godt av dette.
    Sitter man stille og venter i denne saken tror jeg at man kommer bakerst i køen og sannsynligheten for tap er større.

Dette er som sagt mine teorier og meninger om saken, om dette er riktig eller feil fremgangsmåte kan bare tiden vise.
    Jeg håper egentlig at jeg tar feil og at mannen rydder opp etter seg, men jeg kommer fremdeles ikke til å sende han et hyggelig julekort for det fortjener han ikke :evil:

Side 54 av 96 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •