Alcaimport på QXL - erfaringer - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 96 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1905
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jac
    "Kjøpte" en TV den 18. juli. Purret litt underveis da jeg skjønte at dette var en leverandør som ikke var til å stole på. Fikk til slutt svar om at jeg kunne heve kjøpet + en liten kompensajon. Så ble det stille fra alcaimport før jeg fikk svar på mail i dag om at pengene var innbetalt til min konto. Dette var kl 1530 og de har ikke kommet inn enda men øyner da et lite håp.
    Da er pengene på konto

For å få alcaimport i tale hjalp det med strategien å henvise til faren som er varamedlem for å få svar om refusjon første gangen. Etter at han sluttet å svare på mailene igjen henviste jeg til det et annet medlem sa om at mora hadde sagt at han kom tilbake fra ferie på mandag.

Virker som om han vil unngå at foreldrene trekkes inn i dette - og det er jo forståelig. Jeg har selv ikke kontaktet dem da de nok er like fortvilt som oss som har hatt penger / produkter utestående.

QXL har purret for meg 3 ganger men det har ikke hatt noe effekt.

Håper dere andre også kan få en positiv avklaring!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Det beviser det jeg har skrevet hele tiden. Kjør så hardt som mulig mot Alcaimport. Det er nå det eneste som duger.

Tydelig at mr. Alcaimport ikke vil at foreldrene skal få vite noe og han strekker seg langt for å unngå det.

Alle som har varer/penger tilgode fra Alcaimport burde da sende ham epost med f.eks. 3-4 dagers frist på tilbakebetaling. Hvis Alcaimport ikke betaler vil varamedlemmet (faren) bli kontaktet og opplyst om alt sammen...

Da blir det fart på karen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig vil jeg ikke trekke inn foreldre, min leveringstid har ikke gått ut enda heller.

De sitter kanskje som vara, men synes det da blir en smule for personlig.
    Hvis det går en hvis tid over min leveransetid skal jeg dog vurdere dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av allfather
    Personlig vil jeg ikke trekke inn foreldre, min leveringstid har ikke gått ut enda heller.

De sitter kanskje som vara, men synes det da blir en smule for personlig.
    Hvis det går en hvis tid over min leveransetid skal jeg dog vurdere dette.
    Ditt valg, men jo lenger du venter jo mindre sjanse er det for at du får vare eller penger tilbake. Men andre som venter på penger/varer blir jo glade for din innstilling som jo vil gi dine penger til dem

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En risiko som man tar når man handler på nettet utenfor de store butikkene er at man kan sitte igjen med skjegget i postkassen.

Fra mitt ståsted så gidder jeg ikke å skrike ulv før jeg har en grunn til det.

Newcomer maarder sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac
    Da er pengene på konto
    Så fint Godt at det fikk en grei løsning for deg, håper det går bra for de resterende også

Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Hmm. Det beviser det jeg har skrevet hele tiden. Kjør så hardt som mulig mot Alcaimport. Det er nå det eneste som duger.
    Jeg er redd du har rett Splice, jeg tror heller ikke det nytter å sitte stille i en krok og vente i dette tilfellet, det er selvfølgelig en mulighet for at det går bra, men personlig hadde jeg nok ikke tatt sjansen på det.

Det er godt mulig at intensjonen hans var å drive dette ærlig og redelig, eller om det var en bevisst svindel, det vet jeg lite om (skjønt når en leser hva han har gjort før er det fort å tenke svindel), men slik det står nå har det blitt så mye å rydde opp i at jeg tror det kan bli vanskelig å tilfredsstille alle kjøpere med utestående varer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Alcaimport hadde INTENSJON om at forretningsideen skulle være bra og ikke noe lureri.

Hvem er vinnerne i Alcaimport? De som har fått levert varer til kanskje halvparten av rimligste utsaglspris i markedet. Vinnerne er det hudrevis av, kanskje tusenvis (Alcaimport har solgt over 8000 artikler gjennom QXL).

Taperne er kanskje de som nå ikke har fått varer/refusjon og faktisk kanskje driveren selv. Egentlig hadde det vært fantastisk om han hadde lyktes mot alle odds. Som jeg tidligere har nevnt: En mann klarer ikke å håndtere dette alene og spesielt ikke når prisene blir for lave og purringene øker på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mapped
    Jeg tror Alcaimport hadde INTENSJON om at forretningsideen skulle være bra og ikke noe lureri.
    Kanskje for 1 år siden og lengre tilbake i tid, men hvorfor stoppet han ikke når ting skled ut i Sveits?

Hvem er vinnerne i Alcaimport? De som har fått levert varer til kanskje halvparten av rimligste utsaglspris i markedet. Vinnerne er det hudrevis av, kanskje tusenvis (Alcaimport har solgt over 8000 artikler gjennom QXL).
    Vinnerne er de som fikk ut billige varer eller penger/kompensasjon. Slik er i det alle pyramider. De som kommer inn sist taper det de første har tjent.

I tillegg har QXL tjent hundretusenvis av kroner på provisjon og promoteringspakker. Personen bak AI har nok også tatt ut en god lønn (før kunder fikk varer/penger tilbake).

Dessuten har AI hatt konto på QXL siden 2003. Jeg tipper derfor at han ikke har solgt alle de 8000 varene i løpet av siste kalenderår.

Taperne er kanskje de som nå ikke har fått varer/refusjon og faktisk kanskje driveren selv. Egentlig hadde det vært fantastisk om han hadde lyktes mot alle odds. Som jeg tidligere har nevnt: En mann klarer ikke å håndtere dette alene og spesielt ikke når prisene blir for lave og purringene øker på.
    Selvfølgelig hadde det vært fantastisk om det var mulig å selge TV'er og datautstyr til ca. halvparten av innkjøpspris. AlcaImport kunne da utkonkurrert alle elektrokjeder i hele verden :-D

Ingen er så dumme at de tror på det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV 2 hjelper deg

Nettbutikken Alcaimport skaper klagestorm*|* TV 2 Underholdning

Send inn flere tips til TV 2 hjelper deg.

Newcomer Nicon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^^
    Ref. Splice sitt innlegg om vinnerne, så er jeg spent på om Tv2 kommer til å vise alle de gode handlene som selskapet har levert. Selv fikk jeg min Tv til under halv pris av veiledende, 34 virkedager etter auksjonsslutt.
    Da ble det positiv karakter fra meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet blir vel om de som faktisk har fått varene sine kan bli pålagt solidarisk ansvar ovenfor de som er blitt lurt.
    Mener det var en pyramide/ponzi sak som nå prøves for rettsvesenet hvor dette er et av momentene?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicon
    ^^
    Ref. Splice sitt innlegg om vinnerne, så er jeg spent på om Tv2 kommer til å vise alle de gode handlene som selskapet har levert. Selv fikk jeg min Tv til under halv pris av veiledende, 34 virkedager etter auksjonsslutt.
    Da ble det positiv karakter fra meg!
    Så om jeg f.eks. selger 10 TV'er billig, men må svindle 5 andre kunder for å få det til så fortjener jeg positiv omtale?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Så om jeg f.eks. selger 10 TV'er billig, men må svindle 5 andre kunder for å få det til så fortjener jeg positiv omtale?
    Selvsagt ikke, men det antydet vel heller ikke Nicon.

Tråden heter: "Alcaimport på QXL - erfaringer".

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sverrehn
    Nettbutikken Alcaimport skaper klagestorm*|* TV 2 Underholdning

Send inn flere tips til TV 2 hjelper deg.
    Blir nok snart rikskjendis han der, gleder meg til å se han forklare seg på tv.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er vel ikke sikkert han dukker opp på tv slik jeg kan lese, eller tar jeg feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart og snart....
    Er jo lang produksjonstid på disse progammene. Desverre.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Er vel ikke sikkert han dukker opp på tv slik jeg kan lese, eller tar jeg feil?
    Om han ikke kommer på tv er det noe alvorlig galt, kanskje det hjelper om folk poster en masse klager til tv2 så er nok mye gjort. Ellers har vel man FBI på Nrk ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagspressen er jo kjappeste medie.

Underlig at ingen har vist interesse.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om han ikke kommer på tv er det noe alvorlig galt,
    Det er jeg helt enig i.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 hjelper deg, FBI..

Hva tror dere egentlig kommer ut av et slik oppslag?

* Større sannsynlighet for penger tilbake? -Er det ikke da bedre å anmelde han/ ta han til forliksråd eller lignende og ellers gi ham ro til å ordne opp?

* Stoppe han fra å auksjonere mer? ..han er jo stoppet. QXL lar han ikke auksjonere med mindre han order opp.

* Og hvordan fremstår kjøperne? Underpris på kjente merkevarer.. forskudd.. I realiteten ikke mindre grådig enn AI. De fleste tenkte nok sitt, men satset på at andre ble sittende med svarteper. Gevinsten var for stor til å ikke være med på dansen.

Med media i hælene kan det godt hende han trenger en ny ferie ganske kjapt.

Side 53 av 96 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •